[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:28

Geen veulentjes vannacht? -O-

Aniek mooie naam! Heerlijk ding <3

Hier ook eerst met een emmer aan de slag gedaan, maar op dag 3 toch maar even samen op de wasplaats gehad. Staart plakte toen nog zo verschrikkelijk. Veulen liep er gewoon los bij, maar had wel iemand mee die zorgde dat het veulen niet de wasplaats af liep weg van mama.

Heb ze ook al 3x apart gehad, mama eventjes voor de stal poetsen dus ze konden elkaar nog wel zien. Gewoon kort beginnen en dat steeds iets opbouwen. Veulen was er de eerste keren veel rustiger onder dan mams. Maar ook moeders begint het te leren haha. Over 3 weken mag ze weer aan het werk, dus heb nu lekker de tijd om alles rustig op te bouwen. Dat erbij rennen vind ik ook maar niks inderdaad.
Laatst bijgewerkt door astriidj op 14-04-16 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:28

Geen nieuwe beebs vannacht?

Ik denk at je gewoon naar je merrie en veulen moet kijken Pol1. De ene is er veel makkelijker in dan de andere. Vaak gaat het makkelijker als ze wat ouder worden (uitzonderingen daar gelaten).

AniekR, wat een plaatje <3
Klopt hoor. De ene keer vreet ze alles in 1 op zodra ze binnen staat, en de andere keer kijkt ze er niet naar om.

KBK gefeliciteerd, weer een jaartje ouder Y)(^) Y)(^)

Trouwens bij Bo ook gisteravond nog haar buikomvang gemeten.
Kwam op 253 cm :wow: (wanneer ze flink inademde kwam het op 257)
Bo is 147/148, ben uit gegaan van 148
253*100/148
170,95

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:33

BianCatjee schreef:
Cynthia82 schreef:
'Gaat staan hakken' ook echt :')
Ik denk in plaatjes/filmpjes hè?

hahaha anders ik wel :') :') zie nu iets heel raars voor me met deze tekst..

Zo gek is dat niet... laatst op bokt nog iemand die het hoofd van haar veulen had afgesneden tijdens de bevalling omdat het misging... brrrr

Skaay gefeliciteerd met je mooie meisje!! Prachtig kleurtje!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:44

AniekR haha ja baasje zegt dat ze houd van voorbereidingen net als zij zelf :9 (het is voor merrie het 2e veulen maar voor de eigenaar het eerste). Maquavinci begon vorige dracht ook eerder dacht ik maar dan zou ik even foto's moeten terug zoeken.

Noisy dankjewel voor de link, heb hem even gekeken. Als ik het volgens dat filmpje volg dan zou het vruchtwater eruit komen zodra je de red bag open maakt.

Kiki1976 spannend! hoop voor je dat ze je niet te lang meer laat wachten ;)
Uhh nou dit zijn maquavinci haar uiers :+

Afbeelding

Woogy ja blijkbaar wel maar dan vind je je veulen dus in de red bag..

AniekR leuke naam! En wat een knap ventje <3 zoals die laatste foto is het wel echt een kleine charmeur, daar word toch iedereen verliefd op <3

Caesar nee serieus? :wow:
Gefeliciteerd! *\o/*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:55

Die uier doet nog niet veel bij maquavinci maar ze moet ook nog even. Iedere verandering is een stap voorwaarts.

Gefeliciteerd met je verjaardag Caesar

Leuke naam aniekr en wat is hij al mooi uitgevouwen

Die red bag brrrr en dan horrorverhaal van hoofd afgesneden, jeetje

Zou ze ook nog niet scheiden pol ocharme, mijn merrie heeft het er soms nog moeilijk mee als haar jaarling alleen uit stal wordt gehaald, allez ze staat toch altijd te roepen op haar. Echte liefde. Ben benieuwd wat ze gaat doen als ze straks naar de hengst gaat. Het is moeders die altijd meer problemen maakt. Bij mijn andere merrie en haar jaarling is het ook nog liefde maar die kunnen wel even zonder elkaar

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:11

Caesar, gefeliciteerd met je verjaardag!

