[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tsikala

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:11

Nee, ik heb al aan alles gedacht. Ze heeft aan beide kanten een paard naast zich staan. En er zitten nog twee hoge tussenschotten tussen, dus ze kunnen elkaar niet bijten of terroriseren oid. Haar buurvrouw rechts kent ze al heel lang en staat hier al 3 jaar bij in de wei en naast in de stal. Aan de linkerkant staat een grote, rustige ruin. Die kent ze ook goed en kan ze het goed mee vinden, dat is geen nerveus of naar paard. Niks aan de hand.

Dus ik vat hem niet, ik denk puur persoonlijk en op gevoel dat het pijn is, vanwege de dracht een soort frustratie die zich uit in gekke fratsen zoals hoog steigeren en de boel molesteren. Of het kan verveling zijn, maar ze staat altijd hele dagen buiten op het land met andere paarden, ik rijd haar ook zo'n 4 a 5 x intensief per week, dus ja dat lijkt me ook vreemd. Ze krijgen bijna onbeperkt goed ruwvoer bij gevoerd en ze krijgt een halve tot 1 schep krachtvoer per dag. Dus dat lijkt me toch allemaal best netjes, heb hier de laatste tijd niks in gewijzigd.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:29

raar hoor... vervelend dat ze niet kunnen praten.

kijk een mooie foto van mn visjes, de 2 grootste zijn een nestje aan het maken en het vrouwtje heeft een dikke buik Tong uitsteken (nee hoor ik ga niet oftopic Tong uitsteken)
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:36

melina: dat is vreemd zeg, ik zou idd ook zeggen: observeren dan kom je er misschien achter wat er is.

marlijn: mijn favo merrie bij jou is degene met een wit en een zwart oor. Zo gaaf vind ik dat! Ze zien er allemaal trouwens super uit ook al zijn ze niet wit meer Knipoog

Wij hebben niet heel veel dieren. Behalve mijn 2 pony's hebben we nog een poes.
Maar ik heb wel 3 kinderen en die maken er ook gerust een beestenbende van!

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:01

Melina dat klinkt heel eg vreemd, en best eng ja. Ik zou denk ook voor het observeren gaan (d.m.v camera?) en eventueel even de DA raadplegen.

Draakje wat een gave vissen!! Ik vind die blauw-rode altijd zo leuk Haha!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 19:17

Ik zou je merrie idd ook observeren, en dan lijkt een camera mij het beste omdat ze daar geen erg in hebben. En hou goed bij waneer ze het doet, en wat precies. (en de verwondingen). Zo heb je voor je zelf en evt. DA alles op een rijtje.
Misschien ook elke dag even tempratuur controleren? Dan weeet je wat voor haar normaal is, en als ze dan weer zo'n uitbarsting krijgt gelijk weer tempratuur opnemen.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:14

Een hoop leuke foto's gezien, de ene buik nog dikker dan de andere Haha! , creatieve kerstkaarten en een aantal met een flinke beestenboel Haha!

Melina, kan het zijn dat ze door haar hormoontjes tijdelijk iets minder op haar buren is gesteld als ze op stal staat? En dat ze moet steigeren om over de tussenwanden heen te kijken?
Ik heb wel eens merries (en hengsten) zelfs over tussenwanden van 2.20m zien hangen met de voorbenen, woest op het buurpaard.
En ik ken aardig wat merries die tijdens de dracht al moeite hebben als het buurpaard adem haalt Nagelbijten / Gniffelen
Terwijl het buiten dan geen problemen hoeft te geven.

Hier zit Macy vandaag op 230 dagen en nog steeds lijkt ze op een foto dikker dan in het echt Clown
Afbeelding
Afbeelding

Dynamic dreigt op 243 dagen al te ontploffen, binnenkort maar weer eens buikenfoto's van haar maken.
Isis krijgt al wat zucht bij het uier, 's ochtends is er duidelijk een verschil te voelen. Ze zit nu op 267 dagen.
Hier kan je het verschil met een paar dagen geleden al wat zien, toen nog echt lege flubbertjes, nu 's ochtends toch duidelijk iets gevuld.
Ze loopt het overdag uiteraard nog allemaal weg.
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:16

geen idee weer hoelang pepper en winoa drachtig zijn..

wel allebei al boven de 200 dagen..

ze zijn dik hier!!!!!!!!!!!!!!
en over een krappe 3,5 maand komt de eerste hier....

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:26

Vreemd zeg, ik zou haar in ieder geval ook goed observeren.

