[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:27

Ik heb hier ook wel eens van die rare merries of laten we zeggen alleen flirtje...

Gisteren alles geënt. En flirtje laten scannen. Helaas toch niet drachtig. Begon de laatste week toch wel te twijfelen, maar nu weet ik het zeker. Nu wachten tot ze eindelijk weer hengstig wordt en dan een swapje doen. Het moet toch ooit eens lukken???

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:37

set_elkol schreef:
op de bokt markt staat eentje te huur

Ik heb op eentje gereageerd maar die staat er al meer dan een jaar op... Misschien toch eens een oproep op Facebook plaatsen. Of er dan maar eentje kopen en doorverkopen. Dan kom ik waarschijnlijk nog het goedkoopste uit...

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 21:39

Yello, jij fokt toch wel meer? Tenminste dacht jou eerder te hebben gezien in de vorige DBT's. Ik heb toen een 2e handse voor 350,- gekocht. Vond ik goed te doen :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:39

stal_HD schreef:
Ik heb hier ook wel eens van die rare merries of laten we zeggen alleen flirtje...

Gisteren alles geënt. En flirtje laten scannen. Helaas toch niet drachtig. Begon de laatste week toch wel te twijfelen, maar nu weet ik het zeker. Nu wachten tot ze eindelijk weer hengstig wordt en dan een swapje doen. Het moet toch ooit eens lukken???

Tuurlijk, zeg ik toch ook tegen mezelf, pfff, :(:) en die van mij wordt er ook niet jonger en slanker op :j . Veel succes.

Het begint voor sommige onder jullie toch echt spannend te worden, zelfs als stille meelezer wordt dit topic verslavend.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:41

Die tietjes doen hun werk al hoor :) Mooie merrie, reuze benieuwd naar haar smurfje!

Stomme is dat ik echt niet kan bijhouden hoe lang Pony nou al drachtig is...elke keer weer opnieuw opzoeken maar nou wil die site niet laden...stress natuurlijk :)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 22:48

Dustinlover schreef:
Yello, jij fokt toch wel meer? Tenminste dacht jou eerder te hebben gezien in de vorige DBT's. Ik heb toen een 2e handse voor 350,- gekocht. Vond ik goed te doen :)

Vorig jaar een surpriseveulentje uit de net gekochte shetlanddame en deze x is het gepland. Maar 5 paarden vinden we meer dan genoeg ;) hier stopt het dus wel even! Maar vorig jaar heb ik wel een beetje meegekletst in het dbt inderdaad :)

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:18

Wat een net buikje dustinlover :D

Mijn merrie is een sletje :P is altijd wel geïnteresseerd in de mannen :P

Hoewel ze nu geen sprankelend humeur heeft, hierbij een foto update:

We hebben een dwarsligger :+ :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb mn best gedaan haar oren naar voren te krijgen, maar hoe dikker de buik, hoe slechter het humeur :+ Zwanger zijn is heul zwaar...

Het begint eindelijk ergens op te lijken, die buik van haar *\o/* <3

Nog 2 maanden te gaan! *\o/*

FriesRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 23:55

Pfoe het gaat hier nu ineens heel snel met mijn merrie ze moet nog 2 weken en 5 dagen maar uier is al erg vol. Vind het allemaal wel erg spannend weer.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 10:17

wat is de palomino dame toch knap(zal haar geen pony meer noemen :o ) Zou niet misstaan onder mijn zwarte kereltje ;)

MHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:54

voor alle dikke buiken onder ons....

MarijeR heeft wat verschillende melktesten voor ons getest en aangezien zij erg tevreden was over het resultaat hebben we besloten om een hiervan in onze collectie op te nemen..http://www.minihorseshop.nl/homepage-pr ... -test.html

mochten jullie hier vragen over hebben mogen jullie altijd een mail of pb sturen ;)

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 18:32

Foxy ziet er goed uit met die dwarsligger :D

Jammer dat flirtje niet drachtig is stal_hd! Hoeveel heb je er nu nog wel drachtig dan?

Friesroosje, pff dat komt snel dichterbij zeg!

Die melktest strips zouden wel wat voor mij zijn, aangezien ik nu nog meer onzekerder ben over wanneer yuna moet bevallen, grr.
Vandaag weer goed het veulentje gevoelt, ligt al een stuk lager nu!
Eerst voelde ik het in de flank en nu meer onder de ribben zeg maar, meer richting de buik.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:32

Wat een mooie buik foto's komen er voorbij en ook al een paar spannende uier foto's.

