[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 13:00

Ik heb hoogstwaarschijnlijk een naam! Haha! Eentje die helemaal aansluit in Lamento's pedigree...... Tong uitsteken Maar ik hou hem nog even voor me, zelf nog even tegenaan kijken of ie het echt wordt.....maar ik denk het wel. Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:19

En het beestje heeft een naam, Reedhill's Cantate! Haha!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:59

Leuke naam Neon!! Wast ook de naam die je in je hoofd had? of toch een andere naam??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:14

Had van de week al wel namen gezocht, en toen was er eigenlijk alleen Elior uitgekomen. Maar toen was ik naar namen met "light" aan het zoeken (vanwege Neon Light, en haar moeder heet Blacklight Knipoog ), of met namen die "light" in de betekenis had. Nu het effen was ging ik toch maar eens naar de kant van Lamento zoeken, en vanmorgen vrij snel ben ik op Cantate gekomen. Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:36

gefeliciteerd aparte naam ook!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:35

Saffier schreef:
Wat een scheetje Neon!!!!
Ga nu ff in je topic kijken.........

@ Inowa: Je moet idd wel ff kijken...
Maar wat is ze al groot!!! Als je dr zo naast mama ziet!

ze is ook heeell erg groot.
en dat te bedenken dat ze nog geen 3 maanden oud is

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 21:51

@Neon: Hij is prachtig hoor! Nou heb je een een keer een op papa lijkend veulen Ja En dat is niet mis vind ik, want vind Lamento een prachtige hengst!
Naam is ook erg leuk!

@Inowa: Beetje is idd aardig dik. Hoop toch dat het snel wat beter zal gaan!

@Saffier: Gelukkig is de koorts weer gezakt! Fijn ook dat de spuit zo makkelijk gaat. Lang leve de smaakjes! Haha!

Met Symfonie gaat het goed Lachen Ze blijft wel nog tot ze een half jaar is bij mama staan omdat ze toch een kleine groei achterstand heeft in hoogte en breedte. Ze heeft toch een hoop mee gemaakt, maar ondanks dat doet ze het prima! Maar ze heeft de melk van Iwaya nog wel nodig omdat ze nog niet echt veel brokjes eet zelf. Hooi eet ze wel super en ze weet ook al hoe de waterbak werkt Haha! Het verharen heeft ook wat langer geduurd, maar ze is nu bijna alles kwijt gelukkig! Zal binnekort wel weer foto's plaatsen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 23:25

Ja, foto's van Symfonie!!! Fijn dat ze nog een tijdje bij de merrie kan blijven. Ja

Zo, nog even spammen met foto's. Haha! Het kromme is er al aardig af aan het gaan. En op de eerste foto is het net een giraf, zo bergopwaarts en een lange nek. Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

Afbeelding

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 08:34

@Neon: en jawel hoor! Daar is hij dan! In alle geniep Knipoog . Hahaha, proficiat!!

@saffier: wat vervelend zeg! Fijn dat het weer wat beter gaat.

@iwayalover: fijn om te horen dan het goed gaat met Symfonie. Als de merrie het ook bol kan werken die 6 maanden zou ik het idd ook doen.

@inowa: beentje is wel gevuld ja, maar verder is het moeilijk te zeggen vanaf de foto. Wat een prachtig hoofdje met die grote onschuldige ogen! Kan zo een tekenfilm in!

@Nimber: proficiat met de verkoop

@Marije: Gestoord

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 18:45

@marije : Dit kan nu toch niet meer hè Frusty COPPER POEP DAT KIND ERUIT !!!!!!!! voila Clown
@nimber : feliciteerd met de verkoop,,gelukkig gaat dat bij ons ook allemaal vlot Tong uitsteken
@neonlight : mooi veulen,en die moeder dan Vingers aflikken

Vrijdag haal ik dus Fleurtje naar huis,het begint haar zwaar te wegen...en dan nog over de warmte te zwijgen,nu om 18.45 u is het hier nog 38 graden Ziek

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:00

Waarom gooit Fleurtje haar veulen er dan niet uit? Haha!
Ik ga vanavond ook pas later naar de stal, het is veels te warm. Dan mogen moeder en zoon nog even in de bak lopen. Of lopen, moeder ligt niks anders te doen als te rollen en zoon moet zich maar uit de voeten maken. Nagelbijten / Gniffelen Gisteren ook al begonnen met het bijvoeren van maismeel, ben benieuwd of ze het lust. Toen ik gisteren de stal verliet had ze de maismeel al aan de kant gegooit en was ze haar brokjes eronder op aan het eten. Anders maak ik het extra nat, dan kan ze er niet meer omheen. Vork

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 19:48

@ Amandake: Ik ben benieuwd hoe lang jij nog moet wachten op fleurtje dr veulen..... Ze zal het idd wel heel warm hebben.......

