[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:45

Begin Juni inderdaad Lachen

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:46

_Marlijn schreef:
Ja, het is heel fijn om te horen. Het blijft toch een beetje je kindje he. Knipoog

Zamyra kan dus lekker van het luie leven gaan genieten tot het veulen komt. Haha!

Haha ja Haha!

Die eet nu de hele dag wat plukjes hooi en staat samen met de shetlander lekker een paar uurtjes buiten. Dan springen ze wat en spelen met elkaar Lachen Volgens mij vermaakt ze zich wel Knipoog

Op stal rust ze veelal uit. Staat veel op rust en is wat suffig zeg maar. Ze heeft ook al een behoorlijke buik! We hadden vriendinnen hier op bezoek dit weekend en die zeiden ook al dat ze echt al een behoorlijke buik heeft.

Ze zit nu dus bijna op 8 maanden en het veulen begint nu echt te groien. Vandaar dat ik besloten heb om de trainingen te stoppen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:56

@ nicole... Ik (nou ja mijn paardjes) staan ook nog niet op blz 1... Ik sta wel bij drachtige boktmerries 2008 maar dan ook op dat topic niet hier...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 16:58

Iorrr schreef:
@ nicole... Ik (nou ja mijn paardjes) staan ook nog niet op blz 1... Ik sta wel bij drachtige boktmerries 2008 maar dan ook op dat topic niet hier...

Ik heb er 3 van jou, klopt dat? Staan er wel al bij op mijn comp, bij de volgende update door een moddie worden ze er bij gezet in het topic (kan zelf die beginpost niet meer aanpassen, eens in de zoveel tijd doet een moddie dat, zal het meteen eens even vragen)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:05

Haha oke sorry! Ja 3 klopt...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:31

monique die draagt bescheiden Lachen!

leuk overzichtje..

mooi veulen hoor SA de andere merrie is toch ook uitgerekend op 1 januari die heeft nog niets?

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:00

monique4 : zullen we dan maar samen duimen dat het snel 4 mei is Lachen

vandaag heb ik een veulen halstertje gekocht, mooi roze, als het dan toch een hengstje is dan hoop ik dat hij kleurenblind is Tong uitsteken
syl heeft alles in het roze dus babytje moet maar gewoon mee doen. en ik denk heel sterk dat het een merrie is, maarja, wie zal het zeggen....

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:10

Ik zat al te denken, de mijne staat er hier ook nog niet bij, maar dat is na de laatste update van 5-12 geweest dus die staat vermoedelijk ook op de wachtlijst.

Pandora zit nu bijna op 260 dagen en ik doe het ook wat rustiger aan. Ik ben gestopt met de (intensieve) privé lessen en hobbel af en toe nog wat rond in een vrij uur of in een groepsles of ik zet d'r even aan de longe. Ik hou d'r wel bezig want haar kennende wordt ze knettergek wanneer ik d'r helemaal stil zet. Dan breek ik me nek wanneer ik weer wil gaan rijden nadat het veulen geboren is.

Ik heb een blauw veulenhalstertje. Die heb ik nog van toen ik een tijdje een manegepaard reed met een veulen. Het kan dan soms wel handig zijn als je een handvat hebt bij zo'n ding.

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:08

Whitney staat er ook nog niet bij Bloos

14 mei Whitney X Baggio

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 19:40

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:38

Hij is vandaag voor het eerst buiten geweest, vond ie heel leuk Knipoog
Njadien heeft nog een pijnstiller + ontstekingsremmer + oxytocine gehad ivm de baarmoeder, ze heeft nog veel pijn en haar lippen zijn nog wat ruim door het gewroet, maar ze was niet uitgescheurd dus dat is een mazzeltje.
De darmpek (kwam gister al vrij vlot op gang, 15 cm uit zichzelf, bleef daarna steken en kreeg een clisma ter ondersteuning, weer een lange rits, 's avonds kwam er steeds nog kleine beetjes uit) was er vandaag dan eindelijk helemaal af en ook het plassen lukt nu goed, al is het nog in kleine beetjes (hij hoeft het nu niet meer liggend na flink persen te laten lopen). De darmpek was erg veel, maar dat is normaal in dit geval (overtijd + erg benauwd). Hij heeft een beste opdonder gehad en dat is aan die kleine dingetjes te zien, maar hij doet het verder prima. Ik denk dat hij de dood echt recht in de ogen heeft gekeken...
Het is absoluut een schatje, hij vind het geweldig al die aandacht en hij staat altijd klaar voor een knuffel en een kriebelbeurt. Bokken naar zijn mams is zijn favo bezigheid Knipoog
Ik hoop dat hij over een poosje toch een leuk baasje gaat vinden die hem lekker gaat verwennen zoals wij hier ook doen (uhm, wel consequent straks als het nodig is natuurlijk, blijft toch een hengstje Knipoog ). Hij heeft het lieve en knuffelige ook zeker van zijn pa meegekregen, hij lijkt er ook behoorlijk veel op. Njadien is streng maar liefdevol, maar een echte knuffel is ze niet, ze is de dominante merrie hier en daar hoort knuffelen gewoon niet bij. Alleen voor Diana maakt ze ruimte om even te knuffen, maar die 2 hebben dan ook een hele sterke band samen!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:41

Zo, en nu een andere update!

