[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:05

haha Annelies :') Als ik ooit een kindje zal mogen krijgen, moet ik het dus zo plannen dat mijn verlof in het veulenseizoen valt ;) :') haha zo doe jij dat dus ;) :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:08

Kheb alleen geen zin om 20 kinderen te krijgen :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:15

Een kind krijgen was hier net heel slecht voor mijn paardenhobby. :o Gelukkig heb ik er maar 1 anders kon ik er defenitief een kruis over trekken denk ik. -O- Mijn grote rijpaard en mijn grote liefde heb ik ook moeten verkopen,ik dacht dat het na 5 jaar wel zou beteren maar niet dus. Ze moeten echt al heel oud zijn voor ze voor zichzelf kunnen zorgen die kinderen. :P

En gelukkig beviel mijn merrie toen enkele dagen voor mij dat jaar zodat ik er toch nog bij kon zijn. Maar dat veulen heb ik wel niet zien opgroeien,huilbaby en er zo goed als alleen voor staan is geen goeie combi gebleken. %)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:29

Kon je je kindje dan niet meenemen nar de paarden?
Niet dat het hier nu zo makkelijk gaat hoor... Vaak ga ik nog naar de wei wanneer ze in bed ligt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:41

Dat kindje deed niet anders dan huilen,schreeuwen en kotsen. Ik raakte er nergens mee,dat was geen doen. Ik ben tijdens m'n kraamverlof niet buitengekomen en het was een verademing toen ik weer 3u/dag kon gaan werken. :o
Mijn man werkte veel en tot laat en ik heb geen moeder meer,dus die opvang viel ook heel erg tegen.
Mijn paard was beleerd net voor ik zwanger was en toen we nog eens 4 jaar later waren had ik er denk ik nog geen 20 x mee kunnen rijden,heel erg zonde!

Nu is mijn zoon 7 en kan hij natuurlijk mee naar de pony's. Maar om dan bijvoorbeeld te gaan paardrijden is hij nog altijd te klein om alleen thuis te blijven dus ik ga nog eens 7 jaar wachten en dan weer starten denk ik. :=
Lang leve de mini's wel op dat vlak. :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:02

jeetje Pretty, mijn kinderwens is al niet zo heel erg sterk :o
jouw verhaal maakt het niet beter :=
Wat is er gebeurd met; "maar als je naar je kindje kijkt ben je alle ellende weer vergeten?!"

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:20

Dat zijn rozewolkjesverhalen. }>

Neenee ik ben erg blij met hem hoor. Maar het is niet omdat ik mama ben dat ik maar moet leven voor mijn zoon en het niet mag jammer vinden dat je eigen leven een beetje naar de achtergrond verdwijnt hé? (wat trouwens nu gestaag aan het beteren is natuurlijk)

Je hebt genoeg andere voorbeelden maar die hebben meestal goeie opvangmogelijkheden rond zich,waardoor er nog tijd voor zichzelf en hobby's overblijft.
Mijn kleine mannetje is dan nog eens erg gevoelig en op routine gesteld waardoor hem zomaar ergens droppen of een vreemd iemand laten oppassen ook niet zo vanzelfsprekend is.
Gelukkig ziet hij wel graag de pony's,hij kent ze allemaal bij naam en weet in welk stalletje ze moeten en heeft er veel respect voor. Maar er opzitten ho maar. :D
Ik moet ook wel bekennen dat ik een dikke vette egoist ben en mijn hobby nog liefst van al voor mezelf hou...MIJN moment van de dag. <3 }> :P

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 13:47

Linda: ja idd roze wolkjesverhalen :D Het is zwaar, punt :) Mààr als je naar je kind kijkt is het alles wel helemaal waard :)

En ja idd Pretty,

Hier is het ook ongeveer zo, ikzelf rijd ook nauwelijks sinds de dochter er is. Ik heb het eerste jaar ook heel weinig tijd voor hun gehad. Wij zijn hier wel met 2 paarden-mensen, vriend misschien nog wel erger dan ik, dus hij heeft die tijd vooral zorg gedragen voor de paardjes. Hij rijd nu ook nog steeds 3-4 keer per week, terwijl mijn laatste paardrijritje toch ook al wel weer 3 maand geleden is..

