[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Moosss

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:36

Woooww gwen is nu 187 dagen, super leuk om te zien hoe ver die van jullie allemaal zijn!

AnsoDm wat een gave foto’s!

AM_horses wat een mooie buikjes!! jaloerssss!

Gwen wordt nu rustig aan ook wat boller en ik merk het inderdaad ook met de singel van het zadel en ze krijgt nu ook wat kale plekken op d’r schouders van de deken.

MarryAnneR wat cool om een pretecho te doen! had je zelf ook een merrie verwacht?:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:37

Alvast fijne feestdagen allemaal
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:42

Cp112
Wauw wat een schattige foto’s!
Jullie ook fijne feestdagen :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 22:54

Jeetje wat gaat het hard hier. :=
Drukke werkweek achter de boeg, dus niet heel actief geweest.
Hier gaat alles zijn gangetje. Olivia nu 161 dagen en begint nu ook echt een buikje te krijgen :)

Ben wel jaloers op iedereen die er kan aftellen met nog maar 2 maanden te gaan...
Dit jaar had Olivia haar veulen 24 februari.
Nu moet ik wachten tot eind april eer de 1e er is.
Dat lijkt echt zoveel langer. :+

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-20 23:59

Mag ik ook meeschrijven?
We hebben 2 paarden en beide zijn drachtig! Voor ons de eerste keer dat we veulens krijgen. Super spannend.

Heb een mooie camera gekocht en die hangt al op stal. Iedere avond heb ik paarden tv :+

De eerste die uitgerekend is onze Tinker. Nog 95 dagen, 18 maart uitgerekend (reken met 330 dagen).

De andere, een Friese merrie is begin juni uitgerekend. Helaas dus niet dicht bij elkaar.

Is er al een overzichtslijstje met namen en data? Wie is er als eerste uitgerekend?

Maken jullie gebruik van geboorte alarm?

Hier een foto van de drachtige Tinker dame:
Afbeelding

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 00:22

BusyMissy schreef:
Wat enorm spannend skaay! Ik hoop dat je kleintje lang genoeg binnen blijft zitten.
Ben je nu nog thuis of moet je nu in het ziekenhuis liggen? Want dan gaan de dagen wel heel langzaam lijkt me.

Helaas moet ik in het ziekenhuis blijfen dus op paardenvlak is het erg saai ( ook op alle andere vlakken trouwens :') )
Ik moet het nu doen met fotos en filmpjes.

Am heel veel sterkte!

Knolselder, leuke combies voor volgend jaar!
Vind het altijd zo leuk om je paardjes te volgen op Facebook.
Olaf is ook gaaf!

Busymissy, leuk dat je volgend jaar ook terug gaat dekken!

Balou, mooi buikje! Fijn de 200 dagen gepasseerd!

Ual, beterschap!

Corona, dat schiet al op bij jou!

Anso, mooie fotos!

Hier zit sara nu op dag 214 en saga op dag 184, dus we tellen rustig door.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 09:22

Ik ga ook weer proberen fanatieker te reageren. Via mobiel is het best lastig.
Ik zie al aardig wat die ook al kunnen aftellen met de laatste maanden. Ik vind het nu toch erg spannend worden hoor nog 90 dagen tot de (340)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:28

Maryanner ik zie het filmpje niet helaas. Klinkt wel super leerzaam. Bij mij zeiden ze een hengst de vorige keer maar dat werd een merrie. Blijft altijd 50% kans :P bij wie heb jij het laten doen en wat kost dit?

Sanne96 herkenbaar hoor via mobiel. Mijn ervaring is toch elke dag even reageren het makkelijkst om bij te houden! Schiet bij jou ook al op! Ik tel af tot veilig , 320 dagen.

Skaay vervelend in het ziekenhuis. Ik vond dat echt vreselijk. Hopelijk is het wel wat te eten daar :+

Welkom sunnyhorse! Tinker is aangespoeld :P mooi beeld. Ik moet die van mij weer opnieuw installeren ivm nieuwe Wi-Fi..

