leg der staart op der rug en staat te mesten.( ze is los zat)
Ik las op marestare dat ze hard is gevallen, doordat ze niet wil gaan liggen om te rusten.
Nicole288
Geplaatst: 06-03-09 12:22
het high alert van double L acres was voor Tootie, daar loopt het veulen inmiddels bij (heb ik vannacht ook gepost, met veel moeite om erdoor te komen, want bokt gooide mer er iedere keer af )
Dat het schaap nog niet bevallen is?? Ze kreeg gisteren al een paar keer oxytocine ingespoten. Van de bevalling van de labrador weet ik nog dat die vrouw calcium spoot om de weeën te versterken, omdat oxytocine spuiten er voor zou zorgen dat ook de placenta's van de andere puppies al los zouden laten. Een schaap kan toch ook meer dan 1 lammetje krijgen?
Ja dat dacht ik ook, dan kan het nooit de bedoeling zijn dat de placenta van nr 2 al loslaat, mss hebben ze heel weinig ingespoten dan.
Hier een update van de merrie van sonrisa, ze zit pas op 312 dagen dus moet eigenlijk nog wachten, maar ze heeft het wel heel zwaar zo te lezen
Well, that definately gave me a big scare!! Sorry its taken me so long to give everyone an update, i know everyone must be so worried. My poor little girl is so exhausted. I do believe she did fall while trying to sleep on her feet and just collapsed. She's so huge that she's having a difficult time just walking, and it seems that she cannot breathe well when she has been down the few times i've seen her, last week. Her knees are also both cut and bleeding from rubbing in attempts at laying down out in the pasture and not getting successfully all the way down. I've tried to put some thick padding over he knees that won't slip off and cause more problems. She's so swollen in her lower legs i've been afraid to put wraps on, but i thought if i put some very thick cotton underneath and didn't pull them to tight maybe it would encourage her to make an attempt at laying down and getting a little rest.
I am even more worried after that fall. She is looking at her belly alot and seems to be grunting. The baby was moving all around right after the fall, but i'm really hoping she doesn't go into premature labor from this. She doesn't look completely ready to foal tonight, but she also doesn't seem to far off.
Ik dacht dat ze al aan de tijd was. 3/4 due? Het was toch eerst de maand en dan de dag? Dat heeft een medebokker mij gisteren verteld. Maar ik geloof dat ze dat nooit vol houd. ze is zo dik
Nicole288
Geplaatst: 06-03-09 12:51
Er staat als kop: Imperial Baasimah @ Sonrisa Egyptian 310 days on 3/4
dan was ze toch 310 dagen drachtig op 4 maart? Nu is het 6 maart, dus 312 dagen?
even terug gekeken en op 2 maart was de kop 308 dagen, dus ze is vandaag idd 312 dagen
de andere merrie daar op stal had een gezond veulen op 313 dagen, maar dat is wel heel vroeg. Baa kreeg haar vorige twee veulens op 337 en 332 dagen
kunnen ze niet gewoon de maand erbij zetten is toch veel makkelijker. Dan hoop ik maar dat ze het nog een tijdje volhoud. maar ze heeft het wel zwaar, Niet willen liggen en dan allen Arm peerd