Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:46

Neon is officieel uitgeteld voor 3 juli geloof ik, maar ik verwacht het iets eerder omdat het zo laat in het seizoen is, vandaar ergens eind juni. Knipoog Vorig jaar was ze nog later, 28 juli uitgeteld en 17 juli al geboren, nu is ze op 28 juli teruggedekt, gelukkig wat tijdwinst. Tong uitsteken Laat veulen is niet echt ideaal, hoewel we vorig jaar zo'n goede nazomer hadden dat het achteraf wel ideaal was.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:50

Oef,flink weekend hier op het DBT-topic zeg..
Even proberen..

Thomas5: Lisa ziet er heel goed uit hoor! Ga er maar vanuit dat alles goed gaat,geniet van de dracht,je kan ze alleen maar goed in de gaten houden!

Bar: Gefelciteerd met de 300 dagen!

Bokjes: Zo,dat is DIK! Die haalt de datum vast niet!

KootMiraDrum: Wat is Mira toch een prachtige tink! Ze krijgt inderdaad precies al slappere banden en een stevig uier!

Minnie-Muis: PROFICIAT met jullie hengstveulen!!

CubaLibre: Ze ziet er inderdaad uit alsof ze het flink zat is..rollen is normaal,ze heeft misschien wat krampjes als het veulen draait..

Pippalex: Heel veel sterkte..hier helaas ook al hetzelfde meegemaakt dit jaar..mini's fokken is best moeilijk Ach gut
Gelukkig doet Pippa het goed!

RubyWhite: Mooie merrie,en wat een bescheiden mini-tietjes! Haha!

Marlijn: Wat ziet Missy er een leuke merrie uit! Brede buik inderdaad!

Scara: Ook al zoveel ongeluk..stuitligging moet moeilijk geweest zijn voor je merrie..Sterkte! Ach gut

Mazzel-Meid: Hé..dit is niet leuk..zo opeens de aap uit de mouw..hopelijk blijft ze voorlopig gewoon daar,en vinden jullie achterna wel een plaatsje waar jullie welkom zijn..sterkte Ach gut

Dreeke: Vinga heeft een beste buik,en de rest komt wel! Knipoog

Ingridge; GEFELICITEERD!! Een merrietje!!!

Greetje en Yootha: Ook van harte met jullie merrieveulen!!

Frenia: Wat heeft Tinkerbell een leuk uiertje!! Jaja,het wordt opnieuw uitkijken voor jou!

Faniek: Zo,die hebben beiden hele ferme uiers,en inderdaad,die gaan gewoon gelijk op! Vast solidariteit! Clown

Geen nieuws hier..Vera zit morgen op 320 dagen,maar lijkt stil te liggen..uier mag ook héél wat voller..
Pretty zit nu ongeveer op 310 dagen en hier ook nog geen uier..
Ze komen ooit wel es zeker? Koe

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:53

Hier was ook sneeuw/ hagel en regen vanochtend Boos! . Maar gelukkig was het droog toen de dames de paddock in mochten. De cup A van Hollebol was nog hetzelfde, dus geen spannend nieuws hier verder. We tellen nog maar rustig af Slapen

@Neon: Welcome back.
@Bokjes: Dikke buik Wow!
@Djesseka: Gefeliciteerd met je mijlpaal.
@Cuba: Ze ziet er goed uit hoor!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:58

Neonlight schreef:
Neon is officieel uitgeteld voor 3 juli geloof ik, maar ik verwacht het iets eerder omdat het zo laat in het seizoen is, vandaar ergens eind juni. Knipoog Vorig jaar was ze nog later, 28 juli uitgeteld en 17 juli al geboren, nu is ze op 28 juli teruggedekt, gelukkig wat tijdwinst. Tong uitsteken Laat veulen is niet echt ideaal, hoewel we vorig jaar zo'n goede nazomer hadden dat het achteraf wel ideaal was.

wat een leuke hackneys Lachen Lachen
denk dat ie van jou dan eerder zal bevallen als die van mij, mijne loopt op de dag precies (rekenwonder is ze)
en ald de kleine 2 wk oud is moet die gelijk met mama mee naar keuring! beetje jong maarjah!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:59

Mereltje22.. Dat is een haflinger toch? 2 weken oud.. Welke keuring ga je heen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:08

