[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tammiebels

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:33

Niks gebeurt hier, wel wat troebeler vocht nu en in vergelijking met eerdere nachten een uitermate rustige merrie gehad

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:34

Cemlys schreef:
Precies pretty als ze komende nacht niks geeft dan graag het weekend. Moet morgenmiddag werken, werkedonderdag s ochtends en deel middag en vrijdag hele dag. Vandaag merrie en veulen naar buitenstal verhuizen en hengst naar binnen. Heeft ze in elk geval de stal alleen zo.

konden we het maar plannen he :D

morgen is mijn moeder de hele dag weg en die zou er ook wel echt graag bij zijn. donderdag kan ik niet weg op het werk en maandag ook zeker niet, dusssss lieve cach, vanavond, of vrijdag tot en met zondag :')

echt irritant, in mn achterhoofd dacht ik telkens, ooh nog 3 weken , want ze is natuurlijk pas 24 mei uitgeteld, en aangezien ze vorige keer 12 dagen overdroeg, dacht ik telkens, duurt nog even, maar nu ze sinds vrijdag hars had en een aan het veranderen ging, zou ik echt helemaal knetter gek worden, als ze nu alsnog later dan 24 mei een veulen geeft haha

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:37

Weer een harsje is ook hard en droog ph iets onder 6.5

Afbeelding

rebecc54

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:51

Geen veulentjes geboren vannacht? Denk idd ook datze gewacht hebben tot beter weer :p.
Uiers hier zijn iets voller geworden weer. Gisteravond was het hooi niet interessant en de staart en voorpluk zijn flink geschuurd..
Veulen zou nog niet moeten komen, maar heb geen oog dicht gedaan vannacht...

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:19

Is het bij jullie ook zo benauwd? Pff het is hier echt enorm warm en vochtig.. Het waait gelukkig wel wat..

Gaat de goeie kant op Onley!!

Rockey, ik denk ook niet dat jou merrie gaat wachten tot de 24e hoor!

Ik word een ietsiepietsie beetje gek van mijn merrie, of van mezelf, eerste-veulen-stress denk ik. 8)7

Uier vanmorgen... Het is heel hard, best vol naar mijn idee? Spenen wijzen nog naar binnen en ik krijg er niets uit om te testen.. :n
Afbeelding

Gisteravond was ze regelmatig aan het gapen/stampen/schoppen en zwiepen met dr staart.. Tot nu toe vind ik bijna alles wat afwijkt van stilstaan en slapen verdacht. :+
Laatst bijgewerkt door MDJ op 05-05-15 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:19

Loasje, gefeliciteerd!!! *\o/* En nummer 2 erachteraan, dat gaat mooi. *\o/* was je hier wel bij?

Rosemarin, gefeliciteerd! *\o/*

Haha pretty, dat je dat nog weet, 5 mei, dat is inderdaad wel Neon-dag. :D Maar stiekem heeft ze meer met het hemelvaartsweekend, en ik gok daar ook op. In 2005 viel 5 mei op hemelvaartsdag trouwens. :P

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:34

Hoe zou ik dat kunnen vergeten,ik volg Neon al vele drachten in het DBT. :D
Hemelvaart is helemaal ook niet ver meer weg!

MDJ dat is al een fiks uier hoor,ik zie dat hij zelfs al glimt dus er zit zeker spanning op.

Rockey ik geloof ook nooit dat ze nog langer wacht,ze geeft je gewoon een mooi merrieveulen deze keer.

Spannend dus verder voor Onley en Tammiebels en Cemlys!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:38

lisch hoe is het met jou merrie trouwens, die is vandaag aan de tijd toch?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:39

Neon is vandaag 335 dagen drachtig. Haar meiveulens zijn tussen de 342 en 352 dagen dracht geweest. Hemelvaartsweekend is 344-348 dagen, dus dat valt er prima tussen dit jaar. :P

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:41

Is het trouwens normaal dat het uier erg hard is? Ik hoor hier wel vaker dat er gesproken word over een hard uier maar bedoelt men dan dat er flink spanning op staat of gewoon echt hard? Beetje vage omschrijving misschien maar het is allemaal nieuw voor me en Lucky dr uier voelt echt hard, niet gewoon zacht weefsel waar wat spanning op staat zeg maar..

