Bedankt voor de reacties. Ze is maar 1x gedekt, daarna sloeg ze al af. En alleen met 18 dgn gescant (ze vond dat vreselijk dus daarna niet weer gedaan). Bij de hackney's hebben we geen gustverklaring nodig. Ze kan naar mijn idee onmogelijk daarna nog gedekt zijn.
Ze is mega dik en het veulen is erg actief. De uier is wel al vol alleen haar spenen nog niet.
Tries_en_Faf, wat een verschrikkelijk bericht van jullie Sella, dan ben je er zo snel bij met va bellen en dan moet je nog die moeilijke maar eerlijke beslissing maken hartverscheurend met dat ukkie erbij. Wat een top merrie van je vriendin zo bijzonder. Hoop dat haar melkgift toeneemt nu dan kan je zelf ook wat bijkomen en het verlies van Sella verwerken. We duimen dat Strokkur uitgroeid tot een prachtige man.
Tries_en_Faf
Geplaatst: 06-05-15 00:13
Dankjulliewel voor de lieve reacties.
Er lijkt iets vooruitgang in de melkgift te zijn. Ik krijg alleen niet helemaal duidelijk of als t echt goed op gang is, of ik dan evengoed moet blijven bijvoeren. OF de kwaliteit van de melk dan goed genoeg is. Heeft iemand hier ervaring mee? Vriendin van de merrie heeft een boerenbedrijf en zij willen ook een melkmonster voor ons testen als de koeien weer moeten.
Mijn kleine merrie Kira moet ook binnenkort bevallen, die hebben we nu door die voedingen wel meteen extra in de smiezen. Ik kijk er wel een beetje anders tegenaan nu. Maar de kans dat dit gebeurd is al heel klein, de kans dat t twee keer gebeurd nog veel kleiner.... Dat hou ik mezelf maar voor. Want na Kira komen er nog twee
jobamara
Geplaatst: 06-05-15 00:37
Rockey, jaaaaaa fijn dat je nu via cam kunt kijken, wordt weinig slaap denk ik. suc6
Euforie, ook bij jou met een lagere ph en wat ander gedrag, ??? Ik hoop het suc6
Lisch, bevrijdingsdag is voorbij nu maarrrr ???? nog niets
Vitaquilla, ook nog geen spannende dingen nu,
Tammiebels, jaaaa het vocht wordt troebeler! suc6
Hannepan, Picasso mini hars en makkelijk melk eruit!! spannend suc6
cemlys, blauwe arm, weinig slaap, kat niet blij,en nu wacht ze weer op beter weer pfff merries
luna, sterkte de komende dagen, lastig is dat internet eruit!
Onley, ph onder de 6,5, alleen boa's hoop vd donzige voor om je nek en niet die glibberige
quincy, eten met lange tanden !
Pretty, Vera even wachten tot het weekend
DL, Bo laat je nu weer slapen offfff??
KN2011, 370dagen is lang maar inleiden doen ze niet snel hoor. suc6
Neon, op 335 dagen fijn dat je op de cam alles goed kan zien zelfs de drollen , hemelvaartveulen zou wel leuk zijn.
Rebecc54, uier wordt voller!
MDJ, top zulke collega's en maar 700 meter dat is echt ideaal. Lucky's uier weer voller en dan net nu kortsluiting en geen cam, balen
Stal HD, ha nu snap ik datn342 lang is wat een schatje is Flirtje. Gaat het met jouzelf weer oke, want ZH is nooit grappig. En mooie hengst.
Caesar, ha ha je bent verliefd op je prachtige Coosje, het went dus die witkop
Jolandje, fijn de cam weer aangesloten en werkend!!
Keresa, beterschap!!
Irischcob, geweldige Jack wat is dat schrikken dan maar gelukkig nu weer helemaal fit. knabbelend op moeders oor
Jeniej, hoe gaat het met de wond, ziet er vast al beter uit toch?
Lovelyn, Geweldige Koda alweer 1 maand proficiat! geweldige foto's, Leuk om ook Wapper en Kiss te zien!
