ik denk dat je bedoelt 30 mei de 18 dagen scan?
anders zijn het wel hele lange 18 dagen hahaspannend!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
anders zijn het wel hele lange 18 dagen haha
De veulens (1 toch,de ander is overleden maar ze scheelden maar 3 dagen) zijn inmiddels ruim een maand oud,het zou er toch aan moeten komen nu. Ik heb bewust niet gedekt in de veulenhengstigheid,maar zelfs die heb ik nooit gespot. Met dat slecht weer ook toen..
Jeskim schreef:Wij gaan altijd uit van 10 dagen na de geboorte veulenhengstigheid uit. Inderdaad te vroeg na de bevalling is niet wenselijk, zo'n baarmoeder heeft toch even tijd nodig om schoon te worden, ik vind 10 dagen eigenlijk al snel, hihi..
en wacht is een cyclus

ik zat net te lezen op paardendrogist en misschien ga ik provarium breeding proberen bij empty.. Is voor lastige merries tijdens hengstigheid maar ook die lang hengstigzijn en slecht op pakken.. Als ze deze maand niet pakt dan ga ik dat doen.. kost 20,- voor 100 dagen..

) 
Joyceee86 schreef:Misschien niet in de wei als t t koud is.. Brr dan op stal hebben we een redelijke (bevallings) stal, dus kan altijd..
Ik denk dat ik in maart maar 2 weken vrij neem, maar 2 maidens dus je weet nooit

Ik duim dat ze snel drachtig wordt!!

Ze had de kleine hummels nog niet gezien en keek dus vandaag haar ogen uit in de wei... Als andere paaren bij het draad naar de beebjes kwamen kijken werden ze door Guils vakkundig weggewerkt... Moederinstinct??? Al met al kwam ze superlief voor haar dinnetjes op
, alleen zij en Tommie mochten bij het draad (van haar) We willen haar rond de 27ste of 28ste laten scannen
Nog niet drachtig dus. Ik heb ze gelijk weer laten dekken,uit de hand. Die lange hengstigheden zijn dus echt voor niks goed. We zien wel hoe het afloopt,hier nog niks drachtig dus.