[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:41

Wow Koda!! Wat een mega knapperd en al zo flink!! Is een Groninger toch??

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:43

Koda wat een leuke foto's! Zalig hoor!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:01

Dustinlover schreef:
Ik lees constant de fokker dit en dat.. En ik weet niet.. vind dat zo overkomen van dat jezelf niks weet/kan? Ik praat ook veel met mede fokkers, maar dat zijn gewoon kennissen, vrienden.. Het komt over dat die alles beter weet en dat irriteert een beetje..

Die mening mag je hebben uiteraard. Het gaat om de fokker van Zigiandra, die inmiddels al bijna 11 is, hij kent haar achtergrond heel goed en ik heb haar gekocht toen ze 5mdn was. Hij kent haar zelf dus ook heel erg goed en wanneer ik vragen heb kan ik nog steeds 24/7 daar terecht (ben er sowieso kind aan huis). Omdat hij haar zo goed kent vertrouw ik inderdaad veel op zijn advies. Niet zo gek toch? Als het je irriteert, kan ik daar weinig aan doen. Niet in iedere post heb ik het over hen, dus begrijp je frustratie niet zo goed eigenlijk maar goed, dat is jouw ervaring.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:02

Euforie schreef:

Nee kruising kwpn x lusitano haha!

Ja hij is inderdaad al flink gegroeid! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:07

Lovelyn schreef:
[naam] schreef:

Nee kruising kwpn x lusitano haha!

Ja hij is inderdaad al flink gegroeid! <3

Oh wow, goed gelukte kruising voor zover hij nu groeit zeg!!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:25

Hier wel iets verandering. Uier nog steeds alles behalve vol ;)
Wel ipv oranje harsjes, nu witte harsjes. Tenminste ze glinsteren wel als je de zaklamp erop schijnt.

2 dagen geleden

Afbeelding

Afbeelding

Over de middag vandaag bij naar binnen halen na een paar uur buiten staan

Afbeelding

Afbeelding

En mn 3 jarige hengst en een van mn merries samen buiten ( wel aparte paddock/wei). Heerlijk braaf dier. Hij wou daarna natuurlijk nog lang niet naar binnen voor het onweer en staat nu als een verzopen katje buiten haha

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:32

Benieuwd wat ze zal doen Cemlys. Zullen de spenen nog verder wijken denk je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:38

Mini speentjes hihi (t is gwn schattig) ben ook benieuwd of ze nog verder naar buiten gaan wijken.

Hier alles nog steeds rustig. Heb zomaar het gevoel dat het allemaal nog wel even gaat duren, bij mijn merrie. Zo weinig verandering op het moment. Ph zak dus wel iets, maar op een of andere manier vind ik het uier er nog niet klaar voor.. Ook al lijkt hij best vol Ook niet echt glim.. Of zou ik het mis hebben?? Iig harst of kegeld ze nog niet... Het is wel een maiden natuurlijk, dus ze kan me ook zomaar verrassen. Best frusty soms dat je er geen pijl op kan trekken hahaha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-15 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:40

Valt gewoon zo moeilijk te zeggen of te voorspellen hé Euforie :(:)
Zeker kan het nog voller. Maar het is toch al aardig wat voor een maiden. En de verandering die dé doorbraak teweegbrengt kan er in zo een korte tijdspanne komen,dat je het gewoon mist.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:43

Dit was 2 jaar geleden zo n beetje de max
Afbeelding
pretty schreef:

Ja schattig kun je het noemen maar ook erg irritant want zo n veulen heeft flink moeite om zo n speen beet te pakken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:47

Ja precies, daar ben ik zo bang voor dat het ineens zo snel gaat en ik die verandering mis En de bevalling.
Maar gelukkig wordt ze wel regelmatig gecheckt! En ben zo blij met de mensen, die mij helpen en hun kennis en oplettende oog. Zonder hun was het allemaal een stuk lastiger geweest. :j

We zullen het gaan zien en meemaken. Only time will tell. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:49

Cemlys schreef:
Dit was 2 jaar geleden zo n beetje de max
[ [url=m/NBGfLN.jpg]Afbeelding[/url] ]
pretty schreef:

Ja schattig kun je het noemen maar ook erg irritant want zo n veulen heeft flink moeite om zo n speen beet te pakken...

Ja zeker, daarom ben ik ook benieuwd of ze nog verder zullen wijken.. op de foto van 2 jaar terug zijn ze wel ietsjes verder naar buiten zo te zien. Had het veulen het toen lastig om de speentjes te grijpen?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 15:51

Ja was toen ook lastig. Veronderstel dat ik er nu ook maar beter bij kan zijn.
Ze zullen nog wel iets meer wijken dan wat ze nu zijn maar vandaar dat ik zeg. Uier is lang nog niet vol. Vorige keer harste ze 3 dagen van tevoren en toen kwam het veulen. Dit is nu ook 3 dagen. Maar toen werden de harsjes niet wit...

