Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Y_DG

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:14

KimS schreef:
hey Yuri, proficiat met Forpreza-D ! (hoeveelste keer is het nu dat ik dit zeg? Haha! )
Ik kom straks langs!

Voor de rest: ik ben benieuwd naar al jullie veulentjes!!
xxx

Dank je Kim Haha! Ik zie jou straks op stal bij Forpie Cool Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:21

@ Bubbels: ik weet niet precies hoe je het veulen kunt afleiden om het niet te doen, maar daar heeft Jeddah al tips voor gegeven. Ik weet wel dat je in de mest kunt kijken of er zand bij zit en of dat dus ook in de maag zit. Als je het niet zeker weet kun je wat mest meegeven aan je DA, als blijkt dat er zand in de maag zit is er gelukkig een hele goede makkelijke methode voor en dat is parafine om het los te maken zodat het allemaal mee komt met de mest en nog een of ander poeder wat bij de slobber moet. Mijn merrie heeft ook zand gegeten, vandaar dat ik het ken. Maar je kunt beter meteen checken of het bij de mest zit, want ze kunnen er heel mager van worden en heel erg hongerig omdat ze nog maar weinig opnemen. Vooral voor een veulen lijkt het me van belang dat ze wel het voedsel kan opnemen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 12:32

Jaaaaaaaaaaaaaaaa toch nog geen veulie vanacht! Van harte Quirinake, het waken is niet voor niets geweest! Wat een droppie zeg, ik ben benieuwd naar de opgedroogde foto's!

@ Tinne, nou geloof ik je niet meer hoor, Odessa zou de eerste zijn Clown Haha! Maar vanacht zou me erg goed uitkomen en anders woensdagnacht Schijnheilig Odessa, hoor je me? Haha!

@ Quirnake, had jij mij toegevoegd op msn? Ik zie net dat je Yuri heet, dus... Ik heb je al weer verwijderd want je reageerde niet Clown

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:33

Gefeliciteerd! Wat een droppie!

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:40

Gefeliciteerd Quirinake.
Leuk dat je er bij was.
Mooie foto's van een mooi veulentje met een hele mooie naam OK dan!
Geniet er maar lekker van.
Laatst bijgewerkt door Kimmes op 04-04-05 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:41

Gefeliciteerd Quirinake Go jij! Go jij!
Prachtig veulen!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:59

Odess schreef:
@ Tinne, nou geloof ik je niet meer hoor, Odessa zou de eerste zijn Clown Haha! Maar vanacht zou me erg goed uitkomen en anders woensdagnacht Schijnheilig Odessa, hoor je me? Haha!

Ja maar, ja maar... die merries zijn zo onvoorspelbaar Haha!. Als ze nou eens naar mij luisteren, dan zou Odessa vannacht moeten bevallen. Maar ja... of ze dat doet? Haha! Ik vind het er bij haar iig veelbelovend uit zien!
En dat vind ik bij Lio ook wel, maar die laat al veel dagen op zich wachten, dus daar gok ik niet meer op Haha!, hetzelfde verhaal geldt voor Orinocco Haha!.
Wie weet gaat straks Siena nog eerst Knipoog.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:04

Ja zul je net zien bij Lio.
Ik heb haar gekocht omdat ik toen haar kleur zo apart (wit, grijs, zilver, bruin) vond, ze ontzettend lief en makkelijk in de omgang was: ik was gewoon stapelgek op haar! (nog steeds hoor Haha! )
En ze heeft ook al wat aparte streken uitgehaald, dus wie weet doet ze wel een poging om het 417 dagen record te verbreken, zou echt iets voor haar zijn...

(*zucht* NEEEEEEEEEEEEE ik WIL vannacht een VEULEN!!!!!!!!!!!)

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:04

Gefeliciteerd Quirinake!!! Wat een mooi veulen! Ben benieuwd naar de opgedroogde foto's!!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:07

IngLio, dat veulen komt vast snel hoor Ach gut ! Die 417 dagen gaat ze niet halen, let maar op! Knipoog *bespeurt beginnende-wanhoop-wanneer-komt-het-veulen-nou-bij-Inglio*

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:08

Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!! Wat een mooie dame!

Famosa doet rustig aan. De melkbar vult langzaam, de rolt nog door, maar met heel veel moeite.

