[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pippalex

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:48

Ik zal me ook eens gaan melden hier..

Ik heb hier mn kleine Pipje alweer 156 dagen drachtig, en ze begint al te groeien, dus kan het voor mij hier weer beginnen.

Ze is een zwarte shet, en drachtig van mn eigen kleine buckskin hengstje Diesel.

Wij hebben in 2007 een palomino hengst, Annatevka, uit deze combi gehad die helaas een maand te vroeg is gekomen, en is overleden..

Dit jaar in april is kleine Prada uit deze combi gekomen, een mooi vos merrietje, helemaal gezond en rond de goede tijd geboren!!

Dit jaar hoop ik natuurlijk ook dat het weer goed mag gaan, al blijft het elke keer wel weer spannend.

Ik dacht dat het deze keer niet was gelukt haar drachtig te krijgen, Pip, Diesel en het veulen van dit jaar hebben de hele tijd bij elkaar gestaan, we hebben het dekken wel in de gaten gehouden, maar ik had haar in juli nog hengstig gezien, dus had eigenlijk de hoop vor een 2009 veulen al een beetje opgegeven..

Toch werd ze wat dikker, en na het afspenen van het veulen zijn we toch maar even naar de kliniek gereden om te kijken of er dan toch misschien iets in zit... En jah hoor!! Een duidelijk rond vliegen veulen in beeld..

De leeftijd wat de veearts aan gaf wat het veulen moest zijn kwam precies overeen met het hengstig zijn in juli, wij verwachten dus een keer een laat veulen..

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 21:51

Ik zal me hier ook maar eens melden met mijn drachtige dame Haha!

Even kort: Woudina, 8 jarige stermerrie en inmiddels bijna 6 maanden drachtig.

Zo ziet mevrouw eruit, foto vandaag gemaakt:
Afbeelding

Voor de geïnteresseerden: Woudina is een dochter van Bjorkmann uit Katinka (v. Tunfeld) en is 1,5 jaar terug ster verklaard met het bijzondere aantal van 40 punten Pling (= een 8 gemiddeld) Ze is drachtig van de superbewegende Timor (Inco x Havstad). Ook gelijk maar een fotootje:
http://i188.photobucket.com/albums/z283 ... C_0618.jpg

Ik zal proberen dit topic een beetje bij te houden naast mijn zeer drukke leventje Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:05

Freya: daarom vroeg ik me dus af of iemand het soms al geprobeerd had Knipoog de gel is geen noodzaak, maar geleidt het geluid beter. ik wilde er ook een plastic zakje overheen doen ofzo (voor de properheid) maar weet niet of dat hindert
nouja, ik bestel hem gewoon en meld jullie dan mijn bevindingen Tong uitsteken

Hier vandaag trouwens een nieuw huisdier... of beter: we wilden 1 korenslang en het zijn er meteen 3 geworden Rolleyes Clown

Voor de geïnteresseerden:
paar dagen geleden heeft hier een dwerggeit voor mijn ogen een miskraam gehad. 1 lammetje heb ik zien geboren worden en heb ik uiteraard meegenomen en op formol gezet. Ik heb er ook een aantal foto's van gemaakt.
Draagtijd van een geit is 5 maand, deze geit kan maximaal 3 maand drachtig geweest zijn, precieze leeftijd van de vrucht is dus niet bekend.
Het lammetje is niet volledig, na de ribben heeft het geen lijfje meer, enkel nog ruggengraat die doorloopt. Er was wat grijzige smurrie aldaar, ik ga er dus van uit dat daar reeds een rottingsproces op gang gekomen was, binnen in de baarmoeder.
Verder zijn het hoofdje, het halsje, de voorbeentjes en de torso nog helemaal gaaf. Ik vind het persoonlijk gewéldig om te zien hoe die oortjes en lipjes en hoefjes al gevormd zijn. In de formol kan je ook in de borstholte kijken, waar reeds kleine orgaantjes (hart en longen) zitten.
http://s205.photobucket.com/albums/bb11 ... s/Abortus/

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:08

Best interessant om te zien, vooral dat het achterlijf er niet meer is. Ik denk ook dat het afgestorven is.
Laatst was ik erbij dat een koe haar kalf eruit gooide met 6 maanden. Alles zat erop en eraan, zelfs de vlekken kon je zien, alleen de haren ontbraken nog. Aan dit kalf was niet te zien waarom het was afgestoten, het leek helemaal gaaf. Wel een idee om het op formol te zetten Pling Onze DA heeft weleens een 2-ling meegenomen voor een stagiaire, die waren ook te vroeg geboren.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:09

pippalex & Yoline welkom.

