[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:05

Bellarose, wauw wat een rond buikje! :wow:

Wingslove, Wings ziet er goed uit!

Rianne, oeh das al een flink buikje maar nog weinig uier idd, hoe ver is ze nu? edit lees het al :Y)

Gefeliciteerd Skaay! Wat een mooi kleurtje!

Wij hebben vandaag na flink overleg toch maar besloten Klasien niet van stal te gaan verhuizen. Het plan was eigenlijk om haar volgende week van stal te wisselen. Ze zou dan in een dubbele stal komen met camera. Maar mevrouw kan zich soms zo zenuwachtig maken >;) . Ze staat nu een paar dagen in een andere weide als normaal vanwege bemesting... en god god mevrouw is helemaal over de rooie. Heeft pas weer rust zodra ze in de stal staat...
Aangezien ze al 8 jaar in dezelfde stal staat, met dezelfde buren nu dus ook maar besloten dit zo te laten. We zijn te bang dat ze nog verder over de rooie raakt als ze ook nog eens van stal moet wisselen. Het nieuwe plan is nu om haar in haar eigen stal te laten tot een paar dagen na de bevalling. Als ze dan gewend is met het veulen, gaan we kijken of ze wil verhuizen naar de grote stal. Dan heeft ze toch gewoon meer ruimte met de baby :) .
We gaan nu wel het gevecht aan met de camera om deze te verplaatsen, de afgelopen jaren vond die dat niet zo fijn _-:(

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:21

Skaay, ik zag het op fb voorbij komen, gefeliciteerd!! Heel apart kleurtje!

EF heeft ongelijke tieten :') haha

Ik zweef nog even verder op mijn roze wolk hoor :o

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:21

Wauw Skaay wat een prachtig veulen!!! <3

Iemmaaa: Sommige paarden kunnen inderdaad slecht tegen verhuizen al is het maar paar stallen verderop of op een andere stallen complex dan gillen ze het bij elkaar.
Als klasien zo snel gestresst is zou ik het laten zo mits ze uiteraard genoeg ruimte voor de bevalling heeft.

Hoe zat het met die kabel waarmee je internet/wifi verlengde.. Met zoveel veulen spam is het nooit meer terug te vinden. Die kabel had een bepaalde naam...

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:24

Ja idd, klasien zou maar een paar stallen hoeven op te schuiven maar vrees dat het al te veel is. De stal waar ze nu in staat is 3x3 dus in principe groot genoeg. Als ze toch besluit tegen de deur of iets te gaan liggen, kunnen alle wanden (behalve de achterwand) open worden geschoven. Dus dat moet wel goed komen. Het zou alleen daarna wat krap worden als de baby gaat groeien haha dus hopelijk wil ze daarna wel samen met haar baby verhuizen ;)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:29

Knolselder schreef:
Cynthia82 schreef:
Een soort van strak trekken en dan de achterkant van de pollepel er in drukken, zodat die knapt.

Maar bedoel je dan het handvat of de bolle kant van de schep? Ik geloof wel dat het zo is hoor, maar kan mij moeilijk voorstellen dat die placenta daarvan kapot gaat.

Handvat, maar inderdaad, met je handen kan het ook.

Luna2006 schreef:
Vulina schreef:
Ik heb het één keer gedaan, gewoon met de vingers.

Haha Luna, een ontsmette sleutel :') zodat het nageboorte geen infectie krijgt? :D

Voor een red bag hé, dan kan je het veulen nog altijd raken als je het open maakt.

Ja, en? Als het veulen geboren is, raakt het toch ook alles om zich heen aan wat niet bepaald ontsmet is?

Skaay, gefeliciteerd!!! Een champagne-kindje! <3

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:30

Gefeliciteerd Skaay! Wat een apart diertje, ik hou er wel van! <3

Iemmaaa, niet doen dan idd, Azia is ook zon stresskip, ik herken haar helemaal in je verhaal

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:32

Skaay: gefeliciteerd!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:35

Cynthia82 schreef:
Luna2006 schreef:

Voor een red bag hé, dan kan je het veulen nog altijd raken als je het open maakt.

Ja, en? Als het veulen geboren is, raakt het toch ook alles om zich heen aan wat niet bepaald ontsmet is?

dan kan je even goed een klemmetje random ergens nemen, want het raakt toch alles aan.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:36

Jeetje wat reageren jullie negatief naar Luna. Je kunt hem beter gewoon ontsmet hebben, je weet nooit of je per ongeluk de merrie of veulen raakt. Misschien wel beschadigd dus dan ben je blij als hij ontsmet was.

Skaay gefeliciteerd, ook al zo'n knapperd! De natuur doet goed haar best dit jaar!

