[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

potverdikkie

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:31

okay

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:38

Bedankt nicole!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:44

Hinata schreef:
Wat een mooie dikke buiken worden! Klaartje is 5 april uitgenodigd, spannend! Haha!
En ik heb nog een vraagje.
Vanaf wanneer (voor de bevalling/uitrekendatum) stoppen jullie met rijden? (ik had in gedachte 2 maanden van te voren, vanaf dan alleen nog maar licht werk)

Ik ben met 6/7 maanden gestopt met springen, begin december met "echt" trainen, merkte dat ze er moeite mee begon te krijgen. Nu rijd ik voornamelijk nog buiten. Soms 's avond wat basis. Beetje gymnastiek en door de bak hobbelen Haha!

@Salliona, ik let er niet meer op dan ik normaal ook zou doen. Ik vind naar buiten gaan ook belangrijk en ben twee dagen per week de gehele dag van huis. Dan moet ik 's ochtends om zeven uur beslissen of het de gehele dag buiten of binnen wordt Knipoog Als het echt de spuigaten uitloopt kan ik wel weg hoor, werk zo'n 13 km verderop. Moet zeggen dat ik wel een keer naar huis ben gekomen, stonden ze in de stromende regen mij aan te kijken zo van, wat doe jij hier nou?? Clown en wilden helemaal niet naar binnen. Maar ik was natuurlijk niet voor niets gekomen Duivel

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:51

potverdikkie schreef:
nicole, wat kost zo'n camera waarmee je op je computer via internet mee kan kijken? Heb je enig idee?

net weer vals alarm

Ik wil het ook graag weten Nicole?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 19:59

hier gaat ook alles zijn gangetje,ik hoef nog niet zo te checken bij de uiers en de banden enzo.....

ze is pas 13 mei uitgerekent dus dat duurt nog even...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:02

Nicole288 bedankt voor de uitleg..

en spannend, misschien vanavond nog wel een veulentje dat geboren word.
Afbeelding
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-BVUBZK7R.jpg
mijn zusje heeft vandaag deze foto's gemaakt, ik zelf vind dat haar buik op het moment niet echt groeit jullie?
ze is nu volgens mij op dag 194

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:05

yashilha schreef:
potverdikkie schreef:
nicole, wat kost zo'n camera waarmee je op je computer via internet mee kan kijken? Heb je enig idee?

net weer vals alarm

Ik wil het ook graag weten Nicole?

ik ook ik ook! Bloos

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:06

draakje: Hoeveelste veulen? Vind het wel een mooie buik voor 194 dagen.

yashilha: ligt eraan wat voor systeem je wilt gebruiken Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:09

ik was trouwens gisteren echt woedend!!!!!

dinsdag was ik even bij de baby konijntjes kijken en toen vond ik het raar dat paps een wam had en moeder niet....

woensdag toch even gekeken met mijn teamgenoot en wat denken jullie!!!!

zit de rammelaar al gewoon 2 dagen bij de jongen!!
ben echt keiboos want er hangt een papiertje aan het hok van de voedster met jongen dat ze NIET! uit het hok gehaald mag worden en met rust gelaten moeten worden,en blijkbaar hebben ze het toch gedaan...

we hebben de voedster meteen weer bij de jongen gezet en gelukkig heeft ze ze meteen gevoed!

ben ik even blij met een voedster die een zeer goede moeder is.....

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:11

Jeetje Inowa.. wat een guppen die dat gedaan hebben!
Geluk dat ze nog leven! Die kleine nijntjes zijn zo kwetsbaar!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:12

Oke, de expert over cams die via internet gaan is MarijeR. Die cams worden gehost door marestare en zijn door iedereen op internet te volgen.

Sjoert had een andere soort, waar minder mensen tegelijk op konden inloggen.

Dan is er nog de iris-cam, die plaats je bij je merrie in de stal en als je birth alarm afgaat kun je met een telefoon inloggen op de cam en heb je voor een bepaalde tijd beeld. Dus om te checken of het vals alarm is of dat je echt moet gaan kijken.
Edit: Hoor net dat die niet meer (onder die naam/uitvoering?) te verkrijgen is.

