Absoluut, heb heel lang hier voor gewerkt. dus ze blijven allemaal. Veulen gaat niet naar de opfok... Blijft hier lekker tussen mam, Oom en jaarling staan.
Kyara27
Geplaatst: 29-02-12 13:01
Charisma, wat fijn dat het al weer iets beter gaat met Hera! Wat moet jij in spanning zitten zeg! Ik blijf ook voor je duimen dat Hera snel beter is.
Inmiddels is Sandy uitgerekend, maar ik gok dat het nog wel een paar dagen kan gaan duren. Haar uiers zijn al best wel vol, maar ik zie geen witte puntjes, melk of wat dan ook. Ook zijn haar banden nog best stevig. Zijn er meer mensen die op stal gaan overnachten om te waken? Ik heb vrijdag en zaterdag avond op stal geslapen, eigenlijk vooral niet geslapen. Maar het viel me echt zwaar tegen! Het was echt koud, en die nacht lijkt mega lang te duren. Maar we hebben geen camera of birth-alarm, dus dan maar op stal waken.
Banden kunnen vrij snel veranderen geloof ik, dus kan zijn dat het niet meer zo lang duurt ale dat hoop ik voor jou, waken in de stal lijkt me idd geen pretje!
Ja, ik hoop dat het veulen nog leeft, maar als het niet zo zou zijn dat komt het binnen de 48u af. Dan geeft de merrie toch ook tekenen van een bevalling niet? Ze zag er gisteren echt niet ziek uit, hinnikte zelfs naar de voederkruiwagen, dus ik hoop dat het kleintje de koortsaanvallen overleefd heeft daarbinnen! Ze heeft voor de rest ook geen symptomen van een andere ziekte, dus de koorts komt toch wel van het virus denk ik, hoop ik...
Charisma; dat is goed nieuws dat de koorts gezakt is! Hopelijk blijft het zakken en krijgt ze een loeisterk veulen zo gauw het geboren mag worden! Ik duim nog steeds voor jullie!
Jolin is vandaag 271 dagen en wordt steeds slomer haha! Ze zondert zich al een poos af van de kudde, alleen haar vriendinnetje mag af en toe bij haar staan
Zo, ben een paar dagen niet online geweest en gelijk 10 pagina's om bij te lezen. Pi heeft me goed gefopt vorige week, ze liet alle tekenen zien van een naderende bevalling, maar het heeft niet doorgezet. Ze is een paar dagen echt weer heel rustig geweest en nu sinds gisterenavond begint ze weer wat te veranderen. Ik slaap bij de mensen waar ze staat dus dat is wel heel fijn.
Charisma, ik duim voor je. Hopelijk maakt de kleine het goed en knapt Hera weer vlug op. Meestal al het veulentje dood gaat worden ze binnen 3 dagen geboren is mij verteld.
Nu ga ik eerst even bijlezen!
Tjinta
Geplaatst: 29-02-12 14:00
Pfff Clara zo moet je wel heel lang wachten. Misschien heeft het veulen zich gedraaid. Dat laat ook vaak bevallingachtige omstandigheden zien. Spannend nu wel! Fijn dat je in ieder geval in de buurt kunt blijven.
Charisma, ook blij dat Hera een beetje beter is! Ook ik blijf gewoon duimen hoor. Het moet gewoon goed gaan voor jouw beebje!!
Ben wel benieuwd, wat doet de rest hier met het veulen? Wat zijn jullie plannen er mee? Toekomstig rijpaard, verkoop, puur fok? En gaat hij/zij eerst de opfok in of blijft het lekker thuis?
pretty
Geplaatst: 29-02-12 14:22
Hier worden de veulens normaliter verkocht,of het is dat we echt verliefd worden
Clara heb je nog fotos? Misschien is het inderdaad gedraaid,dan kan het wel aardig kloppen hoor!
Kyara jij ook nog fotos? Vind dat altijd zo leuk te vergelijken,uiers en buiken. Het zal nu vast wel gauw geboren worden!