Smooi, Wapper en Kiss doen het ook super, leuk om jullie merries samen te zien!!
Suus-elviera, je hebt kans op heel veel verschillende kleurtjes zeg,
Het veulenen van Kira zal vast heeel spannend zijn pfff en ook de andere 2 zullen heel beladen zijn.
Anoniem
Geplaatst: 06-05-15 01:43
Merrie is onrustig, loopt wat rond te scharrelen, gapen, schudden met haar hoofd, tegen de wand duwen met haar achterste. Aan de rand van haar kling zit wat opgedroogd bloed. Maar het uier is nog hetzelfde. Over een uurtje nog maar eens kijken. dubbele signalen aan de ene kant denk ik ja, en de andere kant nee. Maar goed, we zullen zien.
Ik ga je topic tjecken Setteli! Leuk!
Triesenfaf, helaas daar heb ik geen ervaring mee... Nog gecondoleerd met Sella... Vreselijk
Hoe gaat het met de rest?
jobamara
Geplaatst: 06-05-15 02:46
Nou ik zit hier vol spanning op jullie veulentjes te wachten . Klinkt weer spannend Euforie hou vol he, vind het echt top zo in je tentje respect!! Keek net in je profiel wat een mooie foto's ennn B op Zoom he ik dacht Welberg is vast Overijssel ofzo . Niet dus als het nog lang duurt kom ik je wel een nachtje wakker houden hoor.
Rockey, nog echt niets???
DL, helemaal vergeten daarstraks ik weet het het is nog geen kerst maar toch!!
Anoniem
Geplaatst: 06-05-15 03:16
Ik vind het heerlijk! Luchtbed ligt ook echt heel lekker, lekkerder dan mn eigen bedje hihi! Vriend lief ligt Vanacht ook lekker hier in de tent. Scheelt een hoop En geeft warmte.
Wat leuk dat je me profiel getjeckt hebt. Moet hem weer is updaten maar thnX voor het compliment Moet jij ook niet een btje slapen trouwens? Hoe gaat het met jou merrie?
Merrie loopt wat te struinen en er zat een btje donker bloed aan dr kling.. Ik vind dr wel echt een btje verdacht doen.. Maar dat uier... kegelen en lekken ze altijd wel iets voor een bevalling? Of komt t wel eens vaker voor dat je daar weinig aan ziet, als het eraan lijkt te komen? Leuk hoor zo een maiden! Straks nog maar een xtje kijken.
luna weer een goed nachtje, morgen is ze gewoonweg veilig! Ooh wat ben ik gelukkig!
jeniej
Geplaatst: 06-05-15 07:47
jobamara schreef:
Jeniej, hoe gaat het met de wond, ziet er vast al beter uit toch?
het begint er al wel beter uit te zien alleen in haar lies blijft het een vieze plek. dus ik hoop dat dat ook snel opknapt, maar dat beweegt de hele tijd.
Jeniej,ik zou er even wat honingzalf op smeren. Dat bevorderd het genezingsprocess
Anoniem
Geplaatst: 06-05-15 08:24
Gebruik je mesistran Jeniej? Of iets in die trant? Wellicht is dat wat!
Geen veulen rockey?? dat had ik niet verwacht!!
Toch schrikken als je paard zo ligt en loopt te schrapen.
Hier dus een onrustig nachtje. merrie had het wat zwaar maar de laatste keer tjecken was ze heel relaxed. En net vanmorgen ook weer. Had nog een ph test gedaan. Dacht eerst dat ik een verkeerd ph testertje had, want hij deed niks. Maar de ph is dus zo laag dat het geen verschil meer maakt met de ph test kleur. Ook de melk was dik en plakkerig. Het rare alleen was dat haar speentjes 'leeg' waren en een beetje verschrompeld om te zien. Heel raar??? Krijg het alleen niet goed op de foto.
Ben nu ff thuis, ontbijten, opfrissen en heel ff plat en dan ga ik vanmiddag weer naar stal.