Nog een ander systeem is een gewone camera met monitor, dat gaat over een kleinere afstand, dus je zou op stal (bijv zadelkamer) moeten zijn om het beeld te bekijken, maar het is wel continu beeld.

*gaat Marije en Sjoert pben of ze meer willen vertellen over hun cams via internet* Lachen
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 10-01-08 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:22

volgens mij staat op de site van MarijeR wel wat voor cams ze heeft Ja www.foalcam.nl
ik heb een simpele denver draadloze camera aangesloten via een dazzle op de pc, dat werkt dus ook via internet Ja

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:27

wat is een dazzle? Bij mij zou de camera 200-250 meter moeten overbruggen. en er zit een weg tussen.......

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:31

dat is voor die van mij te ver, die haalt net 30 meter...op de vrije ruimte wel meer.
een optie zou zijn de camera op stal al aan een pc te koppelen, en dan via i.net thuis kijken.

hier een link naar MP, kon zo snel niets makkelijkers vinden Clown
http://link.marktplaats.nl/139392988

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 20:42

@Meavey: Ik heb ook een duurdere test gehad, waar je in totaal op zo'n 50/ 60 euro uit kwam met verzendkosten en pay pall..
Dit is echt een super uitkomst, en dezelfde test, alleen dan met nederlands beschrijving en tips..

Gelukkig ken ik Pipje dr gewoontes goed en weet ik dat ze voor ze aan haar eten begint eerst ruimte aakt daar te gaan plassen, gisteravond was ik net te laat, maar vanmorgen heb ik staan wachten met eten in dr bakje te doen zodat ik beide handen leeg had.. haha..

@Yashilha: Je merrie ziet er goed uit.. Lekker buikje..
Is dit haar 1e veulen, of heeft ze er al meer gehad?

Mijn merrie is vandaag 284 dagen drachtig en heeft een mindere buik dan jou merrie..
Bij Jule's dr 1e veulen was ze ook zo ongelovelijk dik.. Er kwam een redelijk groot veulen uit, en heel veel vocht..

Ben erg benieuwd..

@PVD: Ik duim nog steeds op een goede afloop, ik ga ook zeker een kleuren camera boven de stallen hangen, een singel heb ik een poos geleden al vervloekt.. Grr.. haha.. Succes!!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:31

pvd ook ik duim voor je

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:38

inowa; Jee, wat een fout! Gelukkig pakte moeders haar rol meteen weer goed op.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:41

Pippalex het is haar eerste veulen
En haar buik is de laatste weken zo gegroeid
Ben heeeeeeeel benieuwd Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:49

Over camera's in de stal en internet...

Met IP camera's heb ik geen ervaring.
Aangezien dit type camera niet werkt zoals ik het wil Clown
Bij een IP camera maken mensen contact met jouw pc en gaat al het dataverkeer via jouw internetverbinding.
Leuk als een paar mensen meekijken, minder leuk als honderden of zelfs duizenden mensen meekijken.
Het grote voordeel van MareStare vind ik dat jouw computer de beelden naar hun server stuurt en de mensen vanaf die server kijken.
Zelf heb je dus maar 1x de upload en andere mensen hebben dus ook geen contact met jouw pc.
Bij Marestare kost het $15 of $20 (€10-€15) per maand, afhankelijk van de upload snelheid. Je kan per maand betalen of per jaar, net wat je zelf wilt.
http://www.marestare.com/cam_hosting.htm

Draadloze camera's heb ik gebruikt maar daar ben ik zelf niet zo weg van. Zeker niet omdat mijn huis goed geïsoleerd is en het ontvangst erg beroerd.
Telefoon en magnetron doen ook geen goede dingen voor een helder beeld.

