[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:09

Rowan, nog gefeliciteerd met je suprise-veulen. Zal vast iets leuks uit komen en zijn evt voor verkoop dan vast ook wel weer liefhebbers voor te vinden :j Die kleine miniveulentjes vind toch iedereen schattig :D

Luxe problemen met je onderschrift cynthia :)) maar nogmaals gefelicipaard met je gouden veulentje *\o/*

Ik heb de isobetadine ook net binnen gekregen. Morgen gaan mijn paarden sowieso van het land af, wordt nu toch echt wel wat drassig. Als ik ze dan eraf haal, gaan ze eerst alle 3 regelrecht door naar de douche, want champagne zijn ze inmiddels niet meer :')
En dan kan ik gelijk eens even zien of ik die viezigheid tussen Rose dr uitgelubberde theezakjes weg kan krijgen met die zeep :j

Kabayo

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:14

Oh zo herkenbaar faline, heb mijn palos ook gewassen vandaag. Gewoon erg zo vies := Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:20

Die is weer mooi schoon Kabayo! {:}

Ik had ook nog een foto'tje gemaakt vandaag herinner ik me net haha.
Meet de moddermonsters :D
Afbeelding

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:24

Ach, heerlijk toch. Ze genieten ervan, dat is belangrijkste.
Scarlet kun je prachtig poetsen, maar die ploft dan zo weer neer en is ze weer vies.
Ach, ik vind het prima, haha.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:29

Pfoe faline die kunnen idd een douch gebruiken!

Zolang je ze maar goed afdroogt :DAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 15-11-16 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:32

@Dyonne
Rose ook :') Die zet ik dan ook niet nat op de modder terug, ook niet in de zomer haha. Die zoekt liefst het aller aller aller smerigste plekje uit, en daar gaat ze uitgebreid rollen.
Maar morgen komen ze terug in de paddocks, dat is zand, dus dan worden ze niet opnieuw zo smerig. :D

Whaha, mooie handoekfoto Kabayo :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 20:49

Bedankt voor alle complimenten over Fi en Vie en de felicitaties voor mijn Gouden BoktVie :D

Moddermonsters!! <3

Pfffffffffff......... Bij Ti, Fi en Vie had ik al maaaaaaaaaaaaaaaanden namen in mijn hoofd. En nu kom ik er gewoon niet uit..
Daarnaast wil ik vanaf Fi dr baby ook een stalnaam, aangezien alle veulens die vanaf nu geboren worden, veulens zijn uit de door mezelf gefokte merries. Maar wat is dat lastig zeg! Zeker die naam moet 100 jaar mee kunnen..

Ik wil iets dat verwijst naar Daisy, Fiore en LaVie waar alles begon. Daisy betekent Madeliefje, Fiore Bloem, LaVie Het Leven. Dus iets met bloemen en het leven? Maar Bloemenleven vind ik heel stom :')
Pffffffffffff...... nog 162 dagen...

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 21:12

Cynthia82 schreef:
Bedankt voor alle complimenten over Fi en Vie en de felicitaties voor mijn Gouden BoktVie :D

Moddermonsters!! <3

Pfffffffffff......... Bij Ti, Fi en Vie had ik al maaaaaaaaaaaaaaaanden namen in mijn hoofd. En nu kom ik er gewoon niet uit..
Daarnaast wil ik vanaf Fi dr baby ook een stalnaam, aangezien alle veulens die vanaf nu geboren worden, veulens zijn uit de door mezelf gefokte merries. Maar wat is dat lastig zeg! Zeker die naam moet 100 jaar mee kunnen..

Ik wil iets dat verwijst naar Daisy, Fiore en LaVie waar alles begon. Daisy betekent Madeliefje, Fiore Bloem, LaVie Het Leven. Dus iets met bloemen en het leven? Maar Bloemenleven vind ik heel stom :')
Pffffffffffff...... nog 162 dagen...

Gefeliciteerd met je gouden veulentje !!

Wat dacht je van iets van bloemenleven maar dan in een andere taal?
Bijvoorbeeld in het Frans is het: Vie des Fleurs...
Daisy betekend trouwens ook moeders liefje <3 Misschien kan je daar iets mee ??
Lastig hoor :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:17

Echt moeilijk die namen verzinnen he, het moet voor mij ook altijd helemaal kloppen.

