[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amandake

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 12:59

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:05

Als je de kling open kan trekken zonder veel moeite te doen en een flink stuk naar binnen kan kijken dan zal het echt niet lang meer duren!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:24

Dienie: ik vind haar prachtig! Heel leuk getekend. Gefeliciteerd!

FriesBN: Zo.. en dat was een maand geleden? Kan me er iets bij voorstellen hoe ze er nu bijloopt Ja
Spannend!! (hoe heeft die eerste veearts dat kunnen missen..)

Neonlight: Epona heeft nog geen melk gehad gelukkig, anders was ik helemaal over de zenuwen gegaan over dat openmaken .. Lachen Er staat sinds een paar dagen een andere merrie bij in en die laat haar af en toe wat lopen (in stap hoor, meer zou sneu zijn, dan zouden we die eruit halen), daardoor is de uier weer iets minder vol dan de dagen daarvoor. Maar ik heb foto's (dag 320):

Epona @ ik baal van mijn dikke buik (zelfs de oren staan op stand hoogdrachtig Haha!)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

uier kan nog wel meer worden
Afbeelding

Nu dus 13 dagen voor de uitgerekende datum, zouden we bij weinig verandering toch over een dag of 3 al gaan denken aan openmaken? (ik heb eigenlijk zoiets van: veel te spannend dat wachten, het kan maar gebeurd zijn, dan ben je iig zeker niet te laat)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:47

Sammie, vertel Neon ook al die duidelijke voortekenen. Ze heeft ons nu al 2 keer voor de gek gehouden. Ze trekt zich er helemaal niets van aan! Gestoord
Nicole, hopelijk wordt ze binnenkort open gemaakt. Meeste merries zijn nu toch wat eerder. Behalve Copper dan....

FriesBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:59

Amandake : bedankt, die link bedoelde ik inderdaad

Sammie : Ja dat klopt, het is echt een gat letterlijk en figuurlijk en er zit veel vocht/slijm hoe dat mag heten.

Nicole288 : Jammer dat ik zelf geen digi heb, anders had ik een foto van haar gemaakt zoals ze er nu bij staat, het is echt bizar, ik heb zelf een fries (shet is van mijn dochter) en die is ook niet volslank, maar als ik een rugfoto zou maken komt de shet er dikker uit met haar rompje...... Ze is echt mega. Mijn vriendin komt a.s. zaterdag weer terug van vakantie en mocht sim nog niet bevallen zijn zal ik vragen of ze weer foto's wil maken.

En hoe de veearts dat gemist heeft tja.... dat is mij ook een raadsel. Snap er helemaal niets van, mijn veearts zag het al direkt aan haar. Heeft haar wel opgevoeld en voelde duidelijk een veulen. Bizar he, andere veearts zei dat het kwam door een schijndracht, waar ik zelf heel vreemd van stond te kijken, maar ja hij is va en zal het wel weten, maar omdat ze na mate de tijd verstreek nog dikker werd, toch maar eigen va laten kijken en ja hoor wel drachtig dus.

Groetjes

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:13

@ FriesBN: Gefeliciteerd met de dracht!! Wel vervelend dat de vorige DA zei dat ze schijndrachtig was...... Ze is idd behoorlijk aan de maat!!
@ Nicole: Die oren op stand hoog drachtig ken ik Ja
Dat had Lady ook......

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:27

Hoihoi, ben ik ook weer met m'n fop-merrie-muts Haha!
(die begon dus 1,5 maand terug te kegelen Knipoog )
Zo ziet ze er nu uit:
Afbeelding
Ben ik niet die erbij staat Knipoog
Na een week kegelen is haar uier stilletjes aan weggetrokken.
Een week terug is ze begonnen met jojo-tietjes, 's morgens steeds wat voller en 'smiddags weer weg. Maarrrr nu is het middag en het uier hangt er nog Haha! Kan nog iets voller dat wel.
Maar toen ze ineens stond te kegelen heb ik wel doorgekregen hoe snel dat uier vol is dus word in de gaten gehouden Knipoog Uierfoto's begin ik niet meer aan, ze is me iets te fel, de hond heeft er ook al van langs gekregen..Bovendien stikt het hier van de muggen dus ze staat zowiezo te trappen en m'n fototoestel moet nog even mee.. Knipoog
Haar uier is nu al wel een stuk groter dan die van het paard van Nicole288.
En Orchid heeft ook orenstand hoogdrachtig *LOL*
Ze is vandaag precies op dag 320, mijlpaal Tong uitsteken

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:47

Jij ook gefeliciteerd met je mijlpaal!!! Lekker buikje!!

