[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 15:51

Fijn dat het met Hera beter gaat! Hopelijk blijft dit voortzetten en is ze snel weer koortsvrij! :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:08

En over slaapgebrek, dat zal hooguit mis. een week zijn!
Onze merries moeten 11 maand dragen voor een veulen dat wij willen. Daarnaast nog niet eens de opvoeding van moeders bijgeteld... :D dan is dat weekje niet slapen toch wel het minste wat we terug kunnen doen!!!!!!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:19

Charisma wat fijn dat de koorts gezakt is... Blijf duimen hoor ;-)

Clara jouwmerrie houd je dus goed bezig ;-) Eens komt het er uit... Kegelen en slappe banden kunnen ineens heel snel gaan...

Ik ben zoiezo benieuwd naar alle veulentjes!!! Zitten zulke leuke combi's tussen :-)

Wij blijven ook gewoon op stal slapen, hebben we de vorige keer ook gedaan. Was super koud, maar was het meer dan waard!!! (wij hadden ook het geluk dat we maar 1 nacht hebben hoeven waken, hopen we dit jaar ook op...)
Beide veulens worden verkocht. Izz dr veulen gaat naar een stalgenoot, en Donna haar veulen moeten we nog iemand voor vinden. Veulens MOETEN niet voor een bepaalde tijd weg, hebben er plek voor dus kunnen rustig baasje zoeken.
IK HEB LAST VAN VEULENKRIEBELS!!! Sorry, moest het ff kwijt... (wordt een beetje stuiterig)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:21

hey ik zag dat de 2 jarige palomino hengst die jij gefokt hebt nu weer te koop staat..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:52

Hier ligt het er allemaal aan.. Veule van fab als het een merrie is en goed karakter blijft het. Veulen van Famke word hoogstwaarschijnlijk verkocht en veulen van Roosje dat blijft als het een Silver kleur heeft ongeacht of het een hengst of merrie is.

En de veulens blijven gewoon bij ons op stal :)

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:18

Ook hier een stuiterbal als 't om veulenkriebels gaat, Mendy is morgen 9 maanden drachtig! de laatste 2 maanden gaan in, aahh! ik wil zo graag weten wat erin zit! :D

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 17:50

Hera's uier was vandaag ineens ook wat gegroeid. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren...

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:45

charisma fijn! ben echt blij dat het gezakt is *\o/*

hier fokken we ook voor verkoop maar het hangt er ook een beetje vanaf wat eruit komt :j
wil ooit nog een merrie aanhouden uit waika O:)

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:47

Neonlight schreef:
Kyara, in 2009 heb ik ook in de stal geslapen, nou ja, geslapen......het was koud (eind april, begin mei en nog nachtvorst), de zwaluwen begonnen om half 5 al te kwetteren en te vliegen, een pony snurkt gigantisch en eentje die nogal hengst is weet zelfs te hinniken en brullen in zijn slaap. :') Ook geen oog dicht gedaan. Ik ging om half 7 dan ook weer naar huis om nog wat te slapen. Veulen is uiteindelijk tussen half 10 en kwart over 10 's morgens geboren, toen ik thuis lag bij te slapen. :+

Hahaha, dat vond je vast niet grappig. Jij helemaal brak van die nacht in de stal en de merrie vrolijk afwachten tot je even weg bent.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 18:57

Heaven is vandaag alweer 280 dagen drachtig. :D Zonet in de bak gespeeld, heerlijk vind ze het. Ging niet zo mal als v/d week en merk toch wel dat ze na een paar uitspattingen Noah niet zo goed meer bijhoudt, dan neemt ze slim de binnenbocht, haha!

Ik zat in de bak op de grote bal, probeert ze me uit balans te brengen en van die bal af te krijgen. :') Ik lag dubbel en kon nog net het evenwicht bewaren, Heaven keek lekker sneaky om d'r heen. :')

Hier op stal wordt gefokt voor de fokkerij en de sport. Zijn allemaal pony's met goed papier en wordt met goede hengsten gefokt om kwaliteit sport -en fokpony's te fokken! :) Merries blijven sowieso wel een aantal jaar, tenzij er echt kopers zijn met zeer veel interesse. Hengsten worden aangehouden, maar gaan naar de opfok. Daarna kijken of ze naar de hengstenkeuring kunnen. De rest wordt dan geruint en klaargestoomd om de sport in te gaan! :)

Roontje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:21

Giolli schreef:
Ik zit er trouwens sterk over na te denken om beeb toch Hakuna matata te noemen. haha!! roepnaam: Hagune.

