Izzy bleek helaas ook leeg te zijn(al hebben we haar als drachtig gekocht) waarschijnlijk was het een wormen buikje en heeft hier ook net een kuur voor gehad.
dit jaar hier helaas geen veulens, maar volgend jaar hopelijk 2.
Net op stal geweest. Ph waarde was tussen de 6 en de 7 in. Kon niet wijs komen uit de kleur helemaal maar hangt er tussen in. Banden super slap. Kling behoorlihk gezwollen. En verzorgster van een ander paard op stal zij dat ze al tijje helerijd naar haak buik stond te trappen en et haar kont tegen de muur drukte. Ze heeft haar biks en lucerne maar voor de helft opgegeten. En had 2 zweet plekjes aan beide zijde van haar schoft.
Nicole, ik weet niet of je hier nog leest, maar in ieder geval veel sterkte gewenst
Team-sublime, dat klinkt veelbelovend
Rianne, wat een buik zeg!! Maar uier dus helaas nog niet vol. Hoe veel dagen zat zij ook alweer?
Cynth, las ik vooruitgang??
Aniek, t is toch wel te hopen dat roos ook gaat opschieten
Pretty, ja veulen van Star is enorm! Haar halfzusje is trouwens dezelfde dag geboren (wel bijna 20 uur later, gezien Star net iets over middennacht beviel ) maar die is echt de helft kleiner!! (Zelfde papa en moeders zit maar 3cm verschil tussen) zo zie je maar dat het allemaal niks zegt
Sorry als ik iemand vergeten ben doe mijn best om bij te blijven. Maar met werk, paardjes en Pippa die natuurlijk ergens anders staat, is het wel lastig!!
Pippa doet het in ieder geval heel goed gelukkig!! Ben zó verliefd!! Het is nog niet helemaal goed tot me door gedrongen
Wat een leuke veulens en wat maken sommige merries het spannend
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 14-04-16 22:07
Hier had ik vandaag een overdreven slijmende en om aandacht vragende Neon. Wilde ook graag naar binnen, maar het was mij te mooi buiten, dus ze bleef maar mooi staan. Ze is ook begonnen met uier aan te maken.
Neon staat doorgaans alleen met een ruin buiten, later kan Roos er nog bij komen. Roos en die ruin gaat niet zo goed samen namelijk, in de bak gaat de ruin er echt achteraan jagen tot ze wit zijn van het schuim. In de wei is dat minder, iets met gras. Vorig jaar is Neon vroeg in de avond bevallen, volgende dag in de wei gezet met die ruin er meteen bij. Maar die ruin heeft veel respect voor Neon en Neon hoeft maar 1 keer lelijk te kijken en hij gaat aan de ander kant staan grazen. Als het veulen een maand oud is dumpt Neon hem bij die ruin, kan ze zelf ongestoord vreten.
kiki1976
Geplaatst: 14-04-16 22:08
Rianne wat een buik voor zo'n kleintje.
Tjinta, Bo is soms gewoon wat onbehouwen zeg maar. Heeft al eerder gehad dat ze gewoon hard gaat, hele krappe bocht maakt en dat dan haar achterkant weggleed. Al moet ik zeggen dat het voornamelijk in mul(ler) zand gebeurt is. Maar nu met die dikke buik, slappe banden ff spannender. Maar heb wel besloten om haar mee te laten gaan met de rest mee het land op. Gefeliciteerd met de 300 dagen mijlpaal
Tinniie. Het was vanavond aan de ene kant wel ietsje minder dan vanmiddag. Gelukkig is het nog niet zo extreem als je bij sommige ziet hoor. Is zelfs niet eens super te zien op foto's Oei dat is nog niet veel uier idd.
iEmmaaa, is eigenlijk ook geen optie omdat ze dan uit haar plaat gaat in de paddock. Zij zelf zal de rest niet zo opjutten, maar de rest gaat meer weer rennen omdat zij erbij komt. Maar heb besloten haar maar gewoon mee het land op te gooien en we zien wel. In de bak doet ze ook maar een paar galoppassen en gaat zelf weer stappen (en flemen erna). Dus hoop gewoon dat ze zelf zo verstandig is.
