[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:12

Ooh wat een boel mijlpalen al. De mijne moeten nog 11 en 14 dagen uit mijn hoofd voor de 200 dagen dracht. En de laatste mag nog langer wachten. Ruim 2 maand later....

Pfff de lock down. Dat wordt weer erg schipperen. Ben bezig met een examenopdracht. Die wil ik deze week klaar hebben. Als dat lukt heb ik even vrijheid qua leren. Nog een jaartje studie hopelijk en dan ben ik klaar. Yes. Kijk daar echt naar uit. Kan ik me ook weer wat meer focussen op mijn minis....

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 19:32

Cpleuke foto's en ook fijne feestdagen gewenst!! :o

Renske, Vind April mooie tijd voor veulens!

Sunny welkom!

Skaay leuk ook rond dezelfde tijd waken :j wens je veel succes voor de komende tijd!

Sanne, jeetje wat rap!!

Cynthia word aardig uitgebreid waak clubje!! :D

StalHD pfff zelfde hier, laatste jaar studie..maar hoop het toch echt allemaal zsm af te ronden zit dan ook in mijn laatste jaar..heb het wel weer gehad!! :')

Deze heeft vandaag voor de 2x in korte tijd prison escape gespeeld.. Tijd van haar leven gehad op de wei. Maar baasje had daarna mooi stress want ze gedroeg zich afwijkend.
Afbeelding
Iemand anders grijze haren van zn geliefde viervoeter...

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:03

Afbeelding
Idaza was gisteren ook eindelijk 200 dagen!!

Hoorde van mijn moeder dat NL idd weer in lockdown zou... hier hebben we al sinds maart een soort lockdown. Helpt overigens totaal miet, maar goed. Vind het vooral erg voor de kinderen dat ze al bijna een jaar niet naar school zijn geweest :\

Zo, moest bijna 10 pagina’s bijlezen! Ga niet op iedereen apart reageren want dat is niet te doen vanaf mn telefoon :')
Maar zag vooral heeeel veeel mijlpalen en leuke buik foto’s, kan niet wachten tot de eerste veulentjes zich gaan aankondigen! Komt steeds dichterbij <3

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 20:27

Deze heeft vandaag voor de 2x in korte tijd prison escape gespeeld.. Tijd van haar leven gehad op de wei. Maar baasje had daarna mooi stress want ze gedroeg zich afwijkend.
Afbeelding
Iemand anders grijze haren van zn geliefde viervoeter...[/quote]

Ja maar op een ander vlak , ze is telkens mega boos op mij als ik ze tijdens het longeren wat sneller wil laten gaan , echt dreigen en oren plat leggen. Een echte bitch dan!
Afbeelding

SunnyHorse

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:01

Flori, wat een prachtige bonte! Kun je toch niet lang boos om blijven van zo’n uitstapje <3

Ook vanwege de gezellige uitstraling := van de merrie van Piarens; merk dat bij mijn Tinker ook.
Tijdens haar dracht is de ruin helaas ingeslapen en is er een nieuwkomer (drachtige Fries) voor terug gekomen. Ze is alleen niet bepaald gemoedelijk naar haar. Ze stuurt haar voortdurend weg, en verbaas me iedere keer weer hoe plat haar oren kunnen. Dit gedrag had ze bij de ruin niet op deze manier. Vraag me wel af of de dracht haar extra narrig naar de andere merrie maakt. Zou dit na de bevalling beter kunnen worden?

Nog meer merries die tijdens de dracht vreselijk prinsessen gedrag laten zien?

Halsteralarm: huur je die Riv, of heb je deze gekocht. Weet je het merk toevallig nog?

Het lijstje staat in de OP, bedankt voor het verwijzen :o

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:01

Afbeelding
We hebben de 200 dagen! *\o/*

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:25

Piarens schreef:
[ [url=m/WkxE7r.jpg]Afbeelding[/url] ]
Iemand anders grijze haren van zn geliefde viervoeter...

