[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 23:45

Spannend Setteli. Vaak gaat het dan ineens hard en denk je wauw... En dan ineens duurd alles langggg hahaha tenminste dat ervaar ik nu zo. Hahaha! :)) :):) _O-

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 00:36

Ik heb met je te doen :(:) :D
Ik kruip zo in m'n bedje. Zal aan je denken in het koude tentje brrr
Hoop voor je dat ze een keer gaat

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 00:45

L0esje, proficiat *\o/* *\o/* *\o/* , wat fijn 2 merries op 1 dag geweldig, nog wel droogfoto's plaatsen he ook nog van de 1e want die vond ik zo apart.

Rosemarin, proficiat *\o/* *\o/* *\o/* , met Maggy mooi getekend beide zijde bijna gelijk, mooi hoor!

Hannepan, leuke merrie ik hou wel van die aftekeningen 1 mei uitgerekend, mijn pb staat ook open hoor!

Luna, fijn dat Luna's temp gedaald is, en ze stapje voor stapje vooruit gaat, sterkte er nog mee!

Onzetoppers, heerlijk rollen :D, staart afhouden doen bijna alle merries de laatste weken wel!

Rockey, eerst benen onder en nu weer rustiger met de uier, nou. ?... Je weet het nooit hoor, spannend toch hoor!

Inowa, op die ene foto zie je het bijna liggen!

Cemlys, pfff konten poetsen :(:) , maar ook mini harsje

DL, Bo is het vast nog heeeeeel mooooi ah maken!! Sterkte met waken en suc6

Suffie, fijn dat je die merrie nu drachtig hebt voor mrt 2016, hoop dat het nu allemaal prima gaat.

Onley, beetje hars wanneer zet ze nu eens door,???

Karin, hmmm hier de eerste 24 uur in stal gezeten en toen dus een heel tam veulen maar idd veel erbij zijn, misschien heb je dit jaar wel een brutaaltje :D.

Bonjoy, geweldig die oortjs van Azi :o

Rebecca54, Elana voor 15 mei, mooie pre merrie hoor, die uiers zullen nog wel voller worden denk ik hoo!

Fotsy, wat is ze toch gaaf en ze groeit echt als kool!!

Scooby, leuke foto als avatar, even wennen moest even goed kijken :D

Jolandje, wat een leuk verhaal, geweldig is dat dan als het ineens klikt!!

Tammiebels, HARS, doorzichtig kan heel snel melk worden!! Suc6

Kelly, bijnaaaa 300 dagen,!!

Lovelyn, leuk dat je reageerd maar waar blijft dan je fotospam :o, vind het zo leuk om tezien!!

Setteli, als ze het er nog afloopt gaat ze het vast volgens het boekje doen dit jaar, aftellen is begonnen hoor!!

Euforie, tent toch wel waterdicht he, want pfff er komt veel. Suc6 met waken.

Diane-basje, ennnn hebben de andere Rosa kunnen bewegen om ook vlot te vorderen?? :D. En Revi braaf met zijn medicijnen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 01:47

Het is niet koud hoor Setteli :D sterker nog, heb het nu best warm.
zag dat het vd week weer kelderd met de temperatuur. s nachts 3graden. Dat vind ik toch wat minder...

Tot nog toe is de tent waterdicht hahaha! Er valt idd Veeeel regen.

Echt jou posts jobomara Is weer _/-\o_

ik ga eens even bij madame kijken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 01:50

Hier al een half uur uitgebreide kriebel-en krabsessie. Maar nog geen nieuw veulen te bekennen. Weinig actie te bekennen. Staart heeft ze er wel nog steeds vanaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 02:01

Ahh maar dan lijkt het idd wel te nadere toch Cemlys?? Spannend.
Hier eigenlijk nog niks van tekenen... Ze staan onverstoord in de regen samen. :? Rare beesten zijn het toch, maar goed wat zij willen, mij niet gezien :D

Uier
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-15 02:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 02:06

Ik heb geen idee of het nadert of niet haha met deze weet je nooit. Ik hoop van wel. Over 2u weer even kijken. Nog maar even slaappoging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 02:09

