[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:42

Sterkte met de kleine Fotsy :(:)

Hier geen kinderen en ook ab-so-luut niet in de planning := Ik hou het mooi bij mijn petekinders en Miep's beeb. Iedereen zei altijd: wacht maar tot je dertig bent, dan piep je wel anders. Nouuuu inmiddels de 30 ruim voorbij, en rammelt er nog helemaal niks :P Wel leuk om zo de fanatieke ponykinders van stalgenootjes te zien met hun ponies, dan kan ik me echt wel voorstellen hoe tof dat moet zijn als ouder. Maar als ik dan dat geleur en gezeur met kleine kinderen daarvoor/daaromheen zie ben ik spontaan weer genezen :')

Miep en ik hebben vanmorgen drafbalkjes gedaan, madame maakte van de laatste twee voor het gemak maar een hindernisje. Pinda kan ook springen nu :P Mieperd gaat verder wel echt weer fijn gelukkig, voor het eerst in een half jaar zelfs weer een les gepland *\o/*

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:16

Fijn Vientje dat ze weer beter gaat!
Zitten hier best wat dertigers in het topic,of niet? Ik ben 33 nog voorlopig.

Venthe loopt ze nog niet goed? Balen.

Marije proficiat met Snazzy haar 200 dagen! Voor jou begint inderdaad al bijna het aftellen,rare gedachte.

Volgtopics kan ik onmogelijk allemaal volgen actief dus sorry. Y;(

Hihi ja Fotsy wij kunnen wel een stukje doorvertellen hé,en dan ineens beseffen dat het aldoor over paarden gaat en niet over ons kinderen. _O- :=
Ach er is een leven naast mama zijn gelukkig. :D
Hopelijk knapt ze snel op. :(:)

Ik heb net alle dikke buiken op stal gezet,wat een weer was het ineens! En nu weer zwoel bah. Gaat straks wel nog regenen.
Ik had een pak voordroog opengedaan maar het is bij momenten toch nog te warm,ik heb alles moeten opentrekken en luchten want anders was het pak warm geworden. En goed hooi vinden is ook een opgave spijtig genoeg.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:30

Sodeju wat gaan jullie hard :oo :oo :oo
Voor een bijleespost, moet ik 30 pagina's afwerken......(toch maar eens wat fanatieker mee lezen, want ik zie wel hele leuke dingen voorbij komen!)

Mijn dame is vandaag 112 dagen drachtig, en is vorige week mee geweest met prinsjesdag.
Vond ik stiekem wel heeeel erg spannend, drachtig en dan zoiets, en was blij dat ik haar weer mee naar huis kon nemen, maar wat een ervaring, en wat een cool en rustig dier!

Afbeelding

Buikfoto van afgelopen zondag.
Voor mensen die haar niet kennen, zul je niet zoveel zien, maar ik zie dat ze voller wordt, en haar uiers beginnen al te veranderen!

Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:36

Oh was dat jouw merrie? Wat tof, zag haar al in een fototopic langskomen :) Braaf paard! Wel lef hebben met een drachtige merrie, was je niet bang dat ze te veel over de zeik zou gaan? Of heeft ze er meer ervaring mee?

Ik kreeg vanmorgen trouwens weer een "jeetje wat een pokkel" van een stalgenootje wat Miep een tijdje niet zonder deken had gezien te horen. := en dat op 69 dagen én weer netjes op voedselrestrictie... Ze is ook flink boos op de singel nu al (en op ruinen :+ ).

Waar halen mensen hier trouwens die aftel-apps vandaan voor op de telefoon of in je onderschrift? Willikook :D

ivy_power89

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:39

Vientje, ik was niet echt bang dat ze over de zeik zou gaan want het is van nature al zo'n onwijs cool paard. Maar ergens knaagde het wel! weet ook niet of ik het in de toekomst weer zo zou doen haha

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:12

Marije gefeliciteerd met de 200 dagen!
Ik kijk hier al uit naar die 200 dagen dracht! eindelijk dat kleintje voelen stampen.

Ivy_power89: heeft nog een mooi strak buikje, dan is ze normaal echt sportconditie!

Marley is verliefd op haar olijfje in de buik :D Ze zit vandaag op exact 60 dagen en ik vind ze echt al rond ;o zijn er zo meer merries die nog helemaal niet ver zijn en al goed dik zijn?
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:46

AZ, fijn dat ze drachtig is! Vooral met al die moeite die je ervoor moest doen en nu het veulentje volgend jaar mooi weer een beetje eerder!

Fotsy, dat is schrikken met je veulentje! Hopelijk gaat het snel beter!