Citaat:
Ja maar op een ander vlak , ze is telkens mega boos op mij als ik ze tijdens het longeren wat sneller wil laten gaan , echt dreigen en oren plat leggen. Een echte bitch dan!
[ [url=m/NRSKxu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier ook veel frustraties soms. Ze is echt een
Bitch naar andere paarden toe sinds haar beste vriendin is overleden. Er mag geen enkel paard dicht in de beurt komen. Hang ook wel wat af van paard tot paard maar allemaal te onderdanig zijn hebben het vlaggen. Ze dreigt meestal maar af en toe ook wel eens haar gat in de lucht gooien er naar. Laatst had ze bijna mij mee omdat ik de andere eerst naar binnen deed. Veel kan ik er niets aan doen.
Hier even een foto van de twee besties samen. Als je de een zag zag je de andere. dit beeld mis ik enorm!
Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 21:54

April vind ik ook een mooie tijd.
Juni vind ik eigenlijk te laat, maarja liever 1 veulen in juni dan een lege merrie. :))

Verwacht dat winkels met diervoeding wel open blijven. Zou wat zijn als alle dieren geen eten meer zouden hebben. :=
Ik heb voor de hele beesten bende nog wel een voorraadje. Maar lang niet genoeg tot 19 januari. :))

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:44

Nog even een fotootje van vandaag op dag 223
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 23:47

Mooi buikje :D

Oké mijn Engels is beetje slecht maar ik wil mijn Fries laten testen op dwerggen en waterhoofdgen. Nu heb ik dit gevonden bij animal genetics. Maar ik snap niet precies hoe dit nu verder moet?

Heb even de pound om gerekend maar hoe gaat dit verder qua betalen? En hoe stuur je de dna precies op?

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:20

jeeeeeetje, als ik even besluit om de volgende keer weer op iedereen te reageren zijn we ineens weer 3 pagina's verder. :+

Jaaahaaa BL de magische 200 dagen alweer voorbij! *\%/* En heerlijk hoe overdreven de baby van Kate naar een kant ligt.

Welkom Wennie en MarryAnneR, wat leuk een pretecho. Nu hopen dat de overige 10% het niet wint. :9

Getsie ual, beterschap. Hopelijk verloopt het zonder al teveel klachten!

Kabayo, die kop van zilver om te hoek :') Reken jij ook tot de 340 dagen, of tot de 320 dagen voor veilig?

Michelle, jij zit al flink in de laatste fase. Hoop voor je dat het een beetje fatsoenlijk weer is in februari. := Zou het trouwens ook gewoon aan de vorige eigenaar vragen, dan weet je (mogelijk iets) beter waar je aan toe bent. (never mind zie zojuist dat je dit al hebt gedaan).

Mooie buiken mirjamalvaro! Zag ze uiteraard ook al in je eigen topic voorbij komen. Blijf het grappig vinden dat Eliana zo bescheiden draagt maar als eerste mag. :))

floripori, ben benieuwd of ze inderdaad weer een spurt gaat krijgen. Die van mij lijkt elke keer hetzelfde te doen. Betreft de deken, de komende dagen zitten we weer een beetje in de dubbele cijfers dus dan zou ik het een deze dagen gaan proberen.

Anso, mooie foto's vooral het oog vind ik sprekend.

AM, ook jij de 200 dagen met Wild Thing, gefeliciteerd. En Sammie groeit gestaag door zie ik! :j

Welkom SunnyHorse, lastig te bepalen hoe dat gaat zijn na de dracht aangezien je niet weet hoe de fries is zonder drachtig te zijn.

Betreft laten dekken op 3 jarige leeftijd is ook weer erg afhankelijk van de merrie vind ik. Als ze nog enorm in de groei zijn hebben ze zelf vaak al moeite om zichzelf goed vol te houden laat staan met een veulen. Maar zie ook liever een 3 jarige merrie die drachtig is dan een 3 jarige beleren. Ik vind het prima om een 3 jarige voor het insemineren te 'beleren' en daarna terug op de weide te zetten. Al geef ik daar niet de voorkeur aan omdat je veel minder de tijd hebt om dmv positieve bekrachtiging het te leren. Nog nooit problemen ondervonden om het erna te doen zonder tijdsdruk.