En over moddermonstertjes gesproken, hier mogen ze echt ook altijd lekker vuil zijn

Afbeelding

Afbeelding

Natte dikke buiken :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 22:46

fokfanaat schreef:
hoezo, na een paar uur? blijft jullie merrie zolang liggen of komt de nageboorte zo snel en laat je die dan aan het veulen vastzitten?

Ik heb nog niet alles bijgelezen, maar al even reageren.
De merrie blijft niet liggen, maar de placenta komt er dan uit. Dus veulen heeft dan een navelstreng met de placenta er nog aan vast. Die breekt dan, normaal gezien, vanzelf nog af wanneer het veulen probeert recht te staan enz.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 02:02

Daisyjazz, Vie des Fleurs heb ik ook aan gedacht, vind ik heel mooi inderdaad, maar dat mag niet, want het moet één woord zijn en 's mag ik niet _-:(

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 07:45

Lastig allemaal hoor.
Namen en stalnamen bedenken zijn echt té moeilijk...
Veel mensen moeten ook lachen als ze "Jupi Stables" horen, maar voor mij was het de meest logische oplossing.
Ik had al een veulentje, zonder stalnaam, maar vernoemd naar zijn moeder Jupiter; Jupi's Pico Bello (gewoon omdat ik het grappig vond klinken :') ).
Maar toen ik verder wilde met fokken vond ik het echt niet leuk als hij een andere naam zou krijgen dan de rest, zeker als ik ga proberen om hem in te toekomst goedgekeurd te krijgen enzo.... dus keuze was makkelijk, al vond ik het niet de mooiste naam ofzo... :o

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:11

Ik ben begonnen met Maro's voor de namen van de veulens. Marco/Rowan.. Was toen nog samen met mijn ex.. 1 jaar veulens van gehad en toen ging ik zelf verder en vond het te confronterend steeds. 2 veulens met die naam zijn ook overleden. Gezien ik fab al 9 jaar heb en die heb ik Absolutely Fabulous genoemd(Stamboeknaam Aloha). Veulens van haar kregen ook Absolutely voor de naam dus ben ik daar mee verder gegaan :)

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:05

Modder en minder modder monstertjes :D
Wassen zou ik ook graag nog een keer doen, fris en fruitig de winter in.
Maar ze zijn hier zo ontploft dat ik ze nooit meer droog krijg.

Stal naam moest hier omdat het verplicht is bij het nsps.
Lastig en heb er ook lang over na gedacht.
Ben uiteindelijk uit gekomen op Stal vd Brakel, zo heet onze boomgaard.
Denk man ook weer blij :+

Afbeelding

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:21

Soms heb je dat hè.... Lag ik dan de hele nacht half dromend te piekeren over een stal naam met Daisy, Ti en Fi/Vie er in :')

Zelf hebben we natuurlijk wel een stalnaam, maar ik wil ook graag nog een andere, gerelateerde, naam voor de paarden. Doniahoeve's .... vind ik niet mooi klinken..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:24

Navelstreng nachtmerries, wel super interessant om te lezen inderdaad. Ik duik over een paar weken ook nog even de boeken in om me wat beter voorbereid te voelen.

Lekkere modderbuikjes, mijn merrie loopt ook nog op de wei maar die is gelukkig aardig schoon. Mijn ruin is wel een ramp, dus die loopt erbij als een varken.

Namen zijn leuk en irritant tegelijkertijd. Vind het heerlijk tijdverdrijf om namen te zoeken, maar vind het ook heel lastig omdat je dan wel voor de komende 20-30 jaar aan die naam vastzit. Al heeft mijn merrie een naam die ik eerst niet leuk vond, maar dat went ook wel. Om over de naam van mijn ruin nog maar niet te spreken :') .
Wat betreft stalnamen lijkt me dat nog lastiger, daar zit je nog meer aan vast als het achteraf toch geen leuke naam is. Ik fok eenmalig dus daar hoef ik gelukkig niet over te denken, ik denk ook dat ik gewoon alleen een naam doe zonder voor/achtervoegsel.

