Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Neonlight schreef:Neon is officieel uitgeteld voor 3 juli geloof ik, maar ik verwacht het iets eerder omdat het zo laat in het seizoen is, vandaar ergens eind juni.Vorig jaar was ze nog later, 28 juli uitgeteld en 17 juli al geboren, nu is ze op 28 juli teruggedekt, gelukkig wat tijdwinst.
Laat veulen is niet echt ideaal, hoewel we vorig jaar zo'n goede nazomer hadden dat het achteraf wel ideaal was.
Pauk schreef:Mereltje22.. Dat is een haflinger toch? 2 weken oud.. Welke keuring ga je heen?
Neonlight schreef:Dank je voor het compliment. Dit jaar geen hackneyveulen voor ons, maar wellicht gaat de 3-jarige merrie dit jaar naar de hengst......moet die nog wel goedgekeurd worden in de herkeuring, hij was ziek met de hengstenkeuring, de hengst die we op het oog hebben. Wordt deze niet goedgekeurd hebben we volgend jaar geen veulen, want ook neon wordt niet terug gedekt. Ik vind het toch laat in het jaar, en zeker omdat ik een andere hengst op het oog heb vind ik het te laat worden, met de eigenaar van de hengst die ik tot nu toe heb gebruikt was het makkelijk met afspraken maken, maar zo zijn ze niet allemaal.Voor degenen die nieuwsgierig zijn, keuze wordt waarschijnlijk de in duitsland goedgekeurde foresthengst Verdi. Is nog een jonge hengst, maar erg veelbelovend en de eigenaar was al enthousiast, omdat hij dacht dat hij goed op de bloedlijnen van neon aan zou sluiten (en dat voor een echte forestman die dat zegt over een appiemerrie
).
mereltje22 schreef:ik vind je schimmel leuk in je profiel!! ( die witte met vlekken)
mereltje22 schreef:enne die bruine met witte vlekjes op bil is ook een stoere
Pauk schreef:Ik zit in Zuid-Holland
We kijken nog ff welke keuringen we mee kunnen pakken maar zowiezo wel fokdag Gemert..
2 weken is wel heel jong en mijn ervaringen zijn dat je daarvoor nogal afgestraft kan worden tegen de oudere veulens. Maar proberen kan natuurlijk altijd.. als je er maar reeel tegenover blijft staan..
Neonlight schreef:mereltje22 schreef:ik vind je schimmel leuk in je profiel!! ( die witte met vlekken)
Dat is een appaloosamerrie!
Schimmel is een grote belediging voor een appaloosa, schimmel is namelijk een ongewenste kleur binnen het stamboek.
mereltje22 schreef:enne die bruine met witte vlekjes op bil is ook een stoere
Daar krijg ik nu een volle broer/zus van.Hopelijk een kopietje in merrievorm.
Gemert is hier in de buurt! Wanneer is dat?
shirefan schreef:Ik ga voorzichtig blij zijn!! Het uier trok niet weg na beweging!!
Verder geen hars ofzo, maar het begin is er hopelijk!!!
Ja en inderdaad iedereen gaat me voor, maar wat in een goed vat zit verzuurd niet.
CubaLibre schreef:Citaat:Het wordt tijd voor een toevoeging aan het veulenbestand vind ik!
En in welk opzicht mag ik deze gaan plaatsen??? Ursalin en Sabine moeten echt nog voor cuba, ursalin is al een dag of 11 over de datum heen en sabine ook al een paar dagen... (hihi bedenk me nu pas hoe raar dat klinkt... over de datum heen)
Hoop alleen dat cuba het niet op a.s. zaterdagavond doet want ik zit dan op IB... althans is de bedoeling... zul je net zien dat ik er amper ben en dat dan mn mobieltje gaat, "lon kom maar naar hier toe want ze is aan de gang" als ik dan terug moet rijden is het veulen al lang en breed geboren en zit ik letterlijk te stressen in mn auto.... (hoezo nerveus) bij nader inzien denk ik dan dat ik maar beter thuis kan blijven....
@amandake: jij moet ook nog erg lang wachten dan... voor mij zit t er (gelukkig) bijna op.
Cuba blijft dit jaar leeg en mischien laat ik haar volgend jaar weer dekken, ligt eraan hoe ze het nu gaat doen.
Amarie schreef:Yes gelukkig dan staan we er straks niet alleen voor.
Heb wel een vraagje over de datum, ik zeg gemakshalve 11 juli omdat ze vorig jaar 11 augustus voor het laatst gedekt is, klopt 11 juli dan wel of niet. Hoor het graag .....
Pauk schreef:Alonna haar zoon van vorig jaar (volle broer van mijn veulen, had al keer foto's geplaatst) is verkocht aan de beste hengstenboer van Belgie.. Een zeer grote kans dat deze heer dus op 3-jarige leeftijd wordt gekeurd als dekhengst.. Ik hoop het