[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiki1976

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:42

SparkYY_8, wat een heerlijk koppie <3

Alle wakers succes vannacht

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:44

Wat een droppie <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:50

Ik gebruik voor aarsmaden ivermectine..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 22:52

Sparky wat een super lieve foto <3

Tinniie heb je al meer foto's O:)
Net als de andere veulentje hier? Spammm!

Janine lijkt gewoon wat opgedroogde natte mest

Kiki wat heerlijk! Mooie foto's!

Knolselder fijn dat het goed gaat met winnie. Dikke knuffel voor jou :knuffel:

Nieky je hoeft je naar niemand te verantwoorden hoor. Kost alleen maar energie. Ik vind de foto's te onduidelijk om er een oordeel over te vellen. Daarnaast vind ik een droge schone stal wel gewoon belangrijk tijdens en na de bevalling. Ik strooi de stal ook zeker bij net na de bevalling als alles nog ligt := Je wil natuurlijk ook niks opzoeken.

Hier een rapsodie bodem met een lekkere dikke laag stro. Zo staan al onze paarden. We mesten elke dag uit. We scheppen zeker de stal niet helemaal leeg, dat kost wat... :$ Maar wel altijd alle drollen en natte plekken. Onze paarden zijn heel schoon eigenlijk.

Hier geen nieuws. Alleen dat ze nu 270 dagen is en we maar 50 dagen nog hoeven af te tellen. Wel leuk om te weten dat het veulen nu een volledige vacht heeft
Afbeelding

Lijst veilige merries
Kleine pony's 300 dagen, grote pony's & paarden 320 dagen
Knolselder - Poppy - 303
Knolselder - Quinn - 306
Pomski - Dolly - 313
Pomski - Jolyn - 317
xsurfdiary - Karina - 323
Nieky1993 - Amy - 324
Nieky1993 - Amber - 325
Pomski - Bess - 325
Desi_2409 - Kuforia - 325
Chantall - Aiyana - 327
Muronia - Veronia - 328
Mattyy - Fryscke - 328
Suffie - Nanuk - 334
Quir - ? - 340
Nieky1993 - Nova - 346
WatchNow - ? - 352

Xritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-23 23:23

Wat een leuk en een enorm naar bericht.
Wat leuk die veulens!!!

@knolselder heel veel sterkte. Wat naar om mee te maken.

Mijn merrie is nu rond de 307 dagen.
Ze krijgt al ren beetje uier. Is dat gele stukje hars? Dat is best vroeg toch?

Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:06

Xrit. Ik zie vooral een leeg uier

Kabayo. Mooie mijlpaal. Silver kennende zal ze niet veel langer dragen als 320 dagen, als ze dit wel haalt met zo'n enorme buik :')

Toch al best wat veilige merries nu op de lijst

Watchnow. Succes weer met waken. Kegelt ze nu nog?

Sparky. Wordt je toch verliefd op <3

Kiki. Wat heerlijk in het bos. Ze ziet er top uit

Knolselder. Fijn dat het beter gaat met Winnie. Zo oneerlijk, ze was prachtig :knuffel:
Katrien van dierenarts Noord uit Essen?

Nieky. Maken ze het bij jouw nog niet spannend?

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:11

Knolselder, fijn dat Winnie het tot nu toe iig goed doet, dat is nog 1 troost.. Maar een veulen verliezen wat zo alles is wat je graag wilde, zo vreselijk.. Y;(
Wat naar ook dat je nachtmerrie gewoon uitgekomen is.. Ik heb het in 2018 gehad, vanaf het moment dat ze beide drachtig waren kreeg ik het rare gevoel dat ik een merrie+veulen zou verliezen. Later overleed Aziza toen met 7 maanden dracht met een baarmoederdraaiing |(
Wat 'fijn' dat je foto's hebt geplaatst, hoe vreselijk het ook is, ik vind het altijd wel erg interessant om te zien hoever een veulen dan ontwikkeld is..

Heb wel bijgelezen, maar ga een iets kortere bijleespost doen dan vorige keer :o

nieky wat leuk om de geschiedenis van jullie stal/fokkerij te lezen. Vind dat altijd erg leuk, dan heb je toch iets meer idee van degene en de paarden achter de bokt naam :) Vraagje, als jullie zoveel veulens hebben, krijg je die dan makkelijk verkocht? Bij ons ras is de markt dan toch wel lastig, vandaar dat ik wel heel benieuwd ben hoe dat bij jullie is.

seven, wat een ontzettend knap meisje is het toch! Echt chique!

Vergelijking hengstjes/merries kan ik amper maken, hoe is een merrie ook alweer? :+ Mijn laatste (en maar 1 van de 2 ooit) merrie wordt dit jaar 9 jaar |o Maar mijn hengstjes de laatste jaren waren vooral stronteigenwijs en ook wel een beetje dommig ja :x

Jildou, jeetje 7 hengsten en 0 merries in 1 jaar! Ik hoop dat jullie dit jaar wat meer variatie krijgen.

kiki, fijn dat het er nu allemaal redelijk goed uitziet en je de medicatie af mag bouwen.

goldenarrow, ook alweer begonnen met dekken, lekker vroeg! Ik heb besloten met Rakizah toch nog 1 cyclus te wachten, maar voornamelijk omdat ik nog niks van de hengstenhouder heb gehoord. En had geen zin om er eind vorige week nog achteraan te gaan jagen, en daarna in de stress te zitten of het net wel of net niet op tijd zou zijn, dus we wachten nog 3 weken, dan hebben ze rustig de tijd om het diepvries hier te krijgen.

