Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tinne

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:22

Whoehoe! Inglio!!! Go jij! Go jij! Laten we hopen dat het veulie nu écht heel erg snel er is!! Party!! Als ik je niet meer zie hier, alvast succes vannacht met waken!

bubbles: leuk verslagje! Ik heb totaal geen tips voor je als leek Haha!.
Wel mooi om te lezen dat Baduh er zo lief mee omgaat en Pride nog in de rol van overbezorgde moeder zit Lovers . Alles goed met Ayla? Heb je nog meer foto's? Haha!

Faniek: die punt onder haar buik, is dat vocht?

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:25

IngLio: spannend!! (je houdt het al weken spannend Haha! )

Bubbels: wat ontzettend lief van Baduh Lovers , ik hoop dat dat bij ons ook een beetje goed gaat, dat Rigaud snel weer bij de pony in de wei kan, dat is nl. wel zo handig.

Faniek: ik zag dat Misty drachtig was van Nobelman, volgens mij is de Haf bij ons op stal daar ook drachtig van (Nobelman is toch redelijk donker (voor een Haf dan...) en had vorig jaar toch voor het laatste gedekt, en ging nu de sport in?)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:26

@ Faniek: is het bij Misty verder niet erger geworden, dat er echt bloed uit is gekomen?
Denk je dat dit een teken is dat het niet al te lang meer duurt?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:29

Tinne schreef:

Faniek: die punt onder haar buik, is dat vocht?

Nee is geen vocht is hard en is nu net sinds gisteren/eergisteren.
Ik liet mij vertellen door een fokker dat het veulen dan in de werphouding ligt.

@ Kelan
Ja ze is drachtig van Nobleman Haha!
Hij is geweldig (vooral zijn bouw dan)
Ik ken sinds kort zijn nieuwe eigenaar ook die zit namelijk op het haflingerforum. Ze rijd nu L2 met hem en hij blijft hengst Lachen Hij staat in Beemster.

@ Sjen
Het is verder niet erger geworden had het hier nog neergezet, maar verder niks over gehoord. Niet echt bloed uitgekomen o.d. volgens mij.
Geen idee of het een teken is Knipoog

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:30

@ faniek, wat een puntbuik zeg! Hou ze maar goed in het oog, ik heb altijd gehoord dat het dan niet lang meer duurt (natuurlijk, dat zeggen ze ook over kegelen en slappe banden enzo, dus ze kan je ook nog een tijdje voor de gek houden Lachen )

@inglio, ik hoop voor je dat het niet meer te lang duurt!
Veel succes met de zenuwen en het waken alvast Lachen

@sjen, ik heb dat bij mijn merrie ook al gezien (als het dat is wat je bedoel: zo'n bruinrood opgedroogd randje aan de vulva?)
Ik denk niet dat dat kwaad kan, ik heb dat hier nog al gelezen denk ik...

@ bubbels, Baduh klinkt echt als een lieve papa... ik hoop dat mijn ruin ook zo lief gaat zijn als het veulen er is (maar ik vrees er een beetje voor, hij is nu al jaloers als ik wat te lang bij devil sta naar zijn zin... mannen he Knipoog )

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:32

Foto's heb ik net op mijn weblog geplaatst! http://pride.web-log.nl
Foto's van Ayla die bij Baduh drinkt heb ik niet. Chip was vol. Boos! Maar het is al de 2e keer dat ze het probeert, dus ik heb er vast snel alsnóg een foto van.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:33

Ik heb net even naar je weblog gespiekt, prachtige foto's hoor! Pride heeft echt een mooie dochter op de wereld gezet Lachen.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:35

Dank jullie wel! Al jullie duimen ga ik heel hard nodig hebben!

Als ik de rekenwijze van Tyrza hanteer (11 maanden - 1 week = draagtijd) dan zou Lio vandaag exact 3 weken overtijd zijn.

