[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

brenpasbeau

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:24

heb gister de schrik van me leven gehad
hij zou een wormen kuur krijgen voor het eerst dus ik stel de wormenkuur in op 100kilo moest van de dierenarts. dus zo gezegt zo gedaan en ik wou hem in ze mond doen ging ook top, en wou de spuit erin doen en toen spoot die hele spuit leeg in ze mond.
ik helemaal in paniek natuurlijk of je hem nou voor 100 kilo geeft of voor 700 kilo ik snel de spoedlijn gebelt van de dierenarts en gezegt wat er gebeurt was hij zij ja ik ga nu contact maken met utrecht en bel je zo terug ik nog meer in paniek krijg ik nog een hiepperventilatie en ja hoor met 3 min belde hij me terug hij zij (ik kom er meteen aan hij moet met spoed gespoeld worden) dus met 15min was hij op stal. hij drukte bij me vader een recept die die op moets halen bij de apotheke dus hij met een bloed gang naar de dinges toen en was binnen 30 min weer terug, normaal doe je er 30 min heen en 30 min terug over de je kan wel op je vingers tellen hoe hart en hoeveel spoed er achter stond. bij de apotheke moest hij norit halen 50 gr in poeder vorm
en hij heb van 9 tot half 12 gespoeld
en om half 12 de norit erin gedaan
en zou om half 2 terug komen
dus om half 2 nog een controle en hij kreeg nog parafiene dus hij heb lekker de helestal onder gescheten
maar dat maakt niet uit het was erop of eronder.
ik ben echt nog nooit zo bang geweest echt nog nooit ik zit dit nu zo tetype met volle ogen van tranen
ik zag hetal helemaal gebeuren dat ik me veulen kwijt was
de dierenarts zij je moet dit in de gaten houden.
sloom worden niet reageren om de dingen om hem heen ademhaling en als je ieder kwartier jaja ieder kwartier even conteroleren of hij nog leefde door hem aan tetikken en elk half uur (als hij ligt )op telaten staan ivm in coma raken en dan gaat hij door
we konden niet naar utrecht want dan had hij het zeker niet gered

maar gelukkig is hij goed de nacht en ochtend door gekomen en dat was het belangrijkste dat waren de gevaarlijke uurtjes
echt iedere keer als ik ga conteroleren dan sta ik tejanken ik wordt er echt helemaal gek van
heb vanmiddag de dierenarts een flinke grote bos met bloemen gegeven, hij heb tenslote toch zijn leven gered samen met me pa mandy (van lorenz ) ( even voor de mensen van stal) en niet tevergeten door mij
er zijn 5 emmers met water verbruikt voor het spoelen. maar goed hij is er gelukkig nog en het is echt een bikkel mij kerel
ik ga nu stoppen en me tranen weg vegen en dan maar weer naar hem toen en weer janken ik ben blij dat ik hem nog heb
sorry voor het lange verhaal maar moest het even kwijt
voor vragen mag je gewoon stellen hoor kan het wel beantwoorden graag de vragen in pascha dr topic Bloos

StOoRzEnDeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:28

OMG dat is wel ff schrikken zeg....wat vreselijk gellukig gaat het weer een beetje goed met haar zeg

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:31

StOoRzEnDeR schreef:
OMG dat is wel ff schrikken zeg....wat vreselijk gellukig gaat het weer een beetje goed met haar zeg

met hem Tong uitsteken ja gelukkig wel maar ik hen nogsteeds jank buien Boos!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:34

Jeetje schrikken zeg! Gelukkig is het wel goedgekomen!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:37

@ pascha7: dat had ik pas geleden ook met mijn jaarling.
de dob schoot los terwijl ik het erin spoot.
gelukkig had ze het meteen weer uitgespuugd.
ik schrok er ook van toen.....

gelukkig is het goed afgelopen

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:45

Jeetje Pasha dat is ook erg Bloos! Vind het eigenlijk ook niet kunnen dat die wormenkuur in een keer door schoot waardoor jou veulen teveel heeft gekregen!
Gelukkig door jou snelle handelen en van de DA leeft hij nog Ja Veel beterschap verder nog ermee. Kan me voorstellen dat je heel erg geschrokken bent Ach gut

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:19

Zo, dat is schrikken! Ik lig ook altijd te klooien met die losschietende doppen bij Equimax. Mag ik vragen waarom je equimax geeft? Is er niet de tijd van het jaar voor.
Gelukkig worden onze veulens ontwormd met een speciale pasta, ben de naam kwijt maar met appelsmaak, deze kopen wij bij de DA (ook op zijn advies), is 1 van de goedkopere (€8) en bij overdosering onschadelijk.

FriesBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:00

Misschien een tip om je veulen te ontwormen, ik heb zelf 3 paarden waaronder een jaarling, vanaf veulen af aan doe ik het altijd zo, ik verdeel de wormenkuur met bijv. mijn shet, die geef ik dan als eerste en het overige van de wormenkuur geef ik dan aan mijn veulen, zo kan er niets verkeerds gaan, het is bij ons op stal ook al een aantal x gebeurd en je schrikt je inderdaad rot. Mocht je geen ander paard hebben staan, vraag dan aan iemand op stal of ze een wormenkuur willen delen, een pony of zo, dan geef jij als laatste de kuur aan je veulen, zo kan er niets verkeerd gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 23:15

Of een veilige kuur geven. Knipoog
De kuur die onze veulens krijgen krijgen de volwassen paarden niet, dus valt er alleen maar te delen onder de veulens. Die kuur is echt speciaal daarvoor. Ontwormen doen wij namelijk onder begeleiding van de DA, en die schrijft altijd andere middelen voor de volwassen pony's voor.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 02:22

Even snel berichtje: Orchid is aan het bevallen.

Edit om 5 uur, schiet niet echt op, ze staat nu wat hooi te eten terwijl haar je weet wel een eindje open staat, ze zwiept met haar staart trapt zo nu en dan naar de buik en kijkt zwaar geirriteerd.
Gaat af en toe liggen en dan weer staan enz.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 07:45

Nog niks, staat nog wel met haar staart een eindje omhoog, ze let heel goed op alle geluiden maar kijkt echt heel afwezig. Ze is inmiddels weer gestopt met eten Haha! Ze staat weer op dezelfde plek in de bak als vannacht, volgens mij houd ze het zo nog wel even vol tot vanavond, vannacht.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:02

Spannend Orchid, zal het nu dan eindelijk komen?!?!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:16

Orchid, volgens mij heeft ze je aardig voor de gek gehouden afgelopen nacht! Vork Maar, zo te horen duurt het niet lang meer. Spannend!!!!!!!!!! Haha!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:31

Die waterblaas moet er even af..Daar was ze vannacht ook tegen aan het drukken.
Maar omdat je vannacht niet goed kon kijken omdat het supermistig was is ze denk ik iets teveel gestoord, waardoor ze het waarschijnlijk heeft opgehouden. Ach ze doet maar, komt er vanzelf een keer uit Haha! Ze doet ook steeds kleine poepjes, en als dat veulen irritant is en ze zet er druk op laat ze zo nu en dan een scheet Haha! Ze weet zelf ook niet helemaal wat ze er mee moet, ze wil het er wel uit hebben maar ze is ontzettend waakzaam, 1 verdacht geluidje en ze staat meteen op en doet de volgende 10 minuten ook niks meer. Verder is het veulen regelmatig irritant, dan legt ze haar oren in haar nek, maar tegelijk daarmee ziet ze iets intererssants, dan moet er ook een oor naar voren. Of er word elke seconde afgewisseld voor-achter-voor-achter Haha!
Maar ze neemt haar tijd maar ik vind het best, officieel is ze op dag 322 dus nog vroeg genoeg Lachen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:48

inowa schreef:
@ pascha7: dat had ik pas geleden ook met mijn jaarling.
de dob schoot los terwijl ik het erin spoot.
gelukkig had ze het meteen weer uitgespuugd.
ik schrok er ook van toen.....

gelukkig is het goed afgelopen

mij veulen kreeg hem voor het eerst en normaal zijn ze niet makkelijk maar hij wel en slikte alles door Huilen

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:49

Neonlight schreef:
Zo, dat is schrikken! Ik lig ook altijd te klooien met die losschietende doppen bij Equimax. Mag ik vragen waarom je equimax geeft? Is er niet de tijd van het jaar voor.
Gelukkig worden onze veulens ontwormd met een speciale pasta, ben de naam kwijt maar met appelsmaak, deze kopen wij bij de DA (ook op zijn advies), is 1 van de goedkopere (€8) en bij overdosering onschadelijk.

dit was ook een equimax:( zie je wel dat het ter ing spuiten zijn Boos! ga dus nu een hele boos mailtje sturen Boos! Boos! Boos!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:50