:o

haha heb ik geinspireerd met m'n berichtje wat paginas terug? :D ik heb nu al de hele tijd dat liedje in m'n hoofd, van timon en pumbaa haha :P
maar heb besloten er nog iets voor te zetten, omdat mams bailey heet : Bailey's little hakuna matata.

en liet ik nou toch ook is een naam voor een hengstje hebben sinds vandaag,
(oke eigenlijk was dit de allereeste naam die ik ooit verzonnen had, nog voor hakuna matata , heeel lang geleden)
Bailey's hanky panky boy :+
dus dat liedje zit ook al de heletijd in m'n hoofd :')

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:29

pretty schreef:
Sioux ziet er volgens mij ook echt hoogdrachtig uit,en geen 200 dagen,eerder 300 inderdaad. Heb je al eens je DA geraadpleegd?
Zou me ook niet verbazen als zij in april al moet,maar het is wel een raar verhaal dan zeg!
Ze is toch gescand op tweelingdracht hé?

ja ze is gescand op 2lingdracht :j
morgen ga ik de dierenarts bellen voor meer info en misschien laat ik sioux voor de zekerheid nog wel een keer opvoelen..
en anders tja dan wordt het afwachten :P .....ben er wel een beetje zenuwachtig van geworden hihi....

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:31

Ik ben er voor een hengstje ook eindelijk uit, voor de naam :)

Bij mij zal het veulentje ook verkocht gaat worden. Ik zet het al te koop als t 2 maanden is, mocht ie niet verkocht worden spenen we um gewoon later af. Er is op stal ook nog een stal vrij, dus voor t veulentje gereserveerd is.. Dus het is niet zo dat er spoed bij de verkoop zit :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:33

Wijs sioux, je merrie ziet er drachtiger uit dan mijn merrie die bijna 300 dagen is. :) Vermoed zomaar dat die van jou evenver, danwel verder is.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:34

Mijn veulen is echt voor mij. Wordt ook mijn eerste eigen paard. Het veulen van de andere merrie is wel voor verkoop, maar ze gaan wel eerst samen het weiland in.
Maar mocht er ooit een goed bod komen op mijn veulen, dan ga ik daar niet heel moeilijk over doen, alles is te koop.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:47

Talishe, dat geldt hier ook, dit veulen is wel écht voor mij! :j We zien wel hoe het loopt, verkopen kan ik waarschijnlijk toch niet eens, heb te snel een band met het veulen waarschijnlijk. :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:05

Giolli, ik heb doorgaans geen problemen met mijn veulens te verkopen. Het zijn veulens met goed papier, potentieel goede sportpony's. Bovendien heeft mijn merrie zich al aardig bewezen als fokmerrie met direct haar eerste veulen, die goedgekeurd werd als dekhengst. Verder allemaal 1ste premie veulens, de veulens die niet naar de keuring zijn geweest zijn 1ste premie waardige veulens geweest. Er zijn er genoeg die moeite hebben, zeker in deze economische tijden, om een veulen te verkopen, maar voor veulens uit goede bewezen ouderdieren blijft altijd een markt. En mocht ik het veulen niet kunnen verkopen is dat ook geen enkel probleem financieel gezien.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 20:46

Mijn veulen wordt een kruising Lusitano/Quarter horse/Anglo-Arabier.
En die van mijn zus wordt een Lusitano/New Forest. (Haha, winnen we nu een prijs voor origineelste kruisingen? :+ )
Zoiets fok je natuurlijk niet met als doel om te verkopen.
We hebben natuurlijk wel het idee dat er potentieel erg leuke dieren uit deze kruisingen kunnen komen die passen binnen het doel wat wij ermee willen doen. Maar commercieel is zoiets allerminst.
Alhoewel mijn zus haar vorige veulen, wat ook een Luso/NF kruising was, best voor aardig wat duiten had kunnen verkopen, als ze dat had gewild. Er was veel vraag naar dat veulen. Het was dan ook een erg gaaf veulen met ook nog eens een speciaal kleurtje en aftekeningen. En dat barokke is natuurlijk ook populair.