Vandaar dat ik na het 1e jaar over ben gegaan op camera's met kabels.
Als je stallen dicht bij huis zijn, zijn er zeer handige one cable camera's. Dit zijn camera's met zowel de stroomtoevoer en de beelden via 1 kabel van 30m. Verlengen is ook mogelijk dacht ik.
Op het eind zit een voedingskastje en daaruit komt een coax kabel die je op de tv of pc kunt aansluiten.
Een link: http://hissink.nl/index.html?lang=nl&ta ... t=d26.html

Wil je 1 of meer camera's aansluiten?
Bij meerdere camera's is het handig om er een switcher bij te gebruiken. Daar sluit je alle camera's op aan en er zitten 2 uitgangen op.
1 kan naar de pc en 1 naar de tv in huis bijvoorbeeld.
Je kan dan zelf switchen tussen de camera's en zelf de tijd instellen voor het switchen.
Een link: http://hissink.nl/index.html?lang=nl&ta ... t=d60.html ik gebruik zelf dit type: http://hissink.nl/index.html?lang=nl&ta ... 111.935417 ook leverbaar in een 4 kanaals switcher als je tot 4 camera's hebt hangen.

Als dan de camera(s) hangen en de kabel tot in huis ligt, moet het natuurlijk nog op de pc...
Ik gebruik daar zelf een dazzle 80 voor: http://www.pinnaclesys.com/publicsite/d ... tor+80.htm
Per marestare aansluiting (ik heb 2 campagina's) gebruik ik er 1. Door de switcher hier op aan te sluiten, kan je meerdere camera's laten wisselen.
De software zit erbij en het voordeel is dat je met dit USB apparaatje ook oude analoge videocamera's kan aansluiten en bijv. op dvd kan branden. Zit ook leuke software voor bewerkingen bij dus het hoeft niet de rest van het jaar in de kast te liggen.
(De dazzle werkt met windows XP en Service Pack 1)

Als dit werkt, kan de cam online bij MareStare.
Je krijgt dan van hen een link waar je de software gratis kan downloaden, zij hebben de licentie voor de software.
Dan maakt Heather of Rich (hun tech) de pagina klaar en krijg je van hen de inlog codes. Is een heel simpel programma en ze zijn daar heel service gericht en helpen je met alles instellen.

Nog wat technische dingen over de camera's...
Er zijn verschillende camera's. Sommigen werken met erg weinig licht. Met een klein nachtlampje heb je redelijk beeld in kleur.
Er zijn ook camera's met nachtzicht. Deze gaan bij weinig licht automatisch over op infra rood licht met zwart/wit beeld.
Wat ook belangrijk is, is de hoek van de lens.
Het mooiste is een 3-3.6mm lens. groter dan 3.6mm zoomt vaak teveel in zodat je alleen de achterwand van de stal in beeld hebt, kleiner dan 3mm geeft een fisheye effect.
Voor de buitencams gebruik ik wel graag iets van een 12mm lens, dan haalt hij het weiland of de bak weer wat dichterbij.

Ik heb een aantal camera's van een beveiligingsbedrijf en eerlijk gezegd waren die vreselijk duur en zijn ze echt niet veel beter dan de one cable camera's die ik eerder noemde. De camer'a die ik later erbij heb gekocht, zijn de one cable camera's.

Nog wat links van webshops:
http://securitycam.nl/
http://www.wilnic.nl/
http://www.hissink.nl/

Ik heb verder geen ervaring met stal-computer op grote afstand.
Mijn stallen zijn onder mijn huis Haha!
Bij grote afstand zou ik proberen om een computer/laptop op stal te zetten.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 21:53

duidelijk Marije.....
mijn draadloze raakte inderdaad van slag, na een paar weken wist de hele wereld wanneer de stalhouder ging eten Clown
(magnetron)

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 22:01

Dankje Marije
Ga vragen of m'n zwager komt knutselen,die is er veel handiger in dan ik Knipoog

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 07:40

Yashilha heeft echt een lekkere dikke buik Haha!
groetjes Debby

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 08:03

PVD@Alles goed gegaan vannacht hoop het zo

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 08:18

nog geen veulen, maar wel steeds alarm........ZZZzzzzzz
word je moe van (tuthola).

Goede uitleg MarijeR! De laatste optie vind ik een hele goede, een computer op stal neerzeten! Ik ga vandaag wel overleggen want ze hebben daar wel internet...........wie weet dat het mag.
Het zijn er wel 8 die moeten veulenen, dus wel de moeite waard.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 09:30

Gelukkig zit het nog binnen pvd kan je wel slapen snacht,s.