[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:01

Mooi strak en in goede condite PP!
Wordt ze nu nog volop getrained of dit jaar niet?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:03

Er wordt momenteel nauwelijks iets gedaan.
Zo'n 2-3 per week aan de longe.
En er zit zo af en toe iemand op.
Maar trainen mag het niet heten.
Het is meer bezigheidstherapie.
Sinds eind juni al helemaal uit training.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:04

Jeetje wat gaat iedereen hard hier!!

Granaina krijgt ook geen merriebrok, ik heb het even geprobeerd maar ze plofte van energie daarvan. Ze krijgt nu gewoon de brok die ze allemaal krijgen, maar dan meer ; PAVO Liga, dat is een brok die 3x zoveel gevitamineerd en mineraliseert is. daarnaast geef ik nog magenesium bij.

Begon ze met dag 305 al wat uier te krijgen, madam zag sneeuw en alles slonk weg hahaha. Afschuwelijk vond ze die witte bende. Nu heel langzaam begint het weer iets te vullen. Ik merk nu wel echt dat ze minder grote porties voer tegelijk kan wegwerken.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:05

Ik heb trouwens al 2x een mail gestuurd naar de moderator, maar ik kom niet op de lijst op de eerste pagina te staan.. ik weet ook niet waarom. Mijn berichten worden wel gelezen, maar niet beantwoord en er wordt ook niks mee gedaan :(

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:25

Ponyparadijs; ik vind ze idd ook meer tonen dan voorheen.

Ik heb bij pepper ook een uier foto, ze is nu 266 dagen drachtig.

24 januari
Afbeelding

Gisteren 28 januari
Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:01

Sorry ik heb een dappere poging gedaan om alles bij te lezen maar is niet gelukt.
Veel gaande hier.

Rainbow zit vandaag op 270 dagen dracht.

Ik dacht laatst nog van tis maar goed dat ze nog even moet met dit weer, brrr.

We hebben de rubberen staltegels en de stalwanden binnen.
Dus dat is mooi geregeld, nu hopen op een goed verloop van dracht en bevalling en natuurlijk erna.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:13

Vitaquilla, ik geloof niet dat dat hetzelfde is anders waren mijn paardjes al wel eerder dik geweest. Daarnaast is paardenmeel niet alleen maïs :)

Leuk die springende pony's zo. Tja ik denk dat een klein sprongetje niet zoveel kwaad kan.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:23

ik heb ook nog een foto van pepper in december 2009,was ze 6 maanden drachtig.

Afbeelding

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:23

Sprongetjes waren echt maar 35 à 40cm en zijn er 4 of 5x overheen geweest.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:28

Of het nu wel of niet goed voor ze is, wat een heerlijk enthousiasme bij de kleintjes. Springtalentjes!!
Haha, ook hier geen doen qua uierfoto's met de shetten door de bagger en haren. Maar die van ons kennende duurt het nog wel even (áls ze al uier krijgen :\ ).

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:32

Zo heb ik Vera,zij krijgt maar uier een paar daagjes vooraf,ervoor helemaal niks,speldeknopjes! Heerlijk zulke merries,zit je nooit lang te wachten op niks.. :D
Kegelen of harsen doet ze ook nooooooit.
Blij dat er nog pony's zijn hier met bagger. :')

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:00

Pfff, handig hè, zulke eigenwijsjes!? Bij jou dus ook. Hier maar 1 merrie die normaal uier krijgt en melk laat zien (en die hebben we nu net niet gedekt). Candora hier is het ergste, en die is ook al eens bijna 5 weken te vroeg geweest. Geen leuke grapjes! >;)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:39

5 weken te vroeg zonder iets te laten zien is wel het toppunt. Ik zie altijd wel dat het er aan zit te komen,ken je merries en weet hoe ver ze gaan in voortekenen.
Melk laten zien deden ze hier ook echt nooooit maar vorig jaar had ik er 2 die netjes kegelden een paar uur ervoor en een uur ervoor de melk lieten lopen. Kon je zo gaan bijzitten met de popcorn omdat je zag dat het zo zou komen. Maar dan praat ik ook over uren en moet je dus heel vaak checken wil je het zien aankomen.
Maar ik hang er zo een beetje constant onder eens de 320 dagen in het vizier. :')

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:45

pepper is ook zo ontzettend voorspelbaar,maar ik heb zo het vermoeden dat ze me dit jaar gaat verassen.

ik had gisteren trouwens een situatie met pepper waar ik best van schrok,ze is echt helemaal uit haar doen bij de andere pony,s in de kudde.
zonderd zich af en gedraagd zich agressief

[VVDD] pippi,heldin van de dag!