Super leuke afbeelding zo van je stalnaam hinte!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:35

Mijn eerste veulen heeft de naam van zijn moeder voor zijn eigen naam.
En nu ben ik in twijfel of ik een stal aan ga registreren. Zoveel fok ik niet..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 10:58

Ik zit nog steeds met namen voor volgend jaar beginnend met een M.
Iemand nog wat ideetjes?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:08

Wat leuk, hinte! Tof plaatje ook zo.

Hahaha, is er nog wat moois uitgekomen, Vulina? Zo niet, sorry! :D
Maar mocht iemand een leuk idee hebben, hoor ik het graag.

Ik wil heel graag dat het iets van mezelf is, wat ik zelf bedacht heb. Maar het lukt niet, dus inspiratie is meer dan welkom :)
Hoewel ik nu wel iets in mijn hoofd heb, maar dat moet ik nog even 100.000 keer hardop zeggen, want precies van Mooney zegt: een stalnaam is toch net iets meer/anders dan de naam van het paard.

Ik ben heel trots op de namen TiSento en LaVie. Qua betekenis en manier van schrijven. Fiore vind ik persoonlijk de minst leuke naam van de drie, maar die heb ik juist gekozen vanwege de betekenis gezien de situatie waar ik toen ik zat.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:27

Cynthia82 schreef:
Zo, pretty, jij ook je zin! Ik zou het aantal dagen dracht in mijn OS zetten, maar ik wilde Vie dr geboorteaankondiging tot en met de veulenverkiezing laten staan. Nu ze goud is, wil ik dat ook wel even in mijn OS hebben, maar ik heb het aantal dagen dracht van Fi er toch bij gekregen zo :)

_/-\o_ *D

Succes met het bedenken van de juiste naam/namen. :D

Lekkere buikjes krijgen ze al Evelyne.

Zo leuk Hinte die stalnaam!

Misschien wordt het zo langzamer tijd dat ik ook een stalnaam zoek. :')
Moet je dat dan ergens registreren of kan iedereen met elkaars naam gaan lopen?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:31

Mijn stalnaam is geregistreerd bij het stamboek (bij meerdere stamboeken trouwens), een paard/pony bij dat stamboek mag alleen mijn stalnaam dragen als ik die naam gegeven heb (en dus op mijn naam geregistreerd wordt).

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:40

Bij het nsps kan je de naam laten registreren, na goed keuring natuurlijk.
Dan is en blijft hij van jou en mag niemand anders het gebruiken.

Het kan ook zonder registratie.
Ik heb het 2 jaar geleden niet aan gevraagd maar zou het nu wel graag willen.
Maar loop het risico dat de naam al geregistreerd is en dan ben ik het kwijt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:11

Dan ga ik eens opzoeken of het binnen mijn stamboek ook kan geregistreerd worden dankje.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:38

Heel interessant om een beetje te lezen hoe het bij andere stamboeken gaat. Bij de NSIJP willen ze vanaf dit jaar een nieuw regel invoeren: namelijk dat je een Nederlandse achternaam krijgt bv, van het zonneveld ofzo. Maar sinds dit jaar hebben ze nog een nieuwe regel dat de voornaam van je paard IJslands moet zijn. Dus dan krijg van die gekke dingen als Hrimnir van het zonneveld. |o

Ben ik ff blij dat ik vorig jaar mijn stalnaam al aangevraagd heb: Frá Silfursandi :D Ben er nog steeds heel erg blij mee !! Dus dit jaar wordt het eerste Silfursandi veulentje geboren !!

Hoe zit dat met regeltjes bij jullie stamboeken ??

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 12:44

Bij quarters en paints kies je gewoon helemaal zelf :P Er zijn wel enkele beperkingen vanuit het stamboek ivm lengte en ze moeten ze wel goedkeuren. Meestal kiest men een combinatie die naar de voorouders verwijst.

Sommige fokkers zetten er wel een code voor, om te laten zien dat hij/zij daar gefokt is.

Bv GP Mister Dual Jac, omdat hij door Golden Paint ranch gefokt is. Al hun veulens dragen die GP in hun naam. Je hebt ook BB, ND, BA, enz..... en door die codes weten veel fokkers al meteen van waar het paardje komt.