[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:16

GEFELICITEERD met de prachtige veulentjes !!!!!!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:17

Inowa, Lydia, Lucy, Haflingertje: gefeliciteerd met de mooie veulens!
Heb ook weer 2 of 3 mijlpalen langs zien komen, ook gefeliciteerd!

Punette heb ik niet meer nieuws over, gisteravond zijn we om 8 uur nog even wezen kijken, maar geen verandering. Wel is mijn zusje gisteravond laat tussen 11 en 12 gebeld, maar er werd direct weer opgehangen. Straks maar even kijken of Punette niet toch stiekem bevallen is...

Ik heb ook een leuke droom gehad, Punette had eerst doorzichtige, plakkerige melk zoals gisteren, en een uur later was het gelig. Mag van mij wel!

Vandaag is Punette jarig, ze is 9 jaar geworden! :D
Zou leuk zijn als ze vandaag beviel!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:22

Lucy: Gefeliciteerd! Nog goed gelukt met de nageboorte?

Haflingertje: Gefeliciteerd met Wayran! Probeer je al om de fles vanaf de andere kant onder de uier te geven? Kans dat hij dan toch ook de speen van mama pakt.

D_O: Begint ook spannend te worden

Draakje: Ieder uur wakker en nog niks? Of kom je zo met nieuws? *wacht nieuwsgierig af*

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:31

Gefeliciteerd met de veulens! *\o/*

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:32

pfoe wat gaat dit topic hard!!
allemaal gefeliciteerd met de veulens!!
hier niet echt hele erge veranderingen, alleen shinda's uier die zwart begint te kleuren.. :)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:37

Lucy, Haflingertje en Inowa: Gefeliciteerd!! *\o/*

eliensandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:51

hallo ik ben elien ,ben 12 jaar en mijn merrie is 201 dagen drachtig (merrie staat bij Amandake)

iedereen gefeliciteerd met de veulentjes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:54

Lies en Haflinger! Gefeliciteerd met jullie prachtige mannen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:58

Ik ben gister de hele dag weg geweest, en ben nog zo kapot dat ik nog niet de puf heb bij te lezen.

Judith nog geen veulen, wel helemaal verliefd op die van Whitney.
Schuurt sinds gister wel als een gek (ze ziet er echt niet meer uit) en haar spenen zijn ook gevuld. Ik had goede hoop voor afgelopen nacht, maar helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:11

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-23 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:15

Lucy en Haflingertje, gefeliciteerd!!! *\o/*
Lucy, is de nageboorte er nu afgekomen?
Haflingertje, hopelijk drinkt de kleine snel bij mams.

KMD en Dana, jullie ook gefeliciteerd met de 320 dagen mijlpaal! *\o/*

Ik ga dadelijk eens kijken of ik foto's kan maken en of ik iets uit de uier krijg voor de refractometer. Vrees het ergste. :+

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:19

Inowa, Lydia, Lucy en Haflingertje gefeliciteerd met jullie veulens! *\o/*

Zoals Judithjuhh al zei werd ik gisteravond tussen 11 en 12 gebeld. Maar ik nam op, en ik hoorde niks, dus hing ik weer op. Net even wezen spieken bij Punette, maar in ieder geval werd er daarom niet gebeld! Waarschijnlijk gewoon verkeerd verbonden...
Vanmiddag weer even uier&kling foto's maken, dan zetten we ze er hopelijk vandaag nog een keer op!

Edit: Weet niemand antwoord op mijn vragen uit mijn vorige reactie?
(Vraagjes:
-Hoelang denken jullie dat het nog gaat duren?
-Ze trapte/schuurde de hele tijd met haar ene achterbeen tegen het andere achterbeen aan, daarbij zwaaide ze heel hard met haar staart. Heeft dat een betekenis?
-De melk dat uit haar uier komt, is doorzichtig, maar wel heel erg plakkerig. Wat zegt dit?)

vanessakusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:34

Inowa, Lydia, Lucy en Haflingertje Hiep hiep hoera weer een aantal gezonde veulens erbij! SUPER!