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:47

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Platte kont.
Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:56

Die pepper.
Hier gaat het zeer gemoedelijk.
Ook onder het eten.
De hele groep staat bij elkaar.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:05

RX ze lijkt vooral naar onderen drachtig precies,op de foto van de zijkant te zien.
Bij jou ook een harige uier. :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:31

Tara_13 schreef:
Ik heb even jullie advies nodig, aangezien ik meer uierdillema's voorbij zie komen.
Sinds dat mijn veulen van afgelopen jaar is afgespeend heeft Tara eigenlijk een beetje uierproblemen gehad, het begon met een flinke uierontsteking en daarna eigenlijk nog altijd een gevuld uier. Mijn dierenarts zegt dat het vanzelf wel over zou gaan, maar nu zijn we een paar maanden verder en vind ik dat ze toch nog wel een flink uier heeft wat ook nog wel iets gevuld is.
Heeft iemand hier verstand van?

[ Afbeelding ]

Gisteren niet meer op gereageerd, moest nog even de goede foto erbij zoeken.
Neon heeft ook meerdere veulens gehad, en nu heeft ze ook altijd wat uier. Lijkt gevuld, maar als je straks gaat kijken stelt het natuurlijk helemaal niets voor, zijn het gewoon wat meer hangtietjes.
Deze foto is van juni 2013, fotomeeting. Laatste veulen was in september 2012 afgespeend, ze is in 2014 pas teruggedekt.

Afbeelding

Hangtietjes. :')

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:55

pretty schreef:
RX ze lijkt vooral naar onderen drachtig precies,op de foto van de zijkant te zien.
Bij jou ook een harige uier. :D

Klopt het is een heel rank paardje en onder zweeft er een babe ☺.
Der bibs was wel mooi rond maar nu heeft ze rap een platte kont gekregen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:08

Ik heb juist eindelijk het gevoel dat mijn paard volwassen wordt! Het bleef zo'n plat paard, heel jeugdig. Nu eindelijk een lekkere kont eraan. Hopelijk houdt ze die!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:09

Diane_Basje schreef:
Sprongetjes waren echt maar 35 à 40cm en zijn er 4 of 5x overheen geweest.

Als ze maar met enthousiasme springen, een merrie die het zelf niet meer ziet zitten doet het ook niet hoor. tenzij je ze flink aanjaagt natuurlijk

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:22

Schitterende foto Neonlight! Wel wat anders dan de standaard tietjes-foto's ;-) Dus bij haar bijna altijd zo?
@Pretty: vonden wij ook! Haar 1e veulen kwam redelijk op tijd en we waren gewaarschuwd dat haar zus met ook met nagenoeg geen uier veulende. Dus op tijd alarm omgedaan. Bij nummer 2 helemaal raar: Meestal checken we vanaf ongeveer een maand van tevoren. Toevallig hadden we de drachtige merries 2 dagen ervoor verplaatst en even snel gekeken; meer voor de fun. Nul komma nul uier. Dan kijk je raar als je 's ochtends opeens een veulen in de groep ziet staan! En niet verrekend qua dekdata. Haar moeder schijnt hetzelfde te flikken. Dus vanaf nu 5 weken van tevoren de zender op :+

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 17:31

Haar tietjes zijn vanaf opzij zichtbaar. :j Moet overigens bekennen dat ik sinds dat ze drachtig is nog niet aan de uier gekeken heb, maar deze foto is dus van een periode dat ze niet zoog en niet drachtig was. Sommige merries hebben nu eenmaal standaard wat tietjes na een veulen (of meerdere, Neon heeft er al 7 gehad inmiddels).

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:20

Dat heeft Clio ook,zij heeft volgens mij wel al tien veulens gehad en ze heeft een cupje waar menig jaloers op is..maar helaas voor haar hangtieten :')

Arianne helemaal niks heb ik nog nooit meegemaakt,meestal is er wel iets te zien gelukkig. Wel eens op een avond de veearts gehad en die zei dat de merrie de eerste twee weken niet zou veulenen ( ik vertrouwde het niet) en jahoor,enkele uren later veulende ze. :D

Mooie foto van neon! Aan haar is niks te zien dat ze fokmerrie is.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:59

Ik hou maar zelden van appies, maar Neon vind ik wel heel gaaf!

Mijn grootste drama hier is Empty al 2x op rij.. 1e veulentje om half 11 's avonds kijk(0,0 uier kon geen melktest doen).. 's ochtends ook niks aparts.. En 's smiddags kom ik thuis en staat er ineens iets in de wei erbij :P
2e veulentje ook weer 0,0 niks en ik kwam op de wei aan en dacht dat zowel merrie als veulen dood waren zo lagen ze... Empty had een zware bevalling gehad en denk dat het veulen er net enkele uren lag..

Hopelijk kan ik er dit jaar bij zijn, maar ik ben er weer bang voor met die muts..