Setteli, oh die hormonen _O- Hier beginnen de dames soms ook zomaar uit het niks naar een ander te meppen.

Sparky, wat een knap kind <3

Watchnow, nog steeds geen veulen? Ze houdt je wel bezig zeg!

Knolselder schreef:
Ja en met zo een veulen helemaal uit USA, wil je helemaal geen risico lopen denk ik dan.

Dit veulen komt trouwens niet uit USA, ze is vorig jaar wel hier gedekt. Mijn vorige merrie uit USA was wel daar gedekt. Maar goed, Mishrikah was niet echt goedkoop en de reis ook niet, dus ze moet zichzelf ook nog wel een klein beetje terug verdienen :o

nieky1993 schreef:
Spannende plannen bij jou. Wel leuk ook dekken met een wereldkampioen *D verwacht je dan het meeste ook van dit veulen? Als alles mag gaan zoals gepland uiteraard.
Zijn al je merries schimmel overigens ?

Al mijn paarden zijn zelfs schimmel, niet alleen mijn merries haha. Beide merries zijn ook drachtig van een schimmelhengst, maar zowel de hengsten als de merries zijn heterozygoot voor schimmel, dus we hebben ook nog 25% kans bij allebei op kleur.

Ik verwacht wel veel van het veulen van de combi met de wereldkampioen, denk dat het een hele gave combi is. Vooral vanuit de moederlijn van de hengst, die combineert over het algemeen fantastisch met de bloedlijnen van mijn merrie, en zijn vader is ook een zeer goede en bekende hengst, die wel de kenmerken mee geeft die ik graag wil zien. Alleen vaak een iets minder chique hoofd, maar ik verwacht dat dat dus uit de moederlijn wel weer mee gegeven wordt.
Maar stiekem kijk ik nog meer uit naar het veulen van de andere dekking die ik voor haar heb, maar dat wordt dus pas een 2025 veulen (als alles mee zit). Dat is een hengst waar ik niet zoveel van verwachtte, maar toen ik hem een paar jaar geleden IRL zag echt met open mond heb staan te kijken! Wat een enorm gaaf dier! En daarnaast heb ik echt een zwak voor de bloedlijnen van die hengst, en gaat hij absoluut een top combi met deze merrie zijn, van deze lijnen is ook al bewezen dat het een fantastische combi is. Maar goed, daar moet ik nog heel lang geduld voor hebben :D

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:13

Afbeelding
Vers van de pers!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:18

Gefeliciteerd WatchNow!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:19

Gefeliciteerd!!

Amhorses ben benieuwd wat zilver gaat doen!

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:21

Gefeliciteerd! Wel lekker net voordat de nacht echt begint.

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:27

Gefeliciteerd Watchnow!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:34

WatchNow eindelijk, gefeliciteerd!! <3

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:36

Gefeliciteerd! Eindelijk! *\o/*

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:36

Gefeliciteerd!

Oh nee, dat gaan zitten stressen om op tijd sperma te krijgen is niks inderdaad AZ. We zitten nog vroeg genoeg in het jaar gelukkig om een cyclus te kunnen wachten. Wij hebben vorig jaar in de Futurity veiling een dekking uit Amerika gekocht die nu nog niet hier is. "Gelukkig" moet de merrie voor die dekking pas eind april bevallen, maar als je bedenkt dat we er al een jaar mee bezig zijn heb ik weinig hoop dat het op tijd hier is :=

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:38

goldenarrow schreef:
Gefeliciteerd!

Oh nee, dat gaan zitten stressen om op tijd sperma te krijgen is niks inderdaad AZ. We zitten nog vroeg genoeg in het jaar gelukkig om een cyclus te kunnen wachten. Wij hebben vorig jaar in de Futurity veiling een dekking uit Amerika gekocht die nu nog niet hier is. "Gelukkig" moet de merrie voor die dekking pas eind april bevallen, maar als je bedenkt dat we er al een jaar mee bezig zijn heb ik weinig hoop dat het op tijd hier is :=

Oh nee, daar zou ik dan ook weinig vertrouwen in hebben.. Maar ik duim mee dat het er toch op tijd gaat zijn! Belachelijk dat dat zo lang moet duren.

WatchNow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:43

Afbeelding
Dank je allemaal!
Het is een hengstje: Corneel

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 00:49

AM idd van Dierenartsen Noord.

Ach AZ dat drama met Aziza herinner ik mij ook nog goed, dat was ook een vreselijk triestig drama…

Ik vind het zelf ook ‘fijn’ en leerzaam om foto’s te zien van andere. Dan moet ik zelf niet achterblijven. Misschien wel een sidenote dat dit een mini is en vaak ook vroeger ‘af’.

Watchnow gefeliciteerd! Hengstje? Merrie?
Ik zal het nu dan verwarren met het veulen van vorig jaar uit USA.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 01:03

Gefeliciteerd. Mooie tijd. Maar Corneel? Wat is het ras? En de gedachte achter de naam :D

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 01:54

Gefeliciteerd WatchNow!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:04

watchnow: gefeliciteerd

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:10

Gefeliciteerd Watchnow *\o/*

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:40

Gefeliciteerd Watchnow!!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:47

Gefeliciteerd watchnow

veronique56

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 07:47

Gefeliciteerd Watchnow, heerlijk om van de lijst af te mogen. Gelukkig alles weer goed gegaan. Lekker genieten hoor.