Shanaya: 341 dagen drachtig
Shanaia: 288 dagen drachtig, nog 12 tot nieuwe mijlpaal
Xenah: 193 dagen drachtig, nog 7 tot nieuwe mijlpaal

Van mij mag Shanaya nou ook wel eens gaan doorzetten hoor...

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:45

Jeetje wat een drama SA Bloos! Gelukkig zijn moeder en zoon er redelijk goed vanaf gekomen. Gefeliciteerd met je mooie man!!

Maroush moet inmiddels nog 3,5 maand. Echt spannend zo'n eerste kleintje Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:49

haha,ik denk steeds dat je het over mij hebt ofzo..

jouw merrie heet maroush en ik heet marouschka

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:53

Haha jij dacht al, "ik weet nog van niks" Haha!
Gaaf ponietje heb je trouwens zeg!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 20:54

ja ik dacht al.....volgens mij ben ik niet zwanger hoor,heb ik iets gemist ofzo??

en welke pony bedoel je?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:00

Winoa, wat een schatje!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:04

dat is ze zeker....ik heb een paar pagina,s terug een foto van der neergzet en de hengst waar ze dit jaar door gedekt zou worden maar helaas gaat dat WEER niet door...

ik weet nou echt niet welke hengst ik moet gebruiken

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:40

inowa schreef:
dat is ze zeker....ik heb een paar pagina,s terug een foto van der neergzet en de hengst waar ze dit jaar door gedekt zou worden maar helaas gaat dat WEER niet door...

oei Ach gut
Hoe komt het dat het niet doorgaat ?

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 21:45

Bedankt voor de felicitaties!! Ik ben vandaag 24 jaar jong geworden Haha! .

Ow, vandaag ook een klein mijlpaaltje hier. Negra is vandaag 160 dagen ver. Nog 173 dagen te gaan (uitgaande van 333 dagen)

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:32

Gemiddeld is 340 dagen toch?

Gefeliciteerd Suzanne, met je eigen mijlpaal en die van je paard Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:33

Suzane gefeliciteerd meid

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:43

Heey SA!! wat een knappe kerel..

En wat een super dappere merrie!!

Ik wens je nog maals erg veel plezier met hem, en ik hoop ook dat hij een leuke baas gaat vinden, maar daar heb ik geen twijfels over!!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 09:09

@monique4, vind de buik inderdaad meevallen hoor. ulisse heeft een dikkere buik. Die is dan wel iets verder maar als ik naar haar foto van 202 dagen kijk...maar ulisse is vierkantsmodel gebouwd dan lijkt het ook wel snel dikker.

@Inowa, wat inniemienie die konijntjes zeg, schattig.

@Pletje123, ben je nu dus helemaal gestopt dan? Doe nog wel steeds buitenritje en een half uurtje beetje basis in de bak. Zo'n drie keer in de week. ulisse wordt chagi als ze niets doet.

@SA, (en anderen natuurlijk) hoe weet je of alle darmpek er dan uit is? Misschien domme vraag hoor, weet nu dat hengstjes er moeilijker vanaf komen dan merrietjes omdat ze een smaller bekken hebben en dat het binnen enkele uren op gang moet komen anders geholpen door ev. een clisma.
Ik neem aan dat het eruit is als het overgaat op normale, zij het dunnere mest? En darmpek, ik stel mij daar een kleiachtige zwarte substantie bij voor Nagelbijten / Gniffelen ??

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 10:37

Nou je omschrijving klopt aardig. En volgens mij kan je niet echt controleren of echt alles eraf is... Verward Ik let gewoon altijd goed op eventuele 'pers'neigingen... En ik controleer de eerste uren gewoon goed of ie al gepoept heeft... Maar wij laten sowieso altijd de volgende ochtend (veulens komen toch meestal 's nachts/laat in de avond) de dierenarts komen voor de veulenenting en controle van de nageboorte etc... Dus deze kijkt er ook altijd even na!

Verder nog een update:
Anora: 261 dagen
Pompom: 259 dagen
Ulienke 123 dagen

Bij Pompom en Anora is het dus ongeveer te grote van een grote duitse herder! En bij Anora zal het nu iets groter dan een kitten zijn...