Dank je voor het compliment. Dit jaar geen hackneyveulen voor ons, maar wellicht gaat de 3-jarige merrie dit jaar naar de hengst......moet die nog wel goedgekeurd worden in de herkeuring, hij was ziek met de hengstenkeuring, de hengst die we op het oog hebben. Wordt deze niet goedgekeurd hebben we volgend jaar geen veulen, want ook neon wordt niet terug gedekt. Ik vind het toch laat in het jaar, en zeker omdat ik een andere hengst op het oog heb vind ik het te laat worden, met de eigenaar van de hengst die ik tot nu toe heb gebruikt was het makkelijk met afspraken maken, maar zo zijn ze niet allemaal. Tong uitsteken Voor degenen die nieuwsgierig zijn, keuze wordt waarschijnlijk de in duitsland goedgekeurde foresthengst Verdi. Is nog een jonge hengst, maar erg veelbelovend en de eigenaar was al enthousiast, omdat hij dacht dat hij goed op de bloedlijnen van neon aan zou sluiten (en dat voor een echte forestman die dat zegt over een appiemerrie Knipoog ).

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:29

Pauk schreef:
Mereltje22.. Dat is een haflinger toch? 2 weken oud.. Welke keuring ga je heen?

flevoland friesland Lachen
twee weken is wel jong maar svorig jaar waren er vele jonger dus we gaan gewoon Lachen
ook in aug gaan we naar zevenhuizen! fokdag ook moeder en kind dan, hier mag moeder wel weer meedoen in flevo frieslan nie meer.

en jij pauk?
Haha!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:31

Neonlight schreef:
Dank je voor het compliment. Dit jaar geen hackneyveulen voor ons, maar wellicht gaat de 3-jarige merrie dit jaar naar de hengst......moet die nog wel goedgekeurd worden in de herkeuring, hij was ziek met de hengstenkeuring, de hengst die we op het oog hebben. Wordt deze niet goedgekeurd hebben we volgend jaar geen veulen, want ook neon wordt niet terug gedekt. Ik vind het toch laat in het jaar, en zeker omdat ik een andere hengst op het oog heb vind ik het te laat worden, met de eigenaar van de hengst die ik tot nu toe heb gebruikt was het makkelijk met afspraken maken, maar zo zijn ze niet allemaal. Tong uitsteken Voor degenen die nieuwsgierig zijn, keuze wordt waarschijnlijk de in duitsland goedgekeurde foresthengst Verdi. Is nog een jonge hengst, maar erg veelbelovend en de eigenaar was al enthousiast, omdat hij dacht dat hij goed op de bloedlijnen van neon aan zou sluiten (en dat voor een echte forestman die dat zegt over een appiemerrie Knipoog ).

zegt me heel weinig (sorry) maar klinkt leuk!

ik vind je schimmel leuk in je profiel!! ( die witte met vlekken)

sorry ben alleen maar verdiept in hafjes. Bloos

enne die bruine met witte vlekjes op bil is ook een stoere Lachen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:31

Ik zit in Zuid-Holland Knipoog
We kijken nog ff welke keuringen we mee kunnen pakken maar zowiezo wel fokdag Gemert..

2 weken is wel heel jong en mijn ervaringen zijn dat je daarvoor nogal afgestraft kan worden tegen de oudere veulens. Maar proberen kan natuurlijk altijd.. als je er maar reeel tegenover blijft staan..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:36

mereltje22 schreef:

Hamer Dat is een appaloosamerrie! Knipoog Schimmel is een grote belediging voor een appaloosa, schimmel is namelijk een ongewenste kleur binnen het stamboek. Knipoog

mereltje22 schreef:

Daar krijg ik nu een volle broer/zus van. Haha! Hopelijk een kopietje in merrievorm. Tong uitsteken

Gemert is hier in de buurt! Wanneer is dat?
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 19-03-07 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:36

Ingridge: Gefeliciteerd met je merrieveulen! Mooie naam bedacht!

Greetje: Gefeliciteerd, ook een merrietje! Klinkt chique, ben benieuwd naar de topics.

Shirefan: hoe vind je dat nou, dat ze allemaal voorkruipen? Knipoog Over de 340 dagen en nog geen uier van betekenis, lange aanloop neemt ze he!

