[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:50

Oh wat jammer dat ze Nederlandse achternamen gaan invoeren zeg, dat ziet er niet mooi uit in combi met IJslandse voornaam inderdaad. Ben zelf niet zo van de IJslanders, maar mijn baas wel en die hebben dus bij de eigen fokproducten een friese achternaam (fan de Kinackers, lijkt nog een beetje op frá ...), dat staat nog wat beter dan oerhollands.

Bij het NAS waar mijn veulen ingeschreven wordt zijn er heel weinig regels. Naam staat vrij, max 32 letters (incl. spaties). Stalnamen kunnen gereserveerd worden, maar weet niet of daar regels aan vast hangen.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:23

Ik heb al antwoord terug dat ik vrij ben een stalnaam te kiezen en alleen even moet doorgeven wat die is,dan kijken ze of hij al in gebruik is ja of neen.
Ik ga ook maar eens nadenken dan. :j

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:38

Pff namen. Merrie naam heb ik, die klopt helemaal :D hengsten naam, kom ik echt niet uit!! Moet met een M en ik wil graag twee namen net als m'n vorige veulen (Ian Levi). En ik wil ook dat t iets betekend wat met een beetje klopt. Moeilijk moeilijk moeilijk.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 15:54

linda2008 schreef:
Marije, heb je een fijne vakantie gehad?
jij doet het dus wel afbinden en doorknippen als het veulen ermee aan de wandel gaat?
Sorry ik ben misschien heel blond, maar hoe strak bind je zo'n touwtje dan? Navelklemmetje lijkt me dan meer iets waar je niets fout mee kan doen??

Ja de vakantie was heerlijk. Erg heet, vaak 45+ dus de overgang naar huis is ff wennen :brr:
Het touwtje trek ik zo strak mogelijk aan, om de bloedtoevoer te stoppen. Je kan daar ook niet veel fout mee doen hoor ;)
Daarna de navelstreng gewoon doorknippen en de nageboorte nog even checken en dan kan ie op de mesthoop.
Het navelstompje droogt dan al snel in.
Het nadeel van een navelklemmetje vind ik dat je er niets mee kan bij een spuiter. Dat is als de navelstreng heel dicht op de buik is afgebroken. Met een draadje lukt het dan nog wel om er snel een lusje om heen te leggen en strak te trekken.
Plus dat merries er nog wel aan kunnen gaan friemelen omdat het iets is wat er niet hoort.

Stalnaam en de initialen van de stalnaam zijn hier ook geregistreerd bij de stamboeken. De rest van de naam is verder vrij zolang je maar binnen de max toegestane tekens blijft (35 dacht ik).
Altijd weer lastig om namen te bedenken, op een gegeven moment is de inspiratie op...

Mooie buikjes komen er weer voorbij. Schone en wat minder schone buikjes :D
Morgen ga ik hier de dames ook maar eens wat opknappen want daar durf ik nu geen foto's van te maken, stelletje natte haarballen :o
Vanavond komen de eerste 5 merries weer voor het eerst naar binnen. Kan ik ze apart bij gaan voeren en hebben ze een beetje rust. Ze staan in een grote groep en er zijn er 2 bij die nogal laag in de rangorde staan dus die vinden het wel lekker als ze in een wat kleiner groepje komen te lopen.
Morgen ook nog 15 enten dus er moeten sowieso veel paardjes naar binnen dan.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:15

Oh wat leuk Pretty nu even goed nadenken dan. Maakt het allemaal wel echter he

Jammer voor de IJslanders, klinkt echt niet

Leuk embleem hinte tof met je meiden erop

Hier krijgen de pony's vd Ruitershoek, onze boerderijtje noemde zo toen we kochten.
Ik heb wel papieren liggen om kennelnaam aan te vragen voor hond. Alleen Engelse zijn toegelaten en ben er zo nog niet uit wat ik ga nemen. Wil het eigenlijk ook voor de pony's gebruiken. Ik dacht iets met onze straatnaam Oudenhoek en dan krijg je iets als The Old Riders Corner. :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:33

Klinkt niet slecht Fotsy!

Ikzelf heb nog géén idee hoe het gaat klinken. Al is er hier ook wel wat historie in ons gehuchtje waar we wonen en zelfs ons huis was voor wij het kochten en renoveerden een welbekend plekje wat in vele boeken stond zelfs.
Eigenlijk zou er inspiratie genoeg moeten zijn. :P

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:26

mooney schreef:
Bij het NAS waar mijn veulen ingeschreven wordt zijn er heel weinig regels. Naam staat vrij, max 32 letters (incl. spaties). Stalnamen kunnen gereserveerd worden, maar weet niet of daar regels aan vast hangen.