Ik begin het gevoel te krijgen dat Dora toch drachtig is.
1 augustus heb ik haar laten scannen maar toen was ze niet drachtig, ze liep toen echter nog wel bij de hengst! Het kan dus zijn dat zij maar net drachtig was en dat dat niet te zien was op de scan.
Voor de zekerheid ga ik volgende week toch nog maar een keer een scan eraan wagen.
Voordat ik haar weer bij Victor zet.
Mocht zij wel drachtig zijn dan komt Victor mogelijk te koop.
De foto van bovenaf daar staat zij vierkant onder.
Afbeelding
Afbeelding

Zij zou nu dan 7 maanden drachtig kunnen zijn.
Wat denken jullie?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:36

die zou in mijn ogen heel goed drachtig kunnen zijn ja!

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 19:41

Ziet er zeker drachtig uit spannend.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:14

Karin ik zeg niks, want ik ben ook voor de zekerheid gaan scannen en daar zat toch niks in. Drachtig van de lucht is ze hahahaha.

@crazy funky. Ik heb er nog drie drachtig. Dus genoeg veulentjes hier. Maar altijd van degene die je het liefste wil krijg je niets..

Ik moet trouwens ook elke keer opzoeken hoe lang de mijn nog moeten. :o maar er zijn er al twee die al binnen een maand een veulen hebben, tenminste als ze de 340 dagen niet overlopen. hahahaha. En dan komt er nog 1 in april.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:30

Ah ja dat is wel jammer zeg!
Ik durf geen dagen meer te zeggen, ze kan op 291 zitten nu maar ook rond de 220/225..

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 20:59

Ja hier zien ze er ook vaak drachtig uit terwijl ze het niet zijn dus zekerheid heb je nooit dan is scannen wel zo fijn.

Mooie buik heeft foxy en haar kleur blijft echt super!

Als ze melk geven komt het veulen heel snel dus ik zie de meer waarden van de strips eigenlijk niet?

Dl nog een beschaaft buikje maar ja ook een wat kleiner veulen waarschijnlijk of zal het toch meer op de moeder lijken!

CP wat een prachtige kudde!

Onze Sjaak houd goed bij wie er hengstig is altijd gemakelijk ;) .

Onze Sil zit op 310 dagen en ik dacht dat het veulen nu niet meer de ruimte zou hebben om te schoppen. Maar vanmorgen jeetje mina dat word er eentje straks denk ik. Gelukkig heeft onze mooie dame er verder geen last van ze gaf wat boze blikken naar haar buik maar ze had voor zo ver ik het kon zien geen
Pijn. Nog niks geen beginent uier nog bij haar te zien.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:04

Nou was mijn eerste merrie er 1 die ruim 7 dagen melk liet lopen.
Dat noem ik niet heel snel hahaha.
Ik doe met de refractometer testen.
Voordeel is dat je die altijd kan gebruiken

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:44

Dikke mel met haar puntdak kont. En dan te bedenken dat ze nog ruim anderhalve maand moet := (288 dagen nu)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cp112 op 22-02-14 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 21:44

Echt 7 dagen? Had ze dan nog wel biest ik dacht altijd als er melk is dan komt het veulen binnen de 48 uur en dat is bij ons ook altijd het geval. Wij hebben wel veulens die geboren werden dat de moeder nog geen melk had maar ja als er geen melk is kun je ook niet testen lijkt mij.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 22:05

Heb ik vroeger ook gedacht.
Dat de merries trouwens de biest laten lopen is ook een achterhaald feit.
De productie van biest komt pas opgang tijdens of vlak na de geboorte.
Dat schijnt toch wel samen te gaan met de geboorte.
De melk die ze dus laten lopen ver voor de geboorte is gewone melk geen biest.
Zonder melk productie kan je inderdaad niet testen
Dan zou je nog wel kunnen temperaturen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:36

even terug geteld, Pony is nu 283 dagen drachtig *\o/* We zijn nog maar 37 dagen verwijderd van de dag dat het allemaal MAG gaan gebeuren

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:56

Gaat snel he Woogy :D

Mijn veearts zei trouwens vorige week nog dat ze nog nooit had meegemaakt dat een veulen dat meer dan 10 dagen te vroeg geboren was het haalde...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 09:25

:(:) kleine troost, een kennis van ons had er vorig jaar 1 die een maand te vroeg was en die deed het perfect. Ze was wat klein en haar vacht was nog niet helemaal compleet dus heeft wel drie maanden onder dek gestaan. Verder een perfect gezond kind

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 10:15

Ik zou ook blij zijn als ze in de veilige zone zitten, ik weet het kan dan nog steeds mis gaan maar daar gaan we niet vanuit.