Dan hoop ik voor jou met je mee! Succes met je slaap poging, ik ga ook weer een poging doen. Trusten!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 03:48

Helemaal niets hier pffff was nog even bezig ik denk spiek nog even, liggen jullie te pitten :D

Euforie, dank je :o , vind het leuk soms wel veeeeeel

Nou dan ga ik ook maar :z

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 03:56

Hier nog niks hoor.. -O- het jaar gaan we gewoon halen!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 04:33

Hier ook niks maar ook hondenweer. Uier lijkt acuut gestopt haha. Net nog gekeken maar weinig bijgekomen. Mijn camerasignaal is ook amper goed dus net maar even in de stal gekeken. Merrie lag lekker te slapen en flink gestreste kat uit val gehaald haha. Is een nogal vocaal bengaal tje en ze was op zn zachtst gezegd not amused met het voorval. Andere merrie haalde ook weer eens uit met een hele kwaaie hap. Echt een trut van een dier dat soms.
Maar om een verhaal kort te maken. Zelfs geen ph daling, zere blauwe arm en zeer weinig slaap.

In mn droom werden er 2 geboren zelfs. Een heel mooi vosje en een bruine. Waar die bruine vandaan kwam??? Dat zal wel veulen 2016 geweest zijn haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 04:53

Zouden ze het massaal met zn alle op gaan houden tot het goede weer!? :+ :')

Hier zag ik net Heeeel kleine glimmetjes, op de puntjes van de spenen. Maar wellicht was het gewoon weerkaatsing Van de zaklamp. :))
Ik ga ook weer verder slapen. :wave:

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 04:57

Ik vrees ervoor...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 05:05

Ga een paar dagen niet kunnen posten waarschijnlijk. Er zijn werken aan internet. Hoop toch iedere dag een updateje te kunnen doen maar beloof nietq

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 06:21

Hier geen veulen

Wel een berg baby boa's (slangen)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 06:52

Gefeliciteerd Loesje en rozemarijn. Lekker handig 2 op 1 over!dag haha...

Ik merk ook verschil in veulens. Die van vorig jaar was beetje egoïstisch. Maar die kleine van nu vind iedereen leuk en komt echt naar je toe voor aandacht. Met zo'n veulen heb je dan automatisch meer...

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:39

ideaal 2 op 1 dag

hier nog geen verandering in de uier

deze morgen wou ze wel niet eten.
even bij gebeleven en dan begon ze uiteindelijk toch een beetje te eten maar met lange tanden

quincy21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 07:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

deze morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:02

Als ze niet wilde eten is er toch iets goed op gang denk ik. :D

Die van mij is momenteel alleen maar in een "eten eten eten bui". Vreetzakkie.

Ph begint weer te zakken. Ene speen 5,5/6 en de andere 6/6,5

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:07

Loesje nogmaals gefeliciteerd, wat leuk!

Ik las iets over makke veulens? Tja het is ons eerste veulen, maar hij is echt super mak! Komt graag naar je toe en wanneer ik in het land bij hem ben geweest om even te kroelen en ik loop weer weg, dan komt hij wat achter me aan, maar hij gaat nog niet heel ver bij zijn moeder weg, dus na een paar meter blijft hij staan en gaat hij hinniken! Echt zo lief, tja dan moet ik toch weer even terug natuurlijk. Verder ben ik hem iedre dag aan het poetsen en hoefjes optillen, duurt bij elkaar maar een paar minuutjes, maar dan ben je wel even met hem bezig. Ook loopt hij vanaf een paar dagen aan het halster mee naar de wei en de stal en zet ik hem vast met poetsen. Gister even zijn voorbenen afgespoten met de waterslang en vanmiddag mag hij even in de trailer staan, van de zomer mag hij nl drie weken mee op vakantie!
Tot nu toe een super, mak en vrolijk veulentje en hopelijk blijft dat zo

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 08:33

wat een verschillende uiers zie je toch!

dob was als veulen ook super mak, misschien juist iets té brutaal. al is hij dat nu nog haha
als is cach ook een super lieve moeder en mocht ik alles met hem doen. dob kwam als veulen ook naar me toe gerent in de wei als ik ze ging halen.

