[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mayday

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 16:43

Marije gefeliciteerd dit was het wachten wel waard of niet? Mooi veulen!

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:22

Marije, gefeliciteerd! Ik had verwacht dat ze in de vakantie wel geveulend zou hebben, maar nu is ze er eindelijk! Geniet ervan....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:41

Komt er nog een eigen topic van de kleine Marije???

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:04

marije: gefeliciteerd met die mooie meid,

ik vraag me eigenlijk wel af wanneer orchid eigenlijk bevalt,ben wel erg nieuwschierig naar het veulen

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:11

Marije, van harte met je prachtige mini-Coppertje Knipoog !! Ik wacht met spanning op haar eigen fototopic !!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 23:44

@marijeR : nogmaals gefeliciteerd met X-mas in Juli Clown
@orchid : Ach gut

Fleurtje staat nu thuis Haha! ze is dik ,man man man Koe
Uier nog niets speciaals , overdag gaat ze buiten en 's nachts zet ik haar binnen met de cam.
Ben benieuwd hoelang madam het nog gaat volhouden Nagelbijten / Gniffelen

Morgen neem ik wat foto's Cheese!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:45

Pfft word niet goed van die muts van mij Tong uitsteken
Orchid's uier gister:
Afbeelding
(Als haar uier vol is mag ik er wel bij komen, dus heb ook geen vergelijk foto's Haha! )
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:43

Fijn, die merries die je voor de gek houden! Zo te merken zijn de laatste stiekem nog de ergste, de mijne doet het onverwachts zonder voortekenen, de jouwe alle voortekenen en doet niks, en tja, Copper was een verhaal apart.....

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:22

De laatste loodjes wegen het zwaarst..Ik begin die spreuk ineens te snappen Haha!
Leuk vannacht, Orchid checken, zo ontzettend mistig, zag geen hand voor ogen! Staat ze natuurlijk ook nog helemaal achterin het land..*zucht* Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 13:28

dat veulen breng me echt hart klachten hoor vanochtend om half acht had ie weer iets
we gingen de stal uit en toen storte hij de helemaal in elkaar ik weer in paniek pfffff
ik weer de DA gebelt die was er binnen 5 min
toen hij neer storte durde het zeker 7min voor die weer terug was op de wereld echt dood eng was dat.
maar de dierenarts was er dus echt snel en die heb naar ze hartje geluisterd en helemaal na gekeken.
hij zij als ik alle veulen zo had gehoort dan was hij een zeer gelukkig mens.
dus aan zijn ingewanden is niks aan de had. ik dacht nou dat is een hart aanval of iets geweest maar gelukkig niet. of een spieruitval maar dat was het ook niet gelukkig en epeleptie of hoe je het ook schrijft was het ook niet, maar het kom ook gewoon een pijn scheut van de groei zijn
en maar hopen dat dat het was.
ik ga weer gauw terug naar stal voor een controle.
en zal vanavond wel weer een verslag maken hoe hij dus de dag door is gekomen tot 12 uur goed dus maar ik ga nu terug was het veulen oppas ga over een half uurtje weg en wil hem dus nu niet zonder toezicht op het land hebben

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:14

JEEEEEEEEEJ Marije Go jij! Go jij! dus toch nog een veulen in 2006!! Proficiat!

Jeetje pascha7, idd slecht voor je hart, zo'n veulen!
Ik doe de wormenpasta op mijn vinger en stop die in het veulenbekkie. Ik vind die doseerdingen ook drie keer niks.

@orchid: oh oh, afzien, zo'n merrie!!!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 14:15

@ Orchid: leuk he merrie's.. Haha!
@ Pascha: Dat was zeker wel ff schrikken!! Gelukkig dat je DA er zo snel was, is altijd voor jezelf een fijn gevoel!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:17

!!! EPONA HEEFT HAAR VEULEN !!!

Het is een hengst en we hebben hem Briscona genoemd.

Hij is bruin met een mini sterretje en een snebje, verder geen aftekeningen.

Vanochtend in de wei geboren, wrs rond half 10, we zijn er niet bij geweest. Ze was nog niet open, ze had gisteren nog een behoorlijk slappe uier maar we hadden afgesproken om haar vandaag toch open te laten maken, 10 dagen voor de datum. Ze is dus open gescheurd, maar heel netjes voor zover je dat kunt zeggen. Om half 8 liepen ze alledrie gewoon te grazen, om tien uur kwam ik terug en toen hadden ze hem net gezien, hij stond wrs net, dus toen ongeveer een half uurtje oud. De andere merries er allemaal omheen draaien, dus die eerst de wei uit en toen Epona + veulen naar stal.
Hij had moeite om de spenen te vinden, want ondanks dat hij wat te vroeg is, is het al een groot mannetje en haar uier is ineens enorm en dus zitten de spenen lager dan waar hij ze verwachtte, hij had de hele uier al afgelebberd, maar kon het nog niet makkelijk vinden. Toen Epona ging liggen heb ik hem voor het eerst zien drinken en een kwartiertje later deed hij het ook terwijl ze stond.
Epona kreeg de nageboorte er niet af, dus ze is gepeld en gespoeld, morgen nog een keer spoelen en temperatuur in de gaten houden.
Kleine man ziet er erg goed uit, je ziet echt niet dat hij te vroeg is.

