[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AGarcia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:06

waar staat haar foto? :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:15

Geen idee. Een aantal pagina's terug. Die Tinker van KootMiraDrum.

Mijn bolle, zwangere slaapkop
Afbeelding
Afbeelding

En wakker
Afbeelding

En nog foto's van de scan op 6 weken.
Op deze foto zie je het veulen rechts in beeld liggen. Met rechtsboven zijn achterbeentjes, dan links naar onderen zijn lijfje en voorbeentjes. Géén idee waar zijn hoofd is :+
Afbeelding

Op deze foto ligt hij met zijn rug linksonderin, aan de rechterkant zijn hoofdje en naar boven toe alle 4 de beentjes naar elkaar toe. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is
Afbeelding

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:37

Leuke foto's van Daisje!
Op de vorige paginas ook leuke buikjes gezien!

Kelsey is vandaag op 163 dagen. Begint toch al wat te vlotten. We hebben hier besloten kels niet thuis maar op de zomerweide te laten bevallen. Ze krijgt een ruime paddock met gras en een hele grote stal voor 's nachts en kan overdag gewoon lekker op de wei staan. Tegen dat het zover is gaan ik en me zusje samen op de weide overnachten. Word leuk!
Morgen zal ik nog eens wat foto's proberen te trekken van de meiden hier!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:45

Ik heb ook een mooi filmpje van het veulen in worden, die ongelooflijk duidelijk is:

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:49

Er mooie echo hoor! Ik baal echt zo dat ik niet het het scannen van mijn merrie was, volgend jaar zorg ik wel dat ik erbij ben ;).
Blijf drachtigheidsecho's echt leuk vinden om te maken. Ik doe ze vooral bij hond en kat dan, maar het blijft mooi als je je echo erop zet en de een tegen de andere in je beeld springt, als ze dan nog eens goed ver zijn dat de eigenaar er ook een pup of kitten inziet is het helemaal leuk.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:03

Leuk Neon!
De echo die genomen is bij kelsey op 3,5 maanden (in september) was ook net zo duidelijk als de jouwe. Je zag toen echt heel mooi afgelijnd de beentjes bewegen enzo. Was wel super fijn om te zien en ook de eerste keer voor mij dus dan nog dubbel zo speciaal.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:06

ik heb de echo's wel gezien,en bij de laatste was het veulen erg levendig,het ploepte steeds in en uit beeld,dat word nog wat,volgens mij is t ook een hengstje

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 21:30

Deze echo is van rond de 15 juli, ongeveer op 45 dagen dracht.
Ik ben er wel altijd bij, maar normaal gesproken kan ik geen foto's maken, tenzij het beeld stil gezet wordt. Ik zet namelijk de merrie altijd met de kont in de deuropening, touw door de tralie heen en dan heb ik hem vast, en sta ter hoogte van haar achterhand om haar stil te laten staan. DA staat dan wel naast me, maar met haar rug naar me toe en voor het scanapparaat. Anders kan ze niet staan, omdat de deur aan de kant waar ik sta opengedraaid staat.
Dit keer was mijn vriend erbij om te filmen, en ik had dus echt geluk dat deze scan zo duidelijk was dat ook echt het hoofdje en zo duidelijk te zien was.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 22:02

Ow dat is leuk zeg dat je dat filmpje hebt. Ik heb de scan wel gezien bij Jorina uiteraard en ook het hartje zien kloppen, maar helaas niet op beeld.

Die buik van Jorina wordt zo zwaar sinds ze een tweeling heeft gehad een paar jaar terug. Valt dit jaar nog mee :o
Ze heeft hier wel net 3/4 grote plak hooi naar binnen geduwd. Ze is net als haar vrouwtje een echte bourgondier :+

Ze loopt nu ook nog goed. Straks in februari waggelt ze als een eendje :D

Ik vind die shet die hiervoor staat ook een aardig bolletje trouwens!

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 09:45

Aah wat een schattige echo!! :o
Krijg ik ook nog eens een beeld van wat er dan in Mendy's buik ronddrijft. :+

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:37

Leuk die echo's!
Mijn plofkip Kiki vanochtend op 161 dagen:
Afbeelding
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:37

MariekeA schreef:
Ow dat is leuk zeg dat je dat filmpje hebt. Ik heb de scan wel gezien bij Jorina uiteraard en ook het hartje zien kloppen, maar helaas niet op beeld.

Die buik van Jorina wordt zo zwaar sinds ze een tweeling heeft gehad een paar jaar terug. Valt dit jaar nog mee :o
Ze heeft hier wel net 3/4 grote plak hooi naar binnen geduwd. Ze is net als haar vrouwtje een echte bourgondier :+

Ze loopt nu ook nog goed. Straks in februari waggelt ze als een eendje :D

Ik vind die shet die hiervoor staat ook een aardig bolletje trouwens!

Is dat toen allemaal goed gegaan de tweeling dracht?
Mooie merrie vind ik het :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:38

Besneeuwde shet <3

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 10:40

Leuke foto's van dais, vind dais een erg leuke haf.
Ze heeft ook al een lekker buikje.