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:05

Ik kan het allemaal niet bijhouden :o

Lovelyn wat een mooie plaatjes!!!

Michelle, uier van jupi was ook hard, nog voordat ie helemaal vol zat, geen zorgen!
Het zou wel fijn zijn als de speentjes nog wat verder uit elkaar gaan lijkt mij...

En bij iemand 2 veulens op 1 dag zag ik; dubbel gefeliciteerd :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:10

OnzeToppers schreef:
Dustinlover schreef:
Ik lees constant de fokker dit en dat.. En ik weet niet.. vind dat zo overkomen van dat jezelf niks weet/kan? Ik praat ook veel met mede fokkers, maar dat zijn gewoon kennissen, vrienden.. Het komt over dat die alles beter weet en dat irriteert een beetje..

Die mening mag je hebben uiteraard. Het gaat om de fokker van Zigiandra, die inmiddels al bijna 11 is, hij kent haar achtergrond heel goed en ik heb haar gekocht toen ze 5mdn was. Hij kent haar zelf dus ook heel erg goed en wanneer ik vragen heb kan ik nog steeds 24/7 daar terecht (ben er sowieso kind aan huis). Omdat hij haar zo goed kent vertrouw ik inderdaad veel op zijn advies. Niet zo gek toch? Als het je irriteert, kan ik daar weinig aan doen. Niet in iedere post heb ik het over hen, dus begrijp je frustratie niet zo goed eigenlijk maar goed, dat is jouw ervaring.

Niet alleen DL irriteert zich eraan, ik irriteer me er ook mateloos aan. Je vraagt constant reacties van ons, en dan wordt alles weer in de wind geslagen met "de fokker". Leuk dat die fokker diverse keren fokker van het jaar is geworden, maar dat zegt niets over zijn kunde over de medische achtergrond van het fokken, alleen over de kunde om een goed product te fokken met de juiste combinatie.
Je fokker heeft je merrie gefokt, maar heeft nooit een veulen uit jouw merrie gefokt. Hij kent haar misschien goed, maar niet als drachtige merrie.
Zo, ik was even uit de negeer-modus, nu ga ik er weer in. Heb namelijk vanwege dit niet eerder op posts van je gereageerd, omdat het toch geen zin had, je fokker weet het toch beter. Dan ga ik er ook geen moeite in spenderen om adviezen te geven, maar ik wilde wel even zeggen dat niet alleen DL deze mening deelt.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:35

Het kennen van je merrie.... Je kan het allemaal keurig bijhouden en hopen dat ze hetzelfde doen als voorgaande jaar of jaren, maar mijn ervaring is dat ze het allemaal weer anders doen. Elke dracht is anders en elke keer kan er verschil zijn in de tekenen. Pfff helaas bij mij dan.

Kom ik op het harsen terecht. Josje (een verkochte merrie van mij) heeft ooit eens een week lopen harsen en vervolgens nog twee weken zonder hars rond gelopen. :') Misschien was zij een uitzonderlijk geval, maar ik heb een merendeel merries die niet eens harsen.
Vorig jaar was Damira die de eerste was die melk druppelde en binnen 24 uur was het veulen er. Dat was uniek voor mij. hahahaha

Jabomara. Zeker draagt flirtje nog niet zo heel erg lang. 342 dagen valt op zich nog mee. Maar haar vorige dracht was 318 dagen. Dus dan is deze best lang vind ik hihihi. Maar we wachten af. Het komt er vanzelf wel een keer uit. Mijn record is zelfs 363 dagen. Dus nog niet zo lang als 370 plus.

Ben wel blij dat ze afgelopen nacht niet ging. Ik was namelijk noodgedwongen in het ZH. Ben nu gelukkig weer thuis.

Voor Loesje dubbel gefeliciteerd. Heerlijk zo vlotte spontane bevallingen.
Ariane ook nog van harte met je laatste aanwinst.
En als laatste nog een leuke tinkerveulen. Heerlijk.

Inowa ik verbeeld me ook dat ze ietsie gezakt is. Maar kan nog veel puntiger. Ze heeft van zichzelf wel genoeg gewicht... Of lijkt dit zo? Vind haar kleur wel erg lollig zo. Ze is toch gewoon vos?

Heerlijk dat Luna het goed doet.

Super leuke foto's komen voorbij van de al oudere veulens. Heerlijke bolletjes. Die brengen vast veel leven in de brouwerij. :D

Pretty ik zal even van flirtje een foto laten zien. :D

Afbeelding
Dit is flirtje een week of wat geleden. Nu is ze al een stuk minder dik in haar vacht...
En ze is drachtig van deze hengst:
Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:51

Oeh wat een mooie hengst stal HD!! En wat een mooi koppie heeft jou merrie, ben heel benieuwd wat daar uit komt!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:02

stal_HD schreef:
Inowa ik verbeeld me ook dat ze ietsie gezakt is. Maar kan nog veel puntiger. Ze heeft van zichzelf wel genoeg gewicht... Of lijkt dit zo? Vind haar kleur wel erg lollig zo. Ze is toch gewoon vos?

nou aagje is dus gewoon echt in sportconditie,kunt de ribben gewoon goed voelen en totaal geen vet teveel.
dit gewicht (massa) is dus echt van de dracht.

aagje is gewoon vos ja als het goed is,heb haar geschoren gehad en nu laten de geschoren haren los en komt deze kleur eronder weg.
ik heb haar pas sinds eind oktober dus geen idee hoe ze in de zomer is kwa kleur.