Woohoo Quir ook de 200 voorbij! *\o/*

Janine, die van mij staat in merriebegeleiding. Ik betaal 125 voor een heel jaar inclusief scannen, exclusief eventuele medicatie & stalling uiteraard. Ik begrijp dat ik hier heel veel geluk mee heb. Ik zou het bij de volgende site laten doen: https://vgl.ucdavis.edu/tests?field_spe ... get_id=266

Riv ook al een 200 dagen mijlpaal! *\o/*

floripori, ach welja aangezien een flinke blessure nog niet genoeg is gaan ze van die enorm grappige (not) escapades uithalen. :+

Libera ook nog de 200 dagen! *\o/* (ik blijf maar gaan :') )

Renske, ik vind juni ook wat laat. Toch heb ik liever juni dan februari eigenlijk. Zeker hoe de afgelopen winters zijn geweest wacht ik toch liever iets langer. :')

Daar is Fi weer met de appelboom. <3

Ik mag nu eindelijk eens zeggen dat ik ook op de helft ben *\%/* *\%/*

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:23

Selente ook op de helft ! Super!
Is die site beter dan animal genetics ?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 00:31

SunnyHorse schreef:
Halsteralarm: huur je die Riv, of heb je deze gekocht. Weet je het merk toevallig nog?

Ik heb gewoon de Birth Alarm Lite, en dan bevestig ik die vanaf dat ze ongeveer veilig is aan haar halster. Voor plat-slapers is het wat minder handig maar die van mij ligt alleen af en toe plat de dagen voor de bevalling dus ik werd mooi wakker gebeld bij de bevalling om 03:10 terwijl mijn volgende wekker pas 03:30 u stond. Had het anders mooi gemist :D Ik heb hem twee jaar geleden gekocht en weer verkocht. Nu toch nog veulentjes dus via marktplaats weer 1 overgenomen van een fokstal die stopte. Wilde eerst huren maar dan zit je al snel aan een flink bedrag als je merrie wat uitloopt.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:12

Zo weer flink gekletst hier.

Welkom aan de nieuwelingen!

Komen steeds meer mijlpalen aan! Hier morgen ook eentje op 235 want ik tel 335 dagen bij mijn pony's dus dan kan ik voor mij gevoel echt gaan aftellen :D

Janine weet niet precies wat je wilde testen maar ik doe ook testen in engeland, scheelt vaak ook wel iets in prijs.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 10:33

Janine, ik heb geen ervaring met de site die jij hebt aangegeven, enkel is de site die ik zojuist gaf mij aangeraden door anderen. Ik ben dan ook van plan om hier mijn DNA onderzoek te laten doen mocht dit nodig zijn. :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:02

Ah oké!
Ik wil testen op dwerg gen en waterhoofd gen voor Friese merrie.

Weet niet zo een twee de benaming moet ik weer even opzoeken.

Dustinlover hoe gaat dat precies via Engeland en ook qua betalen ?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:19

Janinevv schreef:
Ah oké!
Ik wil testen op dwerg gen en waterhoofd gen voor Friese merrie.

Weet niet zo een twee de benaming moet ik weer even opzoeken.

Dustinlover hoe gaat dat precies via Engeland en ook qua betalen ?

Ik heb het via paypal gedaan. Lever de test aan(opsturen) en dan kreeg ik via de mail/paypal een betaalverzoek.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:25

Janine kan je dat misschien niet aanvragen via het kfps? Is misschien makkelijker :) denk dat je via pounds alleen kan betalen met creditcard.

DL komt ook al dichterbij! Heb jij op dit moment nog hengsten voor aankomende hengstenkeuring?

RivQ huur je deze? Ik denk aan huren. Zou ik vorige keer doen maar toen was de kleine er ineens op dag 317 :+ en ook al 200 dagen!

Selente ook op de helft *\o/* ik reken tot veilig , 320 dagen. Aangezien ze vorige keer dus beviel op dag 317 , denk dat ze het niet laat maakt. Je bokt naam is trouwens heel toevallig een suggestie voor een merrie, met een letter extra. Heet je paard of jij zo? Erg mooi!

