@ Cayusejuhh; Je vroeg of Indian dampigheid heeft gekregen tijdens haar dracht. Ik zal het verhaal ff uitleggen. Het is maar een pony van 1.36 hoog en ik werd te groot voor haar. Het was de bedoeling dat mijn zusje verder op haar zou gaan. Toen ik het trainen een beetje aan het afbouwen was, was ze een keertje benauwd geworden(heel iets maar, je zag het bijna niet eens). Dierenarts erbij en die dacht dat het door het vochtige weer kwam. Dus toen kreeg ze voor een paar dagen ventipulmin. Ze heeft toen ook maanden nergens last van gehad. Aangezien mijn zusje meer 'spring-gericht' is en Indian een dressuurpony is, hebben we besloten om haar te laten dekken. Sinds ze drachtig is heeft ze er heel veel last van. Meestal om de 3 maand heeft ze een soort 'aanval'. Echt om de 3 maand. Dat vind ik ook het rare, want ze heeft nou al 3 keer een aanval gehad om de 3 maand.
Vandaag ging het wel weer goed met haar. Ze kwam alweer in galop naar me toe in de wei en stond te schrapen toen ze eerder bij het hek was. Ze ging bijna in draf terug naar haar stal! Gelukkig maar! Hopen dat het zo blijft..
@Marije: Macy nog even wachten,niet zo snel (gewoon alles via het boekje doen) @Iwayalover: dat is een heuse buik met heuse uiers.Het werkt goed bij haar.En nog 17 dagen,dat is al bijna @CarpeDiep: leuke merrie met een mooi buikie!
Vandaag gingen we even met de kar en Maroes de weg op. Bij terugkomst,staan heel de bomen afgedrukt in haar vacht. Oeps volgens mij wordt ze te dik. En ik dacht nog wel lang door te rijden voor de kar.
Super IndianSummer dat het nu weer wat beter gaat, ik kan me voorstellen dat de schrik er nu goed in zit.
Ik herken dat wel een beetje omdat Emmanuella drie keer op rij het veulen heeft verworpen. Ik vind het fokken echt heel erg leuk, omdat ik al die veulens geweldig vind. Maar er zit ook een flinke keerzijde aan als het niet goed gaat...
Wat een heerlijke buikjes Dana! Indian en Cheyenne schelen niet zoveel. Maar 4 daagjes. Ze hebben de buikjes ongeveer even dik, alleen is Indian's uier wel een stuk groter. Maar Indian heeft 8 jaar geleden ook al een veulen gehad. Misschien ligt het daaraan..
uiers van beide merries zijn in de vut denk ik....
Cheyenne heeft afgelopen jaar nog een veulen gehad, ik had dus gedacht dat ze wel goed uier zou krijgen maar nee hoor, niets te zien, als je niet beter weet zou je zeggen dat het het eerste veulen word......
navajo heeft ook al verschillende veulens gehad...alleen nog nooit bij ons... dus die is voor ons ook spannend
Ik heb vandaag maar alvast wat veulen halstertjes mee genomen uit de winkel. Die blauwe en roze zijn even om de eigenaresse van die bonte te pesten ik weet dat ze dat vreselijk vind. Ze zijn mooi klein dus dan kan ik ze straks voor de mini's gebruiken.
Macy in actie (en dat duurt het straks nog langer dan eigenlijk je eigen bedoeling was)
En die buik van Iwaya...oh, jalours gewoon hier, die ziet er heerlijk uit zeg!
Carpediem: ziet er ook mooi uit
En oh halsters, daar moet ik ook nog maar even achteraan weer dit jaar...heb die van vorig jaar nog wel liggen. Toen had ik een felgele, ook hele stoere, maar die hoort eigenlijk gewoon bij Benz. Nee ditmaal maar eens opzoek naar een ander heerlijk fout kleurtje (felroze ofzo)...
Ik heb een blauwe, een grijze Nog een zwarte en een grijzen die ik 2 jaar terug heb gekocht. En ik heb zo'n gave, een REGENBOOG halster, die heb ik ook voor mams........ Heb ook nog een leuk pony halster gekocht, met een bij passende voor mams......
Maar als ik nog lieve pastel kleurtjes zie als ik weer in NL ben, durf ik te wedden dat ik die niet kan laten liggen.........
Jeetje, wat hebben die toch een buiken!!! En die uiers!!! Bij die van mij is nog nix van uier te zien, ben wel bang dat haar buik ook zoals hierboven gaat worden!!
heb weer leuke dikke buiken voor bij zien komen en van de mooie melkbarren Ga morgen foto's maken van pleunie der melkbar ben vandaag niet geweest ben op de welshhengstenkeuring geweest gisteren was het wel groter geworden