Hier ook gister de merrie weggebracht naar de hengst (al gaat het wel via KI) Maar daar is elke ochtend dierenarts.. Zaterdag is ze hengstig gespoten en gister dus mega hengstig..
Upona = drachtig, haar dochter Dupona is geinsimineerd (week of wat geleden) En nu Idorine die ook gedekt word.. Als het goed is word er nog 1 merrie gedekt, dus volgend jaar misschien wel 4 veulens hier
Spannend allemaal, heel veel succes. Charlie heeft last van haar hormonen, chaggie tegen de ruinen ze wil zelfs schoppen doet ze nooit en overal zitten spoken die ze in de gaten moet houden
Al_Zawraa
Geplaatst: 25-05-11 14:02
Spannend allemaal!
Hier lijkt Hala hengstig te tonen, vind het nogal vreemd aangezien het wel heel vroeg is, 16 dagen na het begin van de vorige hengstigheid, terwijl er normaal toch echt minimaal 21 dagen tussen zit. Ik ga er dus maar vanuit dat ze niet drachtig is, maar omdat ze vorig jaar haar hele dracht (vanaf 4 weken) hengstig heeft getoond weet je het maar nooit. Vrijdagmiddag maar even laten scannen, dan kunnen we eventueel direct voor zaterdag weer sperma bestellen. Ik wilde helemaal niet scannen, maar durf het met Hala toch niet aan om gewoon zomaar sperma te bestellen, bij Aziza ga ik dat wel doen. Nu eerst maar eens met de kliniek overleggen of ze wel sperma afnemen/verzenden in het weekend.
Hengstenhouder kan hier elk moment nog komen voor Heaven.
Balou_k
Geplaatst: 25-05-11 21:49
Ik meld me hier ook!! Een stalgenoot en ik hebben vandaag onze Merie laten dekken, vrijdag gaan we weer naar de hengst en daarna worden ze na 18 dagen gescand. Het veulen zal ik zelf aanhouden en het zal waarschijnlijk eenmalig zijn. Het zal mijn merrie haar eerste dracht zijn (maiden dus) voor mij trouwens ook! Ik hoop natuurlijk over ongeveer 11 dagen een gezond veulentje te hebben.
Idorine is vandaag geinsemineerd.. Alleen balen ze had 2 eitjes (1 van 5 en 1 van 6 cm) Dus goed laten scannen op tweelingdracht.. Vorige x had ze 3 eitjes, daarom overgeslagen
nou, iedereen die geholpen heeft met duimen....super bedankt! Het heeft gewerkt! Ik had het echt niet verwacht, ging met de instelling van: weghalen en opnieuw beginnen naar stal vanmorgen, nog even een schietgebedje terwijl ik Pam uit het land ging halen en daar was de veearts. Gelukkig kon iemand even een been vasthouden waardoor ik zelf even mee kon kijken en daar zat..1 klein flubberig vruchtblaasje zonder iets en 1 grotere vruchtblaas met een kloppend hartje!! Er is er dus toch echt 1 afgestorven en madam is dus nu echt serieus helemaal officieel drachtig van 1 Rubus Veulen!! (voor mijn gemoedsrust zal ze waarschijnlijk over 2 weken nog even gescanned worden voor de veearts met vakantie gaat )
Hallo ik kom hier even binnen en meld zoals sommige weten is Monchique bevallen van haar laatste veulen. Dus ik kom afscheid nemen van mensen die ik toch al een tijdje ken ik dit topic. Veel meegemaakt en zeer mooie tijden met stress en geluk. Monchique gaat van haar welverdiende pensioen genieten dus helaas ik stop met fokken.
We hebben een mooie tijd gehad en haar laatste kind is wel erg prachtig dus een mooi afscheid.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor de jaren steun en gebabbel met elkaar en het delen van foto,s en wens jullie veel geluk en mooie dracht voor 2012 en ik zal soms nog even lezen hier want dat blijf ik altijd spannend vinden. En dat er maar weer mooie kids lopen in 2012.