[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:13

Afbeelding

Ik heb het liefst een palomino of dunalino met een smal blesje en witte voetjes. Valk zou ook leuk zijn.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:17

Muronia wel grappig dat haar ene uier helft zoveel groter is als de ander. Ze doet het nog wat rustig aan idd.

Watchnow Wat een super leuk hoofdje heeft hij <3

Knolselder ik kan mij je gevoel helemaal inbeelden :(:) je hebt ook vorig jaar echt een rotjaar gehad en nu dit weer. Ik blijf er regelmatig aan denken en voel met je mee. Ik duim dubbel en dik mee dat je vanaf nu een normaal veulen seizoen hebt. Gelukkig lijkt Winnie er goed onder. Dat is toch al een positief punt.

Tinniie Wat een super mooie dame <3 Dat hoofd daar smelt je toch van :+:

Ik hoop stiekem (of niet want dan wordt verkopen lastiger :')) bij Yula op een ( Smokey) black blagdon hengstveulen met een wit hoofd en 1 of 2 blauwe ogen <3 zou ik fantastisch vinden *D

Vandaag had Yula haar deken gesloopt dus ze kreeg een andere op. Maar ze mocht even zonder deken lopen terwijl ik in de weide bezig was. Vond ze wel even lekker. Van de week moet ik haar eens goed borstelen want ze verhaard nogal :+ ik heb vandaag wel de grootste losse plukken er vanaf gehaald maar een grondige poetsbeurt kan ze wel weer gebruiken. Nu zie je het baby buikje heel goed van voren af <3

Afbeelding
Afbeelding

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:45

Is dat witte nou allemaal plukken haar :')

Ik hoopte bij deze op n zwarte, en het is een vos…

De volgende hoop ik weer zwart, zonder aftekeningen en een merrie. Die blijft dan sowieso <3.
Al het andere wat er uitgerold komt wordt verkocht.

En de laatste hoop ik op zwarte hengst met stippiessss.
Maar die is voor de verkoop want er loopt een zusje al in de opfok…

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 20:51

Ik denk dat ik weer een zwarte krijg, maar het zou ook bruin of vos kunnen zijn want moeder is donkerbruin en heeft vorig jaar een vos gehad. Maar dat was ook van een voshengst. Dit jaar is de vader zwart en eigenlijk geen idee of die nou homozygoot is of niet… is Totilas x De Niro dus geen idee of daar vos genen inzitten… kom er over een paar maanden vanzelf achter :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:04

Ik hoop alleen maar op merries :+ Voor de verkoop moeten ze eigenlijk schimmel zijn, dat verkoopt toch het beste eigenlijk. Maar ik vind zelf een bruine veel mooier <3

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:12

Ik hoop op een merrie… en dan het allerliefste een zwarte merrie met wat aftekeningen. :j

Maar uiteraard is het allerbelangrijkste een gezonde merrie en gezond veulen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:14

Mijn dochter hoopt op een valk merrie, maar ik zeg word een palomino hengst _O-
Ook daar is ze evengoed blij mee, als het maar gezond is en Bo er goed doorheen komt.
Veulen blijft sws

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:26

Ik weet alleen wat ik niet hoop. Een zwarte merrie met een mooie brede bles en 4 witte voeten/witbenen. Want hoe zou ik die ooit weg moeten kunnen doen? Dus nee, dat mag het niet worden.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:31

Hier mag het zijn wat het is :D
Ik heb in mijn hoofd uitgemaakt wat mag blijven evt.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:32

Balko, je moet zeggen dat je voor de volgende op een vos hoopt, dan krijg je misschien zwart!

En Muronia je zal zien dat het net die zwarte merrie zal zijn.

Ik hoop uiteraard eerst en vooral op vlotte goede geboortes, maar als ik mag kiezen dan wil ik graag nog 2x champagne en een grulla.

Is het zo dat witte arabieren beter verkopen?
Ik was laatst wat aan het rondkijken omdat het rijden vaak kriebelt. En ik heb vroeger een arabier en een arabier kruising gehad en dat wareb 2 toppers, dus zat weer naar de arabjes te kijken. Maar ik zou dan weer juist liever zwart, bruin of vos let aftekeningen hebben :')
Maar dat is misschien om ook wel grotendeels omdat ik bij schimmels over het algemeen bang ben voor melanomen. Want ik vind ze verder wel prachtig, behalve de mestplekken :')

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:50

Knolselder schreef:
Balko, je moet zeggen dat je voor de volgende op een vos hoopt, dan krijg je misschien zwart!

En Muronia je zal zien dat het net die zwarte merrie zal zijn.

Ik hoop uiteraard eerst en vooral op vlotte goede geboortes, maar als ik mag kiezen dan wil ik graag nog 2x champagne en een grulla.

Is het zo dat witte arabieren beter verkopen?
Ik was laatst wat aan het rondkijken omdat het rijden vaak kriebelt. En ik heb vroeger een arabier en een arabier kruising gehad en dat wareb 2 toppers, dus zat weer naar de arabjes te kijken. Maar ik zou dan weer juist liever zwart, bruin of vos let aftekeningen hebben :')
Maar dat is misschien om ook wel grotendeels omdat ik bij schimmels over het algemeen bang ben voor melanomen. Want ik vind ze verder wel prachtig, behalve de mestplekken :')

Mijn portemonnee wil dit jaar geen zwarte merrie :')

Wil volgend jaar een mooie schimmelhengst uitzoeken voor een van mn merrie’s. Lijkt me ook keer leuk een schimmel in de dressuurbaan

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 21:54

Balko Dat zijn idd allemaal plukken haar :') zei ik al dat ze aan het verharen is hahaha. De vogeltjes zijn blij ermee :+

Wat leuk om alle wensen te horen :D Overigens hoop ik bij Amber op een zwaar gebouwd hengstveulen. Kleur maakt niet eens uit. Die zou dan wss blijven als opvolger voor Tiesto *D normaal is alles voor de verkoop (buiten dan een hengstveulen van tiesto). Maar een vos of vosbonte zou ik wel leuk vinden.

