[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:10

gezellig, iedereen hier heeft een hoop beesten Tong uitsteken

leuk hoor de kleine caafjes! gefeliciteerd!

ai marlijn, dat is rot! en op een andere groep zetten? helpt dat misschien? (heb er weinig verstand van hoor dus zeg maar wat)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:13

We hebben in de wei de bak liggen, met wit zand, waar ze in de winter op staan overdag. Daar doet de stroom het nu niet. We hebben ook nog een paddock, aan het huis waar de stroom het wel doet. Maar je wil niet weten wat een ravage dat is in de winter op kleigrond. Daar kunnen ze best een dagje opstaan, maar op lange termijn. Er moet duidelijk iemand langskomen om het te maken! Al heb ik de 3 jonkies die de boel kapotmaken er vanmiddag al uitgehaald en in de paddock gezet. En toen bleven de volwassen paarden er wel in. Maar die gaan nou aan het hout staan schuren, dat is ook niet echt de bedoeling. Nagelbijten / Gniffelen
Plingenkt nog even na..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:16

kun je niet tijdelijk zo'n los stroomkastje gebruiken?
als ze eerst maar weer weten dat er stroom op staat Clown

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:19

hmm lastig, zodra ze door hebben dat er niets opstaat is het te laat. een accu voor het apparaat is misschien een oplossing, maar dan moet je wel zo'n ding hebben. (en anders moet je toch maar om de beurt gaan fietsen om stroom op te wekken Knipoog Tong uitsteken)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:21

Belgengek; gefeliciteerd!! Go jij! Go jij! Watveel zeg!!! meoeder ok??

Inowa; wat zien ze er gewelidg uit!! Die eigewijzekoppies, heerlijk!!

marlijn; wat balen zeg, ze trappen hier ook veel stuk, al is het zandgrond. Hoop dat iemand het voor je kan maken. Ik heb hier eentje die zelfs met stroom erop gewoon onder het draad doorgaat. Doet hem niks. Verward

Had nog iemand een antwoord misschien op de afscheiding van por? (heb het ook een koeienboer gevraagd en die zei dat als ze lgen dat ze dat wel eens hebben, maar voor de zekerheid......) Bloos

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:22

geen idee quitusgl, zal er als het morgen nog zo is wel even naar laten kijken, in het ergste geval een baarmoederontsteking? is haar temperatuur normaal?

was de afscheiding nou meer wit of meer gelig? wit kan namelijk ook duiden op een slijmvliesontsteking, dan komt het echt van de kling zelf, gelig wijst meestal op iets uit de baarmoeder, en dan zit er meestal een ontsteking. AB kan dan natuurlijk helpen. even laten controleren denk ik.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:31

Dank je draakje; Vanmorgen schoon gemaakt en vanmiddag zat het er niet meer bij. ik zal morgen weer even kijekn. Ze eet gewoon en oogt goed. Temp niet opgenomen, zal ik morgen , met gevaar voor eigen leven Knipoog, even doen.
Het was wittig opgedroogd. Dank je voor de tip, als ze het morgen weer heeft zal ik de da even bellen.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 00:42

ben benieuwt, het kan net zo goed niets zijn hoor(beetje opgedroogd vocht, zweet of plas?), maar beter het zekere voor het onzekere nemen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 01:31

Mooie buikjes bij Maybel en Pepper en Winoa!
Accu van mijn stroomapparaatje is al een week of 6 leeg, Mira en de Fjord hebben het wonderbovenwonder nog niet in de gaten.
Paar dagen geleden verloor Mira een beetje urine, leek wat hengstigheidsplas, dus ik natuurlijk toch een beetje zorgen makend. Heb de kleine een paar dagen niet gevoeld, maar vanavond was hij weer fris en fruitig aanwezig, rechter kant, net naast de navel. Dat dat dan toch je humeur weer helemaal kan opkrikken he Haha! Zes caavenbeebjes, wat leuk!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:13

Wat een heerlijke foto's komen er weer voorbij... Inowa en Dyonne : paardjes zien er super uit zeg!

Belgengek... wow 6 jonkies... Maar gefeliciteerd! Gaaf!

Voor degene die hem nodig hebben Ach gut En weer gefeliciteerd met alle mijnpalen...

Ben niet helemaal bijgelezen. Erg druk gehad de laatste dagen. Heb 2 tinkerdames te logeren en waarschijnlijk blijven ze hier voor de verkoop. Mijn drachtige mutsen doen het goed. Luna heeft een flinke buik, terwijl je bij Jil bijna niks ziet. Zal binnenkort weer eens foto's maken...
Verder nieuwe hokken gebouwd waar de meiden ook rustig in kunnen bevallen. Volgende week de waterleidingen aanleggen. En verder zijn we flink door aan het klussen Haha!

Gaaf KMD, dat je Mira haar beeb al heb gevoeld. Bij Luna voel ik helemaal niks Verdrietig

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:24

belgengek: wow joh wel 6 beebs! Ik ben heel benieuwd naar foto's van het kleine grut!