En een leuke harige besneeuwede shet hierboven, schattig.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:12

Hihi klein rond shetje.

Pony's even buiten gezet vanmorgen, doe ze straks wel weer binnen. Pasch zit nu bijna op 6 maand, volgende week al, je had ze moeten zien draven. haha weer een stuk buik meer.

weigenootje wou even leuk kennis maken met de overbuur, maar chaggie als ze is, sprong ze hem echt omhoog en beet hem net niet in zn hoofd, echt een doos hoor op dit moment. Boodschap was ook duidelijk. enkel yonce die mag nog wat :), ze racete ook als een gek naar de poort toen yonce eraan kwam, lag net niet door de draad, hihi volgens mij mist ze die wel. Yonce ziet er trouwens weer niet uit. vieze ogen niet normaal. Dus weer even aan het zalven gaan en ik scheer even alle vieze haar erom weg denk ik. wassen vind ze helemaal niks.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:27

Bridie heb ik gisteren eindelijk eens gefotografeerd met haar buikje. Eerst even een buitenfoto met deken op, dan is er niets te zien :D . Dan de foto's binnen. Het licht was niet best dus de foto's zijn onscherp, maar het geeft wel een beetje een indruk.
Komende vrijdag is ze 7 maanden drachtig van haar eerste veulen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:35

Zo daar is ook al wat buik bij te zien, maar nog behoorlijk bescheiden voor 7 maand, is natuurlijk ook pas de eerste keer :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:47

De jongste en haar vreetenthousiasme :D :Y) := := (en de logica, ipv eromheen te lopen om aan de andere kant te komen, nee er gewoon doorheen ;))
Afbeelding

Pascha, die de aanval inzet ~~}> ~~}>
Afbeelding

En buikje van voor en zijkant
Afbeelding

Afbeelding

:brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: :brr: *-:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 13:51

Afbeelding jasper wil nog steeds voor kerstman doorgaan
Afbeelding
rennerderen
en de fries had een kouwe kop ;)
Afbeelding

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 14:57

Cynthia, wat een enorm leuke haf! <3

Marieke, welkom! Superleuk paard heb je! :):) Hoe is het met de tweelingdracht afgelopen?

Leuke scans allemaal, jammergenoeg zie ik er echt niks in :+

Hier is het flink aan het sneeuwen, als vanaf 1 uur en gaat tot 7 uur door :+ Nu eerst een broodje hamburger eten! :D

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:02

Leuke foto's van de kiki, bridie en pascha!
Bridie is indd nog bescheiden, maar met een eerste veulen kan dat wel.

Pff, heb griep. Echt niet fijn.
Bij ons sneeuwt het ook al een uurtje maar is nu even gestopt. Volgens buienradar zouden we nog zeker tot half 4 sneeuw krijgen. De paarden vinden het wel erg leuk, die sneeuw. Bokkensprongen maken, steigeren en crossen enzo (en dat in ons paddockje, best wel eng hoor).
Heb nog wat foto's van de dames genomen, maar die post ik straks wel even.

Edit: oh ja, zitake, wat is die fries daar aan het doen? Het lijkt net of hij met zijn hoofd helemaal vastzit in zijn deken?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:04

haha ja idd, bilkoorden waren losgekomen, hij had gerold en deken was tot op zn nek geschoven en waarschijnlijk met grazen tot op zn hoofd. Ik had al een poging gedaan hem goed te leggen, maar hij bleef maar weglopen ;), tot hij over zn hoofd ging, toen zag ie niks meer en bleef netjes staan :) staartflap zit dus op de foto voor zn ogen, kwestie van een beetje te orienteren :)

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 15:07

Oh ja, nu zie ik het. Haha, grappig wel!

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:50

Marlis en Donja: Wat grappig dat jullie dat nog weten! En bedankt voor het compliment. Ik vind haar ook erg leuk, maar ben dan ook totaal niet objectief :o

Voor de duidelijkheid:
Ze heeft in 2002 een tweelingdracht gehad zonder dat we het wisten. Was bij scannen 2 keer over het hoofd gezien.
Die zijn 6 weken te vroeg geboren en beide overleden.

In 2008 had ze weer een tweelingdracht, maar dat is gelijk gezien op 18-dagen scan. Na een week hebben we opnieuw gescand en toen was er 1 weg!
Daar heb ik dus nu Esprit van Sir Oldenburg van lopen:
Esprit 16 maanden:
Afbeelding

Esprit 19 maanden:
Afbeelding

YSR1971, die tweede is foto is erg leuk. Wat een haarbol.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 17:01

Erg mooi paard is dat zeg.
Gelukkig merrie het wel overleefd :)

Pff vanaf dat ik wakker werd en uit me raam keek sneeuwden het al en niet zo klein beetje ook. Erg ligt onwijs veel sneeuw echt niet normaal. Van mij mag het echt allemaal weg hoor, haha. Heb meer dan de halve weg naar peepsie moeten lopen. Peeps heb lekker in de bak gestaan en we hebben even gewandeld met dame.