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:37

De kleine man drinkt zelf bij mams!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Even een vraagje over het naar buiten gaan:
Wanneer kunnen merrie en veulen samen met de kudde naar buiten?
(dus bij de andere paarden?)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:38

Jaa weer nieuwe baby's!! Inowa, Lydia, Lucy en Haflingertje gefeliciteerd met jullie veulens! Geniet er van! Het is zooo leuk :D

Mijn kudde is vandaag officieel uitgebreid! Ik heb er nu ook een jackrussel bij! Veulen en Ronnie (de jack) krijgen we niet meer uit elkaar en loopt dus vanaf vandaag ook op de wei :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:38

gefeliciteerd met de veulens!

nicole, inderdaad ieder uur wakker, best spannend geweest, ze was onrustig, maar op een gegeven moment, 7 uur s ochtends, ging ze toch maar haar hooi op eten. toen heb ik nog even geslapen tot 11 uur. (waren de andere wakker)
verder fopt ze me echt enorm, gister hars en vanochtend is haar uier gewoon WEER groter geworden. inmiddels is ze echt net een koe. harsdruppels zijn weer weg... behalve haar uier (die dus steeds veranderd) is ze er helemaal klaar voor, kling hangt bijna op de grond ;)
zou ze dan inderdaad toch netjes precies op 5 april??? (of houdt ze me nog lekker een weekje in spanning)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:39

Gefeliciteerd met de veulens.

Net weer een bij Yew geweest alles rustig, straks maar weer even kijken.

Daan Ordeal ik ben ook wel erg benieuwd naar een antwoord op jou vraag over de kling

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:41

Haha Jeanine, dat gaat hier ook gebeuren, 1 van de Jack Russels is dol op veulens en ligt de hele dag erbij in de wei/bak en anders voor de staldeur. :D

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:42

haha het is dus het ras :D Hier gaat ie ook voor de stal zitten en wachten tot iemand hem op tilt zodat ie over de deur kan kijken!

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:43

Gefeliciteerd allemaal weer met de nieuwe veulens van vannacht..

Hier ook weer niets.. ik zag wel wat kramp daarnet, misschien dat het toch snel komt??

Vandaag op 340 dagen..

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:44

Daan_Ordeal schreef:
Haar kling ziet er sinds vanmorgen zo uit:
Haar uier is eigelijk lachwekkend:

Kling ziet er al veel belovend uit, maar vind persoonlijk dat het een slechte indicatie is om aan te geven of er gauw iets geboren gaat worden. Die van Sofie en Daisy zagen er heel lang zo uit :)
Uier is echt minimaal idd, maar die van Daisy was tot aan vrijdagmiddag ook steeds zo. Bij Daisy begint ie nu eindelijk voller te worden. Goede indicatie zijn ook de banden, zodra deze helemaal slap zijn, moet je goed gaan opletten ;)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:45

Over uiers gesproken! Mijn merrie had ook geen volle uier :n zodra ze ging liggen leek ie in 1x vol te spuiten en nu is ze net een koe! Dus op de uier zou ik ook niet teveel uit doen!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:47

haflingertje schreef:
De kleine man drinkt zelf bij mams!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Even een vraagje over het naar buiten gaan:
Wanneer kunnen merrie en veulen samen met de kudde naar buiten?
(dus bij de andere paarden?)

Fijn joh dat ie nu zelf drinkt !
Ik zit een beetje met dezelfde vraag als jij. Zou Sofie en Nala heel graag de hele dag weer in de wei hebben, maar dan moeten ze bij Daisy. Daisy en sofie kunnen het prima vinden, maar Daisy is wel de baas. Gisteren Daisy even bij de stal van Sofie gezet, maar donders wat was Sofietje hels. Ben bang dat als ik ze met zijn 3en zet, dat Sofie geen moment rust meer in d'r lijf heeft.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:48

Kun je ze niet eerst naast elkaar zetten Aslo? Met een draadje er tussen? Hier willen de andere merries wel door de staldeur heen om bij de kleine spruit te zijn maar ik durf het nog niet aan hoor..ik ben veel te bang dat het veulen naar de verkeerde merrie loopt en een trap krijgt!

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:52

Jeanine84 schreef:
Kun je ze niet eerst naast elkaar zetten Aslo? Met een draadje er tussen? Hier willen de andere merries wel door de staldeur heen om bij de kleine spruit te zijn maar ik durf het nog niet aan hoor..ik ben veel te bang dat het veulen naar de verkeerde merrie loopt en een trap krijgt!

Draad ertussen vind ik niet zo'n strak plan. Hebben dat destijds bij haar 1e veulen ook gedaan en die zat prompt 5 minuten later er helemaal in verstrikt. Nala is al net zo'n brutaal ding (zoniet nog brutaler) en ben bang voor herhaling. Bij elkaar in, ben ik weer bang dat Sofie uithaalt en per abuis die kleine uk raakt.