Onze weekends draaien ook meestal helemaal rond de paarden en wedstrijden dus we nemen de dochter ook zoveel mogelijk mee, maar das toch niet hetzelfde he, je bent constant met haar bezig, altijd bezorgd.
Wij hebben wel een heel goed en groot opvangnet, ze staan te springen om op haar te babysitten, maar ik doe haar gewoon niet graag weg :) Ik werk avonden en sommige weekends, dus ik ben 3 jaar aaaaltijd bij haar thuis geweest, ik voel me altijd zo slecht als ik haar ergens moet 'dumpen'. Zo voelt het echt bij mij..

Nu wordt ze volgende maand al 3 en heeft heeeeel veel interesse in paardjes en ik denk niet dat we haar nog lang van het rijden gaan kunnen afhouden. Dus ik denk wel dat het alleen maar gaat beteren en dat het alleen maar leuker gaat worden dat we haar overal mee naartoe kunnen nemen en we met z'n drietjes van onze hobby kunnen gaan genieten.

Maar nog een kindje erbij... Dat zou echt niet gaan denk ik, dan heb ik geen tijd meer over voor de paardjes. Dus hier blijft het (normaal gezien :D ) bij eentje :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:21

Pretty, de camera erbij ga je vast heel fijn vinden!

Hier bevallen merries toch nog wel eens overdag en dan is het wel fijn als je niet zit te stressen op het werk. Eerder had ik om die reden ook wel gastmerries voor het afveulenen. Van eigenaren die door werk bv niet op konden passen.

En kids, no thanks!
Zou ik totaal niet geschikt voor zijn :n

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:28

Ik ga een geboortemelder huren en anders aanschaffen.
Heb vandaag fotos gemaakt van de dames. Liz lijkt veel af te vallen maar zit over de 100 dagen heen *\o/*

Ik heb totaal nog geen kinderwens. Komt misschien ooit nog wel.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:50

Ik ben ook nog druk bezig met bekijken hoe ik het ga doen rond de geboorte. Mijn stalbaas heeft veel ervaring met drachtige merries en geboortes dus dat is fijn. Ik sta op een pensionstal waar in ieder geval overdag ook altijd iemand is. UIteraard wil ik er het allerliefste zelf bij zijn, maar moet even kijken hoe we dat het beste kunnen regelen.
Mobiel bereik is op stal niet altijd even goed en ze hebben ook geen super wifi, dus een camera ophangen en mobiel alarm is wellicht niet altijd betrouwbaar. Voor een vast alarm woon ik te ver van stal af en stalbaas wil denk ik niet zelf vals alarm krijgen.
Hij heeft nu voorgesteld om in de kantine van de manege te blijven en paardlief s nachts in de bak te zetten zodat we samen kunnen waken en in de kantine is genoeg plek om bedjes op te zetten zodat we ook beiden nog om de beurt kunnen slapen. Mijn merrie krijgt voor het eerst een veulen dus alles nieuw!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:19

Zo, druk weekend gehad, maar wel het hele verhaal over het birth alarm e.d. gevolgd.
Zelf weet ik ook nog niet precies hoe ik het ga doen. Gelukkig is er een logeerkamer vrij op stal, waar ik kan slapen tijdens het waken. Ben dus aan het rondkijken naar een camera, zodat ik een paar keer per nacht binnen kan kijken op het scherm en alleen bij iets verdachts naar buiten moet.