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:42

Neons uier is al een week of 2 echt hard, en dat is niet van de spanning, want haar uier is nog lang niet vol.

KN2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 10:53

Mijn merrie is vandaag 370 dgn :( Hoef ik mij nog geen zorgen te maken?

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:28

MDJ maak je maar geen zorgen,een uier kan echt keihard zijn hoor.

Ik ben echt benieuwd naar Neon haar veulen,is toch eens een heel andere combi dan dat we van jou gewoon waren.

KN2011 vervelend dat je ook al zolang moet wachten :(:) ,maar normaal komt het als het klaar is.. Maakt de merrie zich wel al klaar verder lichamelijk?

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:40

pretty schreef:
Onze Toppers ze begint eindelijk met uier te maken zie ik. :D
Die kling ga ik nooit op af. Dat wisselt zo erg! Alleen toen Vera de vorige keer veulende hing er wat bloed aan. Ik liet ze buiten en ze begon.

Klopt, maar wil niet van de uier uitgaan... Dit omdat ook veel merries met een niet volle uier veulenen, dacht dat haar kling dan een goed alternatief was. Zigiandra heeft nu al zo'n 4-5 keer een druppel bloed aan haar kling gehad, dat zou met het draaien van het veulen te maken hebben? Ze loopt sinds begin april 24/7 buiten. Afgelopen zaterdagnacht was ze zeer onrustig, maar toch geen veulen. Ze plaste toen wel 6x in een half uur. Tegenwoordig gebeurd het vaak dat wanneer ze mest, ze daarna direct gaat plassen of andersom. Geen touw aan vast te knopen dus... :(

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:42

KN2011 schreef:

Ikzelf heb daar geen ervaring mee, de fokker ook niet. Maar ik zou de paardenarts bellen met de vraag of merries ingeleid kunnen worden. Zou geen risico nemen met de kans op een te groot veulen en dus complicaties bij bevalling. Heb je de correcte dekdatum en de merrie diverse keren laten scannen? (18 dagen- 30 dagen en dan nog diegene voor de evt gust-verklaring moeten sowieso geloof ik)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:43

Met 370 dagen zou ik idd ook raad gaan vragen.
Zou mij veel te lang duren.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 11:56

rockey schreef:
lisch hoe is het met jou merrie trouwens, die is vandaag aan de tijd toch?

Jaa klopt! :j vandaag is een mooie dag bevrijdings dag 8-)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:52

Onzetoppers, dan heeft die zogenaamde fokker het een beetje mis wat testen betreft. Biest word pas aangemaakt tijdens de bevalling dus dat is gewoon onzin ;)

MDJ uier hard is inderdaad spanning erop.. Denk dat bij jou merrie nog wel het een en ander bij kan :)

Rockey, kijk eens naar mijn Bo.. eerst vol uier,dunnere mest, melk erin, test 5.5 en nu heb ik nog niks...