frenia misschien raar dat ik het zeg, maar buiten de miskraam dat is natuurlijk altyd wel erg bij een beest vindt ik de foto,s wel geweldig om naar tekijken, ik had dit dus nooit gezien.
En wat gaaf he dat er dan toch alles er al aan zit.
Jammer van de miskraam Huilen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:39

frenia schreef:
vraagje: ik wil zo'n "Angelsound Fetal Doppler" kopen Haha! maar dan voor mn paarden ( Clown )
nu vroeg ik me af of iemand dat hier heeft gebruikt voor zn baby en misschien al eens getest heeft op een paard... Schijnheilig of ben ik de enige die zo gek is Bloos (kan best zijn Nagelbijten / Gniffelen )

Goed idee! Heb er hier ook nog 1 liggen. Zwanger raken ging afgelopen jaar 3x zeeeeeeeeeeeeer vlot, zwanger blijven helaas niet. Dus dat laten we verder maar aan Mira over.

Welkom nieuwen!

Gedondoleerd voor degenen met vrienden/bekenden die overleden zijn, zo met de Kerst geeft het toch een extra domper op de dagen.

Sneu dat het ene bokje het niet heef gered, hopen dat mamma's herstel doorzet.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 26-12-08 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 22:43

jeetje wat jammer van het geitje, gelukkig lijkt het met mama wat beter te gaan.

bedankt voor de lieve berichtjes, nicole, hij was inderdaad net 18 geworden...

Bokt_Man

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 23:48

Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:58

Suffie: Wat schokkend, wat ontzettend zwaar voor die mensen om haar dan zelf te verzorgen als ze zo totaal niet zichzelf is

Frenia: 40 euro valt me mee, kon me niet voorstellen wat zoiets zou gaan kosten Lachen Maakt het wel al een bijzonder contact met de beebs als je ze echt al een tijd zo goed hebt kunnen volgen!

Pippa en Yoline leuk dat jullie ook van de partij zijn!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 01:26

Amandake; wat sneu van het ene geitje, maar wel fijn dat mams het weer beter doet. Ben benieuwdof het pootje goed komt.
Frenia; da's best gaaf! Als je er een hebt gekocht en geprobeerd kan je er dan een geluidsfragment van maken en hier plaatsen? Haha!
Suffie; Jeetje, wat heftig! Het is voor een aantal van ons in het DBT niet echt een fijne kerst geweest als ik het zo lees, iedereen een Ach gut .
Welkom Pippalex en Yolin (mooi fjordje!)

Zo, ik heb genoeg gegeten voor de komende week Knipoog. Vanavond nog ijs in de waterbak stuk geslagen, vriest best hard hier! Morgen helaas geen lessen ivm de harde grond.
Zijn er nog meer die de paarden met oud en neiuw buiten hebben staan eigenlijk? Ze rennen bij mij altijd wel met het vuurwerk, maar hoop dat het niet tevel stress op levert. Als ik Por alleen binnen zet lijkt het me nog meer stress-vol voor d'r. Hoe denken jullie hierover?

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 01:30

Hier ook paarden buiten met O&N... ikzelf zou niet anders willen.

Op tweede kerstdag een mooie mijlpaal Clown
Santa 222 dagen drachtig!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 01:33

ZOOOOO, die heeft al een buik zeg!! gaaf hoor! (heerlijk koppie trouwens!)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 01:39

Heerlijk drachtig buikje snowdon!

Hier staat het merendeel ook buiten met O&N. Alleen de paarden die altijd snachts binnen staan komen gewoon binnen. Ik weet nog dat ik me het eerste jaar enorm zorgen maakte over de afgespeende veulens, dus ik voor 12 uur daarheen, stonden ze toen het vuurwerk losbarstte gewoon met zijn viertjes te kijken naar al die mooie lichtjes Haha!

Hoop dat het dit jaar ook weer allemaal rustig verloopt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 01:43

Nicole288 schreef:
Hier staat het merendeel ook buiten met O&N. Alleen de paarden die altijd snachts binnen staan komen gewoon binnen. Ik weet nog dat ik me het eerste jaar enorm zorgen maakte over de afgespeende veulens, dus ik voor 12 uur daarheen, stonden ze toen het vuurwerk losbarstte gewoon met zijn viertjes te kijken naar al die mooie lichtjes Haha!