Wow 360 dagen :wow: Dan mag ik toch niet klagen met mijn 347 dagen. Hopelijk gaat ze gauw bevallen!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:41

Skaay! *\o/* prachtig kleintje!!! Proficiat!!!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:41

skaay gefeliciteerd, wow een merrie

wings ze ziet er geweldig uit, bescheiden buik maar das normaal voor een merrie in topconditie

Elmar eens met een paneerlaagje, zelfs dan blijft ze knap :P uier is in gang geschoten zo te zien
geen idee van kabel

jeetje Team Sublime ook al 360 dagen, ja die wil het record ook breken :P heb de indruk dat haar speentjes nog moeten vullen, toch?

Heb dat nog al vaak gehoord dat merrie's tegen de wanden gaan liggen, Flo die deed net het omgekeerd, ging lekker midden in de stal liggen :')

straks zit dit topic vol engeltjes, van al die mensen die op hun wolkje zweven ;)

iEmmaaa succes met de camera en inderdaad onnodige stress is best te mijden

cemlys gelukkig van je kat, ik ken dat gevoel helaas maar bij jou een goede afloop dus

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:43

poging tot bijleespost vanaf pagina 260 O:) (heb wel alle pagina's gelezen, maar het gaat zo hard)

GhiGhi hoe gaat het nu met de kleine? Moet je nog iets speciaals doen nu je merrie te rijke melk heeft?

Kiki1976 Jeetje moet je nagaan wat andere mensen/drukte/onrust dan bij zo'n paard eigenlijk doet..

Knolselder ze maakt het spannend :):)

AniekR wat een knap ventje <3

Cemlys super dat je kat weer thuis is gekomen na 3 maanden!! Wij hebben er 2 en moet er toch niet aan denken dat ze weg lopen -O-

Linda2008 Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* Super dat er zo snel gehandeld is, lijkt me toch eng zo'n red bag delivery..

SofieHaven eindelijk!! Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* hahaha hoe ben je op die naam gekomen? :') echt geweldig!!

Pol1 wat een knap koppie <3

Vientje volgens mij heb ik toch iets gemist met het snelle doorlezen elke keer.. Heb je een welshje gekocht als speelkameraatje voor je veulen?

Knolselder balen van de cameraverbinding, ik hoop voor je dat dat snel opgelost is! Anders mis je straks de bevalling nog..

Cemlys erg vervelend mensen die andersmans dieren voeren! Ze vergeten wel even dat ze dan soms van huis weg blijven.. ik duim voor je dat ze straks met bandje snappen dat ze niet meer moeten voeren! en dat ze gewoon weer bij jou thuis komt voor het eten

Linda2008 wat een droppie <3

Caesar pff jeetje, dat is flink balen van die tweeling.. Maar ook zonde dat ze het niet wisten na het scannen. Dan ga je er ook niet vanuit dat er nog een achteraan komt.. Andere veulen was wel gewoon helemaal goed?

Kiki1976 ah ohh ook een fokmerrie?

Pretty mijlpaal *\o/* hopen dat je ook snel kan genieten van een veulentje!

Sofiehaven wat een knap getekend veulen <3 Kan heel goed begrijpen als je een effen paardje gewend bent dat dan zo een met veel wit even wennen is.. :)

Bellarose haha snap wel wat je bedoeld :+ maar wat een mooie merrie heb je zeg! <3

Crines de theorie van KBK? Is het dan met een ronde buik een merrie en een buik die niet mooi rond is een hengstje?

whahaha gaan we het hier nu over elkaars tieten hebben _O- :') Het moet niet gekker worden hier hoor haha

Kiki1976 hahaha ik zie al een meid tussen de paarden door lopen en onder alle buiken kijken :')

linda2008 Wat een snoepje is Pippa zeg <3 Is papa zwart dat je niet volledig bont getekend is als mama?

Knolselder fijn dat het probleem met de verbinding opgelost is! Is toch wel zo fijn als je je paard extra in de gaten wil houden..

luna2008/caesar het lijkt met ook dat je een pollepel makkelijker vast kan houden met kracht zetten, zeker als je ook nog vochtige/natte handen hebt (van het aanraken van de red bag of de merrie etc)..

Crines haha gelukkig maar dat je die bevallingsbox niet nodig hebt gehad dan! Ik zet de mijne naast haar stal, dan hoef ik het op het moment zelf niet aan te denken :')

linda2008 oh jak ik heb nu echt een beeld voor me dat iemand op een red bag zit te bijten -O-

Team_sublime pff jeetje dan laat ze wel op zich wachten zeg!

skaay gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* Wat een apart kleurtje, ben benieuwd naar meer foto's!

iEmmaaa jeetje dan is ze wel gevoelig voor veranderingen. Dan denk ik dat je de juiste keuze maakt! En nu maar hopen dat de camera het er mee eens is om te verhuizen of dat hij ook slecht tegen veranderingen kan.. :)
Daarna is ze waarschijnlijk druk met haar baby en als die er maar bij is komt het vast wel goed! ;)

Ik denk inderdaad dat Luna het meer bedoeld als je het veulen of merrie raakt en het open is, als je dan een vies iets hebt dan heb je sneller kans op infecties..

