Mooie merrie hierboven! Ik heb 1x navelstreng af moeten binden en had niks bij de hand dus dat werd ook een touwtje.
Hier nog wat nieuws.. mijn project van de hedelse markt is vandaag ggk voor het stamboek en gelijk maar eens gescant.. ik hoopte op geen veulen want de hengst waardoor ze was gedekt is een enorme ouderwetse Shetlander zwart bont met enorm behang. Heel gaaf maar niet wat ik wil fokken en daarbij gaat afvallen dan niet/minder omdat het gevaarlijk is voor het veulen.. Nou je raad het natuurlijk al. Noussie is drachtig! Zo'n 3 a 4 maanden zeker.. dus vanaf mei en misschien wel eerder al in de gaten houden. Helaas geen foto vd hengst gemaakt maar dit is dus Noussie met een verassings eitje
Ik ben ook fan van je merrie Luominen, maar dat wist je al he benieuwd naar haar mooie veulentje!
Hier ook vrij weinig complicaties bij geboorte tot nu toe, een keer een beentje er moeten bijhalen en meetrekken. Wel al meermaals maiden merries waarbij het veulen niet goed dronk en waarbij we dus de eerste uren met papflesjes in de weer moesten. Hopelijk dit jaar alles volgens het boekje
Haha DL typisch als je het net níet wil.. maar toch ergens wel leuk zo'n verrassingspakketje he?
Ja stiekem wel leuk en in een normale tijd ook nog want wil haar met mijn eigen hengst aandekken
hinte
Geplaatst: 14-11-16 22:13
Luominen, Je hebt echt een hele knappe merrie! Wat doe jij zo al in de geboorte doos?
Dustinlover, Wie weet wat voor leuks er uit komt...
Cynthia82
Geplaatst: 14-11-16 22:25
Zo, pretty, jij ook je zin! Ik zou het aantal dagen dracht in mijn OS zetten, maar ik wilde Vie dr geboorteaankondiging tot en met de veulenverkiezing laten staan. Nu ze goud is, wil ik dat ook wel even in mijn OS hebben, maar ik heb het aantal dagen dracht van Fi er toch bij gekregen zo
Luominen
Geplaatst: 14-11-16 22:27
We zijn ook ontzettend benieuwd naar het resulterende veulentje. Ik houd jullie allemaal graag op de hoogte! 320 dagen uitgerekend: mid maart; 340 dagen: begin april.
Bedankt voor de complimentjes
Fotsy: Klopt! Duitsland. We hebben haar naar daar gebracht en hebben haar er een maandje laten logeren. Oorspronkelijk wilden we haar laten dekken door ARC King Cody, maar eenmaal daar leek Broadway een betere match (en we hebben al een nakomeling van AKC).
Ik zit zelf altijd ontzettend in de stress wanneer de bevalling nadert, maar de kans is erg groot dat alles vlot en soepel gaat. We hebben het geluk dat de dierenarts op vijf minuutjes van hier woont, dus bij eventuele problemen hoeven we niet te lang te wachten.
Dustinlover: Wat een knap dier! Ik vind ze zoveel mooier met zo'n geschoren hoofdje. Oogt erg luxe en de pyjama zorgt voor de aaibaarheidsfactor. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar het veulentje!
Cynthia82: Ik heb nog niet gereageerd op je mooie buckskin. Ooit heb ik ook zulk prachtig exemplaar in mijn bezit
Tinniie: Jaaaa, met je voorliefde voor overo Ik ben ontzettend benieuwd naar de prachtige diertjes die in de oventjes van jouw merries zitten. En Arany's baby's! Verwacht hij er veel volgend jaar?
Hinte: Ik heb een hele boel screenshots op mijn mobiel staan met heuse lijstjes en instructies bij problemen. Even vlug een lijstje overtypen: PAVO S.O.S. kit, navelklem, schaar (stomp), trektouwtjes, handdoeken, touw voor de nageboorte, eventueel handschoenen, navelspray (super 7+?),... Even vlug afgekeken van de lijstjes. Je kan het natuurlijk zo gek maken als je wil, maar zo heb je wel alle spulletjes bij elkaar. Better safe than sorry.
Dankjewel Ik ben inmiddels trots baassie van 2 valkjes Fiore heeft dit jaar een vol valkzusje gekregen (die overigens heel anders is qua tint, maar ik hoop wel dat zij ook van die prachtige appeltjes krijgt )
Fotsy
Geplaatst: 14-11-16 23:14
Oh LaVie is toch leuk ding met haar bleke maantjes die straks heel straks mooi zwart zullen zijn
Oh vind Broadway iets leuker. Ik verwacht onder andere een arany beebje voor de tweede maal. Heb ook een Duitse hengst gezien maar mijn Duits is niet dat en dan transport regelen enz Maar je merrie brengen is natuurlijk de beste keuze.