Zo'n halsteralarm klinkt wel mooi, maar toch zit ik een beetje met hetzelfde punt. Er moet nog een camera aangeschaft, in onze schuilstal voor van 't winter moet ik nog twee kraamstallen zien te maken, waar ook nog wel wat kosten in gaat zitten. Heb helaas ook nog geen geldboom in de tuin staan. Wil wel proberen er sowieso bij te zijn, ook zit ik er aan te denken vakantie op te nemen rond de tijd dat ze uitgerekend zijn. Gelukkig zitten ze maar 11 dagen uit elkaar, maarja als één van beide (of allebei) een fopmerrie blijkt, zal ik misschien toch met werk zitten.

Oei en met die kinderen, interessant gesprek. Ik heb zelf ook nog niet zo'n sterke kinderwens, enige wat ik dan wel mooi vind is om op concours te zien hoe je dan met je eigen kind die paardenhobby kan delen inderdaad. Maarja lijkt me geen goede reden/niet genoeg om er aan te beginnen O:)
Voorlopig houd ik het bij veulentjes ;)

Trouwens, zijn er nog mensen met goede ideeën/tips voor het opzetten van een tijdelijke kraamstal?
Op stal hebben we (tenminste, zijn we nu druk mee bezig leeg en paard-proof te maken) een grote schuur van ongeveer 7 x 7 meter, dit wordt van het winter een inloop stal voor de pony's, met daarnaast nog een overkapping waar we hooi kunnen voeren.
De bedoeling is om daar in maart dan twee kraamboxen in te maken, zodat Lies en Roos elk hun eigen plekje hebben om te bevallen. Maar het moet dus wel stevig genoeg zijn, in en uit elkaar te halen en natuurlijk geen gaten hebben waar veulenhoefjes in vast kunnen komen.
We hebben nog even, maar ben er al wel over aan het nadenken, want moet uiteraard niet op de laatste week aankomen ;)

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:34

Altijd een interessant onderwerp wel of geen kids.
Mijn vriend is wat ouder dan ik en heeft al twee kids, daar hebben we het gezellig mee, maar zelf heb ik geen kinderwens. Vooralsnog zie ik daar vooral alleen maar moeilijke dingen in met paarden moeten verkopen danwel verzorging grotendeels uit handen geven omdat je een tijd zelf niet kunt etc. Ik houd het voorlopig net als AniekR ook maar bij mn paardjes en veulentje komend jaar ;).

Ik wil inderdaad ook rond de uitgerekende datum vakantie vragen, of althans, aangeven dat ik in die periode ergens vakantie zou willen hebben zodat ik wat flexibeler ben en niet dat mijn merrie vroeger of later dan mijn geplande vakantie komt en ik dan niet vrij zou mogen/kunnen zijn.
Helaas nog geen idee wat mijn merrie voor tekenen gaat geven en of we het uberhaupt aan gaan zien komen bij haar.. gelukkig kan ik op stal slapen en is er altijd iemand in de buurt.
Camera zou ik echt heel graag willen, dus als iemand nog wat tips heeft hoe ik dat voor elkaar zou kunnen krijgen met mobiel internet?
Het bereik is niet altijd even goed in de stal, maar er zijn wel plekken waar het bereik vrij goed is, dus kan altijd kijken of ze tegen die tijd dan in dat gebied een stal kan krijgen, zodat ik toch de camera kan installeren. Ik ben alleen niet technisch aangelegd dus begrijp niet zo goed hoe die camera's werken als je geen wifi hebt?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:35

hahaha Aniek, ik roep ook altijd dat ik heel graag een kindje zou willen als ik dan maar wel de garantie kan krijgen dat hij/zij graag een eigen pony wil. Zo'n mooie Welsh A of Appaloosa in A-formaat :~ geweldig!! haha

Tegelijkertijd houd de hobby mij ook juist tegen bij het krijgen van kinderen. Want ik zal minder moeten gaan werken = minder inkomsten = mogelijk ook minder pony's

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:50

Kinderwens hebben we hier wel en die zal hopelijk snel in vervulling gaan (ga meer niet openbaar op i-net zetten maar gaat hier wat dat betreft niet echt van n leien dakje (meer info via PB)), gelukkig hoef ik niet te werken maar als er eenmaal n kleine is zal er ook hier wel het een en ander gaan veranderen want heb geen eigen weide en ook geen geldboom in de tuin staan die dan mijn hobby en 3 paarden kunnen onderhouden.