Hier ook een actieve beebinbuik, heerlijk om dat zo te voelen, volgens mij is deze nog actiever dan die van haar die dit jaar geboren is!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 11:43

quintusgl schreef:
Had nog iemand een antwoord misschien op de afscheiding van por? (heb het ook een koeienboer gevraagd en die zei dat als ze lgen dat ze dat wel eens hebben, maar voor de zekerheid......) Bloos

Hier zijn ook dames met afscheiding, vooral als ze gelegen hebben is het héél duidelijk: dan loopt er een streep van opgedroogd wit tot gelige kruimels/korstjes over een bil. Vooral Shanaya, maar ook shanaia heeft het een beetje. Iedere dracht opnieuw zie ik het weer bij shanaya. Het is bij haar gewoon normaal.
Wel heeft zij soms haar baarmoedermond niet geheel gesloten, ik weet niet of dat ermee te maken kan hebben.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:14

OMG die foto van die cavia ROFL
Die zal wel blij zijn dat ze bevallen is Nagelbijten / Gniffelen

Verder dikke buiken gezien...

Dyonne, Maybel ziet er goed uit zeg Ja

Marlijn, mijn 1e idee is ook een losse stroomklok. Misschien kan je hem bij iemand uit de buurt lenen tot het gerepareerd is?

Hier hebben ze het binnen een half uur door als de stroom er eens af is. En daar maken ze gebruik van ook Nagelbijten / Gniffelen

Isis zit vandaag op 270 dagen, nog 30 dagen tot het mag komen, 38 dagen als ze net zolang draagt als afgelopen jaar.
Uierontwikkeling staat nu weer stil, alleen wat zucht in de ochtend. Ze begint haar buik wel zat te worden, lekker liggen is er niet meer bij. Dan ligt die buik echt in de weg Haha!
En Dynamic begint ondertussen ook al aardig op te schieten, zij zit nu op 246 dagen dus nog 54 dagen tot het mag komen en 59 dagen als ze net zolang draagt als afgelopen jaar.
Zij heeft nog totaal geen last van haar buik en ligt echt gestrekt te slapen 's avonds. Incl dromen en hinniken in haar slaap Lovers

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:22

whaha Marije, als bij jou de stroom er eens af is, merk ik het zelfs als ik er langs loop Clown
dan knettert het niet meer Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:24

Je bedoelt langs de weg? Daar knettert het bewust, weten de kinderen in de buurt dat de stroom aan staat ROFL

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:26

mijn haar gaat al overeind staan op een meter afstand Clown
en aanraken is een heeeeeeeeeel slecht plan... volgens mij heb je er 220 opstaan Clown

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:35

Dat brengt de boodschap iig over Haha! Haha!

Isabel is erg fris de afgelopen dagen. Hyper!
Gaat dus tot op heden goed.
*klopt meteen af.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:38

Afbeelding

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:55

Bianca is nog steeds niet ontzettend dik... Gelukkig heeft ze ook weinig last van haar buik, zit haar niet in de weg!
Met rollen rolt ze nog helemaal om Lachen
Ze moet nu nog 3 maanden!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 13:56

Haflingertje, gefeliciteerd!

Even van mij en drachtige Maybel. Knipoog
Afbeelding

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 14:17

@haflingertje : gefeliciteerd !!!

Lieve caafjes gezien Lachen ,dikke buiken en mooie wenskaarten !

Hier alles zijn gangetje....Bibi stond daarstraks wijdbeens ,met haar achterbenen naar achter gestrekt en veroerde geen vin meer...zou baby in de weg hebben gezeten ??

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:31

Belgengek: Gefeliciteerd met baby caafs!

Wow, Winoa op 6,5 maand al zo breed, dat gaat nog wat worden!

Sjoert: Hoe is het met Wenonah?

Marlijn met eens troomprobleem, da's minder. Ik vond de oplossing van Draakje wel een leuke, blijf je meteen lekker warm de komende koude dagen Haha!

Iedereen fijne kerstdagen!

Hier is bij 1 aanstaande mama het veulen van dit jaar afgespeend, de andere 2 blijven er wrs bij lopen tot na oud & nieuw.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 17:52

dat wou ik net gaan vragen amandake, syl staat voortaan heel vaak zo, voorbenen straks naast elkaar, achterbenen naar achteren en wijd uit elkaar, geen gezicht. ze lijkt geen pijn te hebben of iets, vaak staat ze ook gewoon zo te slapen.
wel staat ze nu wat vaker op stal, hier krijgt ze de helft van haar ruwvoer zodat ik zeker weet dat ze dan op eet (ze is voor haar doen best dik dus maak me geen zorgen)

was net met haar wandelen, ze heeft veel pit Lachen

ook van mij, fijne kerst Lachen

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:04

SA; dank voor je uitleg. Ze had het vandaag gelukkig niet. we wachten maar weer af. Kan je dat zelf zien dat de baarmoedermond niet goed gesloten is of ziet de veearts dat alleen?
Marije; wat grappig dat hinniken in d'r slaap Haha! , zie het helemaal voor me!
Sjoert; is er een paaardje niet ok, begrijp ik uit de post van nicole?

Wat een leuke kerstkaarten! Die ik de lessers gestuurd heb is ook met foto maar tekst aan de binnenkant, heeft dus geen zin om hier te plaatsen maar iedereen een hele fijne kerst!!!! Kusje

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:35

Wat zijn jullie allemaal creatiéf !!! Van mij een oudje en zonder versieringen, maar hij blijft leuk Haha! . En we blijven ook zo lekker jong zo, hé, als je ieder jaar dezelfde foto gebruikt Clown

De beste wensen voor jullie allemaal, en op naar een gezond, vrolijk en fleurig 2009 !!!

Afbeelding
Hier zat Kyara (nu bijna 5 jaar en zelf drachtig Knipoog ) nog in haar buik Gestoord Nerd