[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:09

gefeliciteerd met je veulen nicole!!!

ben weer wezen kijken naar de drachtige merries hier.
swyn,rachel,suzy en socks voor het eerst.
swyn en rachel zijn al 3 maanden drachtig,ze zijn nu al onwijs dik aan het worden,swyn het ergste, het lijkt wel of ze al op de helft is.
even kijken wie er dit jaar drachtig zijn.
-daisy
-swyn
-rachel
-suzy
-socks
-silver brooch(moeder van breeze met wie het weer stukje bij beetje beter gaat)
-daisy
-twiggy
-en ik dacht dat beechnut nog werd gedekt door dezelfde hengst van wie ze nu een veulen heeft.

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 19:42

nicole van harte hoor Go jij! Go jij! ietsje te vroeg maar zo te horen wel helemaal in orde. jammer dat epona nog niet opengemaakt was, maar ja wie verwacht het ook 10 dagen te vroeg Haha!
ben benieuwd naar de foto's

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:04

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:31

Foto's zijn gemaakt, morgen afdrukken en dan komen ze meteen op bokt.
Wat een lieverd is het! Ze stonden vanavond buiten en mams werd eerst nogal geplaagd door de vliegen, stapte dus rondjes door de wei en meneer draafde (draafde ja) naast haar mee. Epona maar even wat ingesmeerd en toen zij rustig bleef staan ging Briscona meteen drinken. Hij heeft ook meteen laten zien dat dat echt wel zijn nieuwe hobby is, zodra hij staat hangt hij aan een speen Lachen
Ik mag hem ook al meteen overal aaien en ernaast zitten als hij ligt. Hij heeft zelfs al heel goed door dat ik die gemene dazen weghaal als ie naar me toe loopt Ja Het is gewoon een schattig ding. Valt het op? Ik ben weer verliefd Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:36

Je mag ook verliefd zijn hoor! Haha!
Leuk dat ie al zo naar je toe komt, dat doet Cantate niet. Pas als ik Neon een kwartier aan het kroelen ben (ze is nu weer echt een kroeldoos geworden, koppie naar beneden en aan de oortjes en tussen de oortjes krauwelen Tong uitsteken ) dan komt ie eraan. Gisteren ging hij me wel aflebberen, wel met zijn toch links naar buiten. Nagelbijten / Gniffelen Zag er echt idioot uit!
Maar hij heeft de uier nu dus al goed gevonden? Wat kunnen ze dat toch snel! Wel sneu dat die kleintjes al meteen zo belaagd worden door de dazen. Ach gut Ik probeer Cantate in te spuiten met veerust, maar erg goed gaat dat ook weer niet. Sigaar Meestal alleen over zijn rug en kont, omdat hij rondjes loopt durf ik niet op de hals te spuiten, bang dat het in de ogen komt. Maar iets is beter dan niets. Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:43

Ik heb hem ook meteen mee ingesmeerd Ja Bovenop, langs de hals en over zijn toet, vindt hij helemaal niks erg! Heb wel heel veilig spul en omdat je het smeert kun je het heel precies aanbrengen. Er zaten ook nog maar 1 of 2 verdwaalde dazen hoor, veelal gewone vliegen (maar die zijn ook irritant genoeg)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:45

Wat heb jij dan dat je kunt smeren? Wij hebben op dit moment alleen veerust, vind ik ook ideaal, zeker ook tegen die stalvliegen waar ze ook gek van kunnen worden (en ik ook, dus ik spuit mezelf ook regelmatig in Tong uitsteken ), maar dat spuiten is niet echt fijn voor een veulen. Hoewel ze daar wel mak van worden. Vork

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 21:53

Nicole van harte gefeliciteerd met je veulen!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:13

Dank je wel mayday!

neon: Ik heb Zedan, dat werkt goed en mag bijv zelfs in open wondjes. Je smeert het ook zo over hoofd en ogen en je kunt jezelf er ook mee insmeren. Het werkt ook nog tegen teken en tegen zonnebrand. Ik vind het heel fijn spul Ja

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:40

jeeeh ineens een veulenboom hier allemaal van harte! enne foto's!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 03:14

Orchid's veulen is net geboren! Haha! Merrieveulentje Lachen
Helemaal gezond, nageboorte is er al af en ze staat ook al te drinken!
Verjaardags kadootje voor me pa Haha! (die is vandaag jarig)
Het is een echt orchid-veulentje, helemaal bruin, niks wit, en werd ook geboren met hetzelfde hang-onder-lipje als orchid heeft als ze slaapt!
Ben bij de hele geboorte geweest Lachen
Verder verslag komt later.. Knipoog Ik ben eerst weer weg naar Orchid.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 06:17

Orchid, gefeliciteerd!!! Go jij! Go jij! Ik dacht dat de merrieveulens op waren, maar er is er toch nog eentje onderin het vat blijven zitten. Haha!
Valt wel op, die late merries zijn allemaal een stuk eerder met bevallen! Mijn voorspelling is dus goed uitgekomen. Tong uitsteken

Nicolee, ik heb nog nooit van dat spul gehoord. Waar kun je dat halen? Gewoon in een ruitersportzaak? Waar in NB woon je eigenlijk? Bij mij in de buurt of helemaal in het westen?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 06:39

Joepie weer een merrieveulen. We save the best for last. Haha! Mijn veulen is nu bijna 2 weken oud en ik merk dat die heel veel energie heeft. Tjonge zeg wat is me dat een bokkesprong ding. Ofwel heeft dat te maken dat ze tijdens de middag op stal staat met die hitte. Ze lopen s'morgens vroeg en s'avonds na 20u buiten.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:51

Orchid: Gefeliciteerd!! En van begin tot eind gezien, super!