Volgens mij geen vastgelegde regels verder bij het NAS voor de naam behalve aantal letters/ spaties maar weet dat eerlijk ook niet zeker. Een veulen van Nimroos is 'Kiss my ass' genoemd en die werd ook nog eens kampioen en de naam werd uitgebreid over de speakers omgeroepen :D

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:30

Stalnaam is hier ook al zo'n dilemma. Iets ervoor of juist achter de naam...
Bij Falkenhorst hebben al die paarden GF (Gestuet Falkenhorst) achter hun naam (Kharamel GF) of voor de naam zoals bij Ferienhof Stuecker; FS Don't worry. En dat zijn dan 2 letters, maar zoals de pony's van dubois met dubois achter hun naam vind ik ook wel weer mooi en al de orchardjes met Orchard voor hun naam heeft ook wel weer iets :+ Lastig lastig
Sowieso moet ik eerst maar eens even na gaan wat de eisen voor een stalnaam zijn bij het nrps.

Vandaag douche-dag gehad en weer 3 moddervrije paarden. {:}

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de isobetadine heeft zn werk echt super gedaan! Uier was in no-time mooi schoon, kwam heel plakaat tussen weg :oo
Nadat ik foto gemaakt had, zag ik die kleine restjes nog :+ Die waren ook zo weg. :D

Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:42

Oooo Faline, wat zijn ze schoon!

Klinkt wel heel leuk, Fotsy :)
Veel mensen doen iets met een plaatsnaam, straatnaam of naam van het huis.

Inmiddels heb ik een paar ideeën. En ik geloof nooit dat die al geregistreerd staan bij het WPCV _O-

Mijn veulens hebben sowieso allemaal mijn initialen achter hun naam staan. TiSento en Fiore hebben Sublime's ervoor.
Dat wilde ik bij LaVie ook, maar dat mocht niet van het WPCV, omdat TiSento al Sublime's voor zijn naam heeft staan (Fiore is ingeschreven bij het NWPCS, dus eigenlijk bij toeval lukte dat nog wel) en het dan op een stalnaam ging lijken en dan moest ik hem registreren. Ondanks dat TiSento dood is..
Dus LaVie heet volledig LaVie est Belle CR.
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 16-11-16 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:42

Je paarden zien er super uit Faline !

Mijn vriend zei vandaag: Dais moet je die dikke daar zien waggelen _O-
En jaaaa ze lijkt echt ineens dik !!!
Zien jullie het nu ook of verbeeld ik het me nogsteeds ?? :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Samen met haar 2 vieze vrienden: Wit is Sleipnir, Die macho zonder borsthaar is Alfasteinn en Links is die dikke dame :=
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:44

Macho zonder borsthaar _O-

Maar inderdaad, ik zie een lekker buikje :)

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:06

Wat mooi schoon Faline :wow:. Wat een werk moet dat zijn geweest!

Ik zie zeker wel een mooi drachtigheidsbuikje hoor Daisy!

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:49

Zo die zijn mooi schoon Faline!

Ben benieuwd wat het gaat worden Cynthia

Mooi buikje Daisy!
Ook zonder borst haar ziet hij er stoer uit

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad Marije.
15 natte haarballen, succes :D Hier stinken ze zelfs naar natte hond.....

Namen..... Blijf het lastig vinden

Gipsy is vandaag 133 dagen, vindt het erg langzaam gaan nu.

Afbeelding

Ik denk dat ik met Trees volgende week toch naar de kliniek ga om te scannen.
Haal mij van alles in mijn hoofd, en zie ook van alles bewegen.
Dan is er echte duidelijkheid en kan ik het afsluiten :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:57

Faline schreef:
Stalnaam is hier ook al zo'n dilemma. Iets ervoor of juist achter de naam...
Bij Falkenhorst hebben al die paarden GF (Gestuet Falkenhorst) achter hun naam (Kharamel GF) of voor de naam zoals bij Ferienhof Stuecker; FS Don't worry. En dat zijn dan 2 letters, maar zoals de pony's van dubois met dubois achter hun naam vind ik ook wel weer mooi en al de orchardjes met Orchard voor hun naam heeft ook wel weer iets :+ Lastig lastig
Sowieso moet ik eerst maar eens even na gaan wat de eisen voor een stalnaam zijn bij het nrps.

