[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:58

Gefeliciteerd Bonny!

Duimen voor Tine!

Schouwen was geen succes :') ,nog te vroeg voor Kikkie dus.
Gelukkig heb ik de hengst in de hand op zo een momenten,arm ding :(:)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:03

Ach arme hengst.... hij mocht dus niet aan het werk Pretty? Of is het een schouwhengstje die sowieso niet aan het werk mag :')

Bonny jeuhhh dracht!! top!

Ik tel 11 maand en 5 dagen, is in totaal 340 dagen.

Joyceee86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:05

Gefeliciteerd Bonny!
Hier weten we t volgende week donderdag voor Barcardi en volgende week zaterdag voor Upona en Elianne

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:05

Jawel,hij mag :j maar hij moet eerst de kans krijgen natuurlijk.
Die echte schouwhengstjes vind ik wel erg zielig,zo steeds zin krijgen en nooit mogen. Zelfde met die bokmerries :(:)

Hij had er wel erg zin in maar het was dus kinneklop :')

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:27

Murosch, ik zou je andere merrie ook dekken als dat voor jou binnen de mogelijkheden ligt. 2 veulens is altijd leuker.

Suffie, jammer, ik zal voor je duimen dat het de volgende ronde wel raak is!

Bonny, gefeliciteerd!

pretty, fijn dat hij uiteindelijk wel mag dekken, die schouwhengstjes vind ik ook altijd zo sneu.

Inmiddels ben ik druk aan het kijken naar een hengst om Mausi dit jaar door te laten dekken (zij moet nog bevallen voor degene die het DBT2014 niet volgen). Wil het toch 1 of 2x met verzendsperma proberen (dit wou vorig jaar niet), en mocht ze niet oppakken dan wordt het waarschijnlijk toch mijn eigen Fardani. Had een supergave hengst gevonden, maar €4000,- dekgeld gaat me in ieder geval voor dit jaar wat te ver. Maar gelukkig zijn er nog meer mooie, passende hengsten :)

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:50

Gefeliciteerd Bonnie, jij dus wel geluk *\o/*

Qua gedrag had ik ook gedacht dat Luna dragend zou zijn. Ze is altijd zo'n zachtaardige merrie, maar was de laatste week echt niet te genieten naar de andere paarden. Ze haalde zelfs uit en dat heb ik haar werkelijk nog nooit zien doen :') Maar helaas........

Wel leuk hoor om zo met iedereen in spanning mee te leven/genieten. Ook als we dan volgend jaar elkaar kunnen volgen rondom de geboortes en al het lief en leed.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:10

Dat vroeg ik me idd af, of bij jullie na de inseminatie/dekking het gedrag van de merries ook veranderde en of ze dan wel/niet drachtig waren.
Mijn merrie is zo'n trutje op dit moment, ze slaat nog net niet de planken langs mijn hoofd als ik met de hengst langs haar stal passeer. Ze doet zelfs heel snauwerig tegen haar paardenvriendjes waarmee ze buiten staat. Ben echt heel benieuwd of ze nu wel of niet drachtig is dan (en hoop dat ze niet 11 maanden zo vervelend gaat zijn)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:15

Die van mij werd juist wat knuffeliger, is ze altijd wel, maar nu op een andere manier.. En vandaag was ze zo blij in de paddock, zo zie ik haar nooit.

Schouwhengstjes ligt eraan, sommige maken er echt niks van, terwijl andere helemaal gek worden.
Ik duim ook voor je mee suffie!
Hopen dat het nu wel lukt Al_Z met verzendsperma

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 21:44

Ik zou 340 dagen tellen.. Liever iets teveel dan te weinig haha..

Spannend hoor voor degene die wachten op scannen!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:33

Jammer suffie!!

Succes voor iedereen die in spanning wacht op het scannen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 22:37

Ik tel altijd 335 dagen want pepper draagt nooit vol.
eerste veulen op 334 dagen
Tweede veulen op 334 dagen
derde x was miskraam
vierde veulen op 324 dagen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 23:13

Bonnie gefeliciteerd. *\o/*

Succes voor de scanners.

Van dag 1duidelijk verschil in gedrag van merrie, zuurpruim en chicken geworden.

Calculator staat in het begin van het topic.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:13

AZ welke hengst heb je dan verder nog op het oog? Of weet je het echt nog niet?

Bij bepaalde mini's hier heb ik wel dat ze dus meteen opblazen zodra ze drachtig zijn :=
Bij deze gok ik dat Vera drachtig is :D

Bij Lisa is dat ook steeds zo. Ze loopt nu nog lekker slank door de wei en ze wilt zich niet laten dekken deze cyclus dus ze kan nog een maandje slank blijven. Echt,als die gedekt is en het pakt dan wordt die méteen dik. Heel raar die shetlanders. O:)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 10:18

Ik tel nu 342 dus dan kom ik op 3 april uit :D

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:33

Morgen wordt iris gescand.. ben zoooo zenuwachtig :-)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:35

Ik kom me hier maar aanmelden, helaas heb ik Nina afgelopen zaterdag moeten laten inslapen. Ze stond met een gebroken been in de wei. Wat er gebeurd is weet niemand, ze kan gevallen zijn, trap hebben gehad, zich verstapt hebben? Gewoon domme pech dus |(

Ik ben er echt nog steeds kapot van, 6 dagen hebben we maar van haar mogen genieten. Ze was een geweldig leuk veulen! Ontzettend nieuwsgierig, mooi en een heerlijk ondeugend boefje. Ik had haar graag willen zien opgroeien.