Kyara, in 2009 heb ik ook in de stal geslapen, nou ja, geslapen......het was koud (eind april, begin mei en nog nachtvorst), de zwaluwen begonnen om half 5 al te kwetteren en te vliegen, een pony snurkt gigantisch en eentje die nogal hengst is weet zelfs te hinniken en brullen in zijn slaap. Ook geen oog dicht gedaan. Ik ging om half 7 dan ook weer naar huis om nog wat te slapen. Veulen is uiteindelijk tussen half 10 en kwart over 10 's morgens geboren, toen ik thuis lag bij te slapen.
Nou mensen als het goed is ben ik aan het waken als het heerlijk zonnig is en lekker warm.....
Giolli
Zeg maar Ber!
Geplaatst: 29-02-12 14:39
kyrkelover schreef:
Nou mensen als het goed is ben ik aan het waken als het heerlijk zonnig is en lekker warm.....
Ik ook.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 29-02-12 14:44
Ik zit weer begin mei, dus zal het 's nachts nog wel koud zijn. Maar in de stal slapen begin ik niet meer aan. Inmiddels heb ik ontdekt hoe het bij mijn merrie werkt, en hoe ik kan weten dat ze echt tegen bevallen aan zit. Neon kegelt niet, geen harsdoppen, eet nog tijdens de bevalling als het kan, dus echt tekenen geeft ze niet.
O ja, de vraag wat er met het veulen gedaan wordt, hier worden ze altijd verkocht.
Morgen is kyra pas 200 dagen dus nog eeuwen te gaan, maar het veulen is gelukkig wel iedere dag flink te voelen.
Luckystory
Geplaatst: 29-02-12 14:45
Ja, maak ons maar jaloers. Normaal gezien is er hier wel een geboortemelder met telefoonfunctie en paardlief staat in de tuin bij een DA, dus het zal wel moeten lukken.
De veulens worden hier bij gehouden. Tegen dat ze oud genoeg zijn, zijn hun moeders bijna 20, dus de opvolging is dan verzekerd.
Maar voor de mensen die hun veulen verkopen. Zijn jullie er dan zo zeker van dat het een goed veulen is en dat je het met deze markt nog kunt verkopen? Want tegenwoordig gebeurd het vaak dat veulens niet verkocht worden, eigenaren er geen plaats voor hebben etc. en naar de handel gaan. Of hebben jullie altijd vaste kopers die een veulen van jullie willen? Daarom hou ik het veulen juist aan. Het is echt speciaal voor mijzelf gefokt, ten eerste omdat ik weet dat de paardenmarkt op zijn gat ligt, en ten tweede omdat ik altijd een veulen van deze hengst wilde hebben. Ik denk niet dat (veel) andere er geinterreseerd in zijn.
Zoals bij mini-AHMA-paardjes kan ik nog begrijpen dat er veel vraag naar is, net zoal naar het 'aparte' maar een ... (tja wat is tegenwoordig nog normaal) normaal paard, en vooral veulen, word toch helemaal niet meer zo best verkocht?
Merrie blijft, hengst word verkocht. Merrie gaat dan wel een kudde in. Leuk al die mijlpalen. Gelukkig gaat hera ook weer beter.
Tjinta
Geplaatst: 29-02-12 15:08
Hier worden de hengsten verkocht of er moet een geweldige potentiele dekhengst geboren worden.... De merries blijven in ieder geval totdat ze voor nakomelingen gezorgd hebben.
Wij fokken met een zeldzaam barok ras, daar is wel vraag naar. Voor een deel is het fokken op bouw en bewegingen en voor deel fokken om het toch wel heel zeldzame papiertje wat onze paardjes krijgen.
Gelukkig heb ik een camera in de stal hangen. Ik waak wel hele nachten maar fijn in mijn warme bedje in de slaapkamer. Koud zal ik het niet hebben, slaapgebrek, ach daar ben ik van overtuigd, maar vind ik niet erg. Vind die tijd altijd erg spannend, leef op adrenaline. Kan me er nu al op verheugen.