Gelukkig dat ze is gestopt met kegelen....
Het kan snel gaan... Die van mij had vrijdag ochtend hars, zaterdag ochtend druppelde ze melk en zaterdag avond bevallen....

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 16:35

Orchid - nog effies geduld dus....., die van mij (Romy) heeft helemaal niet gekegeld Knipoog

Update:

Maxima heeft een apart wit voorplukje op haar hoofd....
Afbeelding

Ze kruipt graag onder haar moeder door die nog zwarter is door transpiratie en stof....
Afbeelding

Verder weer nieuwe foto's gemaakt vandaag van kleine Maxima, nu 2 dagen oud, even naar beneden scrollen en dan bij '2 dagen oud' kijken: http://www.mijnalbum.nl/Album=DBUDVQ3J

Het is een lekker vrolijk meisje en Romy doet het echt goed, boven mijn verwachting, ondanks haar jeugdige moederschap, ze is nog maar 2 jaar oud --> geboren op 18 mei 2004.

In vergelijking met Maxima is Sophie (geboren op 1 juni 2006) een ware tank geworden, allemachtig wat is die nu groot en grof.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 17:51

Is Romy nog maar 2 jaar oud? Zou je echt niet zeggen!

En jij was het dus Orchid, met die fopmerrie. Gelukkig dat alles weer goed is!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:09

dieni gefeliciteerd wat een moppie Go jij! Go jij!

verder mooie buiken voorbij zien komen
er komen er dus nog wel een aantal veulens Clown Clown

copper houd het vol en dat met deze warmte

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:23

Neonlight schreef:
Is Romy nog maar 2 jaar oud? Zou je echt niet zeggen!

En jij was het dus Orchid, met die fopmerrie. Gelukkig dat alles weer goed is!

Zeg dat wel! Heb toch behoorlijk in de stress gezeten...En ik geloof dat ik niet de enige was, op het draversforum en hier hebben we heel wat bij elkaar gekletst over Orchid Tong uitsteken

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:34

Mac schreef:
@iwayalover: fijn om te horen dan het goed gaat met Symfonie. Als de merrie het ook bol kan werken die 6 maanden zou ik het idd ook doen.

Iwaya is haar dikke buik nog steeds niet kwijt, dus die kan het makkelijk hebben dat Sym er nog bij staat. En de melkfabriek werkt ook nog perfect Haha!
Sym blijft trouwens ook gewoon bij ons. Na de 6 maanden gaat ze of in opfok in de buurt, of bij de pony's in de wei.

@Dienie: Proficiat met je prachtige merrieveulen! Ze is echt mooi Lachen Grappige naam Tong uitsteken Vernoemd naar onze prinses Maxima?

@Orchid: Haha ik weet nog wel wie je bent! Jij was diegene met het topic waarin de merrie ieder moment kon bevallen, not dus Clown Echt een fop-muts-merrie dus! Echt iedereen vroeg in dat topic en is er al iets? En dan was er weer niks Tong uitsteken Maargoed nu is het dus wel aftellen!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:47

Ik slaap er nog steeds naast in m'n tentje, en ik blijf er ook tot dat veulen er is Haha!
Zul je zien dat het uier weer wegtrekt en ik nog een maand kan wachten Haha!
Orchid is tot alles in staat..net heeft ze me kletsnat gespetterd met water...ze doet het erom Clown

Edit: Hoeveel merries moeten er nu nog?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 20:59

Jeetje Orchid!! Hoe lang slaap je daar nu al dan??

Cas is echt zo'n schatje!! Als ik met mama bezig ben, komt ze gelijk kijken, en op me leunen met dr hoofd Clown ook voetjes geven doet ze super!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 22:38

Orchid schreef:
Edit: Hoeveel merries moeten er nu nog?

