[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:24

Spannend met Yentl! Om de twee uur vind ik al soort van waken hoor, succes! Erg spannend ik ben heel benieuwd naar jullie baby. Had ze bij haar vorige veulen echt uiervorming?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:33

Ja toen ging t helemaal volgens het boekje: 10 dagen vantevoren proefdraai (gewaakt want ik dacht dat t al zover was), 2 dagen wax en laatste dag echt kegelen, liep de melk langs haar benen.
Tja, dan weet je wel dat het wel heel gauw gaat komen.
Maar nu is het heel anders: ze ligt s nachts niet (deed ze vorige keer wel) en dat nestelgedrag had ze ook helemaal niet. Die lange kling kwam ook pas veel later.

Lisette1987

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:45

ooohhhh spannend!!!!!!!!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 22:48

Spannend yildiz!

Nu ben ik toch even verward, ik dacht dat de veulens draaiden rond 9 maanden en dan tegen het eind van de dracht enkel indalen?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:01

toch maar weer bedacht dat Arie verkocht mag worden...hoe moeilijk ook. De prijs is er naar om hem dan wel echt alleen naar iemand te doen die echt voor hem wil gaan dus binnen een week ik hij niet verkocht...maar dan nog :\
http://www.bokt.nl/markt/ad/237240/arab ... g-hengstje

Het klinkt mij meer alsof Yentl het dit keer op haar eigen manier doet. Zo ontzettend spannend!! :)
Pony begint nu ook wat meer uier te vormen, ene dag lijkt hij wat ronder dan de andere dag.
Afbeelding Nog lekker warm in haar bontjas :)

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:19

Yellomofoon schreef:
Spannend yildiz!

Nu ben ik toch even verward, ik dacht dat de veulens draaiden rond 9 maanden en dan tegen het eind van de dracht enkel indalen?

Nee, het veulen draait pas tijdens de bevalling echt in de juiste houding.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:27

proefdraaien doen ze wel eerder toch :D hoe gaat het met Mausi Roma, merk je al wat?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 23:41

Proefdraaien doen ze idd wel wat eerder, maar echt draaien pas tijdens de bevalling.

Met Mausi gaat het goed, ik heb het idee dat ze nu echt wat ronder wordt, zondag zit ze op 200 dagen, dus dan zal ik weer eens een foto maken.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 08:40

Wauw Yildiz wat heeft die een mooie ronde buik!!

Verder zag ik nog wat buik fototjes! Vind het allemaal zo spannend, ook wat er bij jullie uit komt!

Woogy, moeilijke beslissing, vind het een gaaf beestje en kom vast en zeker goed terrecht!

Fab vandaag 291 dagen, begint nu echt op te schieten :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:11

Je "kind", want dat is t toch een beetje, verkopen is altijd lastig maar je kunt gewoon niet alles aanhouden... Lastig maar als je weet dat ze n goed thuis gaan krijgen scheelt al boel.

Vannacht rustig gebleven. Hubbie tot 1 gewaakt en hen daarna om de twee uur m'n wekker gezet. De uren daartussen heeft een vriendin voor haar rekening genomen. Dat is dan wel weer het voordeel van een IP camera. ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:08

Dacht dat het makkelijker zou worden nou hij zo ver weg staat, maar niet dus. M'n kleine vechtjas.

Ze maakt het wel echt spannend he, dametje doosje!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:12

Spannend Yildiz!

Soms moet je toch keuzes maken he, Woogy, maar leuk is anders -O-
Ik moet deze zomer toch ook iets weg gaan doen, maar zie er nu al tegenop....

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:24

klopt, maar we willen Hansje hoe dan ook houden(of iemand met er een gruwelijk bedrag voor willen geven) en als alles mee zit beide veulens van volgend jaar. Arie staat dan wel echt heel erg betaalbaar bij een vriendin dus echt haast zit er niet achter, maar als ik er nu niks aan doe hebben we hem over tien jaar nog, en dat is nou weer niet helemaal de bedoeling.

Ben je er al een beetje over uit welke van jouw dames eruit gaat??

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:31

Woogy schreef:
klopt, maar we willen Hansje hoe dan ook houden(of iemand met er een gruwelijk bedrag voor willen geven) en als alles mee zit beide veulens van volgend jaar. Arie staat dan wel echt heel erg betaalbaar bij een vriendin dus echt haast zit er niet achter, maar als ik er nu niks aan doe hebben we hem over tien jaar nog, en dat is nou weer niet helemaal de bedoeling.

Ben je er al een beetje over uit welke van jouw dames eruit gaat??

Ely blijft in ieder geval en eigenlijk wil ik het merrieveulen van vorig jaar ook aanhouden (die wordt zo gaaf!).
Maar Dos is ook een heerlijke merrie en dan komt het veulen van Ely er nog aan...
Keuzes, keuzes, keuzes...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:06

Lastige keuzes dames.. Lisa ook voor jou vervelend met je knappe Aar.