EF, wat een schattig filmpje, zo dapper dat ze ronddraaft. En super brave merrie ook, zo half stappend/dravend in het begin :P

Venthe, was mijn filmpje inderdaad. Zondag was ik rond etenstijd nog op stal en met name Roos weer helemaal gek. Was helaas al wat te schemerig voor een nieuw filmpje.
Hopen dat Venthe morgen weer beter loopt op de harde volte!

Pretty, ik word volgende week 28, dus kan nog niet met de 30+ club meedoen hoor ;) (en voel me al oud zat :=)

ivy_power, toch stoer dat je merrie daar mee heeft gelopen! Kan me voorstellen dat je het toch wel een beetje spannend vindt nu.

Vientje, de app die ik gebruik is Days Left. Kan je heel mooi instellen met op je achtergrondscherm je tellers.

Luna, leuke foto hoe ze zo naar haar buik kijkt. Mijn merrie's zijn dan iets verder maar ook al goed rond nu.

En heb weer een aantal volgtopics aan m'n lijstje toegevoegd. Zal mijne dan ook nog een keer erbij zetten voor de liefhebbers:
[KS-MK] Twee Bolero'kes op komst in het hoge noorden (Welsh NWR's)

Vannacht toch gekeken hoe mijn Days Left app van 200 days naar 199 days left ging... We zitten onder de 200 dagen nog te gaan *\o/*

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 16:51

Gefeliciteerd met je mijlpaal aniek! En altijd leuk om blije gekke paardjes te zien :)

Ik zit trouwens te twijfelen. Zal ik mijn merrie aankomende week laten scannen want dan ben ik nog op tijd voor eventuele gustverklaring of braaf wachten tot de 100 dagen? (Ze zit nu op 80)

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 17:38

Hallo iedereen! Ik heb met in de vakantie weinig gepost, wel alles gelezen (dat kan ik dan weer niet laten tot ergernis van mijn vriend O:) ) en ga vanaf nu weer proberen vaker (op iedereen) te reageren. :j

Erg interessant de 'hoe houd ik mijn merrie in de gaten'-discussie. Ik dacht met een camera die ik op mijn telefoon kan bekijken wel klaar te zijn, maar veel van jullie gebruiken daarnaast dus ook nog een birth alarm. Dan gaan we maar eens kijken waar wie die kunnen huren, of zit er hier misschien iemand in het topic waar ik er 1 van kan huren wiens merrie eerder/later is uitgerekend dan de mijne (begin mei)? Bij Divoza zal je er wel vroeg bij moeten zijn!

AZ Gefeliciteerd!! Eindelijk! Hopelijk meer geluk dan vorig jaar begrijp ik!
Fotsy, beterschap voor je veulentje! Hoop dat ze snel opknapt!
Venthe, ik heb het laatst gescand met 30 dagen. Mijn DA raadde aan er verder niet (onnodig) meer in te gaan. Maar ik lees dat andere DA's het juist weer wel aan raden. Stel dat ze gust is kun je haar dan nog laten dekken? Zo nee zou ik braaf mijn 100 dagen af wachten :).

Leuk al die topics van iedereen! Ik heb er meteen toen ze gedekt was al 1 geopend haha, kon niet langer wachten := ( [KS-MK] Welsh a veulen voor Azia in 2016 )

Mijn merrie zit vandaag op de 108 dagen. En omdat iedereen op stal zegt 'ik zie nog niks' even de foto's onder mekaar gezet, voor mijn normaal super strakke dame heeft ze al een hele buik ja haha :D

Afbeelding

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 19:55

Bellarose dat is al een mooi buikje hoor.

Luna ik vind het nog meevallen liz was erger.

Ik zal ook daar volgen Aniek maar reageer niet veel hoor.

Vientje ik heb countdown+ maar heb een upgrade. Als je googled op countdown birth horse moet je die plaatjes kunnen vinden :+

Gave fotos ivy!! Rode rook is het of niet?

Jammer van het voordroog pretty. Ik heb gewoon kleine niet verpakte hooibaaltjes ben ik nog steeds blij mee aangezien ik niet de middelen heb grote balen te halen.

Gefeliciteerd marije!!

Helemaal niks geen veranderingen Venthe?

Tinnie ik had al een stipje maarja ik red het echt niet overal te reageren zal ik morgen even doen.

Ben weer bij!! :')

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 20:44

EF, wat een lief filmpje! Stoer dat ze lekker aan het draven is en wat een brave merrie zeg!

ivy_power, wat gaaf dat je merrie daar mee heeft gedaan!

Ik zie leuke aftel apps voorbij komen maar met mijn Iphone krijg ik hem alleen als app en kan ik hem volgens mij niet als achtergrond instellen? Of iemand met een Iphone nog een leuke tip?

Bellarose: je ziet zeker al wel verandering, gaaf hoor!

Morgen wordt mijn merrie nog een keer gescand (voor 1 oktober, zit nog in mijn pakket). Ze is toevallig morgen precies 3 maanden drachtig!

