nou ja je merrie is bijna uitgerekend dus heel lang zal het niet meer duren mag ik aannemen....
manubres
Geplaatst: 21-03-11 00:08
Dat is zo...maar heb ook wel verhalen gehoord dat ze tot 14 dagen kunnen overlopen. IK heb ongeveer 3 weken lang "bevallingsverlof" (tot 2 april) dus hoop ik wel dat het veulen daarbinnen geboren wordt
Nog steeds geen baby's? Welkom manubres Enne, inderdaad, 2 weken overdragen? Er zijn merries die zelfs 12 maanden of nog langer gedragen hebben.. Ik wil je niet bang maken.. Maar toch
goedemorgen iedereen Ik heb veel bij te lezen heb dit weekend er de tijd niet voor gehad
Snoevie
Geplaatst: 21-03-11 08:05
Goedemorgen dames
enne 2 weken overdragen?ik ken een merrie die hier op de manege staat,die heeft zelfs 4 weken overdragen..........nou dan ben je gesloopt volgens mij
edit:
dit was bij Ravina's vorige dracht haar uier op 314 dagen: en dit is de uier op dit moment(nouja gister dan op 300 dagen) nog even blijven zitten hoor kleine H!
snoevie: dat is idd de foto die ik bedoelde. Dan te bedenken dat ze toen een week later een veulen had! Dan zou ik als ik jou was zeker vanaf de 320 dagen alert zijn.
Plientje 320! Ze begint ze elke dag een stukje onrustiger te gedragen. Is compleet normaal voor haar. Ik ben vanaf 320 nu maar sowieso allert geloof ik Gekke dames hier.
Greet is inmiddels weer geinsemineerd. En we gaan weer voor bont Maar nu een andere dan Willem.
Amandake wat een geweldige kangeroe foto van Redwodka!
Hier ook een gevalletje waar je 2 x overna moet denken..
wat een mooi ding joto. als ik een mooi merrieveulen krijg houden we het, anders word het verkocht. dus ik hoop stiekem op merrie's, ja hopen mag toch he.
hopen mag altijd he pascalefjord ik hoop eigenlijk op een hengtje , waarom weet ik niet.. haha al vind ik een merrietje ook leuk ach beide is welkom als t maar gezond is en uit eindelijk beslist vriendlief of t veulentje blijft djessey is namelijk zijn paard.
Nou ik ben dr vandoor Djessey is vandaag ook jarig 10 jaartjes en 303 dagen drachtig Dus wij gaan onze verjaardag vandaag samen vieren
Die kangaroe foto van Red Wodka is gewoon GENIAAL!
Nog geen nieuwe veulentjes geboren vanacht?
Welke hengst heb je uitgezocht joto? Toos foto is ook leuk!
Whitney, gefeliciteerd!
Verder wel bijgelezen maar niet alles onthouden....
Wel zag ik de vraag voorbij komen of er hier meer merries waren met hengsten gedrag, ik kan me melden! Chennai vertoont ook hengsten gedrag maar vertoont ook al de hele dracht hengstig gedrag. Is geen peil op te trekken op die maffe merrie!
Gister hebben ze hier weer heerlijk staan genieten van het zonnetje en het beetje wat er in Chennai dr uiers zit gaat ook niet meer weg nadat ze buiten rond heeft gelopen. Voordeel van Chennai is wel dat ze nu standaard naast mijn ruin in de paddock word geparkeerd en ik zo ervoor kan zorgen dat mijn ruin niet teveel prikkels krijgt van de overige spelende paarden zodat hij rustig blijft. Die 2 van mij trekken wel enkele sprintjes maar staan ook erg graag samen te soezen in de zon.
Nog een paar dagen en dan zit Chennai ook op de 300 en dan gaat t echt opschieten!
Zometeen maar eens mn schoonmoeder op de trein zetten... En dan op naar stal om mn paardjes weer lekker buiten te zetten
Kayleigh is klaar voor de bevalling! Nu is het wachten op de harsjes, maar misschien komen die ook wel niet. Het wordt haar derde veulen, maar de eerste 2 zijn niet hier geboren, we weten daarom ook niet of ze wel gaat harsen.
Ik heb ff een snel vraagje, gisteren keek ik toevallig naar Rose haar kling omdat ze haar staart opzei hield... Er kwam allemaal Gele slijm uit? Is dit normaal na de bevalling?
Als het echt geel is, lijkt me dat niet helemaal in orde. Dat ze afscheiding verliezen na het veulenen is normaal, maar doet moet na een week wel over zijn. Heeft ze ook verhoging? Anders maar even de va bellen voor overleg.
Ik weet niet of aanvalneigingen van merries ook gerekend worden tot hengstengedrag, maar Bridie beet gisteren zowat een stuk uit de nek van een pony toen deze langs haar buitenbox liep. En echt dus een grote hap (kon zowat haar kiezen zien!).
krackertje
Geplaatst: 21-03-11 11:27
Het gaat hier erg snel, ik heb zoveel mogelijk bij gelezen.
De reeds geboren veulens doen het blijkbaar goed, fijn als alles gezond blijkt te zijn.
Zabine lijkt het wel best te vinden, topzwaar en uier al dagen op spanning, ik ben benieuwd hoelang die het nog "binnen" houdt.
Op dit moment zijn ze bij ons op stal 8 hengsten aan het castreren, 1 van onze hengsten gaat er ook aan geloven
Het is echt gelige slijm, kan haar koorts niet meten daar ze op dit moment niet zo lief is, en ik geen risico wil lopen om geschopt te worden. Vanmiddag komt de dierenarts sowieso om het veulen te controleren etc. dan vraag ik ook meteen over de merrie. Overigens vertoont ze wel normaal gedrag, eet goed, drinkt goed, en gaat buiten lekker uit haar dak