DL misschien niet de beste hengst maar toch leuke verrassing en je weet tenminste wie de hengst is.
Ik heb ook een navelklemmetje liggen voor de zekerheid, maar nog niet nodig gehad. Ontsmetten inderdaad met Betadine jodium. Kratos had bij de geboorte een naar binnen gekruld ooglid. Dat hebben we na een paar dagen door de dierenarts laten hechten. Door een hechting te zetten, wordtbhet ooglid straks gezet en komt het daardoor weer naar buiten. Daar is nu niets meer van te zien. Bij de twee veulens die ik nu gehad heb, is alles volgens het boekje gegaan.
Cynthia82, mooi veulen hoor! Prachtige kleur. Dunstinlover, wat een mooi hoofdje. En toch gefeliciteerd met je cadeau-veulen Luominen, wat een mooie merrie zeg! Dyonne, dat schiet al op!
Ik weet niet wat het was hoor, vorige wedstrijd had ik dik 4 winstpunten en nu net aan 1. Snel vergeten en op naar de volgende!
Dit was op de regiokampioenschappen.
Kabayo
Geplaatst: 15-11-16 12:12
Lekker wolliebollie Dyonne
Cynthia gefeliciteerd met La Vie! Fi is ook prachtig
Stal wiza , lijkt mij op die foto dat ze echt ontzettend op je hand hangt, lijkt mij niet fijn rijden. En eens geen winst rijden is ook goed voor je ego zeg ik dan maar gebeurd mij ook wel eens. Blijft een jurysport
Luominen tijdje niet gezien! Prachtige paarden
Dustinlover , ik vind haar prachtig. Hoop op een mooi gezond veulen!
Wij hebben ook nog nooit wat aan de navelstreng gedaan. Uiteraard wel jodium erop. Er over nadenken wat er mis kan gaan doe ik liever niet
Kabayo, dit was ook niet mijn beste moment, maar nu even de enige foto die ik voor handen had. Zo liep ze toen idd ook. Maar zoals ik ook zei, op naar de volgende wedstrijd!
Kabayo
Geplaatst: 15-11-16 12:38
Stal_Wiza schreef:
Kabayo, dit was ook niet mijn beste moment, maar nu even de enige foto die ik voor handen had. Zo liep ze toen idd ook. Maar zoals ik ook zei, op naar de volgende wedstrijd!
Jaa komt vast allemaal goed
Stal_Wiza
Geplaatst: 15-11-16 12:41
Kabayo schreef:
Stal_Wiza schreef:
Jaa komt vast allemaal goed
Zou het Haha!!
stal_HD
Geplaatst: 15-11-16 13:05
Cynthia haha maar in zomervacht is ze ook heel mooi.
Rowan nogmaals gefeliciteerd met je onverwachte extra veulen hihi. Leuke verrassing toch?
Mooie pinto overo merrie. Zoiets wil ik ooit ook eens. Mijn merrie chakira is overo (lwo+) hoop ooit eens met haar zo'n mooie bonte te fokken.
Ja opzich wel een leuke verassing alleen zonder papier enzo fokken ben ik niet zo van met die kleintjes gezien het al moeilijk genoeg is ze kwijt te raken als het hengst en normale kleur is.
Noisy
Geplaatst: 15-11-16 14:33
Luominen, leuk! Nog een quarterpounder/paintpounder erbij in het DBT Bqfancifrecklefan, die ken ik nog wel. Dat is al even geleden dat ik haar op bokt voorbij heb zien komen. Prachtig dier
Ik zal maar niet beginnen over mijn eerste fok-ervaring... maar we gaan ons vol goede moed voorbereiden op spruitje wat komen gaat
Laatst bijgewerkt door Noisy op 15-11-16 14:54, in het totaal 2 keer bewerkt
Dyonne, daar hopen we stiekem allemaal op, gewoon niets hoeven doen, dat is het beste
Fotsy, extra inlezen en kijken op youtube, goed idee! Ik ga dat deze winteravonden maar doen, goede voorbereidingen met een kop koffie onder een fleece dekentje op de bank hihi!
Rowan, haha zal je altijd zien... als je het liever niet had, krijg je het juist wel.
Cynt, oeh gefeliciteerd met gouden bokt merrieveulen, haha ik had die uitslag nog helemaal niet gezien. Wel op haar gestemd ook
evelien, noem het maar snel gaan... ik vind het maar traag gaan
hinte
Geplaatst: 15-11-16 17:37
Cynthia82, Gefeliciteerd met je gouden bokt prinsesje!
Dyonne, Mooi buikje hoor!
Navel klemmetje, een gewoon baby klemmetje?
Ik denk dat ik dingen zie en voel die ik graag wil zien en voelen