Kees krijgt tietjes!
Dag 305:
Afbeelding

Gisteren, dag 314:
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:44

Ik denk dat cheyenne nu gaat bevallen... Als ze wat meer uier had was ik 100% zeker :P aaaaargh.

Heel de ochtend al rondjes, liggen, flemen, schrapen, liggen, weer recht, heel suf met haar neus tegen de grond staan.. Veulen is ook heel beweeglijk naar achter toe, bijna in haar billen.

Tinniie

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:48

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:57

Dat is wel duidelijk afwijkend gedrag Tinnie! Spannend!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:05

Oh Tinne die is duidelijk niet in haar hum. Is ze al eerder bevallen zonder echte uier?
Is het niet koliekerig?

Ik antwoord zo even op de rest hoor.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:16

Spannend Tinne!

Dat is dus ook een dingetje wat ik me net bedenk. Ze kunnen natuurlijk ook gewoon overdag bevallen...en dan ben ik aan het werk... Ik wil dus eigenlijk een paar dagen vrij vragen maar ja, wanneer... Wat hebben jullie gedaan? Een paar dagen voor en na de uitgerekende datum?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:24

Wingslove jouw merrie is nog altijd prima in conditie,top! Je begint nu wel een buikje te bespeuren ja. Ik ben heel wat meer gewoon met mijn dikke shetlanders. :')

Lisanne ik vroeg het maar om die knappe merrie nog eens te kunnen zien. :P
Wat is ze toch prachtig mooi. <3 <3 <3

Linda ik verbaas me er nog over welk groot merrieveulen Star heeft. _/-\o_

Jaaa Cynthia uiervorming!!! *\o/* Dat is toch vroeger dan haar gewoonte,niet?

Wow Rianne Anouk haar buik hangt anders wel al flink! Maar de uier lijkt inderdaad nog niet klaar te zijn. :(:)

Gefeliciteerd Ceasar!

Zo een redbag zou ik ook eerst proberen kapot te scheuren met mijn vingers en desnoods mijn tanden denk ik. Geen tijd te verliezen in zo een geval! En anders inderdaad met de stompe kant van een schaar ofzo. Ik zie me echt geen pollepel gebruiken. :o

TeamSublime,zo die neemt het er ook van.

C2012 die begint al mooi te uieren voor zo vroeg te zijn!

elmars-Floot jaaaa tieten! :D :D Wie heeft nou twee volledig gelijke tieten,dat zijn dan geen echte. _O-

Skaay gefeliciteerd! Wat een bijzonder dametje! :+:

Emma slim gezien hoor. Hier bevallen ze nu ook in een kleinere stal en dan verhuizen ze na een weekje naar een grotere stal met hun veulentje. Dit is nu zo omdat de camera enkel boven die stallen kon hangen maar gaat prima hoor.

Maquavinci kan beter een voorbeeld nemen aan haar weidegenootje zo te zien qua tieten. :=

Fotsy ze doet goed voort. Misschien nog een weekje ofzo? Samen met Vera. :D

Astrid lijkt dan alsof de nageboorte ook wat te vroeg losgelaten heeft? Misschien heeft ze toch wel wat later zuurstof gehad wat dan die vroege diarree kon verklaren. Wie zal het zeggen hé,gelukkig is alles goed nu!

Aniek jouw prachtige bruine ventje mag er wezen hoor. <3 Roos die maakt vast ineens een inhaalslag met die uier. Mijn merries hebben vaak van die halflege uiers en dan opeens gaat het hééél snel.
Mooie naam ook!

Kiki lijkt weer wat voller haar uier? En de melktest lager,dat begint er op te lijken. ;)

Rianne naar die klingen kijk ik eigenlijk nooit,zegt voor mij persoonlijk niks. :o De ene dag is die lang en slap,de andere dag strak.

Woogy als je er bij een red bag niet bij bent,dan krijgt ze het er wel uit maar is het doorgaans dood. Zoals ik vorig jaar dus gehad heb. ;(
Merrie tekende ook helemaal nog niet,amper uier.

Pol ik zou ook nog niks scheiden,oh ik hou daar niet van. :o

Gefeliciteerd met je verjaardag Cesaer!