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 13:54

om dat papa de gray factor heeft kan dit er uit rollen
4.10% -
Gray (Bay Roan)
4.10% -
Gray (Bay) Tobiano
4.10% -
Buckskin Roan
4.10% -
Buckskin Tobiano
4.10% -
Gray (Buckskin Roan) Tobiano
4.10% -
Gray (Bay)
4.10% -
Bay Roan Tobiano
4.10% -
Buckskin
4.10% -
Gray (Buckskin Roan)
4.10% -
Gray (Buckskin) Tobiano
4.10% -
Bay Roan
4.10% -
Bay Tobiano
4.10% -
Gray (Bay Roan) Tobiano
4.10% -
Gray (Buckskin)
4.10% -
Buckskin Roan Tobiano
4.10% -
Bay
1.56% -
Gray (Red Roan)
1.56% -
Gray (Red (Chestnut/Sorrel)) Tobiano
1.56% -
Palomino Roan
1.56% -
Palomino Tobiano
1.56% -
Gray (Palomino Roan) Tobiano
1.56% -
Gray (Red (Chestnut/Sorrel))
1.56% -
Red Roan Tobiano
1.56% -
Palomino
1.56% -
Gray (Palomino Roan)
1.56% -
Gray (Palomino) Tobiano
1.56% -
Red Roan
1.56% -
Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
1.56% -
Gray (Red Roan) Tobiano
1.56% -
Gray (Palomino)
1.56% -
Palomino Roan Tobiano
1.56% -
Red (Chestnut/Sorrel)
0.59% -
Gray (Blue Roan)
0.59% -
Gray (Black) Tobiano
0.59% -
Smoky Blue Roan
0.59% -
Smoky Black Tobiano
0.59% -
Gray (Smoky Blue Roan) Tobiano
0.59% -
Gray (Black)
0.59% -
Blue Roan Tobiano
0.59% -
Smoky Black
0.59% -
Gray (Smoky Blue Roan)
0.59% -
Gray (Smoky Black) Tobiano
0.59% -
Blue Roan
0.59% -
Black Tobiano
0.59% -
Gray (Blue Roan) Tobiano
0.59% -
Gray (Smoky Black)
0.59% -
Smoky Blue Roan Tobiano
0.59% -
Black

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:00

KN2011 schreef:

Die van mij is bevallen op ruim 370 dagen dit jaar.. En mij werd sterk afgeraden door de dierenarts om in te leiden. Dit omdat het veulen misschien nog niet 'af' is. Tegen mij werd gezegd het komt als het er klaar voor is. En dat is gebeurt al weet ik dat het je erg onzeker maakt!

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:02

Dustinlover schreef:
Onzetoppers, dan heeft die zogenaamde fokker het een beetje mis wat testen betreft. Biest word pas aangemaakt tijdens de bevalling dus dat is gewoon onzin ;)

Die 'zogenaamde fokker' (lekker respectvol) is al een aantal keren fokker van het jaar geweest. Ik neem mede daarom (ook gezien zijn jarenlange ervaring) zijn advies ter harte :-) ga niet klooien met de uier... Wat een ander doet moet hij/zij lekker zelf weten.

Biest wordt overigens al ruim voor de bevalling aangemaakt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:10

naja de meningen over fokken en wat goed is veranderen voortdurend en er wordt ook veel wetenschappelijk werk erop gedaan om alles uit te zoeken dus niet elke fokker kan op de hoogte zijn van hoe het nu is. Dus ook een hele goeie fokker kan al eens "ouderwets" zijn in zijn overtuigingen,omdat hij uitgaat van de kennis die hij toen vergaard heeft.
Hoop dat ik het goed zeg zo. :P
Maar ik weet dus ook niet beter dat de biest pas net voor de bevalling of zelfs tijdens aangemaakt wordt.

Inleiden is ook heel risicovol heb ik altijd gehoord en zou ik dus niet doen zonder medische reden (bijvoorbeeld dat je ziet dat de merrie het echt niet meer trekt)

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:19

Vandaag is mijn lieve koda alweer een maand oud! En voor het eerst in de wei gegaan samen met Kiss en wapper van Smooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:29

zoooo wat een flink veulen al!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 14:31

OnzeToppers schreef:
Dustinlover schreef:

Die 'zogenaamde fokker' (lekker respectvol) is al een aantal keren fokker van het jaar geweest. Ik neem mede daarom (ook gezien zijn jarenlange ervaring) zijn advies ter harte :-) ga niet klooien met de uier... Wat een ander doet moet hij/zij lekker zelf weten.

Biest wordt overigens al ruim voor de bevalling aangemaakt.

Ik lees constant de fokker dit en dat.. En ik weet niet.. vind dat zo overkomen van dat jezelf niks weet/kan? Ik praat ook veel met mede fokkers, maar dat zijn gewoon kennissen, vrienden.. Het komt over dat die alles beter weet en dat irriteert een beetje..

Lovelynn inderdaad een flink veulen!