Lusitana: 22 graden en steekbeesten, daar staan wij hier nog helemaal niet bij stil, ik had juist zoiets van laat het veulen nog maar even lekker blijven zitten tot het weer wat warmer, beter weer wordt! Sneu dat ze haar zo moeten hebben, zou ook benieuwd zijn hoe het komt dat die stal er zo aan toe is s ochtends.

Dreeke: Wallona schijnt ook al behoorlijk zwaar te zijn en ondanks dat het haar eerste veulen is hoor ik erichten over een flinke uier en dat ze wel eerder zou kunnen gaan.

Marlijn: Leuk contrast met de berichten van Dreeke en Frenia, Missy heeft echt zo’n breed buikje zoals Mira en onze Palona.

Keresa: Pleunie en Lynn op dezelfde dag uitgerekend, dat is ook spannend, zou je eht zomaar erg druk kunnen krijgen als ze tegelijk beginnen!

Amarie: Wanneer is jouw merrie uitgerteld dan?

Cubalibre: Haha, nou vooral de foto van de rechter zijkant.. lekker bol toch nietwaar? Ja

Bokjes: Lekkere buik hoor! Vast niet het eerste veulen Lachen

Pretty: Ben blij, dan komen ze iig niet te vroeg, ze mogen best nog een paar weekjes uiers kweken toch Knipoog

Neon: niet kwaad worden Haha!

Ik zit op hete kolen, zou graag willen dat de buurman de merries naar huis haalt, maar hij vond de uier nog niet gegroeid en heeft ze nog laten staan. Hoop dat ze toch nog een tijdje vantevoren hier zijn zodat er wat valt bij te houden qua vooruitgang!

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:46

Pauk schreef:
Ik zit in Zuid-Holland Knipoog
We kijken nog ff welke keuringen we mee kunnen pakken maar zowiezo wel fokdag Gemert..

2 weken is wel heel jong en mijn ervaringen zijn dat je daarvoor nogal afgestraft kan worden tegen de oudere veulens. Maar proberen kan natuurlijk altijd.. als je er maar reeel tegenover blijft staan..

Ik weet Lachen maar kan ook zijn voordelen hebben jonge veulens zie je nog niet goed de minpunten Lachen maar is afspraak met de fok stal waarbij mijn merrie vandaan komt dus we zien wel.

wanneer is gemert en is dat ook voor heel nl?

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:48

Neonlight schreef:
mereltje22 schreef:

Hamer Dat is een appaloosamerrie! Knipoog Schimmel is een grote belediging voor een appaloosa, schimmel is namelijk een ongewenste kleur binnen het stamboek. Knipoog

mereltje22 schreef:

Daar krijg ik nu een volle broer/zus van. Haha! Hopelijk een kopietje in merrievorm. Tong uitsteken

Gemert is hier in de buurt! Wanneer is dat?

Sorry Bloos vind het in iedergeval mooie paardjes! achteraf had ik wel kunnen zien dat het geen schimmel is, ze heeft mooie vlekjes.

ja vind die bruime met gestipelde bil echt leuk! idd hopen merrie hihi Lachen

ik gok dat mijne vos kleurig word met witte manen en staart Knipoog
ben helderziend haha

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:48

Gemert is inderdaad ook voor heel NL en ligt in brabant
Als het goed is ga ik daarheen met een jaarling 4jarige en oudere merrie.. Moet ff kijken hoe ze er tegen die tijd uitzien

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 15:59

Ik ga voorzichtig blij zijn!! Het uier trok niet weg na beweging!!
Verder geen hars ofzo, maar het begin is er hopelijk!!!
Ja en inderdaad iedereen gaat me voor, maar wat in een goed vat zit verzuurd niet.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:05

Foto's graag, shirefan!!! Knipoog
Miertjes tietties waren gisteren en vandaag ietsje minder strak dan eergisteren, grmbl..
Mijn hengst heeft zijn eerste dame op bezoek, ze was er vandaag nog niet klaar voor, wellicht morgen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:16

shirefan schreef:
Ik ga voorzichtig blij zijn!! Het uier trok niet weg na beweging!!
Verder geen hars ofzo, maar het begin is er hopelijk!!!
Ja en inderdaad iedereen gaat me voor, maar wat in een goed vat zit verzuurd niet.