Giolli schreef:
En over slaapgebrek, dat zal hooguit mis. een week zijn!
Onze merries moeten 11 maand dragen voor een veulen dat wij willen. Daarnaast nog niet eens de opvoeding van moeders bijgeteld... :D dan is dat weekje niet slapen toch wel het minste wat we terug kunnen doen!!!!!!

Haha Giolli dat kan nog dik tegenvallen hoor. ;)
Mijn zusje haar pony droeg 2 jaar geleden 4 weken over. En die merrie had een geboortemelder met sms-functie aan.
Mijn zus is weken lang s'nachts mogen op staan om telkens naar de merrie te gaan kijken. (en pony stond niet aan huis, dus ze moest er voor in de auto) Na een tijdje had ze wel door wanneer het 'vals' alarm was, maar dat ding ging niettemin nog regelmatig af.
Zusje was na 4 weken dan ook zowat een wrak door het slaapgebrek. :+
(En die pony is nu weer drachtig, dus dat wordt weer lachen dit jaar. Zus heeft alvast 2 weken vrij genomen 2 weken na de uitgerekende datum :P )

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:06

Luckystory een vriendin van mij heeft ook een hele leuke lusitano kruising! Een valkkleurige met zebra strepen op de benen :D

Ik heb mijn veulen gefokt voor mezelf :) Anders zou ik het Marit niet aan doen aangezien ze geen papieren heeft en het veulen mij dus niks tot weinig zal opleveren.

Marit krijgt ook eindelijk tietjes! Erg grappig om je merrie te zien veranderen :D

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:24

Ha, heb je een foto? (Per ongeluk toch geen veulen van een grullo hengst?)
Die van mijn zus had ook zebra-strepen en was een red dun. (Jammer genoeg amper 6 maanden oud mogen worden. :o )
De merrie is nu opnieuw drachtig en verwacht een volle broer/zus van dit veulen.

Mijn merrie is dan weer gedekt van een smoky black.
Dus we hebben beide kans op gekke 'kleurtjes'.
Maar het is natuurlijk altijd afwachten...

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 22:51

Giolli, dat kan zeker tegenvallen, Mendy heeft vorig jaar 1 maand overgedragen, begon op dag 364 te harsen en het veulen is diezelfde nacht geboren, de weken ervoor ging de eigenaar 2x per nacht kijken en de nacht dat ze harstte om het halve uur (wat na 3x kijken raak was)

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:01

Jemig paar dagen geen internet en al heeeeeeeeeel wat pagina's verder. Wel spannend allemaal veulens die al snel komen, leuk allemaal en hoop natuurlijk dat er allemaal mooie lieve veulens komen :D
Zelfs een verassingsei las ik ff snel *\o/* heel benieuwd wat daar uit komt. Zelf ook 2x meegemaakt op de manege waar ik les geef. Wel een vraagje, wat zouden jullie doen; merrie moet ongeveer 10 juli bevallen en voor 10 juni ingeent worden. Zouden jullie eerder doen en evt. een x extra of niet.

En dan ben ik ook opzoek naar een mooi boek over het krijgen van veulens maar kan niet echt wat vinden. Wie heeft er tips??

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:12

Veulen wordt hier aangehouden tot het onder het zadel is, als het kwaliteit blijkt te zijn dat blijft het voor mij om de sport in te gaan. Blijft het beneden de verwachtingen dat wordt het verkocht. Heb echt gefokt voor een goed springpaard voor mij, dus we zullen zien wat de toekomst brengt.

Hera was maar stilletjes vandaag, ze had 39.2 vanmiddag en na haar spuit van de DA nu 37.7. Ze krijgt wel steeds zweetaanvallen na dat koortswerend middel, normaal?
Wel ook goed nieuws, het veulen heeft zich vandaag laten zien! Het bewoog een paar keer heel hard, echt dikke stompen in de buik van Hera! Dus die voelt zich nog oke! *\o/* *\o/*

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:20

Mijn merrie weet mij goed bezig te houden inderdaad. Staat nog steeds wat onrustig op stal, is aan het kegelen en banden zijn slap. Maar dit alles liet ze 7 dagen terug ook zien. Hoop dus dat het nu wel gaat doorzetten en dat het niet weer een draai van het veulen is en dat daarna alles weer stopt.

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 23:20

oh mooi dat je een teken van leven hebt gekregen!