Met betrekking tot waken en wel of geen birthalarm/camera: Hier gaat mijn dame tzt wel onder camera toezicht (als ik dat allemaal geregeld krijg) en wil ik zelf gaan waken. Ik sta op een stalling waar ze best wat ervaring hebben mbt fokken en geboortes (eigenaar is bijv gecertificeerd inseminator etc) dus dat scheelt wel wat.

Heb zelf al 3 eerdere veulens gefokt, bij de 1e was ik er niet bij (toenmalige merrie was toen maiden), de 2e ook niet (zelfde merrie) en bij de 3e (toen ook n maiden, 1e veulen van de merrie waar ik het net over had) was ik wel bij de geboorte en dat was toen maar goed ook want veulen bewoog niet en werd al blauw dus enerzijds kan er altijd iets misgaan en ja, als je er dan niet bij bent en het verkeerd gaat sla je jezelf voor je hoofd. Anderzijds gaat t ook vaak genoeg WEL goed dus weet niet wat t beste is om te doen.

Zoals al gezegd gaat ze als het kan onder n camera maar ik ga ook zelf waken (lang leve n verwarmde kantine ;))

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:51

Kleine kindjes zijn leuk van een ander, kan je ze zo weer aan paps of mams meegeven :=
Nee ik zou er om eerlijk te zijn niet meer aan moeten denken om van mezelf weer/nog van die kleine ukkie's te hebben.
Oudste is 14 en de jongste is 10 jr.
Nu gewoon weer meer tijd voor me zelf en andere dingen. Ben je rijden, dan hoef je niet steeds achterste voren op je paard te zitten om ze in de gaten te houden.
Kijk eerlijk is eerlijk het is heel erg leuk om nu te zien hoe ze Bo rijd en zo. De oudste gaat met enige regelmaat mee naar stal en helpt me overal mee als ik dat vraag. Maar rijden wilt hij niet meer, prima heb ik totaal geen moeite mee. Hij is dol op paarden hoor en kan ook niet wachten totdat het veulen geboren word.
Wel weer leuk wat beide hebben ze de eis dat ze wel mee willen als het begint zeg maar

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:53

Haha ja dat he Linda. Dan beginnen met rijden op de kleine Welsh pony's en later op m'n mooie D-pony's. Maar inderdaad heb je geen garantie, dus ik moet eerst meer overtuigd zijn voor ik er aan begin.
Gelukkig ben ik ook nog vrijgezel en is er ook geen druk _O-
Wel denk ik binnen nu en een aantal jaar tante te worden, misschien zit daar een paardenmeisje/jongetje aan te komen die ik kan lenen ;)

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:12

Schattige pony: check!

Afbeelding

Maarrrrr haar grote favoriet en eerste keuze voor een ritje is en blijft onze hengst Arany:

Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:13

Je dochter op arany zijn ook gewoon super schattige foto's tinnie!

Kinderen zijn niet aan mij besteed. Ik heb ze super graag en doe dan ook mijn opleiding lager onderwijs, maar ben even blij dat ik ze 's avonds gewoon weer mag afgeven en tussen de middag. De paarden zijn voor mij ook net kinderen en merk nu echt hoe moeilijk ik ben in de verkoop van Dilys. Die heb ik als veulen af aan hier en ik kan ze niet weg doen gewoon. Niemand lijkt geschikt en het lijkt gewoon het lot dat ze hier blijft want elke keer al pech gehad. Dan mag ze ook gewoon lekker blijven :P Genoeg mensen die gewoon een pony willen waar hun kinderen vast op kunnen lessen en wedstrijdjes op kunnen rijden hier in de buurt, dan doen we het maar met een soort huur contract

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:19

ik heb drie volwassen kinderen en drie kleinkinderen van 5, 3 en 0 jaar, kleindochter van 3 jaar vind de paardjes wel leuk
Afbeelding

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:31

Wat een schattige foto's Tinnie!