Ik denk dat Odes eerder gaat dan Famosa.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:13

De melkbar zag er idd al mooi uit bij Famosa Lachen. Die loopt wel mooi op schema volgens mij he?

Ik was vanochtend bij Vank en ik haalde haar uit stal. 's Nachts staat ze nog binnen, maar het viel me op dat ze vocht vast begint te houden bij haar uier. Spenen waren dikker en dat stuk wat naar achter loopt ook een beetje. Na het rijden was het weer weg... Toen waren het weer lege theezakjes (en zo hoort het ook Tong uitsteken)
Maar het begint toch allemaal een beetje te werken!

Ik bedenk me opeens wat.. Odessa mag van mij ook vannacht gaan bevallen, dan ben ik een boek rijker Tong uitsteken.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:15

Quirinake: die eerste foto is zoooo schattig! Dat je alleen het kopje boven het stro uit ziet steken Lovers !

Bubbels: Gracie heeft idd ook een paar dagen zand gegeten in het begin. Dat ging over toen ze andere dingen ging ontdekken: mama's staart Boos! , hooi en idd ook takken. Die vindt ze helemaal geweldig!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 13:18

Ja Phia, dat verwacht ik eigenlijk ook op basis van jouw foto's!

@ Tinne, als je toch eens gelijk had... Haha! Maar ze mag eigenlijk nog tot zondag zonder dat ik mag klagen dus...

En jaja, dat boek komt vanzelf die kant op als Odessje jr. er is Knipoog Als jij nou even wat positief karma deze kant op stuurt, dan is je boek er misschien eerder Haha!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:24

heb vandaag weer wat foto's genomen (paasvakantie en geen zin om te leren, wat moet je dan doen Haha! )

eerst even poseren Lachen
Afbeelding

hoezo dik? Haha!
Afbeelding

en van d'r uier heb ik ook eentje kunnen maken, wel niet zo goed want ik was alleen op de wei en ze draaide zich constant naar mij toe
Afbeelding
Grote spenen maar nog vrij leeg...

*edit, het is me EINDELIJK gelukt om foto's te plaatsen Haha! *
Laatst bijgewerkt door jessje op 04-04-05 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:28

*stuurt al haar positieve karma richting Odessa Tong uitsteken*

Jessje, jouw merrie draagt mooi rond Lachen!

HOH, nu ga ik ECHT leren. Donderdag tentamen en nog hélemaal niets gedaan Clown . Oke, poging 2 tot beginnen met leren... Gestoord

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 13:35

Fijn al die tentamens. Ik zit nu op mijn afstudeerstage in Utrecht en het is zulk mooi weer. Ik wil ook foto's maken van Lio en van haar genieten!
Succes met leren allemaal en met waken overdag en 's nachts!
Goede cijfers en een veulen zou helemaal geweldig zijn toch!

Ik zo eens even de stal bellen om te vragen hoe ze er bij staat, zodat ik dat ook eens even met jullie kan delen...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 14:58

En en en en en en en en en en LIO??

Quirinake van Harte! Toch maar wel blijven slapen he Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:01

@ Jessje
Ziet er al goed uit Ja

Misty updatje:

Veulen ligt in positie (heb ik mij laten vertellen)

Door de punt in haar buik..
Vulva stond over de lengte iets open.
Uier hetzelfde alleen staan de zuignapjes nu toch iets meer naar buiten.

Buik:
Afbeelding

Close up:
Afbeelding

Vulva:
Afbeelding

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:05

Heb net ff de stal gebeld.
Lio heeft een hangbuik!
Het is verder ingedaald en van bovenaf lijkt ze een stuk smaller.
Ze heeft nu nog meer uier en om de tepels heen is het donkerder gekleurd (nattig). Ze denken dat het nu toch echt wel snel zal komen.

AAAAAAAAAAAAAAAAAAH ik ben zo nieuwsgierig naar de kleine.
Als ze veel tekenen geeft vanavond, dan blijf ik daar.
Mijn ma is ziek thuis, dus die heeft de auto niet nodig om naar haar werk te gaan... Nu heb ik nog meer zenuwen en kan er pas om 18:30 zijn bij Lio...

Hoe zit ik nu op mijn werk? Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Hyper! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow! Wow!