Ennasil92, jee wat balen zeg! Hopelijk volgend jaar 2 gezonde veulens
Team_Sublime, nou dan mag het zeker wel eens komen zeg. Pff je geduld word flink op de proef gesteld
Linda wat een heerlijke veulenspam Knap ding!
Hang buikje? Klein beetje maar
Uier vanavond
Ph was ietsje hoger dan 6.5
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 14-04-16 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Anonymous86
Geplaatst: 14-04-16 22:09
Pippa is wel super schattig!
Spannend team sublime zou leuk zijn!
Anouk zit op 338 dagen. Ph zat op 8/8.2 ongeveer
Mooi hangbuikje kiki!!
Anouk zit maar op een percentage van 147 ofzo dus valt mee qua buik
Luna en marley zijn zo lief voor elkaar. Echte vriendinnetjes zijn ze geworden.
Manda
Geplaatst: 14-04-16 23:10
Wauw weer veel veulentjes afgelopen dagen
Linda pik jij daar nou gewoon mijn droomveulen in, een zwarte merrie gefeliciteerd met dat prachtige dametje
Luna wat lief de dametjes kroelen
Ik las dat het weer de goede kant op gaat met Nicole haar merrie en veulen, hoe fijn!!!
Ik lees echt regelmatig mee maar vaak reageren daar heb ik niet zoveel tijd voor helaas, mijn merrie zit nu op 308 dagen (had me vergist toen ik vorige keer zei rond de 310 ) en is lekker dik en rond, ze beviel vorige keren rond de 320 dagen dus dan schiet het al op! Maar haar buik is echt zo anders als vorige keren dus ze krijgt gewoon echt een hengst deze keer en daar reken ik ook helemaal op nu uiertje is nog niks maar schiet bij haar heel snel vol de laatste dagen en de dag zelf pas de spenen wat boller, kijken of dat nu ook weer zo zal gaan.
Iemand vroeg over baby's aan de kudde wennen. Onze dieren stonden met een draad ertussen en hebben eerst alles in de rijbaan bij elkaar gezet een uurtje en dat zo opgebouwd. Nu staan mamy en baby alleen snachts nog apart omdat die kleine graag de hele nacht in het stro ligt en we niet de hele schuilstal kunnen opstrooien, helaas.
Kanonnen wat een dikke tummies komen er langs.
Kiki de spenen van Bo kunnen nog wel voller naar mijn idee
Team sublime...risky baby neemt z'n tijd...dat is niet echt grappig
Mijn paard was ineens weg vanavond...vervangen door een kroket op pootjes. Wel een goed gevulde
Moratoetje
Geplaatst: 14-04-16 23:42
Beau is erg onrustig vanavond .... liggen, staan, veel mesten
Haar uier mag nog wel meer gevuld....maar dat kan in een uur veranderen natuurlijk
Wekker staat om 03.00 uur .... ff checken
Elmars_Floor
Geplaatst: 14-04-16 23:49
Rianne1994 schreef:
[ [url=m/2LGXJC.jpg]Afbeelding[/url] ] .
suus_elviera schreef:
wat voor stripje is dat van een aquaruim? want die heb ik ook hihi
Werken die strips serieus?? Denk dat ik het toch bij melk strips houd
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 15-04-16 00:28
+++Chemicus-mode aan+++ Die "melkstrips" is niets anders dan lakmoespapier, papier om pH te meten. pH is zuurtegraad, wordt gemeten op aanwezigheid van de ionen H30+ of OH-. Dat kleurt het papier. Maakt dus niet uit of je aquariumwater, zwembadwater of melk test. +++Chemicus-mode uit+++
Manda
Geplaatst: 15-04-16 00:31
Manda schreef:
Ik las dat het weer de goede kant op gaat met Nicole haar merrie en veulen, hoe fijn!!!
Ik had het andere topic nog niet gelezen kom ik nu achter... en haalde twee topics door elkaar met lezen en reageren, sorry, hoop dat het eindelijk gauw echt beter gaat en blijft gaan...