Renske lijkt mij heel pittig nog zo lang wachten. Ik vind het heerlijk een vroeg veulen.

Cp112 geweldig <3

Wauw prachtig ansodm!!

Lief hè am <3 Ze is zo knuffelig nu. Super lief. Wat zien die van jou er geweldig uit. Mooie halsters ook! Vind het donkere paard echt wel heel gaaf

Smeetje die is nog strak!

Janine nee vind ik niet jong. Ik heb mijne beleerd, 4 wedstrijden gereden of zo en daarna lekker bol laten zijn.

Kyrke leuk! We lopen allemaal een beetje gelijk!

Baloulover een linksligger :P grappig dat je het zo ziet

Sannahtris klinkt als cpl.. naar zeg. Sterkte

Corina ik ben jaloers :')

Jeej piarens. Aftellen is zo leuk :D

Zilver gister :)
Afbeelding
En kennen jullie Dirk H nog? Pleegveulen van mijn palomino merrie in 2017 , zilveren hengstveulen van 2017? Dit is hem nu! Nu ruin en hij heet nu Guus! Zo trots <3
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:32

Ik zit ook altijd op mijn telefoon dus probeer ook zoveel mogelijk te reageren maar gaat altijd lastig.

Knappe zilver !
En Dirk ken ik nog! Krijg altijd hele warme gevoelens bij hem toen je lieve merrie tijdens haar einde nog zo goed voor hem heeft proberen te zorgen.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 11:57

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!! Odie heeft de 200 dagen ook gehaald! *\o/*

Ach, dat kleine smoeltje van Nova, heerlijk! En vooral dat witte bekkie, ik hou ervan! <3

Selente, komt ie: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA EINDELIJK DAG 170 OP DE HELFT! *\o/* *\o/* Vanaf nu volgen ook jouw mijlpalen elkaar sneller op. Let maar op!

Kate ook alweer over de 200 dagen heen! *\o/* *\o/* Wat een feest met al die mijlpalen :D

Fi wordt waarschijnlijk wel weer gedekt als dit veulen een hengst is. Als het een merrie is, blijft ze hoogstwaarschijnlijk leeg.
Ik ga nu wat serieuzer kijken voor Fizz en een hengst die gisterenavond in mijn topic is geplaatst. Deze lijkt me ook erg interessant: https://www.ehorses.nl/soel-rings-cuvee ... 69012.html

Overigens laat ik Fi alleen maar KI dekken aan huis als ze een veulen heeft. Ik ga niet met mijn veulen lopen zeulen en ik heb ze ook veel te graag thuis dan <3

Muronia, wel spannend met Wainonia komend voorjaar. Wanneer wordt ze onderzocht?

Welkom wennie en SunnyHorse :) En Sunny, kijk eens in de OP.

MarryAnneR, ik ben benieuwd of het klopt. 50% kans natuurlijk, maar je hoort wel heel vaak dat ze het fout hebben bij de pretecho's. Als het percentage goede uitkomsten hoger was geweest, had ik het misschien ook wel willen doen.

Beterschap Ual95 :(:)

AnsoDM, waarom spreek je niet af met je vriendinnen? Dan kan gewoon toch?

Mirjam, die beginnen ook al echt hele mooie buikjes te krijgen zeg <3
Je gaat echt goed zien dat de meesten over de helft zijn :)

Michelle5418 schreef:
Dddara ik heb nu 330 dagen gerekend, ook omdat de oud eigenaar zei dat ze de 1e keer over droeg, en bij haar 2e veulen was het op de dag af.
Geem idee hoeveel dag zij rekende.

Kan je niet nog even vragen hoeveel dagen zij rekende? 340 is het meest gangbaar bij paarden. Als de vorige eigenaresse van 340 uitging en jij nu van 330, kan je nog wel eens teleurgesteld worden :) (dat kan je toch wel, maar ik zou vooral graag willen weten hoeveel dagen ze gedragen heeft).

