[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:00

Zucht........ik weet niet of ik meot gaan waken of niet. De onzekere periode is aangebroken!
Porva stond met haar ogen dicht en voelde zich niet echt happy. Ik kijken, was het veulen giga aan het bewegen!! Echt de eerste x dat ik het zo erg zag. Heb een video gemaakt, maar krijg hem niet op bokt op een of andere manier. Nou ja.
Haar uier is niet veel, achter heb ik het idee dat ze wel slappe banden heeft. Ze was een beetje aan het zweten. Haar kling staat dus onderaan een beetje open (kreeg het niet voor elkaar om daar een foto van te maken).
Ze is nu 323 dagen en maiden. Wat denken jullie, moet ik vannacht heen?

Afbeelding
Afbeelding

Twinklebel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:06

Vienna heeft ongeveer even veel (of even weinig eigenlijk) en ik waak nog niet...

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:09

als je het niet wilt missen en het waken niet een al te groot gedoe is zou ik het wel doen. je weet het nooit met die maidens he :Y) trouwens, met geen een merrie weet je het.. :P

Danae

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:10

Iedereen weer proficiat met de veulens..

Hier nog steeds niets.. weer harsjes vandaag, maar geloof toch niet dat er iets gaat gebeuren, gezien de dagen hiervoor.. er veranderd niet zo veel.

Vandaag 339 dagen..

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:12

Punette heeft vandaag weer eens vooruitgang geboekt! :D Judith is weer thuis, dus ik kon onmogelijk nóg een keer de camera vergeten :+ Hieronder dan de foto's:

Afbeelding
Uiers
Afbeelding
}:0
Afbeelding
Kling.

Vraagjes:
-Hoelang denken jullie dat het nog gaat duren?
-Ze trapte/schuurde de hele tijd met haar ene achterbeen tegen het andere achterbeen aan, daarbij zwaaide ze heel hard met haar staart. Heeft dat een betekenis?
-De melk dat uit haar uier komt, is doorzichtig, maar wel heel erg plakkerig. Wat zegt dit?

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:14

Quintusgl ik zou nog niet gaan waken, ze is nog relatief vroeg en niet echt tekenen, als je t niet vertrouwd zou ik laat op de avond nog eens kijken en dan kun je altijd nog gaan waken.
Maar je moet doen waar jij je het beste bij voelt natuurlijik!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:16

Punette begint op te schieten zeg! :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:17

Dank jullie wel. Ik moet nog even doorkrijgen hoever de banden moeten zijn en de uier (weet ik dat het niet helemaal vol HOEFT te zijn). Ik ga sowieso vanavond nog heen en om 0.30 uur wordt er ook nog een keer naar haar gekeken. Dan blijf ik nog maar even lekker thuis slapen......denk ik ;-)
Het zweten is dus ook niet erg?

Suus94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:17

marrlinde schreef:
Punette begint op te schieten zeg! :)

Ja, eindelijk! *\o/* Misschien bevalt ze als ze even op schiet morgen wel, op haar eigen verjaardag! :P

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:19

quintusgl schreef:
Dank jullie wel. Ik moet nog even doorkrijgen hoever de banden moeten zijn en de uier (weet ik dat het niet helemaal vol HOEFT te zijn). Ik ga sowieso vanavond nog heen en om 0.30 uur wordt er ook nog een keer naar haar gekeken. Dan blijf ik nog maar even lekker thuis slapen......denk ik ;-)
Het zweten is dus ook niet erg?

Je moet ook bij zulke dingen een beetje op jezelf vertrouwen, meestal weet je het wel als het echt bijna zo is, op de één of andere manier ;)

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:20

Quintus je bent niet de enige die zit te stressen, ik was gister ook blij dat mijn zus er nog even heen is gegaan om kwart voor 1 's nachts. Ik sta ij Yew ook echt op scherp, en zoals je zelf al zei we gaan gelijk op wat uier/kling en uitgerekende datum betreft. Ik ben vanochtend vroeg geweest te controleren, aan het einde van de middag weer even geweest en stal uitgemest en we gaan straks nog een keer kijken (rond half 10 rijden we die kant weer op)

Sinds vorige week rijdt ik eerst 's ochtends voor het werk langs om alles even te checken, vervolgens na mijn werk weer langs en sinds woensdag 's avonds ook weer. Ts erg spannend en waarschijnlijk gaat ook bij mij de camera vannacht weer aan.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:23

Dat is het nou juist. Normaal vertrouw ik erg op mezelf wb de paarden en nu ben ik op een of andere manier bang dat ik iets over het hoofd zie. Zoals nu vind ik haar helemaal niet Porva met haar hangende koppie etc. Dat komt natuurlijk door het bewegende veulen maar dan denk ik; wat als dit toch tekenen zijn..........
(wordt gek van mezelf en het is nog maar net begonnen ;-))