Ja, lijkt mij ook. Maar die spenen zijn toch wel raar.... Maja wellicht schieten ze ineens weer vol.
Wie weet gebeurd het bij jou lekker overdag straks??
rockey
Geplaatst: 06-05-15 08:44
ik vind het zowizo raar bij die van mij hing er vanmorgen ineens niks aan haha
ze staat nu weer lekker op de wei, ben om half 5 klaar met werken, dan ga ik er gelijk weer heen, mits ik niet ineens gebeld wordt.
rowan, jij ook nog niks?
Cemlys
Geplaatst: 06-05-15 08:49
Hier nog steeds 6,5 en zo goed als weinig verandering in de uier. Ze heeft wel haar hele stal rond gemest. Paar keer gekeken vanacht maar leek rustig
Uier van vandaag/helemaal niks meer
pretty
Geplaatst: 06-05-15 09:30
Cemlys blijft duren zo. Maargoed tegen het weekend was het toch hé!
Rockey jouw merrie is wel een fopperd zo,jeetje!
Euforie die spenen lijken inderdaad wel uitgerokken maar met dit PH komt het echt wel snel hoor! De uier staat goed op spanning ook nu.
Jeniej inderdaad honingzalf,daarmee is mijn hond ook gered toen!
Fijn voor Luna,echt een wonder.
Irischcob gelukkig is Jack nu weer helemaal beter.
Tries wat ontzettend jammer dat het zo is afgelopen...wat moet dat pijn doen je merrie te verliezen zo. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Heel bijzonder dat een merrie zonder veulen gelijk het veulen adopteerde,koesteren maar! Ik weet ook niet,wat zeggen de DA's dan van die melk?
MDJ zo dat lijkt echt wel spannend te worden hoor!
Lisch ook al zo spannend!
Vera uiert ook goed door,elke dag een beetje meer. Haar buik lijkt ook minder dik van voor af aan gezien.
Even teruggekeken en dit is haar uier 5 minuten voor haar vorige bevalling (wazig). Alleen de speentjes moeten nog wat voller.
Fotsy
Geplaatst: 06-05-15 09:43
oh spannend Pretty, ze lijkt er ook helemaal klaar mee
Tries wat erg zeg, heel veel sterkte, ene troost dat je veulentje toch met een pleegmama kan opgroeien.
wat een fopmerrie's hebben jullie toch , had toch wel al een veulentje verwacht, niemand dan
Leuk dat Luna het goed doet
Wat jammer dat sommige veulens een moeilijke start kennen
Eilinora
Geplaatst: 06-05-15 09:45
spannend allemaal!!
pretty dat uier komt ook al heel aardig in de buurt van de laatste keer,spannend hoor.
300 dagen!!!
en ja ik zie weer wat verandering,haar kont word steeds hoekiger,heb ze zelden zo gezien bij andere merrie's.
Ahh Euforie, dat gaat echt niet lang meer duren! Spannend hoor
Diane_Basje
Geplaatst: 06-05-15 09:53
He verdorie, ik probeer af en toe een bele lange post te schrijven, maar vaak haak ik af door moeheid. Dan weet ik niet meer wat ik schrijf. Nu was het gelukt, wil ik het plaatsen, is die weg. Grrr.
Sorry, dan maar zo. Iedereen gefeliciteerd met de veulens en iedereen met minder fijn nieuws, sterkte
Hier heeft Rosa nog steeds geen veulen, snap er helemaal niks van. Lig nu al 2 weken op de manege, heb mijn eigen huis en huisdieren niet meer gezien sinds die tijd. Mn lichaam trekt het niet zo goed meer (reuma en artrose) en zit er een beetje doorheen.
Maar we hebben wel goed nieuws, Revi gaat opknappen Ik injecteer nog 4x per dag antibiotica en corticosteroïden. Zonodig moet hij bij benauwdheid nog een keer corticosteroïden 's avonds maar dat is nog niet nodig geweest. Bij 39 graden moesten we bellen voor advies. Vanmorgen zat hij, vóor zijn injecties, op 38,1 Dus we gaan goed!