Macy komt me tegemoet gespiegeld. Tong uitsteken

En mijn beestenboel is niet zo groot. 2 pony's, nummer 3 op komst, maar eentje (Devdan) staat een uur rijden van me af, ga ik maar heel af en toe langs. Die wordt goed verzorgt. Haha!
Neon staat ook ergens goed verzorgt, hoef niet te voeren, enkel de stal uit te mesten.
Verder heb ik nog wat vissen in mijn vijver, en dan houdt de beestenboel wel op.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:52

Draakje; is die ene een goudvis ((??) Bloos Ziet er mooi uit!
Marije;wat zien ze er mooi uit en iddal verschil met de uier te zien, leuk! En wb op foto dikker dan in het echt........dat zeg ik ook altijd Haha! Ach gut

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:53

Njadien: 302 dagen dracht, 18 dagen tot 320 dagen, 33 dagen tot 11 mnd.
Ramaylla: 296 dagen dracht, 4 tot 300 dagen, 24 tot 320 dagen.
Passia: 288 dagen dracht, 12 dagen tot 300 dagen, 32 dagen tot 320 dagen.
Shanaya: 283 dagen dracht, 17 dagen tot 300 dagen, 37 dagen tot 320 dagen.

Shanaia: 212 dagen dracht, 88 dagen tot 300 dagen, 108 dagen tot 320 dagen.
Mawiyah: 212 dagen dracht, 88 dagen tot 300 dagen, 108 dagen tot 320 dagen.
Xenah: 199 dagen dracht, 101 dagen tot 300 dagen, 121 dagen tot 320 dagen.
Emira: 198 dagen dracht, 102 dagen tot 300 dagen, 122 dagen tot 320 dagen.

Volgens mij was ik vorige week vergeten een 2 van de 1 te maken bij shanaia en mawiyah Bloos

uierontwikkeling ligt nog steeds stil...

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:04

Bedankt allemaal voor jullie medeleven en tips. Ik ben zonnet bij haar geweest en ik heb het gat gezien. Haar hoofd heeft ze ook flink beschadigd, maar gelukkig alleen flinke schaafwonden. Ze stond nog lekker buiten, dus heb haar stal uitgemest, daarna heb ik haar opgehaald en in haar stal gezet, ze was aan het briesen en snuiven (ze wist het dus nog) en stond achterin haar stal (doet ze normaal nooit, gaat eerst altijd kijken waar haar brokjes en hooi liggen en lekker eten). Ik heb het even afgewacht en na een tijdje ging ze toch voorzichtig naar haar brokjes, om ze lekker op te eten. Daarna begon ze aan haar kuilvoer, niks aan het handje. Ik heb een tijdje staan observeren en daarna heb ik haar nog even lekker de benen laten strekken in de binnenbak. Leek niks aan de hand te zijn, buiten dat ze niet zo charmant oogt met haar lelijke schaafwonden (midden op het gezicht).

Ik denk dat Marijke gelijk heeft, ik heb namelijk de stalhouder erbij gehaald en hij vertelde dat ze vaak onrustig is smorgens en ook weleens loopt te hupsen met haar buurvrouw. Want ze weten dat ze zo rond een uurtje of 10 naar buiten gaan. Daarvoor had ze wel wat hooi liggen, maar daar heeft ze dan vaak niet eens zoveel oren naar. We denken dat ze uit (agressie, hormonen etc.) lelijk wilde doen tegen haar buurvrouw en daardoor omhoog kwam en met haar hoofd omhoog sloeg en daardoor door het plafond heen ging Duivel Bloos Het klopt inderdaad dat ze soms sjaggie doet naar haar buurvrouw en vooral sinds ze drachtig is, dus vandaar dat jou verhaal wel aansluit.

We houden het in elk geval goed in de gaten, ik heb haar extra veel ruwvoer gegeven, zodat ze zich in elk geval niet/weinig kan vervelen. Morgen gaat ze ook effe iets eerder naar buiten dan normaal, misschien helpt dat ook wel.

@ MarijkeR, prachtige merrie is macy, ik ben erg benieuwd naar haar veulentje van basgier, vind basgier zowiezo al een erg mooie & correcte arabisch volbloed hengst, dus dat moet wel goedkomen. Wordt vast een erg chique en kittig veulentje.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:12

heb trouwens nieuwe foto,s van aanstaande papa in mijn profiel staan....de vos

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:54

wow Marije, wat glimt ze lekker Haha!

leuke papa Inowa Ja

Melina, lang leve de hormonen Clown

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 23:29

het rood met blauwe visje is een mannetjes dwerg goerami, het grijze het vrouwtje daarvan. de grote zwarte een ancistrus (algeneter) het grijze visje link achterin een corydoras (grondvisje) en de blauw met rode kleintjes zijn kardinaal tetra's

