Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:56

Oh wauwww!! Een veulieeee Haha!!! Van harte gefeliciteerd Inge!! Party!! Hardstikke mooi veulen! Lachen

Odessa is next met die kegels die ze aan het produceren is Tong uitsteken (Sorry Tyrza Ach gut Knipoog ).

Oh, wat is het toch spannend nu hier! Echt leuk! En ik leer er ook veel van om het hier allemaal te lezen van anderen heb ik het idee Lachen!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 09:59

Arme Copper; die zal blij zijn als het veulen geboren is.

Rigaud is aan het proberen of ze het veulen er uit kan schudden; ze rent en bokt door de wei.....
Ze is de afgelopen dagen al twee keer uit de wei ontsnapt Hamer om dan vervolgens uit te proberen hoe hard ze met dikke buik nog kan rennen en hoe scherp ze nog kan draaien, en zich vooral niet te laten vangen Boos!
Ik ga er maar vanuit dat het drachtige-merrie kuren zijn, en dat ze ooit wel weer normaal gaat doen Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:10

JAA Party!! Gefeliciteerd Inglio Party!!

Hier nog niks... ben ook nog niet wezen kijken wel even om 3 uur mijn wekker, maar verwacht het nog niet echt. Ga zo even bij madam kijken eerst even douchen.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:21

Gefeliciteerd Inge!!

Wat een mooi veulen!! Gauw droog en buiten foto's hé? Wat fijn dat je erbij was!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:43

Nou hier niets hoor, een gebroken nacht gehad, dat wel... Slapen Om 11 uur dus vier echt dikke kegels, ik heb er twee uur bijgezeten en het waren 3 harsdopjes geworden. Vanochtend zaten er nog twee aan. Uiers zijn vol, spenen alleen de puntjes nog niet. Vulva is lang en ontspannen. Het uier moet nog een klein zetje hebben en dan kan het!

Ze staat nu lekker in het zonnetje gras te eten in de wei, het zou wel helemaal perfect zijn Schijnheilig

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 10:47

Odess denk dat jij de volgende bent Haha!

Misty was geen verandering punt is iets minder en dichter bij de uier is nog een punt verschenen.

Ow ja en haar stal was enorm vies.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 10:52

Odess wordt ook wat viezer, haar mest is wat dunner en waarschijnlijk loopt ze wat meer 's nachts. Eigenlijk hoop ik wel dat je gelijk hebt, alleen als ik haar zo zie staan in de wei...

Maar wat Odess vannacht nu had, gebeurd dat meer? Of zou ik haar teveel verstoord hebben ofzo?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 11:36

@ Faniek: ook hier een hele vieze stal, muur zit onder! ook bovenaan de staart nu bruin net zoals bij Misty! Als het beter weer wordt vandaag (geen regen) ga ik de staart wassen.

Hebben jullie trouwens het weerbericht gehoord...dit weekend natte sneeuw Verdrietig

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:14

Ik moet het topic nog bijlezen maar hier zijn nog wat droge foto's van mijn kleine Forpie...En ik heb nog een aankondigiging...De naam is verandert uiteindelijk (na lang aarzelen) naar Forpreza di Quiquanta Haha!

Maar hier zijn de foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zou ze donker worden Haha! ? Rond de kol en aan de ogen donker Cool

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En wat vinden jullie van mijn Forpreza di Quiquanta Tong uitsteken ?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:17

@ Quirinake: geweldig, wat is het een beauty. Vooral die foto waar ze recht de camera in kijkt Lovers
Zo te zien wordt ze donker ja!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 12:28

Een beauty, wow! Wat een lange wimpers heeft ze Lovers

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:36

Wow wat een mooie veulens! 't Is een goed jaar. Knipoog

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:50

@IngLio, gefeliciteerd! Wat een plaatje!

@Jockeygirl, Dankjewel Bloos !

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:52

Ze is mooi!! Ze heeft een hele mooie bescheiden kol! (ik hou niet van grote kollen Bloos ) En een heerlijk koppie!!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 12:53

Profciat Inglio!!!!!!!!!! wat een beauty!!! Onze veulens hebben toch een beetje op elkaar gewacht dan Haha! Maar Forpreza dacht, ohnee ik wil winnen, ik ga eeeeeeeerst Haha! Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:00

Je hebt een absolute beauty Quirinake!
En wat kan ze mooi drinken.
Deed de mijne dat ook maar. Verdrietig Lio is er heel mieperig in omdat het zeer doet. Ze heeft, voor zover wij weten, pas 3 keer gedronken. Huilen

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:03

IngLio schreef:
Je hebt een absolute beauty Quirinake!
En wat kan ze mooi drinken.
Deed de mijne dat ook maar. Verdrietig Lio is er heel mieperig in omdat het zeer doet. Ze heeft, voor zover wij weten, pas 3 keer gedronken. Huilen

Dank je! De mijne kan wel drinken maar bij Quirina doet het ook erg pijn soms en loopt ze soms in de stal rond omdat Forpreza er dan niet aan kan Haha! maar meestal maakt ze een piepend geluid van: oeeeh dat doet pijjjjjjn Haha!