Fokken is een beetje op mijn lijf geschreven, besloten om mij niet uit het veld te laten slaan en advies gevraagd aan de dierenarts of mijn merrie evt met veulenhengstigheid al opnieuw geïnsemineerd kon worden. Zij zag geen problemen wanneer mijn merrie rustig zou zijn. Afgelopen maandag hengstenstation opgebeld voor hun advies en zij zeiden hetzelfde kans dat ze het in 1 keer pakt is iets kleiner maar niet geschoten is sowieso mis. Dus afgelopen maandag mijn merrie maar gelijk weer weggebracht. Hopelijk dit keer meer geluk.

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:41

Ik heb papiertje van het hengstenstation aangehouden en dat was 334 dagen, maar mijn merrie vond het leuk mij wat langer te laten wachten met haar 351 dagen. Dus haar hopelijk komende dracht tellen we maar met 340 dagen minimaal :)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 13:53

ai wat een pech..heel veel sterkte Mitxa en hopelijk pakt de merrie gauw. :(:)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:06

Mitxa schreef:
Ik kom me hier maar aanmelden, helaas heb ik Nina afgelopen zaterdag moeten laten inslapen. Ze stond met een gebroken been in de wei. Wat er gebeurd is weet niemand, ze kan gevallen zijn, trap hebben gehad, zich verstapt hebben? Gewoon domme pech dus |(

Ik ben er echt nog steeds kapot van, 6 dagen hebben we maar van haar mogen genieten. Ze was een geweldig leuk veulen! Ontzettend nieuwsgierig, mooi en een heerlijk ondeugend boefje. Ik had haar graag willen zien opgroeien.

Fokken is een beetje op mijn lijf geschreven, besloten om mij niet uit het veld te laten slaan en advies gevraagd aan de dierenarts of mijn merrie evt met veulenhengstigheid al opnieuw geïnsemineerd kon worden. Zij zag geen problemen wanneer mijn merrie rustig zou zijn. Afgelopen maandag hengstenstation opgebeld voor hun advies en zij zeiden hetzelfde kans dat ze het in 1 keer pakt is iets kleiner maar niet geschoten is sowieso mis. Dus afgelopen maandag mijn merrie maar gelijk weer weggebracht. Hopelijk dit keer meer geluk.

Och wat afschuwelijk! Sterkte ermee. Hopen snel terug drachtig.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:39

Jeetje Mitxa, wat een nachtmerrie, heel veel sterkte!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:47

heel veel sterkte mitxa, hoe was je merrie eronder?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:47

pretty schreef:
AZ welke hengst heb je dan verder nog op het oog? Of weet je het echt nog niet?

Ik had er nog meerdere op mijn lijstje staan, maar ben nu met iets heel gaafs bezig :D Zodra het echt zeker is laat ik het hier weten. Maar als het doorgaat hoeft Mausi in ieder geval niet met verzendsperma gedekt te worden, dus dat zou wel erg fijn zijn :)

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 14:53

Dankjewel voor de lieve woorden. Mijn merrie was er verbazingwekkend rustig onder. Het leek wel alsof ze door had dat het goed mis was. Veulen in eerste instantie natuurlijk erbij laten liggen, toen we het eruit haalden wel even onrustig maar de rust keerde snel weer terug.
We hebben haar ook nog geprobeerd te koppelen aan een moederloos veulen maar daar moest ze echt niks van hebben, mijn merrie is een pittige tante en het was haar eerste veulen dan schijnt dat toch minder makkelijk te gaan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:59

Mitxa wat een vreselijke pech zeg! Sterkte. Ik hoop dat je nu meer geluk mag hebben!

AZ, dat is wel heeeeel veel aan dekgeld! Ik ben wel benieuwd wat je nu op het oog hebt.

Irischcob, zullen we samen zenuwpezen? De mijne wordt ook morgen gescand en ik heb echt geen idee of voorgevoel erbij, dus erg spannend!!!!! Hoe laat komt de DA bij jou? Hier tussen 9 en 10, dus op tijd gelukkig.

DL gefeliciteerd met je prachtige blue-eyes!

Urielle spannend he, dat afwachten!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:07

Mixta wat een pech zeg.. Verschrikkelijk zo'n dingen..

Irischcob en murosch ik zenuwpees mee, morgen ook scannen! Bij een van jullie waren er ook 2 eitjes zeker?

Wij kunnen pas gaan scannen als mijn vriend thuis is van zijn werk 4-5 u zoiets..