Libera ga je er eentje houden of alles voor de verkoop?

Muronia je zult zien dat het dan idd een zwarte merrie wordt haha.

Goldenarrow ooh ik wist niet dat schimmels beter verkochten bij Arabieren. Ik vind schimmels mooi maar zou er zelf idd geen willen hebben. Tinkers zijn sowieso al varkens. Een hele witte lijkt mij gewoon frustrerend met zo varkens :')

Hier is Skye weer begonnen aan onrustig zijn :O haar uier was eigenlijk zoals gisteren en ph nog te hoog. Desondanks is ze het afgelopen half uur al 3x gaan staan en liggen, boos naar dr buik en staart zwiepen. Wordt weer een korte nacht als ze dat volhoudt :=

Even uier fotos op een rijtje (zijn er nogal wat)
Nova 347 dagen
Afbeelding

Skye datum onbekend (natte is van de ph test)
Afbeelding

Amber 326 dagen en eindelijk wat uier
Afbeelding

Amy 325 dagen
Afbeelding

En jessie 305 dagen. Jessie staat nu ook onder de camera. Mocht ze idd eerder uitgerekend zijn dan staat ze onder toezicht.
Afbeelding

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:09

Nieky, als ik naar de uiers kijk verwacht ik bij Nova nog steeds eerder een veulen dan bij Skye. Dat uier kan nog veel voller. Maar ik snap dat je niet alleen op de uier kan vertrouwen.

Hier krijg ik als het goed is een volledig zwart veulen. Vind vos of bruin bij Shetlanders eigenlijk mooier maar daar heb je in de grote maat weinig hengsten van die en aan te rijden zijn voor ons en mijn smaak zijn. Ik hoop op een merrie, dat is praktischer in de stal maar een hengst is ook prima. Die wordt of verkocht als hengstveulen of rond een jaar gecastreerd en dan mag hij waarschijnlijk blijven.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:25

nieky: wel lastig als je niet zeker weet of ze mss toch een cyclus eerder drachtig is geworden. Wel een flink uier anders.

Ik hoop bij Goldy op een perlino, liefst een merrie, met weinig wit
Bij Picture hoop ik op een valk merrie met weinig wit

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 22:27

Ik krijg 100% 2 voskleurige veulens. Hopelijk zonder wit aan de achterbenen en weinig wit aan het hoofd. Wit aan de benen zien ze bij Haflingers liever niet.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:08

Ik hoop op een valkje bij de welsh pony maar een palomino mag ook. Alleen met mij geluk zal er wel gewoon een zwarte of vos uit komen :')

Bij de gypsy’s maakt kleur me echt geen biet uit. 1 merrie is bruin de rest allemaal zwart (bont) en niks homozygoot dus kans op zwart en zwart bont (en dan 1x bruin of bruinbont). Maar ik heb echt geen voorkeur

Mattyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:22

Wij hopen op een zwart bont merrieveulen. :o Een hengst is inpricipe voor de verkoop, tenzij hij echt heel heel heel speciaal & bont is. :')

Maar ik ga er iig maar vanuit dat ie zwart word. Het geslacht zien we dan wel weer. :=

Afgelopen zaterdag is onze Barock Pinto hengst goedgekeurd, dus ik ben al het gelukkigste meisje op aarde. Dit is ook dezelfde hengst waar Fryscke drachtig van is. Voor de rest maakt Fryscke niet zoveel haast, het hele lichaam is er klaar voor alleen het uier wil nog niet doorzetten. Dus nog even geduld. :)

Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:24

Fotooooo van de goedkeurde BP hengst <3??

Mattyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:38

Dit is onze Teun, 4 jaar geleden zelf gefokt en ons eerste veulen uit mijn eerste Friese paard Wiske fan Laaksum van Hinne 427. Zijn vader is (homozygoot) Daimond. <3 Wij zijn zo ontzettend trots. :o

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:51

Wauw wat een plaatje, die bonte hengst!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 23:57

Ik hoop op 3 hengsten en 1 Merrie en allemaal zwart of bruin.
We gaan het zien

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 02:51

In kleur hebben we niet veel keuzes maar wel hele leuke als zeg ik het zelf bij Odilia en Nigrante hoogstwaarschijnlijk een valk, Palomino zou ook kunnen.
Het zou bij Liezella wel leuk zijn dat er een schimmel uit komt. Ik heb de indruk dat schimmels steeds meer in trek komen.
Als Formidable zwart was geweest, had hij het een stuk drukker gehad. Veel mensen willen nu eenmaal geen schimmel. Maar ik hou ervan <3 knappe For. Vader van alle drie mijn drachtige merries Afbeelding

Matty gefeliciteerd met je ggk hengst! Fryske doet ook al haar best

Nieky. Ooh jeetje weer onrustig. Succes met waken

Knolselder. Je mag nu ook meer geluk hebben. Op naar gezonde champagne veulentjes

Goldenarrow. Ik wist oom niet dat schimmels meer geliefd zijn bij de Arabieren

Nigrante stond vanavond precies voor de camera := niet normaal, ze is zo huge
Afbeelding
En natuurlijk lekker slapen, welterusten van Nigrante en Odilia
Afbeelding
Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 05:47

Merrieveulen voor nova

Afbeelding

Lucia88