Pff zo ik heb er even over gedaan maar het zit erop :9
Hier begint de merrie die bij maquavinci staat ineens heel erg op te schieten, terwijl ze pas 29 mei uitgerekend is (vanaf 14 mei op 320 dagen)
Zal even een uier foto plaatsen van haar:

Afbeelding

Maquavinci doet het rustig aan haha die heeft nog niks :+
Vandaag is ze weer geënt en een wormenkuur gehad dus ze kan weer even vooruit ;)

Edit foto vergeten bij te voegen :+

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:45

Gefeliciteerd skaay! Mooi kleurtje!!

RB en pollepel kan ik niets over zeggen... Nog nooit n RB gehad maar ga die pollepel wel onthouden ;)

*kruipt onder meeleessteen want ben kapot, vandaag al onze Amerikaanse spullen terug gekregen dus de hele dag bezig geweest waardoor ik nu echt doodop ben ;) *

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:47

Oh en Elsa's uier zag er weer wat groter uit, lijkt alsof de speentjes we beginnen vullen, testje was nog hoog dus niks spannends

Afbeelding

Achterkant is ook al vol

Afbeelding

Onze dochter heeft zich even geamuseerd

Afbeelding

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:47

Zo :wow: wat een bijleespost!!

Papa van Pippa is de halve hackney hengst TH's Exclusive Bentley, hij is donkerbruin met witte voetjes. Dus zowel papa als mama zijn zwart (alleen papa met agouti, en mama met zilver) Star heeft haar bont voor het eerst niet doorgegeven, maar dat vind ik niet erg. Nu heb ik 2 effen en 3 bonte ;) :P haha stand weer wat gelijker getrokken :')
Fotootje van papa Bentley;

Afbeelding

Fotsy, elke vooruitgang is er een ;)
Aahh die staartjes, hihi cute!!

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:50

CL lekker rustig aan doen dan :(:) lijkt me behoorlijk wat werk al je spullen vanuit Amerika uitzoeken..

Fotsy het lijkt inderdaad alsof de spenen ook beginnen te vullen

Linda2008 oehh ook zo'n knapperd <3 grappig die witte voetjes en dat Pippa die ook heeft. Dus volgend jaar nog een effen dan staan ze gelijk haha :P
Laatst bijgewerkt door BianCatjee op 13-04-16 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:50

Skaay gefeliciteerd. Mooi veulen.

Sommige staan echt al goed op knappen zeg.

Voor de wakers succes vannacht.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:57

Haha bianca, als mijn effen merrie volgend jaar een effen veulen geeft dan kan het... Maar de andere merrie is bont en beide zullen ze door een bonte hengst gedekt worden, dus stand voor de bontjes blijft denk ik hoger :') haha

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:58

Haha grote kans dat de bontjes dan voorop gaan lopen :')

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:59

Lisanne, mijn reactie op Luna is niet negatief. Ik begreep niet wat het probleem is, aangezien het veulen na de geboorte van alles aanraakt wat niet ontsmet is.
Maar zoals Bianca zegt, dat als je het veulen beschadigt, het dan beter is dat hetgeen je gebruikt ontsmet is, dan snap ik het.

Alleen denk ik dan weer niet dat je het veulen beschadigt als je een pollepel gebruikt en ja, als je handen nat zijn, kan ik me goed voorstellen dat je geen grip kan krijgen en een hulpmiddel zoals een pollepel (als het maar stomp is) goed kan gebruiken.

Goede tieten, Fotsy!

En Bentley is een knappe papa!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:02

Wat mij betreft was het niet rot bedoeld tegenover Luna hoor, ik vond het gewoon even grappig :D Het is niet zo, dat het zo taai is, dat je moet gaan staan hakken ofzo :P het is meer de combinatie glad met taai, wil je de merrie/veulen beschadigen, moet je vrij hard je best doen..

Gefeliciteerd Skaay!
Laatst bijgewerkt door Vulina op 13-04-16 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:04

'Gaat staan hakken' ook echt :')
Ik denk in plaatjes/filmpjes hè?

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:05

pff ik ben zo bang voor een red bag delivery.. heb er al tig keer stukken over gelezen en weet wel wat je moet doen, heb het voor de zekerheid ook opgeschreven maar zo bang dat het ook echt gaat gebeuren en ik dan door de stress/paniek niet meer weet wat ik moet doen -O-

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:06

Cynthia82 schreef:
'Gaat staan hakken' ook echt :')
Ik denk in plaatjes/filmpjes hè?

hahaha anders ik wel :') :') zie nu iets heel raars voor me met deze tekst..

GhiGhi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 22:15

Gefeliciteerd linda en sofie knappe veulens!!

En super tof dat jullie er ook optijd bij waren met de red bag! Super gehandeld dus !