[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:42

Sterkte am wat triestig. Dikke knuffel

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:00

Am, sterkte met het verlies van je hond Y;(

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:30

Sterkte AM.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 20:40

Sterkte AM

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 21:59

Sterkte am!

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 22:19

Jeetje sterkte AM... Wat enorm verdrietig. Y;(

Jaaaa Cynthia, jij vliegt van mijlpaal naar mijlpaal in een dag joh en Kabayo dan automatisch met jou! *\o/*

mirjamalvaro, jij zit ook alweer bijna met maar 2 getallen aan de rechterzijde van je app. :j

Michelle, wat leuk dat ze zo'n lichter bruine kleur laat zien bij haar flanken! Toch vind ik haar nog goed bescheiden dragen voor de dagen die ze al achter zich heeft liggen haha.

Salatiga, schrale troost ik mag er nog 172 :\

Odie haar oven staat goed hard aan! Wat een duidelijk drachtige buik zo op deze manier haha. Heerlijk <3

Riv, wat een heerlijk eigenwijs koppie zit daarop!

Betreft dekken. Ik heb al een nieuwe hengst op het oog. Wil deze enkel nog even in het echt zien om mijn keuze definitief te maken. Nu alweer zin in. :):)
Maar eerst maar eens ervoor zorgen dat deze kleine goed en veilig ter wereld komt en hoe Ellie als mama is.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:08

Sterkte Annet. :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:34

Sterkte Am! Zo'n gemis...

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 23:37

Sterkte AM!

Skaay wat fijn dat de baby nog veilig binnen zit... sterkte er mee...

Jaaa Fi mooie mijlpaal! Gaat hard hè!?

Odie steekt uit :')

Selente, voor je t weet ga jij ook van mijlpaal naar mijlpaal in een dag!

Mijn dikkie is vandaag 200 dagen... ze dijt langzaam uit... zit heerlijk in haar vel :)
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 01:55

Dankjewel allemaal, ik heb het er echt even zwaar mee gehad. Zo plotseling, van gezond naar niks meer kunnen. Ze heeft gelukkig nu geen pijn meer.

Cynthia dat begint op te schieten *\o/*
Ik ben ook al wat aan het rondkijken voor hengsten. Er is zoveel aanbod, maar wil volledig achter mijn keuze staan. Dit jaar twijfelde ik te veel, daarom uiteindelijk voor mijn eigen hengst gegaan bij Wild Thing.

Ik had Didi verkocht, naar ik dacht een leuk iemand die haar wilde rijden en gebruiken voor de fokkerij. Helaas staat ze dus alweer te koop. Vind ik erg jammer... Kan haar helaas niet terug nemen. Geen ruimte voor en ook de financiële middelen even niet voor.

Michelle. Dit verschilt echt per merrie. Zo heeft mijn Jazz merrie nergens last van. Maar mijn eerste paardje had wel degelijk wat probleempjes na de bevalling.

Hier worden de merries allebei terug gedekt.

Rivq. Wat een leukerd is nova

Balou_lover. Mooie mijlpaal *\o/*

Wild Thing is ook bijna 200 dagen. Ik verheug me er echt op.
Zoizo op het nieuwe jaar.
Wat een rot jaar was 2020 :roll:

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 08:24

Oh flauw is dat AM, hopelijk krijgt ze nu wel een blijvend thuis.

Ik mag van mezelf niet naar hengsten kijken. Ik wil met Veronia echt eerst verder in de sport. Ik heb nu geleerd dat ze in drachtige staat niet zo best te pruimen is onder het zadel dus dat ga ik niet kunnen combineren met haar. Ze heeft nu straks met 6 jaar haar eerste veulen, dus tijd zat voor en 2de, 3de of zelfs vierde veulen later. Ik had nog graag met Wainonia willen fokken, maar of ik daar nog weer aan begin hangt van haar baarmoeder af komend voorjaar. Ik ga dan ook nog niet kijken naar hengsten. Straks kom ik weer uit bij een perfecte match voor haar dochter in plaats van haar _O-

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:18

Riv. Wat heeft nova een boeven koppie!

AM. Wat irritant altijd he als je paard verkoopt die mensen beloven je de wereld voor je paard en als het puntje bij paaltje komt zie je ze op marktplaats ofzo staan. Heel frustrerend!

Ik heb wel een hengst op het oog... maar hoewel ik het super vind weer een veulentje te fokken zie ik erg op tegen het gedoe om me paarden te laten dekken/ insemineren met een veulentje er bij.
Ik kan met paard en veulen in de trailer naar inseminatie station bij mij in de buurt. Maar zie dat gedoe met veulen erbij heen en weer rijden niet echt zitten. Of ik kan merrie met veulen bij de hengstenhouder zetten maar daar heb ik geen goed gevoel bij en ik wil juist zelf van me veulens genieten..... of ik kan paard en thuis laten insemineren.... maar zonder opvoelbox is dat denk ik alleen mogelijk bij mijn 12 jarige, en zij moet dan ook weer dicht gezet worden..... allemaal zo veel gedoe

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:28

Ik laat het ook thuis doen. Dat is zo fijn. Scannen etc in de stal. Dicht zetten in de trailer.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 10:49

Ik kom mij ook melden Ehnlay is momenteel drachtig van Valdez en op 1 juli uitgerekend een stuk later als gepland maar na een tweeling dracht in mei duurde het ff voordat ze weer drachtig werd

Mama to be
Afbeelding
Afbeelding

Papa
Afbeelding

En de volle 5 jarige broer van het veulen
Afbeelding
Afbeelding

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:36

Gisteren heeft Phoebe een “pretecho” gehad. Onze dierenarts wilde oefenen met het apparaat.
Natuurlijk zeggen wij geen nee tegen zo’n aanbod!