Noisy het werk is gelukkig vlakbij en ik loop gewoon weg als het zover is,dat weten ze al hier. :=
Want vakantie plannen ervoor is vrij moeilijk vooraf te bepalen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:26

Spannend Tinniie.
Ik dacht hetzelfde als Pretty, maar hoop dat ze gewoon gaat bevallen.

Cynthia, jeey eindelijk tietjes *\o/*

BianCatjee, oh nee dat is idd nog niets. Op de hoeveel dagen zit ze ook alweer?

Caesar gefeliciteerd Y)(^) Y)(^)
Dat betreffende topic had ik ook gelezen, brrrr.

Pretty, kling kijken doe ik soms wel, maar daar is geen pijl op te trekken. Dan weer vol rimpels, dan lang, dan kort en breder 8)7 Geen touw aan vast te knopen _O-

Gisteravond leuk om te zien hoe het alarm werkt aan haar halster (slaapstand aan). Madam lag gewoon heerlijk languit te snurken. Zolang ze gewoon stil bleef liggen reageerde deze niet. Bij bewegingen met haar hoofd ging die af.
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 14-04-16 10:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:26

Pretty haha nou inderdaad :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:37

Spannend, Tinniie. Ik ben benieuwd! Jouw veulens kijk ik echt naar uit! :)

Noisy, Dais volgt echt het boekje, dus ik neem pas vrij zodra ze kegelt, of ik het echt niet meer vertrouw.
Enne... Gisteren 3km gerend, 500 meter gewandeld en 1.5 km gerend! Wel in slakkengangetje, maar nou en! :D

Pretty, bij Ti begon ze 4 weken van te voren en bij Fi 2 weken. Ik ga morgen zelf kijken, want een foto kan wat vertekenen, hoewel je wel goed verschil ziet in de afgelopen 9 dagen. En ik pak mijn verzameling tietfoto's van de afgelopen keren er eens bij :)
Dan ga ik een uitgebreide analyse maken. Maar ik heb zelf inderdaad ook het idee dat ze vroeger is :D

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:38

@ Rianne.. Ik zal vant weekend eens even nieuwe foto's maken van dr!

@SofieHavan.. Tis een knapperd! Nu lekker bijkomen!

@ BellaRose.. Haha geweldige foto, ze is lekker rond!

@ Kiki.. Nog iets meer als 5 weken.. Datum staat op 21 mei.. Net als m'n andere merrie.. :+
Oftewel nog 37 dagen allebei :D En allebei lekker rond en waggelend.. :+

@Wings_Love.. Ik vind haar nog mooi bescheiden, is het haar 1e?

@ Pretty.. Arme jij.. Kleine tietjes -O- :+

@ L_isanne.. Word tijd voor een veulen bij jou!

@ Linda.. Leuk meisje! Ik vind haar naam erg leuk!

@ SKaay.. Gefeliciteerd!

@ Pol.. Lekker erbij laten staan tijdens het wassen.. Leren ze ook nog van!
Ik ben wel van het op tijd gaan scheiden en rustig opbouwen maar wassen is juist zo leerzaam voor ze dus zolang die kleine erbij blijft lekker erbij laten!
Orion is een merrie die heel graag snel weer wat wil doen.. In het begin is ze altijd erg beschermend, in die fase zitten we nu nog.. We kunnen er ook niet zomaar bij maar zolang we haar respecteren in wat ze wil is er geen probleem. Binnenkort is ze met de hele groep buiten en dan heeft ze snel zoiets kleine.. Je doet maar.. De melkbar is hier en de rest voed je wel op :+ Dan is ook de tijd dat we rustig beginnen met paar minuutjes weg en zo langer.. Ik heb juist ervaren dat dit uiteindelijk veel makkelijker is maar zo heeft ieder zijn ding en methode.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:55

Dit gedrag deed mijn merrie ook en was waarschijnlijk de 10 dagen draai.. dus ik hoop dat het dat niet is voor je haha

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:58

Spannend Tinniie, hopelijk zijn dit inderdaad de signalen van een naderende bevalling. Qua tijd zou het wel mogen ;-)
Ceasar, van harte met je verjaardag!
Cynthia, goed bezig!
Hier het eerste beetje hars van het jaar gespot :D Was nog niet veel, maar het híng er! Bij Sonneke, die eigenlijk pas over 3 weken moet maar ook qua ph al een paar dagen rond de 6,5 / 6 zit. Zal ze de eerste twee (vandaag en morgen aan de tijd) dan toch voor zijn? Maar eerst zien, dan geloven; ze kan er ook nog wel even mee lopen natuurlijk. Wij gaan vanavond toevallig uit eten; schoonpaps zit zich er al op te verheugen een telefoontje te moeten doen dat het veulen er is _O-

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:22

Caesar gefeliciteerd.