Had Kila ook niet zo'n puntbuik vlak voordat het geboren werd? Ik meen me zo'n foto van Kila te herinneren...

@Bubbels: wat is Baduh een lieverd!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:36

Idd erg gaaf die foto's. Ze is echt onwijs leuk:

Ik moet leren, ik moet leren, ik moet leren....maar HEB GEEN ZIN Bloos Bloos Bloos Clown Clown Clown Haha! Haha! Haha!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:37

Quirinake:Gefeliciteerd zeg wat een lekker ding hele leuke foto"s Lovers
Kom net uit mijn werk en dacht eerst tjee nog geen veulens en ineens zie ik je foto's fijn ook dat het zo soepel is gegaan Knipoog

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:40

Tnx allemaal!
Oh ja, is het mogelijk dat Pride Ayla's mest opeet? Of mest Ayla gewoon (te) weinig?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:42

Elady; jij ook al Clown. Ik heb vanmiddag toch alweer 5 hoofdstukken samengevat... ik doe nu het laatste stukje van hoofdstuk 6 en dan ben ik toch alweer door zo'n 100 pagina's heen gewerkt vanmiddag Cool *=trots op zichzelf Haha!*

Inglio: 3 weken overtijd Bloos! ... dat klinkt wel een beetje Pride-achtig...
Maar 11 - 1 week? Ik dacht altijd dat het 11 maanden + 1 week was Verward ... Ik pak de middenweg: 11 maanden Haha!.

Gisteren was Ivanka trouwens 235 dagen drachtig! Over ongeveer 100 dagen is ze dus uitgerekend!!!!!! Party!!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:52

Gefeliciteerd Quirinake! Wat een leuk veulen! Bij die eerste foto moest ik toch ff goed kijken, ik zag een koppie, maar de rest niet.. Dat lag onder het stro..

Ik kom net bij Bold vandaan. Ze zit nu op dag 329. Vannacht is er weer een veulen geboren bij waar zij staat, dus Bold kan straks onder de camera en het BirthAlarm om.

Hier wat foto's van net:

Afbeelding

Afbeelding

uiertjes, nog niet schrikbarend:
Afbeelding

En ik had ook nog even een foto gemaakt van de zusjes en broertje van Bold haar veulen en de moeders:

Afbeelding
Wat lijken ze allemaal op elkaar he?!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:54

Faniek schreef:
@ Kelan
Ja ze is drachtig van Nobleman Haha!
Hij is geweldig (vooral zijn bouw dan)
Ik ken sinds kort zijn nieuwe eigenaar ook die zit namelijk op het haflingerforum. Ze rijd nu L2 met hem en hij blijft hengst Lachen Hij staat in Beemster.

He grappig, dan hebben wij dus binnenkort het halfbroertjes/zusje van jouw veulen op stal.
Het meisje van die Haflinger is ook helemaal gek van Nobleman; ze heeft speciaal haar merrie laten dekken vorig jaar omdat het het laatste dekjaar van Nobleman was (of leek te zijn).

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:03

@Boldly: wat is jouw merrie dun!
Bold heeft in elk geval even bij de vriendinnen af kunnen kijken hoe daar de veulens geboren worden.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:03

Jep, heb ook tentamens. 1 foutje van mij: morgen 2 lusitertoetsen en had mezelf voorgenomen dat ik echt voor woensdag iets zou gaan doen vandaag. Dat ga ik ook NU doen...ANW...zo'n onzinnig vak, maar goed.

Ik sluit nu bokt af...nagoed...voor 1 minuut, ken mezelf.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:08

Kelan schreef:
He grappig, dan hebben wij dus binnenkort het halfbroertjes/zusje van jouw veulen op stal.
Het meisje van die Haflinger is ook helemaal gek van Nobleman; ze heeft speciaal haar merrie laten dekken vorig jaar omdat het het laatste dekjaar van Nobleman was (of leek te zijn).