Amandake - Fleurtje - ergens dit jaar
Nicole288 - Epona - 2 augustus
Dienie - Sissie - 4 augustus
MarijeR - Copper - misschien dit jaar, misschien 2007
De merrie van Andrea37
En jouw merrie nog Orchid.

Verder nog iemand, dan zet je merrie er maar bij Haha!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 20-07-06 23:21, in het totaal 1 keer bewerkt

andrea37

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:04

en ja hoor mijn merrie veulent weer later, ik baal ga naar texel op vakantie mijn vriendin blijft bij mij thuis zodra er wat is ga ik terug.mijn vakantie was al gepland voordat ik haar gedekt had. aangezien dat ze niet drachtig wilden worden. heb ik nu dit probleem, ik roep al heel hard blijf zitten waar je zit en verroer je niet. zal het helpen?. morgen ga ik weg kom maandag weer thuis, mijn man terug brengen en dan zie ik wel weer verder

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 23:22

Nog een paar veulentjes te gaan dus, leuk !! Fopmerries hier - veulen in 2006/2007 ?? - vakantieplannen - datum onbekend - de natuur laat niet op zich wachten.

Sissi vandaag haar manen gewassen, zagen er niet uit, ze zijn wit maar waren zwart, nu weer wit dus. 1 tepel is helemaal volgelopen, de banden zijn nog niet helemaal los, volgens mij laat ze het veulen nog wel even zitten, is pas 4 augustus uitgeteld. O ja, ze is gedekt door Maxolo, een klein ventje van 1.45m en Sissi is 1.66m. Hier gebeuren dus abnormale dingen. Romy met 2 jaar een veulen en kleine hengst grote merrie gedekt. Tja dat krijg je kado dan als je partner lekker eigenwijs is en je de wei niet mag afscheiden, dan krijgen alle merries een beurt. Oorspronkelijk zou ik maar 1 gepland veulen krijgen, die van Nikita die inmiddels geboren is. Maar nu het veulen van Romy is geboren is er toch een grote last van mijn schouders gevallen, ze doet het echt fantastisch, is lekker relaxed ook, maar loopt weg voor alle mannen, erg apart, een echt vrouwenpaardje dus....

FriesBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 00:12

Simba moet ergens tussen nu en 2 weken schat ik zelf, va schat sneller en hij moet er verstand van hebben hihi........

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 09:41

@ Saffier, ehm..paar week? Haha! (is wel lekker koel zo'n tentje met dit weer, blijft de warmte niet in hangen)
@Nicole, thnx

Orchid's tietjes zijn weer een stukje voller Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:40

we hebben te vroeg gejuigd met breeze,gisteren het verband eraf gehaald en het stonk echt.
helemaal ontstoken en pus eruit.
de va gebelt en die is gekomen.
moet de komende week nog behandelt worden,maar was niet zo heel ernstig,breeze loopt weer kreupel maar gelukkig geen koorts

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 12:54

Jeetje vervelend nieuws...... Hopen dat alles wel weer goed komt!! Gelukkig idd dat ze geen koorts heeft....
Geef dr maar een knuffel....

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 16:30

Orchid's uier heeft vandaag een groeispurt genomen, ze zijn weer net zo vol als toen ze kegelde, worden harder en ze glanzen ook weer Nagelbijten / Gniffelen Als je het gebied naast haar staat indrukt golft het gewoon Haha! Uh-oh...

mayday

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:12

Dieni gefeliciteerd met je veulen!

Degenen met een mijlpaal gefeliciteerd.

Inowa wat vervelend maar het is goed dat de rottigheid eruit komt en dat ze geen koorts heeft, we duimen dat het goedkomt.

Orchid spannend hoor, klinkt als ee naderend veulen.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 17:39

@Orchid: Jee dus jij slaapt nog steeds in je tentje? Bloos! Al die tijd gedaan? Maar vandaag weer een behoorlijke vordering lees ik, dus wie weet toch binnekort een veulie Haha! Spannend!

@Inowa: He bah wat vervelend zeg! Gelukkig iig geen koorts. Hoop dat het nu toch snel beter zal worden!