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:06

Ze waren vandaag even buiten, terwijl ik samen met de staleigenaar de stal heb gerenoveerd.

Afbeelding
Op het gras
Afbeelding
Dappere stapster!

O ik hoop zo dat het goed komt met Lio's moedergevoel.
Ze beschermt haar wel en roept naar haar als ze te ver achterblijft, maar drinken!!! Toe nou Lio laat haar drinken!!!

@Quirinake; ja dat piepen en rondlopen in de stal doet Lio ook de hele tijd zodra het veulen richting uier wil. Veulen mag vooraan bij haar voorbenen wel komen, maar verder...
We geven ze nu rust, in de hoop dat het goed komt...
Heb ik nu daar weer stress over Huilen

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:07

Arme merries Ach gut
Ik hoop dat je veulentje (Avenue was het he?) snel drinkt Inge!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:09

Wat loopt ze idd mooi op die hoge benen Haha!
Misschien kun je proberne om Lio vast te zetten, haar achterbeen op te tillen en dan het veulen richting uier te bewegen. Ik heb begrepen dat dat kan werken...maar ik heb er geen ervaring mee...ik ben alleen bang dat ik dat wel ga krijgen aangezien ik nog nooit aan Siena's uier mocht zitten, van de week een keer maar toen kwam er meteen een trap acheraan

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:15

Ja ik mocht er ook nooit aanzitten bij Lio, dan tilde ze ook haar been op.
Vasthouden hebben we geprobeerd, maar dan loopt ze het liefst over me heen. Kalmerende woorden hebben nu ook weinig nut :-S

Hoop dat kleine Avenue brutaal genoeg is om door te zetten naar het uier...
We geven ze nu veel rust, vandaar dat ik alweer thuis ben.
Als we erbij blijven wordt Lio heel onrustig, alsof ze de kleine continu wil/moet beschermen...

De melk druppelt wel, dus je zou denken dat Lio wel van die hoge druk af wil... Plingiepe zucht*

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:17

IngLio schreef:
Ja ik mocht er ook nooit aanzitten bij Lio, dan tilde ze ook haar been op.
Vasthouden hebben we geprobeerd, maar dan loopt ze het liefst over me heen. Kalmerende woorden hebben nu ook weinig nut :-S

Hoop dat kleine Avenue brutaal genoeg is om door te zetten naar het uier...
We geven ze nu veel rust, vandaar dat ik alweer thuis ben.
Als we erbij blijven wordt Lio heel onrustig, alsof ze de kleine continu wil/moet beschermen...

De melk druppelt wel, dus je zou denken dat Lio wel van die hoge druk af wil... Plingiepe zucht*

Ik dacht dat ook bij cheyenne....na 2 weken piept ze nog steeds maar ze laat het veulen wel drinken, ik mag er nog steeds niet aankomen..

het komt wel goed hoor...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:33

Inge, vervelend dat Lio niet wil dat Avenue aan haar uier komt... Hoop dat ze snel bijdraait Ach gut !!
Prachtig gezicht zo in de wei hoor! Mooi!! Lachen

Quirinake, jouw veulen is ook prachtig! Zijn ze al buiten geweest?

Ik heb eigenlijk nog een vraag over de merriebrok (ja ik weet het, de meesten zijn 3 maanden verder dan mij, maar ik weet het allemaal niet Tong uitsteken). Ivanka krijgt nu zo'n 4 kilo krachtvoer per dag, moet ik dan ook 4 kilo merriebrok gaan voeren, of moet ik daar minder van geven omdat daar meer in zit of juist meer geven? Hoe hebben jullie overgeschakeld?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:34

Ik zou toch echt niet afwachten tot het uit zichzelf op lost...
3x drinken sinds gisteren avond is echt veel te weinig, zo krijgt het veulen nooit genoeg biest binnen.

Ik zou toch proberen de merrie goed vast te zetten en desnoods met meer personen de merrie vasthouden en een achterbeen optillen.
Lukt dat niet, dan zou ik beginnen met de merrie uit te melken en het veulen de melk met de fles te geven. Als de druk van het uier af is, heb je ook nog de kans dat de merrie het veulen er beter bij laat.
Eventueel een praam erbij als dat echt nodig is.
En als de merrie echt veel pijn van het uier heeft door de druk die er nu op staat, kan de DA haar eventueel ook iets tegen de pijn geven.

Een beetje gillen en piepen doen de meeste merries wel de eerste dagen. Maar het veulen moet gewoon biest en melk binnen krijgen.
Normaal gesproken drinkt een veulen de eerste dagen meerdere keren per uur bij de merrie. Dan wordt de druk ook niet zo hoog.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 13:37

Ai IngLio..

Ik zou inderdaad het advies van Marije opnemen dit hadden wij 2 jaar geleden ook.
Te veel druk op de uier we hebben haar toen gemolken en de melk met een fles gegeven. Daarna kon ze zelf bij de uier want de druk was eraf.

Maar het is wel een prachtig veulen Lovers

Die van Quirinake (typ ik het goed Haha!) ook Haha!