Haha! Ja

Noblemans laatste dekjaar was dit inderdaad. Hij had 2e premie op de hengstenkeuring, omdat ze alleen maar keken naar de kleur en niet naar de bouw (zoals de kvth dat altijd doet)

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:12

Kitty schreef:
@Boldly: wat is jouw merrie dun!
Bold heeft in elk geval even bij de vriendinnen af kunnen kijken hoe daar de veulens geboren worden.

Dun? Hoezo dat? Bij de flanken bedoel je?

Normaal gesproken is Boldly zo:

Afbeelding

Ze wordt ook gewoon niet dikker, dit is hoe ze is. Waarschijnlijk is het bij de flanken zo omdat haar voorouders allemaal echte halterpaarden zijn en dus ontzettend gespierd en vol, maar omdat Bold die bespiering e.d. niet heeft komen die flanken zo naar voren. Dus die botten staan wel zo breed. Dit is mij allemaal een keer gezegd. Maar voor de rest voel je geen ribben ofzo, als je dat bedoelt?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:13

Quirinake Gefeliciteerd!!! Haha! Fijn dat het allemaal soepel is gegaan. Ik ben benieuwd naar de opgedroogde foto's.
Myrdal zit nu op 308 dagen, dus ik moet nog even wachten, al is mijn geduld bijna op, door alle leuke veulentjes hier. Knipoog Tot nu toe heeft ze een dracht als uit het boekje, ze is extreem lief en aanhankelijk, krijgt al een klein beetje uier en eet als een (nijl)paard.
Oh ja, ik hoorde laatst een oude boerenwijsheid, dat als een merrie tijdens de dracht erg lief is, ze dan een hengstje krijgt. Ik denk dat dit pure onzin is. Wat denken jullie?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:15

Tinne schreef:
Maar 11 - 1 week? Ik dacht altijd dat het 11 maanden + 1 week was Verward ... Ik pak de middenweg: 11 maanden Haha!.

Elf maanden min één week vind ik ook niet erg logisch. Ik ging bij Rilexta ook gewoon uit van elf maanden (334 dagen), maar na 321 dagen lag Aphilexta al in de stal, gezond en wel Lachen.

Myrdal: oude boerenwijsheid? Wat een dom verzinsel. Net zoals met een puntbuik / ronde buik. Daar geloof ik ook niet in.

Quirinake: Gefeliciteerd met je merrieveulen!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 16:56

Ik bedoel dat ze weinig buik heeft voor haar mate van drachtigheid.
Niet negatief dus... Knipoog

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:28

ik vind boldly een lekker buikje hebben hoor!
Niet alle merries worden overdreven dik, heb er zelf ook eentje die niet echt dik draagt maar toch echt drachtig is.. Verschil moet er wezen toch...

Ook eerste veulen van boldly?

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:36

@ Quirinake: gefeliciteerd met je dropje!! Ben benieuwd naar eertse droogfoto's en buitenfoto's!! Geniet ervan!!

@ Inglio: veel succes bij Lio straks, hopelijk kan je ons tegen morgenvroeg verblijden met nog een veulentje.

Gomera lijkt het veulen toch nog wat binnen te houden. Het slijm aan haar vulva is nu een week geleden, ze geeft verder geen teken van een naderende bevalling...oef.

@ Odess: wat fijn dat je Odessa jr hebt voelen schoppen. Ik hang IEDERE dag aan haar buik te voelen (tot vervelens toe misschien Bloos ) om me zeker te maken dat alles oke is daarbinnen!!

Boldly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:32

@Kitty, oh ok. Ik vat het ook niet negatief op hoor. Misschien dat je het anders ziet en moet ze meer voer.. Maar dat gaat allemaal wel goed denk ik.

@MissSol, ja ik vind ook dat ze een mooi buikje heeft, voor haar is het echt heel wat! Het is inderdaad haar eerste veulen, dus alles zat nog strak zeg maar! Volgend jaar zal ze waarschijnlijk wel dikker worden?

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 18:50

duimt mee voor Inglio