Neon: Ja, je had helemaal gelijk Ja
Ik woon een paar km onder Den Bosch, dus da's niet ver uit de buurt. Ik haal de Zedan bij het Drunen's ruiterhuis. Niet iedere ruitersportzaak heeft het, maar ze kunnen het wel allemaal bestellen (meesten hebben bremsenbremsen en zeggen dat dat hetzelfde is, maar Zedan is echt een stuk milder)

De kleine heeft het al goed gedaan, hij is al veel voller dan gisteren. Hij drinkt dan ook erg gretig Lachen Ze zijn om 9 uur weer naar binnen gegaan. Epona getemperatuurd: 37,4 dus perfect. DA komt voor in de middag nog een keer spoelen, maar die temp is een goed teken toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:59

Aha, Drunens ruiterhuis. Wellicht kom ik er in mijn vakantie nog wel in de buurt, en anders bestel ik het gewoon ergens anders.

Goed teken dat de temperatuur al laag is! Wordt ze nog opnieuw gedekt of wordt er een jaar overgeslaan?
Neon misschien vandaag of morgen!!! Party!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:02

petraaken schreef:
Mijn veulen is nu bijna 2 weken oud en ik merk dat die heel veel energie heeft. Tjonge zeg wat is me dat een bokkesprong ding. Ofwel heeft dat te maken dat ze tijdens de middag op stal staat met die hitte. Ze lopen s'morgens vroeg en s'avonds na 20u buiten.

Erg herkenbaar hoor. Ik merk duidelijk verschil of ze s'ochtends (dus de hele dag) of rond 6/7 naar buiten gaan (dus avond). S avonds sprint hij toch meer alle kanten op.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:15

gefeliciteerd orchid !!!!! Lachen

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:21

Hiep hiep hoera voor:

Marije Go jij! Go jij!
Nicole Go jij! Go jij!
Orchid Go jij! Go jij!

Hehe eindelijk weer een paar veulie's Haha! Leuk hoor! Geniet er maar lekker van!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:34

En ik blijf "rustig" wachten Nagelbijten / Gniffelen Ziek Gestoord

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:39

Arme Amanda Ach gut Hoop voor jou dat Fleurtje haar veulie er maar snel uit poept!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:55

Jaaaaaaa Copper is eindelijk bevallen.... het eurocentje is gevallen ze heeft ons eindelijk gehoord!!!! Gefeliciteerddddd Tong uitsteken

uiteraard mocht Orchid ook eindelijk na het valse bericht die ze eerst gaf Knipoog Ook gefelicteerd hoor!!

En nicole ook gefeliciteerd!!! nu nog de foto's he... of heb ik die gemist ben zo blond als de neten joh....

Hier verder geen updates, Lizzy wordt op dit moment geschouwd (noem je dat zo) en ze is nog niet hengstig. De DA komt deze week langs als het goed is om te scannen. Ik ga aanstaande zaterdag 3 weken op vakantie en ik heb besloten om Lizzy daar te laten staan. Zo wordt ze nog meer ingereden en blijft ze in beweging. Angel staat nu toch lekker met de shet naast de grote kudde en dat gaat prima, dus ik laat het maar even zo. Dus nog even afwachten...

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:32

Orchid van harte gefeliciteerd eindelijk is ze er dan!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 15:37

Wie zitten er nu nog in het staartje van dit topic? Nog 3, toch?

En hoe voelen deze mensen zich? Nagelbijten / Gniffelen Bloos Ach gut Bij mij is het *slechts* 2 weken geleden, maar het voelt veel langer. En ik geniet er echt elke dag van, dus ik ben blij dat meneer zich heeft gemeld op 8 juli. Ik kan me niet voorstellen hoe die merries dat nu volhouden met dit weer en de baasjes die nagels en tenen al weg hebben of gaan (geg)eten.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:30

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 16:33

Nicolle en Orchid gefeliciteerd! Go jij! Go jij!
Ineens vliegen de veulens je weer om de oren hier Haha!

Met Copper en kleine Chrissie gaat het prima Lachen
Wel weet ik weer waarom ik zelf nooit merries wil dekken na half juni...
Wat een ellende zeg met dit hete weer en de dazen Boos!
De oudere veulens hebben er weinig last van maar dit kleintje moet echt overdag op stal.
Ze gaan nu maar 's avonds en 's nachts op het land en dan begin van de ochtend weer naar binnen. Niet echt ideaal dus...
Chrissie heeft al wel kennis gemaakt met de waterslang en het vliegenspul.
Vanmorgen Copper maar eens gewassen en Chrissie vond het helemaal niet erg dat haar beentjes nat werden en ook op haar halsje maar iets gekoeld.
Ze lag om 10 uur al te zweten als ze gewoon lag te slapen...