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:09

Fien word morgen voor de laatste keer gescand en ze zit dan op precies 110 dagen.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 21:48

Dank jullie voor de lieve woordjes, doet me deugd, tegen einde week weten we meer of ze op de operatietafel moet of niet :=

amai ivy power, bomproof merrie, moet wel als je ze zo ziet met die rook. Zou ik niet moeten doen.

bellarose wat een knappe merrie heb je toch <3

jullie gaan laatste keer scannen en ik moet nog een eerste keer scannen :D , maar nog altijd veel te vroeg, vandaag 100 dagen mijlpaal en ik ga pas deze winter scannen, weet het nog niet helemaal, Elsa loopt nog alle dagen ongeïnteresseerd bij de hengst dus die is bijna zeker drachtig.

is het dan echt voordroog Pretty? mijne zijn bollen maar is eigenlijk bijna hooi, dus wordt niet warm, wel goeie kwaliteit, mijn hooi is jammergenoeg al op :D was echt prachtig, nog nooit zo een goede kwaliteit hooi gehad en tot het laatste sprietje aten ze op. Niks ging verloren.

succes met scannen angelspam

vientje, pinda ook al sprong gemaakt, beloofd zeg :P

venthe je merrie nog steeds mank?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 22:29

Leuk alle volg topics.
Ik heb er voor Bo ook eentje, link staat in mijn onderschrift.

@Venthe, hoop dat ze morgen op het harde weer beter loopt.

@Vientje, ah jullie ook weer aan de hupsie's, en zelfs pinda al. Bo heeft vorige week ook weer wat kleine hupsie's mogen doen. Wat was ze er blij mee hihi.
Merrie gaat dus al lekker groeien.

@Pretty, zonde van je voordroog.
Hier gelukkig verder de hele dag droog gebleven. Moet zeggen was vanavond nog wel lang lekker buiten.

@ivy_power89 , wauw wat een gave foto. Heerlijk zo'n super bom proef paard.

@Luna, beginnend buikie leuk he!

@AniekR, weer een mijlpaal. Gaat snel he!

@Bellarose, lekker genoten van jullie vakantie?
Mooie merrie <3
Buikje verandert ook al goed zo te zien.

@JustLizz, altijd toch weer spannend.

@Angelpam, jij ook succes morgen met scannen. Spannend weer.

@Fotsy.
Hoop dat ze niet de operatietafel op hoeft. Blijven voor jullie duimen dat het allemaal goed komt.

Bo leek vandaag eerst best rustig in stal, bijna te rustig.
Maar goed we hadden les. Stiekem blij dat m'n instructrice de voltigesingel vergeten was (dochter lief had dat ff geregeld samen met mijn bijrijder). Nu is het niet verkeerd hoor een zitles, maar ze was gisteren zo druk en een stuiterbal dat ik er eigenlijk niet helemaal op zat te wachten hihi.
In eerste instantie was ze ook best druk, en soms ook dwars. Maar aan het einde van de les weer super braaf en op je pinken te rijden.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 23:13

Oei Fotsy, dat is schrikken zeg :oo Ik hoop dat het meevalt.

Ik wil voor Joan een alarm singel huren of zo'n halster alarm, weet eigenlijk niet wat accurater is. Camera zal lastig worden maar ik ga het toch eens onderzoeken of het mogelijk is.

We hebben de eerste mijlpaal bereikt! Vandaag is ze 101 dagen drachtig *\o/* Ik wilde eigenlijk nog een keer scannen maar zie er toch vanaf. Ik wil haar niet nog meer pesten en het ziet er allemaal goed uit

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 00:09

fotsy duimen dat het meevalt

mijn dames zijn beide drachtig gescant, maar ik wil ze voor de zekerheid eigenlijk nog een keer van buitenaf laten scannen, dat kan nu eigenlijk al bij camille want die zit op 4,5 maand al, ik wil haar ook nog prok laten keuren, misschien kan ik dat combineren dan

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 06:27

Duimen voor Fotsy...

Noisy gefeliciteerd met je mijlpaal :)

Jolanda, wil ik eigenlijk ook. Nog niemand gevonden die dat hier doet :(

Volgtopics, jeetje ik ga niet alles bij kunnen houden. Geloof dat ik van de week ook maar een topic aan ga maken :)
Alleen euhm... Buikfoto's bijhouden is nogal lastig, haar buik is nog niet weggetrokken na vorige veulen dus ze kan nu al door voor een paardje die bijna mag gaan bevallen :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 07:57

Ik ga niet aan de volgtopics beginnen, sorry!

Fotsy, spannend! Veel succes!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:05

Eventjes een ego berichtje,moet zo weg maar zal vanmiddag reageren op iedereen.