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:24

Wakers succes vanavond, ben weer benieuwd naar morgen, computer gaat weer vroeg aan.
Nu dan eindelijk wat foto's van Marlet (van vanmorgen, 302 dagen). Uierfoto's kan ik niet maken, mag ik nog niet eens naar kijken dan gaan de oren al in de nek. Maar ze heeft ook nog echt helemaal geen uier, gewoon alsof ze helemaal niet drachtig is.
Gelukkig verteld de buik wel wat anders:

Afbeelding Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:24

Ik moet zeggen dat ik vannacht ook de meest vreemde dromen heb gehad, en wel tig keer wakker ben geweest. Vanaf morgen ben ik zelf bij mijn meisje, dan zie je ook zelf hoe en wat, dat zal wel wat meer rust geven (of nog meer zenuwen :D ).

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:28

Fantast: ik heb de camera in de zadelkamer staan en dus niet thuis (porva staat 2 minuten met de auto hier vandaan) en ik ga waken in de zadelkamer. Het BA heb ik nog niet, maar ik denk dat ik maandag maar eens bel of ik hem dan op kan halen.

Twinklebel: voor jou is het ook de eerste x toch?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:36

quintusgl schreef:
Fantast: ik heb de camera in de zadelkamer staan en dus niet thuis (porva staat 2 minuten met de auto hier vandaan) en ik ga waken in de zadelkamer. Het BA heb ik nog niet, maar ik denk dat ik maandag maar eens bel of ik hem dan op kan halen.

Twinklebel: voor jou is het ook de eerste x toch?

yep, zowel voor mij als voor mijn merrie. Gelukkig voor de mensen waar ze staat niet, die hebben al wel een stuk of 20 veulens gehad. Vienna staat overigens in de box waar ze zelf ook in geboren is.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:41

Tja Quintus en dan zitten we nog niet eens op de uitgerkende datum. Het worden zware weken dat weet ik wel. Ben inderdaad blij met de camera eelden thuis, ik moet zeggen ze zijn wel vertraagd en gister zat er een storing in het netwerk.

En die dromen ken ik ook, afgelopen nacht over een gezond veulen gedroomd, waarin ook duidelijk een datum naar voren kwam namelijk 5 april, normaal zou ik me daar niet echt druk om maken maar nu wel.
Aangezien ik afgelopen week ook een droom had over onze hond wat ook daadwerkelijk de dag erop gebeurde.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:45

Ik heb een paar weken terug gedroomd, dat het veulen over drie weken, drie dagen en drie uur kwam. Dat zou a.s. maandag om 9 uur zijn, maar echt geloven doe ik daar nu niet in, als ik hoor hoe weinig uier enz. ze nu heeft.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:59

Ik ben ondertussen even bij Porva geweest. Ze staat maar te staan en in een paar uur mag ik niet meer aanhaar buik komen. Oren plat! Verder niet meer warm. Strakswordt er dus nog een keer gekeken en naar aanleiding daarvan kijk ik even of ik vannacht nog een keer heen rij.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:20

Lastig he dat inschatten wanneer wel-niet volop gaan waken. Sofie heeft me in 1e instantie best wel lang voor de gek gehad achteraf bezien, terwijl ze heel mooi opbouwt eigenlijk. Toen het éénmaal bijna zover was, voelde ik het gewoon. Wist zeker dat ze voor dit weekend nog zou veulenen en idd. Weet nu wel dat als je denk dat ze slappe banden hebben, deze nog veeel slapper kunnen worden. Bij Sofie was d´r hele achterwerk donderdagmiddag echt 1 grote drilpudding :)
Daisy is best lastiger,want die is wat mager helaas en zoiezo wat 'beniger' voor een Shet (denken dat er wehls bij in zit). Bovendien begint ze nu pas wat uier te krijgen en dat op 354 dagen. Kling staat al wel ruim een week wat open, maar die stond bij Sofie ook al heel lang zo. Denk dat ik vannacht 2x op sta om te checken en dit per nacht opbouw naar wederom om het uur.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:23

*gaat drilpudding kopen en voelen hoe dat moet voelen ;-)*
Jeetje, die kleine Daisy houdt het goed vol zeg!

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:29

Hier is nog een veulen geboren! Ik typ dit namens Inowa ;)
Het is een mooi voskleurig merrieveulentje geworden! Met de naam:
Rough Clouds Priscilla
Een prachtige vos met een bles en 2 of 4 witte benen. Foto's :
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:33

*\o/* gefeliciteerd Inowa

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:33

Inowa en Lydia; GEFELICITEERD!!! Wat een droppie weer!!

_Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 21:44

Bedankt :)