@Faniek; dat is een mooie puntbuik. Zou die bij Lio nu ook zo zijn???

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:10

IngLio spannend Haha!
Hoop het voor je...
Ga voor je duimen..

Ik weet niet of Lio zo'n leuk puntbuikje heeft bij Misty zag ik het voor het eerst gisteren of eergisteren Haha!
Maar die heeft nog geen zuignapjes, maar dat kan natuurlijk ook plots opzetten.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:14

Tnx voor de tips! Mijn oude skippybal die langs de bak ligt liep ze gister ook te inspecteren dus die zal ik vandaag in de bak leggen. Ze stond gister ook al met 2 benen in de waterton. Haha! En gras, hooi, takken vind ze ook leuk. Ik denk dat ik genoeg dingen heb om haar te vermaken.
We zijn nu Baduh erbij aan het wennen, maar Pride is nog steeds extreem verdedigend dus dat doen we rustig aan. Als die kleine ineens voluit naar Baduh sprint gaat Pride er blind achteraan en ik wil niet dat ze haar nek breekt. Hebben jullie nog tips om dit "wennen" te vergemakelijken? Baduh is echt heel respectvol, geeft mama alle ruimte en dringt zich niet op, maar Pride blijft stressen natuurlijk.
We hebben Pride gister 2 minuutjes vastgehouden en toen kwam Ayla al heel blij op Baduh afgewandeld, stak haar snuit zelfverzekerd tussen zijn achterbenen en begon aan dat losse vel onder Baduhs koker te sabbelen. Haha! (Baduh toevallig eergister gewassen, en hij is daar netjes schoon hoor). Baduh stond heel stom te kijken en gaf haar echt even de ruimte. Was wel banketstaaf dat daar geen melk zat. Terwijl Ayla aan het inspecteren was draaide Baduh heel langzaam zijn hoofd om en aaide haar met zijn neus heel voorzichtig over haar kont. Hij is al zielsgelukkig als hij gewoon in de bak erbij mag en naar haar kan kijken. We hebben hier te maken met een echte papa!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:15

@ Faniek: jeetje dat lijkt toch wel erg op de buik van Kila ook, die had dat ook een dag van tevoren kan ik me herinneren van de foto's vorige week. Die punt is echt wel heel duidelijk. Ik zal als ik jou was maar opletten vannacht, al zou het vroeg zijn, maar de vorige keer was ze toch ook twee weken te vroeg?

@ Tinne: ik denk niet dat Siena eerst gaat. Ik gok net als Odess op eind deze week. 9 april heb ik de hele tijd in m'n hoofd...
Ik denk dat Lio dan al wel klaar is hoor, kom op Lio!!!
En andere merrries die ik nu vergeet: luister nou eens naar je wijze baasjes, die weten wat goed voor je is Haha!

Update Siena:
Harsdopje was niet meer te vinden Verward
ze had nu een lichtbruin druppeltje onderaan de vulva en in het midden van de vulva was het rood. Er kwam geen bloed uit druppelen (of daarvan is dat onderste druppeltje bruinig geworden?) maar het leek alsof er binnenkort wel bloed uit komt ofzo, het ziet erbij wijze van spreken uit als een schaafwond van binnen die nog gaat bloeden...ja duidelijk he Knipoog . Iemand enig idee of dat wel goed is?
Ik heb de DA er over gebeld, die was helaas vanavond pas aanwezig, maar dan zal ik het eens vragen. Maar ik zou graag horen van mensen waarbij de merries dit ook bij de vulva hebben.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:17

Quirinake: Hartelijk gefeliciteerd. Het is echt een dropiej. Ik denk dat het me ontgaan is, maar hoe heet ze? Bloos

Lady heeft trouwens een kuur voor d'r benen. Hier het verslag van het bezoek van de homeopaat. Pff..wat is dat zweverig zeg Haha!
viewtopic.php?f=15&t=392622

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 15:18

@ Sjen
Ik ga vannacht even om 3 uur de wekker zetten en kijken hoe ze is laptop staat naast mijn neus Haha!
Vorige keer was ze inderdaad 2 weken te vroeg Lachen

Over Siena..
Ik denk toch dat ze binnenkort weer gaat...

Misty had een tijdje terug ook onderaan een bruin/oranje druppeltje. Weet verder niet wat het was.