Kinderen, nee, daar heb ik ook niks mee, doe mij maar paarden :D
Mijn vriend heeft wel kids, dus dat is wel eens lastig, maar zolang je elkaar voldoende vrij laat, is het te doen, al is het voor mij vaak lastig genoeg. Maar ja, dat heeft hij andersom ook met een vriendin met een stal vol paarden :P

*\o/* Mausi is vandaag drachtig gescand *\o/*
Ze had me vrijdag even laten schrikken, alles brandschoon onder haar staart, staart vies, echt van die tekenen die op hengstigheid zouden kunnen wijzen. Op Fardani reageert ze (sinds hij ruin is) pas vanaf de 3e/4e dag van haar hengstigheid dus daar kon ik ook niks aan zien, maar gelukkig dus toch drachtig :)
Ben er heel erg blij mee, ondanks dat het veulentje niet voor mij is, maar nu is ze volgend jaar meer dan een maand eerder uitgerekend dan dit jaar. Dat is wel heel fijn qua weer, en de tijd die ze buiten kunnen staan enzo. En daarnaast is dit de eerste keer dat Mausi van verzendsperma drachtig geraakt is, dus dat is voor mij ook topnieuws voor de toekomst :D

Dus voor volgend jaar zijn dit de combi's die we verwachten:

22 februari 2016:
Aziza
Afbeelding

x

GR Lahab
Afbeelding

En 2 augustus 2016

Mausi (officieel GR Bint Shadwan)
Afbeelding

x

MAS Bilal
Afbeelding

De laatste is niet in mijn eigendom, aangezien Mausi verleast is. Maar het veulentje zal wel hier geboren worden en opgroeien totdat hij/zij 6 maanden oud is.

En hier nog een paar foto's van Aziza gisteren op 181 dagen dracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:14

*\o/* *\o/* AZ gaaf, al je kunst en vliegwerk heeft dus zin gehad. Fijn!!

Kids hihi, ik ben blij dat de mijne groot zijn. Kan ik alle tijd aan de paarden geven.
Nee ik ben blij met mijn jongens hoor, maar in de tijd dat zij actieve ruiters waren ging alle tijd daaraan op. Van wedstrijd naar wedstrijd kostte heel veel tijd.
Wel paarden gelukkig, en geen voetbal _/-\o_ _/-\o_
Toen ze nog baby waren hadden we geen paarden dus daarover kan ik niet meekletsen.
Wel dat de 1 een huilbaby was.
Net als bij Pretty alles en dan ook echt alles behalve een roze wolk.
En jaaaa toch doe je het nog een tweede keer. hihi. Al was het bij ons geen bewuste keuze.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:16

Wat een superfijn nieuws AZ, gefeliciteerd voor jullie allebei!!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:34

Nuja, ik moet wel zeggen dat ik met mijn dochter zo goed als overal kan komen. Ze was als kleine baby altijd heel braaf. Slapen en eten. EN dan had ik ze rond in een draagdoek, dus lekker dicht en ondertussen mijn handen vrij. Dit jaar is ze 1x mee op show gegaan en heeft ze haar middagdut gewoon in een slaapmand onder een tafeltje gedaan 8-) MAAR, dan moet ik wel zien inderdaad dat ik iemand bij heb om op haar te letten wanneer ik de aarden voorbereid of de ring in moet...
Om die redenen neem ik haar liever (nog) niet mee, tenzij de papa ook mee gaat.

Met 2 zal het nog wel wat moeilijker worden. Maar ik denk, als Rosanne 2 is, dat ik wel wel wat op de wei kan laten rondlopen terwijl ik een stal uitmest enz en een oogje in het zeil hou.

Maar ik heb nog geen enkel paard verkocht omwille van kinderen :) (en ben ook minder gaan werken, en ben niet rijk)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:36

Gefeliciteerd AZ leuke combi!!