ROFL ROFL ROFL geweldig!!! zal een leuk gezicht zijn geweest!!!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 10:07

Goedemorgen...

Draaakje.... Heftig zeg Ach gut

Jammer van het ene bokje Amandeke... Fijn dat de rest het wel goed doet....

Weer mooie dikke buiken foto's gezien...

Hier nog steeds spannend.... 1e kerstdag had Jil 40.1 graden koorts 's morgens... Gisterochtend 39.6.... Straks weer meten... Gisteravond was temperatuur prima... Heb gister wel haar beeb gevoeld, die was erg beweeglijk.... Maar oeiiii... wat is dit spannend, hoop zo dat mijn meisje er bovenopkomt...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:02

Hier staat alles binnen, maar het staat altijd binnen 's nachts. Onrustig zijn ze eigenlijk niet.

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:13

Zoooo Santa is ROND! Bloos!

Woudientje draagt redelijk bescheiden, is ook pas d'r 1e beeb. Hoop dat ze zich dit jaar een beetje gedraagt met O&N, ze kan nogal spastisch reageren af en toe Ach gut

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:17

Mijne staan binnen met de jaarwisseling, maar staan ze altijd 's nachts.
Ze reageren wel iets meer gespannen op flinke knallen.
Daarnaast hoop ik dat de wind goed is, anders heb je een flinke kruitdamp hier.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:24

Ook mijn paardjes staan, zoals altijd in de winter, 's nachts binnen. Veel geknald wordt er eigenlijk niet hier in het buitengebied en reageren doen ze dus ook niet.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:41

die van ons staan altijd buiten, vorigjaar voor het eerst hier oud en nieuw gevierd, was bang dat ze het super eng vonden, het was ook nog eens enorm mistig. maar ze vonden het niet echt eng, meer spannend, af en toe een rondje rennen en dan weer met de oren naar voren kijken naar het vuurwerk. (scheelt wel dat ze hier nu altijd al van die kruitbommen in melkblikken (uhm hoe heten die ook al weer Tong uitsteken) maken.

we hebben thuis wel zo'n soort toeter liggen waarmee je een mensen baby kunt horen, zou dat ook werken?
als ik mn oor tegen syl haar buik leg dan hoor ik wel van alles bubbelen als het veulen beweegt, maar wie weet zijn het stiekem syl haar darmen Tong uitsteken

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 12:46

Mijn merrie staat s'nachts altijd binnen, en bovendien in een omgeving waar denk ik niet veel afgeschoten wordt.
Vandaag is ze 235 dagen drachtig, nog 100 te gaan dus tot de uitgerekende datum!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 13:52

Amandake: Fijn dat het wat beter met Stippel gaat.. Jammer van het ene bokje. Ach gut

Snowdon: Wat ziet ze er al heerlijk uit!

Frenia: Ik ben benieuwd of dat werkt. Ja Ik denk dat de veulens daarvoor te diep liggen, maar je kan het altijd proberen!

Lucy: Jill er nog steeds niet bovenop.. Ik duim!

Hier gaan de paarden zoals iedere andere winterdag gewoon naar binnen met oud en nieuw. Ja Behalve Bryan, maar die staat ook altijd buiten. Knipoog Die gaat er ook gewoon naar staan kijken. Al vind hij het wel fijn als ik bij hem ga staan. Dan komt hij helemaal tegen me aanhangen. Lovers (Stoere dekhengst. Huilen van het lachen )

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:14

Farita vandaag op 200 dagen! geen buik foto helaas, ik zit bij mn ouders in het noorden.

Gaat hier thuis lekker, vannach kreeg ik de buikgriep, paar uur later begon mams ook, en om 11 uur ging het met mn vader ook rap de verkeerde kant op... Hele familie in de kreukels dus. Zucht, zo heb je echt niets aan de vakantie!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:15

Hier kan ik gaan aftellen vanaf vandaag. Nog 100 dagen tot de uitgerekende datum!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:16

Airborn schreef:
Farita vandaag op 200 dagen! geen buik foto helaas, ik zit bij mn ouders in het noorden.

Gaat hier thuis lekker, vannach kreeg ik de buikgriep, paar uur later begon mams ook, en om 11 uur ging het met mn vader ook rap de verkeerde kant op... Hele familie in de kreukels dus. Zucht, zo heb je echt niets aan de vakantie!

Soms iets verkeerds gegeten? Omdat het allemaal zo snel achter elkaar gaat? Beterschap allemaal!