Dat verhaal over dat veulen hoofd afhalen heb ik ook gelezen.

Bij mij is het zo alles wat ik met de merrie doe gaat het veulen in mee .

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:24

Ik heb in elk geval een schaar zitten in mijn noodemmer. Daar zal ik wel wat mee kunnen.
In het ergste geval liever een prikje in de neus dan dood.

Aniek wat een mooi en leendig ventje!
Leuke naam ook.
Misschien dan leuk voor een merrie: mabelle? :P

Gisteren was Charlies uier weer teruggelopen. Maar nu begint hij weer mooi te vullen, ook langs achter. Nu de spenen nog meekrijgen. Hopelijk zet deze trend zich verder door de dag

Dag 339 -:(-
Afbeelding
Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:27

dat kan toch niet lang meer duren Knolselder.
Een schaar zit hier inderdaad ook in mijn geboortepakket! Net zoals je zegt,je zal er wel geen oog mee uitsteken geloof ik.

Arianne wat spannend! Als een shet harst zegt dat al héél wat. :P
Schoonpa geen zin om te gaan eten haha.

Cynthia dat idee heb ik ook. Nog effe onszelf inhouden om helemaal los te gaan,maar ik ben benieuwd naar je analyse. :D

Ik heb dus net hetzelfde met die kling Kiki. Ik kijk dus ook wel als ik de geboorte zie dichterbij komen maar of ik er nu écht iets op kon uitmaken? Neen.
Zo een alarm is een godsgeschenk vind ik dan! :o Vera heeft het nu ook om,heb nog snel even het beltegoed opgewaardeerd. Ik verwacht niks maar het is gewoon handig voor de gemoedsrust.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:42

Red bag hoop het nooit mee te maken. En denk dat er op stal voldoende is om hem open te maken tot takkenschaar aan toe, zolang je maar een begin heb.

Tinie, oei dat was het gedrag 2 veulens terug bij die van mij in de nacht is ze toen bevallen.

Cynthia, jee tietjes

Binacatjee. hoever was zij nou?

Noisy, Vrij heb ik met mijn baas geregeld dat zodra het geboren is, ik zeer flexibel mag werken, kan dus als ik het kan inplannen gewoon een week vrij zijn. Maar met afspraken ook gewoon even 3 uurtjes komen en dan weer gaan. Maar dit kan niet bij iedere baas.

Knolselder, stoute merrie terug in de uier

Hier zijn we op dag 298

Ze is flink aan het uieren.

5 april
Afbeelding

13 april
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:59

Butengewun die is goed op dreef met haar uier

Knolselder toch irritant als die uier ineens leeg is, merrie's je zou ze soms...opeten :P

Cynthia ook de jouwe is in gang geschoten, nog een klein maandje en dan mijn gokje he ;)

Vera al alarm aan Pretty spannend
Ja ik denk ook nog weekje, melkwaarden zijn nog hoog

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:27

Heb haar al gezegd dat ik een lekkere BBQ organiseer als ze niet snel bevalt.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 15:24

Skaay gefeliciteerd!

Caesar ook van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

Knolselder... _/-\o_ _/-\o_ :') BBQ...
Uier gaat goed vooruit.

Cynth *\o/* uierontwikkeling bij Dees. Fijn.

Fotsy nog een weekje??

Tinniie wel opvallend anders dan, ik dacht ook aan een lichte koliek, draaien misschien? Ik hoop dat het gewoon het inzetten van de bevalling is! :j

Pretty Vera al alarm om. Veulen mag komen toch...

Butengeweun dat is een duidelijk verschil.

Arianne jeuh harsen, dat klinkt heel goed.

Pol ik haal merrie en veulen ook niet uit elkaar dus kan je geen advies geven. Ik denk dat t heel verschillend is per paard.