Bij het NRPS moet een hengstveulen beginnen met dezelfde letter als de vader, als je dan een stalnaam ervoor hebt staan heb je een probleem als die met een andere letter begint. ;)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:41

Zat net eens te kijken en moet nog 4 maanden en 10 dagen tot de 1e moet bevallen. Klinkt echt al kort!
Alleen die rot winter :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:35

Dat is inderdaad ook zo Neon, dus ze tellen dan de stalnaam wel mee als 'naam' en beginletter. Das alvast handig om te weten.
Nou vind ik er achter ook wel het mooiste denk ik, maar moet eerst uberhaupt nog maar eens een naam verzinnen. Weet niet eens waar te beginnen. :+

Het is ooit allemaal begonnen met Goldy Star, zou daar wel iets mee willen, maar zoiets als G-star is ook weer zo wat. :+

4 maanden valt nog mee Rowan, maar inderdaad die winter he! Ben wel benieuwd wat voor winter we krijgen. 1 weekje superkoud voor de 11steden en dan weer boven nul :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:56

Wat goed faline dat de shampoo heeft geholpen en ze zien er mooi proper uit.

Wat fijn terug uit vakantie MarijeR en zoveel harige natte bolletjes binnenhalen, lijkt me een ganse opdracht.

Oh hinte wat een knapperd is gipsy toch
Ja scannen dan ben je helemaal zeker
Want ik denk ook vanalles te zien en zie de buikjes ook groeien maar 100 zeker ben je niet ondanks dat de ene ook 2 maal gescand is.

DL begint echt te korten als je bedenkt dat je bij 11 gestart bent :P

Ik zie ook buikje bij daisy

Spannend Cynthia ik ben ook benieuwd welke naam je nu uit je mouw kan toveren, het is steeds verrassend mooi passend

Ik denk wel al een merrie naam te hebben bij Flo, net als haar zus zal het eindigen met Flower en moet beginnen met een u, heb al een speciale naam voor een bloem gevonden die begint met u, Lily is namelijk ook lelie dus wil iets gelijklopend hebben en dan iets van paps er nog in.
Hengstennaam heb ik maar is nog niet helemaal af
Bij Elsa is het niet zo moeilijk meer voor een merrie met dank aan aniekr en disneynaam heeft dochter gekozen.
Alleen nog een hengst pfff hoop zo deze keer een merrie }>

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:13

Zolang het weer boven 0 is om water te geven vind ik het goed. Gewoon net als vorig jaar ofzo :P

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:56

Stalnaam telt daar inderdaad mee. :j Zelf zit ik er ook mee, als ik een effen nakomeling krijg doe ik normaal gezien dubbel registreren, en zou dus nu bij NRPS moeten registreren dan. Alleen, moet met een D beginnen als het een hengstveulen is, en mijn stalnaam staat voor de namen en is Reedhill's.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:55

hebben jullie je stalnaam voor of achter de naam van het paard en hebben jullie daar een redene voor?

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:08

Fotsy schreef:
Ik zie ook buikje bij daisy

Oke ik beken dat ik net teveel gegeten heb, maar zo groot is hij niet hoor _O-

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:15

Bij de Welsh staan stalnamen ervoor.
Maar daar ben je ook vrij in namen, geen vaste beginletter.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 07:53

Stalnaam hier voor de naam. En ik heb ook bewust gekozen om het uit te schrijven. Er zijn zo veel afkortingen dat ik het soms niet meer logisch vind. De bekendere stallen ken je wel, maar wie al die andere ABC-stallen zijn :?
Ik heb ook gedacht om er JPS van te maken, klinkt iets netter vind ik, maar laat mensen eerst maar eens kennis maken met Jupi Stables ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:16

Dyonne schreef:
Bij de Welsh staan stalnamen ervoor.
Maar daar ben je ook vrij in namen, geen vaste beginletter.

Je stalnaam moet alleen één woord zijn en mag geen 's bevatten.
Vrijheid in namen vind ik erg prettig, maar geeft ook zo veel mogelijkheden dat het soms juist lastig is.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 08:34

Exact Linda, daarom schrijf ik het ook uit. Mijn eerst gefokte veulen heeft nog SND, maar er zijn zoveel afkortingen dat je niet meer weer voor welke.stal de afkorting staat. En sommigen zzelfs.dezelfde letters hebben.