Neonlight schreef:

moest van de da

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:53

FriesBN schreef:
Misschien een tip om je veulen te ontwormen, ik heb zelf 3 paarden waaronder een jaarling, vanaf veulen af aan doe ik het altijd zo, ik verdeel de wormenkuur met bijv. mijn shet, die geef ik dan als eerste en het overige van de wormenkuur geef ik dan aan mijn veulen, zo kan er niets verkeerds gaan, het is bij ons op stal ook al een aantal x gebeurd en je schrikt je inderdaad rot. Mocht je geen ander paard hebben staan, vraag dan aan iemand op stal of ze een wormenkuur willen delen, een pony of zo, dan geef jij als laatste de kuur aan je veulen, zo kan er niets verkeerd gaan.

ik wou ook eerst me merrie doen maar die is erg moeilijk en als ze hem heb gehad dan gaat ze als een gestoorde in de rondte tollen en dan kan ik het veulen niet meer pakken

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 08:57

Orchid schreef:
Die waterblaas moet er even af..Daar was ze vannacht ook tegen aan het drukken.
Maar omdat je vannacht niet goed kon kijken omdat het supermistig was is ze denk ik iets teveel gestoord, waardoor ze het waarschijnlijk heeft opgehouden. Ach ze doet maar, komt er vanzelf een keer uit Haha! Ze doet ook steeds kleine poepjes, en als dat veulen irritant is en ze zet er druk op laat ze zo nu en dan een scheet Haha! Ze weet zelf ook niet helemaal wat ze er mee moet, ze wil het er wel uit hebben maar ze is ontzettend waakzaam, 1 verdacht geluidje en ze staat meteen op en doet de volgende 10 minuten ook niks meer. Verder is het veulen regelmatig irritant, dan legt ze haar oren in haar nek, maar tegelijk daarmee ziet ze iets intererssants, dan moet er ook een oor naar voren. Of er word elke seconde afgewisseld voor-achter-voor-achter Haha!
Maar ze neemt haar tijd maar ik vind het best, officieel is ze op dag 322 dus nog vroeg genoeg Lachen

meestal worden veulens als het altijd erg druk is op stal in het weekend geboren omdat het zaterdag avond meestal rustig is en zondag meestal wat later de mensen komen ivm uitslapen Haha! mij veulen is ook van zaterdag op zondag geboren om 10 over half 3

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:34

Ik ontworm meestal met Eraquell heb hier nog nooit last van gehad... Nou bedenk ik me ook net dat ik idd eerst de merrie ontwormd heb en daar na pas het veulen, maar dat was vooral omdat de merrie het heel snel door heeft, en zich dan niet meer laat ontwormen, lijk mij dus beter eerst de merrie te doen....
Verder heb ik er bij deze spuiten nog nooit last van gehad dat ie doorschoot.... Ik gaf Zezani en mijn Shet ook altijd Eraquell en Equimax....

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 10:38

Saffier schreef:
Ik ontworm meestal met Eraquell heb hier nog nooit last van gehad... Nou bedenk ik me ook net dat ik idd eerst de merrie ontwormd heb en daar na pas het veulen, maar dat was vooral omdat de merrie het heel snel door heeft, en zich dan niet meer laat ontwormen, lijk mij dus beter eerst de merrie te doen....
Verder heb ik er bij deze spuiten nog nooit last van gehad dat ie doorschoot.... Ik gaf Zezani en mijn Shet ook altijd Eraquell en Equimax....

als ik dus eerst de merrie had gedaan dan had ik dus me veulen nooit meer kunnen pakken want dan gaat die doos het veulen beschermen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:18

pascha7 schreef:
Neonlight schreef:

dit was ook een equimax:( zie je wel dat het ter ing spuiten zijn Boos! ga dus nu een hele boos mailtje sturen Boos! Boos! Boos!

Dat wist ik al, is namelijk de enige dit tot 700 kg gaat. Knipoog
Vreemd dat je met die van de DA moet ontwormen. Onze DA raadt deze juist af. Verward

Semra

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 17:53

*Pascha, dat is schrikken zeg. Gelukkig gaat het goed nu.
Tip: Doe de benodigde pasta op je vinger en dan pas in de mond van het veulen. Kan er nooit wat mis gaan.

*Orchid, en en en????

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:58

Ik ben ook wel benieuwd hoe het bij Orchid gaat.......

Vandaag is Cashmere een maand oud!!!! Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 20:48

Saffier schreef:

ik heb dat ongelukje ook gehad met Eraquell,het is goed spul alleen de dob zelf niet zo
meestal houd ik die ook goed tegen