Vanavond gaan ze naar buiten, dan maak ik meer foto's, heb geen digi, dus ik zal goed doorknippen en ze snel laten ontwikkelen Ja

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:30

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! !Gefeliciteerd! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:32

gefeliciteerd Nicole Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:37

Zooo.. wat was ik opgelucht toen hij eindelijk dronk. Met dit weer en dan zo lang lopen zoeken. We hadden ook al een flesje gepakt om hem daarmee naar de spenen te lokken, maar daar snapte hij niks van. Hij wist toch zeker dat je je neus omhoog moest steken en flink moest duwen om melk te krijgen.. nou dat deed ie dus ook, steeds maar in die lies omhoog, de zijkant van de uier helemaal schoongesabbeld, maar niks geen speen vinden. Die kreeg hij voor het eerst echt vast toen Epona ging liggen (na het pyton spuitje) en toen hij dat eenmaal 1 keer gedaan had lukte het ook als ze stond.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:41

Ik vond dat bij Brego en Desiree zo lief om te zien. Ze deed écht heel dat achterbeen optillen en met d'r neus tegen z'n kont duwen. En hij maar zoeken en met dat neusje voelen. Lovers

Gelukkig heeft hij gedronken Haha!, ook de darmpek er al af?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:44

Feli!!

En idd erg leuk die merries Clown Orchid's uier is het achterste stukje nog voller..

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 15:51

sammie: Ja, hij heeft gepoept en geplast, ging prima. En al een heel stuk gewandeld, vanuit de wei naar de stal. Epona stond ook al helemaal klaar voor het drinken, ze stond nog net niet te mikken om de speen in zijn mond te duwen Knipoog Maar ze had zelf nog last van haar buik en steeds als hij er bijna was ging zij weer een rondje draaien. Hij heeft drie keer gelegen tussen steeds wel een half uur zoeken door, voordat hij wat binnenkreeg. Maar goed, nu in de gaten houden, maar als het eenmaal een paar keer gelukt is komt het goed. Ik hoop dat Epona zich ook snel beter gaat voelen, die had wel last van dat spuitje. Nageboorte was wel compleet, wel wat gescheurd, maar niet echt stukken weg. En ze wilde ook wel tussendoor eten en drinken. Vanavond als het afgekoeld is lekker naar buiten en dan voorlopig overdag nog maar op stal met die zon.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:08

Proficiat Nicole!! Wel balen van de nageboorte ... is heftig ... bij Lee was gelukkig de injectie/infuus genoeg, maar pellen schijnt nog heftiger te zijn.

Fijn dat alles goed is! Heb je al foto's?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:13

Gefeliciteerd!!!!! En wel gelijk foto's plaatsen als je ze hebt he??

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:15

Mac: Ik heb tijdens het naar binnen halen snel een paar foto's gemaakt en 1 op stal, vanavond als ze buiten zijn maak ik het rolletje vol en dan laat ik ze morgen ontwikkelen, dan kunnen ze morgen op bokt Ja

Morgen wordt ze nog 1 keer gespoeld. Ze liet het zo goed doen, stond gewoon aan een touwtje, emmer met water stond bij het spoelen op haar kont.. braaf paard is het toch OK dan!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:16

Nicole288 schreef:

Amandake - Fleurtje - ergens dit jaar
Dienie - Sissie - 4 augustus
De merrie van Andrea37
En jouw merrie nog Orchid.

Verder nog iemand, dan zet je merrie er maar bij Haha!

Zo is ie als t goed is weer bijgewerkt Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:23

Ja, dat was ook wel apart, ik zeg voor de grap tegen Marije: Als copper opschiet mag ze nog even voor. Prompt gaat copper bevallen en een dag later die bij ons Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 18:34

Nicole, gefeliciteerd! Go jij! Go jij! Jammer dat jullie nu nog net te laat waren met open maken. Maar gelukkig is alles goed gegaan.
Netjes ook, bevallen in de wei! Is toch het beste voor de merrie en het veulen.
En Neon en Epona hebben ons beide dus mooi verrast! Haha!

Vandaag is de hengstenhouder langs geweest, om het veulen en de 2 jaarlingen te bekijken. Hij vond het een mooi veulen, met een beste galop. Haha! 3 keer raden wat hij dus door de bak heeft gedaan. Clown
Heb met hem afgesproken dat de DA morgen Neon komt opvoelen, en dat we deze week proberen om haar nog een keer te dekken. Tong uitsteken Wordt een eenmalige poging, wilde dat zelf voorstellen maar hij was me voor. Haha! Mooie deal dus!