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 00:07

draaakje schreef:
het rood met blauwe visje is een mannetjes dwerg goerami, het grijze het vrouwtje daarvan. de grote zwarte een ancistrus (algeneter) het grijze visje link achterin een corydoras (grondvisje) en de blauw met rode kleintjes zijn kardinaal tetra's

ehhh, geen goudvis dus Rolleyes Zo leer ik ook nog wat over vissen Clown

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 08:27

Wij hadden gisteren onze eerste oefenmarathon voor de leuk..
Eigenlijk zijn de dames al te ver drachtig voor iets als dit maar we lieten het gewoon op hun tempo doen..

Met Kyra werden we dan ook 8e (en dat voor een 1e keer)
Ze gooide een container om met dr eigen neus, was wel lachen want ik stuurde hem eindelijk foutloos maar dan maakt het paard een fout..

Paulien ging de 1e en de 2e manch heel goed (ik reed alleen de 1e manch verkeerd, echt stom) en in de derde hadden we maar 1 foutje.. Wel een hele langzame tijd omdat ik dr op de brug net teveel inhield zodat ze stil bleef staan en we achterwaarts terug moesten, omdraaien en er weer op..
Pauk was toen behoorlijk in de war en sloot zich voor dr hele omgeving af zodat we tussen de containers door in stap zijn gegaan..
De laatste 2 "hindernissen" tussen de pionnen door was ze ineens aanspreekbaar en ging ze weer draven..

Met Pauk werden we dan ook eigenlijk laatste, dr staat enerlaatste op de lijst maar de laatste reed niet mee..

Wel veel ervaring opgedaan en wie weet volgend jaar weer..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 08:32

Hmm, beestenboel daar hebben wij niet zoveel van. Op dit moment 3 paarden en eentje op komst.

Ik weet niet of muggen, mieren,spinnen en muizen ook meetellen?

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 08:40

Beestenboel heb ik trouwens ook genoeg hoor

1 Hond
5 katten (Moeder met 4 kittens maar 2 gaan dr nog weg)
Zo'n 30 vissen
7 paarden (3 drachtig)

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:57

Even weer een foto van Sarah !
ze is nu 204 dgn Drachtig van Tomahawk van Stal Buck's Hoeve

Afbeelding
Sarah staat Links op de foto.

Maar eerst verwacht ik nog baby's van
'Golden Summer Look IV'
(Summer dus Knipoog )
Afbeelding

Grtjss Tineke

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:38

Hahahaha, geweldig, nog nooit zo'n dikke cavia gezien! Spannend hoor, hoeveel jongen kunnen cavia's zo ongeveer krijgen per nest?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:39

Dat is pas een dikke buik (Summer). Daar kunnen sommige merrie's jalours op zijn.

Casa is wat ziekjes. Da is er al bij geweest en we hebben bloed afgenomen. Ze is wat bezweet op dr buik. Heeft normale tempratuur, baarmoeder is weer normaal, en darmen werken ook goed.
Als het goed is krijg ik vanmiddag de uitslag van het bloed onderzoek.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:40

Wat een cavia!!! Hoeveel zitten daar in zeg!
Melina, hoe is het vannacht gegaan met Porsche?
Saffier, zit ook niet mee he. Dacht je dat het een stuk beter met haar ging, krijg je weer die onzekerheid. Ik duim voor je dat ze vanmiddag een goede uitslag hebben!!!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:48

@ Saffier, oei spannend hoor, laat je ons even weten wat de uitslag is?

@ quintusgl, Ik ga zo naar Porsche toe, ben vanmorgen wel gesmst, door het meisje die haar buiten heeft gezet en er was niks te zien. Ze had goed gegeten en was niet gestresst of druk, zichzelf ook niet meer beschadigd. Misschien was het een eenmalige actie en is ze zo erg geschrokken, dat ze nu wel 10 x nadenkt weer zoiets te doen?? Clown Duivel

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:58

Een cavia heeft 2 tepels dus een nest van 2-3 is ideaal,
bij deze denk ik er 4 ? gevoeld te hebben, maar doordat ze zo enorm dik is kunnen het er ook best 5 worden..
Hoop dat ze vandaag bevalt, zou morgen een dag weg..
Maar goed als ze niet bevallen is blijf ik thuis!
meestal gaat zo'n bevalling erg snel en omdat het er dan meer zijn en dit een onervaren moeder, vergeten ze weleens de kleintjes uit het vlies te halen .. met alle gevolgen van dien!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:05

Ik ben benieuwd Saffier.