Hannepan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:23

de spenen van Picasso stonden eerst ook heel dicht bij elkaar, maar dat is nu bijna volledig "bijgetrokken".
Ze gaat echt super snel nu. Vorige week had ze nog amper uier en toen ik net ging kijken hingen er al mini oranje harsjes aan; uier was erg hard en ik kon hem amper aanraken of er kwam melk uit. Wel nog doorzichtig, met een hele lichte witte schijn. Als ze zo aan dat tempo doorgaat....

HD, wat een knappe hengst!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:26

ah kijk daar hebben we flirtje, het is zo'n schatje <3 , ze mag wel eens opschieten nu, ben ook erg benieuwd naar haar veulentje

ik heb net het camerasysteem weer van zolder gehaald en aangesloten, nu kan ik weer in de stal kijken :D

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:40

l0esje21 dubbel gefeliciteerd! en wel fijn zo overdag

Bonjoy wat schattig die oortjes.

rebecc54 welkom!

Dustinlover heeft ze je vannacht beetje laten slapen?

jolandje wel fijn dat je zon goed huisje hebt gevonden voor het veulen toen.

Setteli ook voor jou komt het dichte bij.

Luna2006 hoelang ben je weg dan?
gelukkig gaat het al wel stuk beter met Luna.

MDJ fijn dat het zo flexibel kan.

pretty is inderdaad makkelijk alleen vorige x had ik het eigenlijk nog niet verwacht,
was dat me vader zij we gaan naar stal extra controleren, en toen lekte het melk.

Neonlight jij gaat dus voor hemelvaart veulentje?

KN2011 sommige merries dragen lange ze wachten tot het veulentje af is. Weet je zeker dat ze alleen die datum is gedekt? inleiden word afgeraden maar je kan altijd met je dierenarts overleggen.

Lovelyn wat een mooie foto`s en al groot.

stal_HD gaat het wel weer goed met je?
mooie combinatie

wat een volle uiers komen er voorbij bij verschillende merries.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:02

Polleman ja ze was wel erg vroeg ook toen he! Ik herinner me het nog goed,

Stal HD wat een leuke merrie! Ze is ook helemaal niet zo zwaar,komt vast een mooi klein veulentje uit, :D

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:01

Knappe flirtje, heeeule knappe date heeft ze gehad ook!

Lucky eerder binnen gehaald vandaag vanwege het onweer..

Even die van vanmorgen als vergelijking

Afbeelding

Nu:

Afbeelding

Nog weer voller. Nu de spenen nog wat meer naar buiten. :D

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:30

Neonlight schreef:
Niet alleen DL irriteert zich eraan, ik irriteer me er ook mateloos aan. Je vraagt constant reacties van ons, en dan wordt alles weer in de wind geslagen met "de fokker". Leuk dat die fokker diverse keren fokker van het jaar is geworden, maar dat zegt niets over zijn kunde over de medische achtergrond van het fokken, alleen over de kunde om een goed product te fokken met de juiste combinatie.
Je fokker heeft je merrie gefokt, maar heeft nooit een veulen uit jouw merrie gefokt. Hij kent haar misschien goed, maar niet als drachtige merrie.
Zo, ik was even uit de negeer-modus, nu ga ik er weer in. Heb namelijk vanwege dit niet eerder op posts van je gereageerd, omdat het toch geen zin had, je fokker weet het toch beter. Dan ga ik er ook geen moeite in spenderen om adviezen te geven, maar ik wilde wel even zeggen dat niet alleen DL deze mening deelt.

Jammer dat je het zo ervaren hebt, me verder negeert en dan nu ineens wel de drang hebt gekregen om te reageren. Ik heb namelijk wel een aantal adviezen van op mij reagerende blokkers hier in dit topic ter harte genomen, ben erg blij met hun adviezen want ik wist me echt even geen raad.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 19:39

Hier alles rustig, prachtig weer geweest met zo'n 25 graden op een flinke bui om 16.00u na. Volgens mij vonden de paarden de bui zelfs wel lekker :D
Vanmorgen met vriendinnen nog een lekkere buitenrit gemaakt met de dames, Lara had er nog goed zin in en was lekker voorwaarts. Uier vult zich al wel, maar na een dag buiten zijn het weer theezakjes. Ik hoop dat ze het nog zeker 1 1/2 week binnen houdt, ik wil met Hemelvaart nog heel graag een paar dagen weg. Manlief blijft wel thuis, mag hij oppassen :+