Met Cas alles weer super nu!! De tempratuur is weer wat gezakt.... En ze is lekker levendig en eigenwijs Clown

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 20:54

Bloos Bloos Bloos ja jullie hebben gelijk,maar ik heb haar als niet drachtig gekocht ,na een scan bleek ze toch drachtig te zijn,en ik me maar afvragen waarom ze zo tekeer ging tegen de dekhengst die ik had laten komen Gestoord
Dus ik weet absoluut niet wanneer of door wie ze gedekt is (kan die pummel niet bereiken) en het veulen zal ook geen papieren hebben,want daar stonden geen appaloosa's Huilen

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:09

Maar je weet wel tot waneer het uiterlijk kan duren.... Dus... Vertel... Op hoeveel dagen zit ze nu minimaal?? Clown

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 21:24

het gaat weer beter met breeze,
het is echt het allerliefste veulentje en zoooooo braaf.
vandaag moesten we haar bij haar moeder even weghalen om het beentje af te spuiten en ze hinikte wat en was toen stil.
en ze stond ook doodstil toen ze water over zich heen kreeg,
het bovenste deel van het beentje is weer normaal alleen rond de kogel nog niet maar ze loopt ook niet meer kreupel.
komt allebei dubbel en dik goed!!!!!!!

en idd,breeze ziet er echt als een engeltje uit

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 22:31

@saffier : Ik heb haar nu 9 maanden,aan haar uier te zien denk ik nog maximuum èèn maand Knipoog
@inowa : wat fijn dat het beter met Breeze gaat Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 00:24

Epona is vandaag 321 dagen drachtig! Uier is wat geslonken vergeleken met 2 dagen geleden, toen is er een nieuwe merrie bij het groepje gekomen en ze moet daardoor wat meer lopen..
Heb gisteren foto's gemaakt op 320 dagen, zal ze morgen inscannen

Nikita_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 01:17

Hier gisternacht een veulen geboren, totaal onverwacht, uitgeteld op 7 augustus en de 19e juli geboren, 19 dagen te vroeg dus....

Hier is de link naar de foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=DBUDVQ3J

Even een fotootje voor een indruk...

Afbeelding

Tot nu toe is alles oke.

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 03:56

wat een poepje dienie!!! en zoveel zwart, geniet ervan!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 08:26

Nicole: Nog gefeliciteerd met je mijlpaal!!!
Dienie: Gefeliciteerd!! Ga nu de foto's kijken!!!

Edit: Wat een schatje!!! En alle onderdelen op de foto! haha heeft ze alles, of mis je nog wat Knipoog

Ik vind dr heel mooi getekend!! Vind ook die achterbenen grappig dat het wit doorloopt naar dr andere been!
Ze is heel leuk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 09:55

Dienie, gefeliciteerd, wat een prachtig veulen!!! Go jij! Go jij! En mams mag er ook wezen! Kwijl

Nicole, gefeliciteerd met je mijlpaal! Hoe is het eigenlijk met Epona, komt de melk er nog steeds uit of is ze weer gestopt? Kan me herinneren dat ze een dikke maand geleden al melk verloor?

Inowa, vervelend van het beentje, maar 1 ding is zeker, je houdt er dadelijk een supermak veulen aan over! Fijn dat het nu wel aan de beterende hand is.

Amandake, heeft Fleurtje wel papieren? Je kunt het veulen altijd registreren bij de NAS, ook al zijn de ouders onbekend. Fleurtje was toch een few spot he? Heb je in ieder geval altijd een spikkelveulen. Dus ook als de hengst effen is!
En wie weet is ze door een effen hengst gedekt, in dat stamboek ben je vrij van hengstenkeuze. Heb zelf ook een New Forest hengst gebruikt op mijn NAS merrie, als het een spikkel was zou hij volledige papieren krijgen. Nu niet, want hij gaat het New Forest stamboek in, in het wedstrijdregister. Haha!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 10:51

@neonlight : Fleurtje heeft papieren bij het nas , zij is een dochter van Rocky v/d hoeve,ik wist niet dat ik alsnog papieren kon aanvragen,bedankt voor de info OK dan!
@nicole :gefeliciteerd met je mijlpaal Pling
@dinie : wat een scheet !! gefeliciteerd !! Vingers aflikken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:48

Nu maar hopen dat je de hengst nog kunt achterhalen Amandake, en dat het een goedgekeurde is! Anders kun je papieren in het hulpstamboek krijgen, nog geen ramp, staan ontzettend veel appies in. Alleen kunnen ze eventueel dus nooit een predikaat krijgen, maar ze mogen zelfs gewoon naar de keuring.

En even spammen: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=59&t=625651&hilit= Knipoog

FriesBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:00

Ik ben er sinds een week ook achter dat mijn shetlander merrie drachtig is ipv schijndrachtig. Heb haar laten opvoelen door vee-arts en laten scannen, uitslag niet drachtig. Nu 2 maanden later, wordt ze nog dikker haar uier begint al lekker vol te lopen, heb haar vorige week nogmaals door mijn eigen veearts laten checken (andere veearts was niet mijn eigen veearts maar van iemand op stal) uitslag hoogdrachtig en het veulen kan ieder moment komen.

Ik verwacht dat het veulen deze week komt en vind het echt harstikke spannend, ik hoop dat het lukt om erbij te zijn, dat zou ik een echt helemaal geweldig vinden. Op het moment loopt haar uier vol en is ze onrustig, ze kan nog nauwelijks lopen zo verschrikkelijk dik is ze. We wachten het in spanning af.......................

Helaas heb ik alleen foto's van ruim 1 maand geleden omdat ik zelf geen digi heb.

Afbeelding
Foto van Simba een ruim een maand geleden

Afbeelding
Simba helaas zijn de foto's van vrij ver genomen, dus moeilijk te zien hoe dik ze toen al was

Afbeelding
Foto van haar uier, er komt al ruim een maand melk uit, alleen als je eraan zit niet vanzelf, nu wachten tot ze begint met kegelen

FriesBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:09

nog 1 vraagje, ik heb voordat ik hier wat gepost heb, eerst alles zitten lezen, nu kwam ik een link tegen waarin stond hoe de kling, uiers en hoe de banden eruit zien, weet iemand waar ik die site/link kan vinden, was in het engels bedankt alvast.

Bij simba is haar kling lang en staat open, is zalm/roze van kleur, wilde dat even vergelijken.

bedankt.