Alles was goed met het veulen en het wordt een merrietje! (Nouja de kans is 90 % dat een merrie is)

Het was echt zo mooi om te zien allemaal.

Van hoefjes tot staartje. Alles zo compleet en heel druk in beweging.
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 12:54

Zelf vind ik het niet zo erg veulentjes dan mee te vervoeren. Als je dat goed aanpakt, leren ze ineens flink op de trailer staan. Jong geleerd is oud gedaan.

Welkom Wennie!
Wat ik vooral niet leuk vind, is je veulen en merrie een hele tijd ergens achterlaten. Nuja, hier toch. Natuurlijk dekken en dan zijn ze toch gauw een week of een maand weg.

Wat leuk de pretecho MaryAnner! Benieuwd binnen zoveel tijd of het inderdaad een merrie is!

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 15:36

Wie heeft er een sterke maag en veel verstand van soorten wormen ??

Even per privé bericht

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 17:51

Sterkte AM, dat bedenk je inderdaad niet op die leeftijd Y;(

Een hoop mijlpalen bereikt en een aantal mooie buikjes teruggekeken. Ik ben even niet zo actief in dit topic. Gisteren een positieve uitslag op een coronatest gekregen, dus de komende tijd mag ik even helemaal niet meer naar mijn paard. |(

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 18:26

PB hem maar zal kijken of ik hem herken B-)

Wat zuur Ual, soms mis ik de gezelligheid en de roddels en de drama op een pensionstal wel maar als ik dan hoor dat je niet naar je paard kan, dan is de paarden aan huis toch wel heerlijk.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:03

Ugh die Corona bah. Gelukkig bij ons op stal is het redelijk ‘soepel’ of ja hoe moet ik het zeggen. We hebben onze regeltjes en iedereen volgt ze natuurlijk maar als je daar bent vergeet je het even! Maar ja hoop dat het weer allemaal snel normaal word want ik mis men beste vriendinnen natuurlijk heb ze nu maanden niet gezien en vind het verschrikkelijk.

Ik ben zeer benieuwd naar de eerste veulentjes!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 19:15

Ual dat lijkt mij een nachtmerrie. Sterkte!!

Ik heb ze gelukkig aan huis, dus geen corona regels hier. We hebben ook geen pension oid.

Hier gaan de veulens al vroeg mee de trailer op. Tweepaards trailer en ik zet ze gewoon vast. Ik leer ze het vaststaan wel eerst voordat ik ze vervoer.

Welkom wennie!

Maryanner leuk zeg een pretecho! Heb je ook beeldmateriaal van de scan? Erg interessant.

Ik doe eigenlijk altijd KI. Hangt er van af of het in de buurt is , dan breng ik haar naar de hengstenhouder. Scheeld gedoe, thuis blijven enz. Ze is dit jaar 3x op de kliniek geweest ivm diepvries. Laatste poging was vers van een andere hengst thuis in de weide. Ze gaat aankomend seizoen voor het eerst natuurlijk, dus dan gaat ze weg. Wel stuk minder scannen

Baloulover ze ziet er prachtig uit!

Hallloooo
Afbeelding
Ik mag nog 99 dagen tot veilig
Afbeelding

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:45

Zo dat klinkt niet zo ver meer Kabayo :))

Pff ual dat is wel heel vervelend.. Hopelijk kan je het wel goed regelen met stalgenoten..

Ik breng merrie (en veulen) naar de hengst, wel voor KI maar vind dat minder gedoe dan verzenden en elke keer dierenarts laten komen.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 20:56

Ual wat naar , ook zo'n tijd binnen te moeten zitten en niks mogen :n

Maryanner ben ook erg benieuwd naar de beelden van de pretecho. En of het sttaks ook juist geraden is.

Kabayo dat schiet ookal aardig op zo! En ze word al mooi rond <3

Wennie knappe combie ook en mooie mertie :)

Wie heeft er nog goeie duidelijke sites met info over bevallingen en evt complicaties, liefst ook met uitleg filmpjes. Wil me wel goed inlezen voor het zover is. Meen me te herinderen dat dit hier al eerder in is gevraagd :=

Ooh wat gaan de dagen nu sloom, nog maar 77 dagen 8)7

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:29

Michelle5418 schreef:
Ual wat naar , ook zo'n tijd binnen te moeten zitten en niks mogen :n

Maryanner ben ook erg benieuwd naar de beelden van de pretecho. En of het sttaks ook juist geraden is.

Kabayo dat schiet ookal aardig op zo! En ze word al mooi rond <3

Wennie knappe combie ook en mooie mertie :)

Wie heeft er nog goeie duidelijke sites met info over bevallingen en evt complicaties, liefst ook met uitleg filmpjes. Wil me wel goed inlezen voor het zover is. Meen me te herinderen dat dit hier al eerder in is gevraagd :=

Ooh wat gaan de dagen nu sloom, nog maar 77 dagen 8)7

http://www.avsweb.nl/?c=89&id=48

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 21:53

Wat een goede duidelijke site Quir! Top

En Michelle als jij zegt nog 77 dagen hoeveel dagen dracht reken jij dan ik vind het zo ingewikkeld iedereen rekent anders.

Mijn eerste veulentje komt in maart. Overdag mogen ze meteen naar buiten mits ze gezond is maar vanaf wanneer laten jullie ze s nachts ook buiten? Ik heb ze het liefst zo snel mogelijk lekker 24/7 buiten maar dat is verstandig?