Cynthia ze ziet er echt super wollig uit <3 DPD was ik begin dit jaar nog werkzaam, maar ik kan bestellen echt afraden. Ze zijn erg overbelast. Dat je je pakket krijgt kan zo 3 weken langer duren. Ik ga er van uit dat de winkels wel open blijven :j

Zilver is juist super lief. Erg knuffelig. Geweldig <3 tegen niemand boos.

Oyyo jeeej! Mooi buikje!

Floripori oeps. Ik zag het al op je insta. Gelukkig niks ergs gebeurd behalve dat ze erg moe was :z

Piarens jeetje wat een duivel!

Libara ook al 200!! We gaan lekkeerrr

Dddara ik heb ze aan huis en voer genoeg op dit moment :)

Dankje Sanne!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:35

Kabayo, zag Dirk net. Wat is die mooie geworden! Ik heb alleen een NMPRS hengst voor de hengstenkeuring.

Sebastopol's Zozo, GGK 1e premie dekhengst.

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:35

Okee als creditcard is zou het dan eventueel kunnen.

Kabayo is inderdaad makkelijker via het kfps maar ik ben geen lid, en vindt het zonde om lid te worden met een Fries zonder papier of ik zou dat gelijk kunnen laten onderzoeken met dna verband maar geen idee of dat zomaar kan.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 11:52

Kabayo, nee tweedehands gekocht op marktplaats. Wilde ook eerst huren maar vond dat dan zonde omdat ik de gekochte ook weer kan doorverkopen als ik hem niet meer gebruik.

Wat een knapperd Dustinlover!

Yeayy selente op de helft!!

Oyyo ook 200 dagen, leuk lopen we ook gelijk!

Nou die van mij is erg bitchy, was ze al maar nu echt narrig. Aan het einde wordt ze altijd pas heel lief en knuffelig :+

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 12:54

Zo, even niet zo actief is er hier weer een paar pagina's bij gekletst. _O-

Wat is Dirk knap geworden Kabayo! <3
Herinner me hem nog wel met je knappe palomino merrie, blijft wel droevig verhaal. :knuffel: Y;(

Floripori een Houdini paard, maar grijze haren zal je daar wel van krijgen ja. :=

Libera ook 200 dagen, zijn er veel die rond dezelfde tijd mogen gaan waken. :))

Zo piarens, die houd vast heel veel van jou. :=
Haha wat kan ze boos kijken!

Sunnyhorse, die van mij is naar mensen toe echt heel erg aanhankelijk en knuffelig, maar naar andere paarden een vreselijke draak. :+
Voor dat ze drachtig was, ging eigenlijk met elk paard wel goed, nu echt niet meer haha.

Oyyo, ook al 200 dagen. *\o/*

Cynthia knappe bolle Fi. <3
Wat heeft ze trouwens prachtige appeltjes!

Selente eindelijk Ellie ook op de helft! *\o/* *\o/*

Riv_Q, ik zit ook aan te denken om birth alarm lite te kopen, werkt deze goed aan het halster? Vind het idee alleen dat ze halster om moet houden niet zo fijn, maar in ieder geval wel veel beter dan een singel. :+

Dustinlover, nog maar 100 dagen dan! Gaat nu wel snel. :j
En wat een knapperd. <3

Maar hier de merrie dus ook 200 dagen. *\o/*
Nu komt het echt iets dichter bij. :))

Al is Odie het veulen nu soms al zat, als ze haar brokken eet wordt het veulen heel actief, dus ze kan niet eens meer rustig eten... :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hele scheve baby. :=

Voor een eerste veulen vind ik haar echt al gigantisch...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 13:35

Quir die heeft inderdaad al een flinke buik!

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:05

Zo die heeft een flinke buik Quir!

Zou wel oppassen met een halsteralarm, bij mij kreeg ik vaak vals alarm omdat ze met een scheef hoofd haar kuil uit het net trok maar toen ze eenmaal ging bevallen deed ze pas op het einde haar hoofd plat en toen stond ik er allang naast _-:(
Dus vertrouw zelf meer op camera en heb het halsteralarm maar achterwege gelaten vorig keer

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-20 14:06

Ik heb ook halster alarm, maar eigenlijk echt alleen voor de zekerheid. Sta er meestal allang naast..