vandaag weer een rustige nacht gehad, stal eigenaresse heeft vanmorgen de singel nog een keer gecontroleerd omdat we al 2 dagen geen alarm gehad hebben haha, maar hij werk gewoon ;)
daar ze gisteren ineens geen hars meer had, had ze het vanmorgen zeer zeker wel en leek het ook al wat witter!

ik ben vandaag wel gewoon aan het werk, meerdere hier?? maar ga vragen, of ik om half 2 weg kan, toch een super rustige dag!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:12

Een aantal weer een nachtje waken er op zitten maar helaas geen veulens geboren vannacht!

Rockey, ik werk alle weekenden, meestal slaapdiensten maar collega's weten er van en als ik vermoed dat Lucky in een weekend gaat bevallen dan ruil ik van dienst, zodat ik rond 21.00 naar huis kan.

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:13

En mijn pony's staan ongeveer 700 m van zowel mijn werk als ons huis dus dat is ook wel prettig. :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:26

Onze Toppers ze begint eindelijk met uier te maken zie ik. :D
Die kling ga ik nooit op af. Dat wisselt zo erg! Alleen toen Vera de vorige keer veulende hing er wat bloed aan. Ik liet ze buiten en ze begon.

Rockey zooo ze houdt het best lang vol!

Inowa of de buik echt gezakt is durf ik niet zeggen,eerder het veulen gegroeid en dat trekt natuurlijk alles wat naar beneden.

Tot met Kerstmis Rowan! :wave:

Gefeliciteerd Suffie met de dracht.

Onley dat begint er nu toch goed uit te zien,niet?

Fotsy momenteel is het schijngedrag van Vera weer over. :+
En ja ook ons eerste echte minipaardje had losse knieën. Dat was een echte teleurstelling want voor ons was dat toen ook veel geld. We hebben het toen maar weer gehouden op onze shetlanders. :o
Nu toch weer een minipaardje gekocht maar hij was al goedgekeurd voor dekdienst dus dan vond ik het risico ook al veel minder. Maargoed het is bij eender welk ras uit je doppen kijken.

Polleman wel makkelijk zo een melk lekkende merrie,weet je waarop je wacht.
Kikkie deed dat ook vorig jaar dus ik ga nog relaxed rondlopen zolang die uier niet echt ontploft.

Karin ik heb ook al schuwe veulens gehad. De 1 is net heel aanhankelijk,de andere minder. Het scheelt wel enorm ook welke hengst ik gebruikt heb. De veulens van Victor staan meer open voor mensen.
Joey was erg aanhankelijk maar sinds ik het halster geleerd heb aan hem,is hij vertrouwen verloren.

Loesje gefeliciteerd!! Zo bijzonder zeg twee merries op 1 dag! Weet je nu al meer van je ander veulentje,wat is het geworden?

Bonjoy die oortjes zijn leuk. :D

Rebecca welkom! Spannend afwachten dus ook voor jou.

Fotsy <3 Knap meisje dat ik dan gauw eens wil komen bewonderen!

Tammiebels hars? Jeej hopelijk gaat het vooruit nu!

Euforie aan het waken in de regen :(:)
Ze kunnen niet zeggen dat je er geen inspanning voor gedaan hebt in elk geval!
Kan toch niet lang meer duren met die PH hoor.

Setteli leuk is dat hé eens ze echt gaan uieren (en het ook mag),komt helemaal goed voor jou dit jaar!

Cemlys en wachten en wachten en wachten... :=

Quincy die uier van achteren gezien moet nog heel wat uitvouwen vrees ik.

Hier weinig verandering! Ze doet ook weer normaal dus ja. Tegen het weekend zou ideaal zijn,dank u. :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 09:29

Precies pretty als ze komende nacht niks geeft dan graag het weekend. Moet morgenmiddag werken, werkedonderdag s ochtends en deel middag en vrijdag hele dag. Vandaag merrie en veulen naar buitenstal verhuizen en hengst naar binnen. Heeft ze in elk geval de stal alleen zo.