Ben benieuwd naar een foto van Mausi.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:36

Afbeelding

Beetje wazige foto door het inzoomen, maar anders komt ze steeds naar me toegelopen.
Mijn dikke dametje en daarnaast m'n merrieveulen van vorig jaar <3

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:43

Lastig kiezen idd! Maar ik denk altijd: komt tijd, komt raad. Tegen de tijd (of daarvoor) dat de keuze gemaakt moet worden kunnen er wel weer dingen gebeuren die je niet had voorzien..
Ik moet er van de zomer ook 1 weg doen, maar welke weet ik ook niet, zien we dan wel..

Wat een mooie buik annikab! Ook al zo'n knuffelmerrie :D leuk!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 12:54

Hier zal ook niet alles gehouden kunnen worden. Ik hik al de hele tijd op tegen heaven te verkopen. Zij is mijn 2 jarige uit fab maar en ik was zoo blij dat ik eindelijk een levend merrieveulen uit fab had en dan ook nog zo'n top karakter. Maar nu ik ga nadenken ben ik veel liever bezig met men mini's en rij ik al amper op fab. Waarom dan nog zo'n grote aanhouden? Maja emotioneel is het heel moeilijk. En dadelijk weer 3 veulens dus dan moeten er echt knopen gehakt gaan worden. :(

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:23

verrot moeilijk. onze motivatie om Hansje te houden is simpel, we willen een renpaard maken van hem/haar en er zelf mee koersen. Pony is beschermde diersoort en gaat nooit weg. De veulens van volgend jaar willen we uiteindelijk graag mee verder fokken, als dat merries zijn gaan ze er waarschijnlijk niet uit. Hengstveulen van Pony 2015 is al besproken, hengst uit Pris 2015 moeten we echt kijken hoe die eruit ziet, beter dan Zaar blijft hij en gaat Zaar eruit. Mooie merrie blijft die.
Arie past niet in ons 'fokdoel' thuis. Niet mooi genoeg voor de showring, en niet goed genoeg(denk ik) voor de baan. Echter als hij niet verkocht is met 2 jaar en 8-9 maanden ga ik hem wel rustig beleren en kijken of er speed in zit.
De emotionele waarde die we hechten aan een paard is zo lastig...zou verboden moeten worden!!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 15:44

zooo gaat voor sommige nu echt super spannend worden! :D
zag al wat heule dikke buiken voorbij komen met bijpassende dikke tietjes haha!

yuna zit morgen als het goed is op 290 dagen. is voor mijn idee niet super veel meer aan het groeien, niet in de breedte iig.

veulentje van yuna blijft zolang het kan/gaat. hengstje zal tzt wel even ergens anders in de opfok gaan aangezien er op deze stal geen hengsten mogen en ik het dan niet al met een half jaar wil castreren.
merrieveulen kan gewoon blijven.

marije alweer 4 hengsten! gefeliciteerd ermee! ik heb alleen die van misty niet gezien, die was zo snel haha!

muzefee sterkte nog met het verloren veulentje en ook gefeliciteerd met de resultaten van de hengst!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 18:20

ehm, ik vind nu net op de computer een filmpje waar yuna hengstig is en mijn toen nog hengst heeft wel interesse maar mag niet. dat filmpje is van juli :=
nou kan het zijn dat ze toen al drachtig is en hengstig is geworden zoals er wel eens gebeurd, maar kan dus ook zijn dat ze rondom die dagen pas drachtig is geworden, dan is ze nu zo rond de 220/225 dagen.
oh lekker frustrerend, zit 3 maanden verschil tussen! ^)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:06

Ja als je geen dekdatum hebt das heel lastig weet er alles van :o .

Nog niks dus Yildiz ze hebben altijd wel zoon voor de gek hou momentje noem ik het maar zo voor de echt datum. Veulentje wacht gewoon nog FF op beter weer ;) .

Ik wil heel graag een Sjaak kind aan houden we gaan nog even voor een merrie al denk ik dat het uiteindelijk toch wel een hengstje word :D .

Annica jouw dame is echt ook zwaar zal van het weekend even foto,s maken van onze dikke dames als ze er nog op passen :x .

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:50

Pony toont nu al twee drachten lang weleens spointaan hengstig. Ze staat dan wat te piesen of druppelen bij het sniffelen bij de mannen. Maar haar gebrul en ongeïnteresseerde blik zeggen verder genoeg ;)

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 22:54

Casu is absoluut geen "pismerrie", de enige manier dat ze laat zien dat ze hengstig is is als je haar staartwortel borsteld, dan heft ze die lichtjes op. Toen we dat de laatste keer zagen, werd ze twee dagen later geinsemineerd en had ze een mega grote follikel. Handig! :D

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 23:00

Helaas kan ik yuna elke dag kriebelen op dr staartwortel en dan doet ze hem omhoog, hengstig of niet :')

Ze sloeg hem ook wel af maar was wel aan het plassen en staart droeg ze wat hoger.