Pepper dit weekend,ze zit nu op 155 dagen dracht dus bijna op de helft.
Ben toch heel benieuwd hoe dik ze zal zijn op het eind van haar dracht.
Afbeelding

Afbeelding

Samen met ylona
Afbeelding

Ylona zit nu op 150 dagen dracht
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:23

fotsy -- >sterkte

ivy power --> mooie merrie en ook lekker koel Prinsjesdag meelopen.

bellarose --> mooi buikje al, hier scannen ik dadelijk nog een keer op gust dan weet ik zeker dat ze dikker wordt door veulen een niet dadelijk helemaal obese is

Inowa --> 2 heerlijke witte buikje.

Hier niets te melden. Volgtopics ga ik niet bijhouden alleen deze is al lastig en tijdrovend genoeg

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 08:57

Iedereen voor de laatste keer scannen, ben benieuwd of alles mooi is blijven zitten :) ikzelf hoef het niet te doen, ik heb het vermoeden (te zien aan veranderde buik en uiers) dat het wel goed zit.

Nu zit ik toch al stiekem na te denken over wat ik ga doen tijdens de geboorte, daar overnachten tot ik een ons weeg of een birth alarm.
ik sta met mijn merrie op een pensionstal en dit is haar eerste veulen, dus het ligt allemaal wat lastiger...... kan daar ongetwijfeld slapen, maar ik hoorde ook goede dingen over een birth alarm die weeën opmerkt. (Ik woon 25 minuten van stal vandaan, beetje goed gas geven doe ik er een kwartier over haha)

Hebben jullie een idee en/of ervaring met birth alarm?

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:38

ivy_power89 schreef:
Iedereen voor de laatste keer scannen, ben benieuwd of alles mooi is blijven zitten :) ikzelf hoef het niet te doen, ik heb het vermoeden (te zien aan veranderde buik en uiers) dat het wel goed zit.

Nu zit ik toch al stiekem na te denken over wat ik ga doen tijdens de geboorte, daar overnachten tot ik een ons weeg of een birth alarm.
ik sta met mijn merrie op een pensionstal en dit is haar eerste veulen, dus het ligt allemaal wat lastiger...... kan daar ongetwijfeld slapen, maar ik hoorde ook goede dingen over een birth alarm die weeën opmerkt. (Ik woon 25 minuten van stal vandaan, beetje goed gas geven doe ik er een kwartier over haha)

Wij staan inderdaad ook op een pensionstal en ook het eerste veulen van mijn merrie. Ik heb het met onze stalbaas ook over birth alarm gehad maar weet niet of ik dat praktisch vind zonder dat ik dan op stal ben. Je kunt niet even snel checken of je vals alarm krijgt (dan moet je dus naar stal racen / de stalbaas midden in de nacht wakker maken) en de kans dat je te laat bent op he moment dat je alarm krijgt, je kleren aan moet schieten en nog richting stal is ook wel aanwezig dus dat zou ik wel zonde vinden..
Wellicht dat ik het wel combineer met op stal slapen en birth alarm om zodat ik het zelf meteen kan controleren en ik mijn stalbaas niet een aantal keer voor niets uit zn bed bel / de bevalling mis als het snel zou gaan.
Ik vind het best lastig allemaal maar gelukkig heb ik nog tot mei om daarover na te denken ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 09:56

Succes voor de scanners :)
Ik moet eigenlijk ook voor de laatste keer laten scannen, maar ik weet nog niet of ik het doe. Ze is echt niet fijn om te scannen en ik wil haar geen extra stress geven.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:07

ivy_power89 schreef:

k heb diverse topics gevolgd waarbij gebruik werd gemaakt van het product van EquiNovum
Uigebreide info http://www.equinovum.nl/de-equisensor
Link naar webshop voor verhuur http://www.equinovum.nl/webshop/product/7558/66063

Er moet wel wifi aanwezig zijn, maar je krijgt div. mogelijkheden. Zoals een camera, hartslag etc.
Mochten we de camera niet gekoppeld krijgen aan de verbinding thuis dan ben ik wel van plan deze te gaan huren.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 10:22

kiki1976 schreef:
ivy_power89 schreef:

k heb diverse topics gevolgd waarbij gebruik werd gemaakt van het product van EquiNovum
Uigebreide info http://www.equinovum.nl/de-equisensor
Link naar webshop voor verhuur http://www.equinovum.nl/webshop/product/7558/66063

Er moet wel wifi aanwezig zijn, maar je krijgt div. mogelijkheden. Zoals een camera, hartslag etc.
Mochten we de camera niet gekoppeld krijgen aan de verbinding thuis dan ben ik wel van plan deze te gaan huren.

Even snel op de site gespiekt, maar dat ziet er prima uit zeg!