Het kan opeens heel vlug gaan hoor,340 dagen zou ik al héél spannend vinden! Haha!

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 16:20

CubaLibre schreef:
Citaat:
Het wordt tijd voor een toevoeging aan het veulenbestand vind ik!

En in welk opzicht mag ik deze gaan plaatsen??? Ursalin en Sabine moeten echt nog voor cuba, ursalin is al een dag of 11 over de datum heen en sabine ook al een paar dagen... (hihi bedenk me nu pas hoe raar dat klinkt... over de datum heen)
Hoop alleen dat cuba het niet op a.s. zaterdagavond doet want ik zit dan op IB... althans is de bedoeling... zul je net zien dat ik er amper ben en dat dan mn mobieltje gaat, "lon kom maar naar hier toe want ze is aan de gang" als ik dan terug moet rijden is het veulen al lang en breed geboren en zit ik letterlijk te stressen in mn auto.... (hoezo nerveus Clown ) bij nader inzien denk ik dan dat ik maar beter thuis kan blijven....

@amandake: jij moet ook nog erg lang wachten dan... voor mij zit t er (gelukkig) bijna op.
Cuba blijft dit jaar leeg en mischien laat ik haar volgend jaar weer dekken, ligt eraan hoe ze het nu gaat doen.

Naja goed, die andere merries mogen ook best wel eens gaan opschieten, maar zit toch speciaal op die van Cuba te wachten ja haha.

Ow en trouwens... ik zou maar lekker niet zelf gaan rijden mocht het tijdens IB gaan gebeuren... Je wilt wel heel aankomen he!!!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:02

Nicol288, 11 juli dus behalve een wat dikkere buik kan ik nog nergens over meepraten.....

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:13

Amarie: Dan is het topic nog wel levendig hoor. Er zijn nog wel wat merries later uitgerekend Ja Lachen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:23

Alonna haar zoon van vorig jaar (volle broer van mijn veulen, had al keer foto's geplaatst) is verkocht aan de beste hengstenboer van Belgie.. Een zeer grote kans dat deze heer dus op 3-jarige leeftijd wordt gekeurd als dekhengst.. Ik hoop het Lachen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:23

Yes gelukkig dan staan we er straks niet alleen voor.
Heb wel een vraagje over de datum, ik zeg gemakshalve 11 juli omdat ze vorig jaar 11 augustus voor het laatst gedekt is, klopt 11 juli dan wel of niet. Hoor het graag .....

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:32

Allemaal mensen die zich drukmaken nog alleen over te blijven. Ik ben er bij tot het bittere eind dit jaar! Zelf heb ik er 1 19 Juni en 1 21 Juli, en daarna blijf ik nog wel om Amandake te ondersteunen met Cartouche Knipoog

Amarie schreef:
Yes gelukkig dan staan we er straks niet alleen voor.
Heb wel een vraagje over de datum, ik zeg gemakshalve 11 juli omdat ze vorig jaar 11 augustus voor het laatst gedekt is, klopt 11 juli dan wel of niet. Hoor het graag .....

Dat is 335 dagen, sommige mensen tellen 340 dagen, dat betekend dat ze 16 juli uitgerekend zou zijn. Maakt niet zoveel uit, het veulen komt als het komt Knipoog

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:40

Pauk schreef:
Alonna haar zoon van vorig jaar (volle broer van mijn veulen, had al keer foto's geplaatst) is verkocht aan de beste hengstenboer van Belgie.. Een zeer grote kans dat deze heer dus op 3-jarige leeftijd wordt gekeurd als dekhengst.. Ik hoop het Lachen

Aan wie ? Knipoog

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 18:42

Tjonge, ik krijg het haast niet meer bij gelezen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Ik zie weer behoorlijk wat reacties dat er wellicht een veulen aan zit te komen, spannend hoor.
Hier nog geen verandering, wel is Chess wat trager aan het worden en graaft ze in haar stal wat (2a3) ondiepe kuilen, net of ze erin zou willen gaan liggen Slapen
Hementa blijft leuk, ze dendert nog steeds 's morgen in volle gallop de wei in en laat zich door niks of niemand tegen houden Hamer
het blijft gewoon een tank Clown
Zal morgen proberen weer wat foto's te plaatsen.