Gezellig samen waken floripori! :) En met kabayo erbij :)

Janine, ik heb Fi ook met 3 jaar voor het eerst laten dekken. Ik vind dat niet te jong, maar ik zou het nooit combineren met tegelijkertijd beleren (sowieso beleer ik liever niet met 3 jaar, maar zeker niet als ze ook drachtig zijn).

AM, wat zijn ze dik zeg! <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:27

Cynthia ook niet alleen beleren (basis) dan winter en voorjaar niks en dan wanneer veulen oud genoeg is oppakken?

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:37

Cynthia ik heb het even nagevraagd, en ze zegt dat zij er elke keer 11 maanden bij op telde, niet in dagen zegmaar. Dus dan zou het 3 maart zijn.

Sunnyhorse welkom!

Ik ben ook benieuwd wat een pretocho kost dan.

Sanne jij gaat ookal hard. Wanneer is die van jou geinsemineerd en uitgerekend?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:40

Janine, ik zou het zelf niet doen. Ik vind 3 sowieso te jong en dan zijn ze ook nog eens drachtig. Er verandert dan veel in zo'n jong lichaam en beleren levert ook altijd een bepaalde mate van stress op. Daar zou ik ook niet blij mee zijn als ze (net) drachtig zijn.

Michelle, 11 maanden is 335/336 dagen. Maar dan zou ik inderdaad bij jou ook uitgaan van 3 maart.

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:51

Hi Cynthia, ik heb er niets voor hoeven betalen omdat mijn dierenarts het nog aan het oefenen is.

Gezien de dekhengst van al zijn nakomelingen maar enkele hengsten heeft dit jaar denk ik met deze uitkomst en die enkele hengsten dat ik toch raar sta te kijken als het een welpiemel is hahaha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 12:54

Ik vroeg niet naar de prijs :) maar als het gratis was, had ik het ook zeker gedaan :D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:08

Dankje voor je uitleg Cynthia :)

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:49

Kabayo, wauw wat is hij mooi geworden <3

Michelle5418, mijne is 10 april geinsemineerd. Gerekend met 340 dagen is dat 16 maart.

Mij lijkt een pretecho ook wel leuk, ben zo nieuwsgierig

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:50

Whooohoooo!! *\%/* Mijlpalenfeestje! Quir de 200 voorbij! *\o/* Selente op de helft!! *\o/*

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:50

Jaloers die 200 mijlpalen van jullie :+

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:26

Ik ben nog benieuwd of mensen hun merrie laten bevallen bij een professionele stal ? En wat daarvan ongeveer de prijzen van zijn en hoe dat werkt.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:34

Cynthia: waarom omdat ik met teveel verschillende mensen in contact komt door men werk en op stal. Ook al hebben we onze mondmasker aan en houden we voldoende afstand maar ik wil het risico niet nemen dat ze zouden besmet raken door mij. Ik wacht liever tot alles wat achter de rug is

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:36

Ik ben benieuwd hoe de jullie het gaan doen met de harde lockdown. Als de tuincentra ook dicht moeten gaan jullie dan vandaag nog even flink voer in slaan? En voor de mensen die op een pensionstal staan mogen jullie dan wel naar jullie paard toe?

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 15:46

Haha klinkt bekend Renske. Toen Quenza eerst drachtig was, was ze 22 feb uitgerekend maar helaas vruchtje weg dus nu 23 mei :+

Welkom Sunnyhorse, ja ik gebruik halsteralarm en heb ze aan huis. Is me enorm goed bevallen.

DDDara, ik haal mijn voer bij een diervoer/veevoerhandel. Die blijft gewoon open volgens mij (essentieel).

Lotus vandaag 200 dagen *\o/* *\o/* Helaas niet echt een goede buikfoto, dan maar van haar training vandaag. Nog eventjes en dan ga ik er zelf weer op {:}

Afbeelding

Quenza zit nu op 180.

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:10

Hier in België bleven dierenvoedingswinkels open tijdens de lockdowns = essentieel

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 18:11

En anders bestel je je voer online. Kan ook :)