[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Brigitte_D

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 02:02

Bah amhorses heel veel sterkte

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:45

Sterkte AM!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 08:59

Sterkte AM!

Ik lees nog altijd braaf mee maar erg druk. Hoe het er nu naar uit ziet is het de laatste keer dat de veulens op onze huidige locatie geboren gaan worden :D

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:01

Jeetje AM wat super naar zeker als je het helemaal niet ziet aankomen! Heel veel sterkte.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:05

Heel veel sterkte AM! :knuffel:

Hier weer een mijlpaaltje! Dag 220, dus over 100 dagen is ze veilig! *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:30

Sterkte AMH, het is echt een verlies Y;(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:44

AM heel veel sterkte, zo plotseling Y;(

Skaay gelukkig zit je kleintje nog waar hij/zij hoort. Ik duim dat dat nog een poos zo mag blijven.

Luna dat klinkt als een verhuizing voor jullie? Spannend! Veel succes.

Cynthia nou begint het leuk te worden he? Aftellen tot veilig :D. Ik zg dat je voor komend jaar ook alweer op hengstenjacht bent? Leuk!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:48

Het komt echt steeds dichterbij ja :)
Voor mijn gevoel begint het echt echte aftellen op 1 januari, omdat ze dan nog maar 99 dagen tot de uitgerekende datum hoeft :)

Ik ben me aan het oriënteren, maar niet speciaal voor volgend jaar. Als ze nu een merrie krijgt, blijft ze minimaal een jaar leeg. Maar de zoektocht is sowieso leuk en ik krijg graag ideeën voor de toekomst :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:01

Hier lopen Sterre en Chablis omgekeerd gelijk :')
Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:07

Sterkte AM :knuffel:

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:14

Heel veel sterkte AM. <3

Dat is al aftellen Cynthia. *\o/*
Schiet nu wel op, op naar de crrrralomino merrie!

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:34

Serkte amhorses zo naar om je jonge beestje te laten gaan :(:)

Stond Didi nou te koop?

Cynthia altijd leuk hengsten kijken!
Ik ben stiekem ook weer aan het bedenken of ik nog een veulentje ga fokken. En anders misschien uit mijn glamourdale merrie, heb 2 keuzes , lastig :=

Wie willen er volgend jaar ook weer gaan dekken? En hoe is jullie mening over het dekken met merries waar je ook nog gewoon de sport mee in wilt. Weleens gehoord dat het schadelijk kan zijn aan bvb bekken etc. Dus hoor daar graag meningen over :o

Afbeelding

salatiga1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:45

Sterkte AM!! :knuffel:

Jemig immi wat een nachtmerrie zo.. Hoop dat ze snel opknapt, snap dat je een hoop zorgen zo hebt.. Zou toch beter verwachten van een kliniek -O-

Het oriënteren op hengsten vind ik echt zo leuk om te doen! Plan voor aankomend jaar is om m’n jonkie te laten dekken en Bel leeg te laten, benieuwd of dat lukt :')

Michelle, ik heb het geprobeerd te combineren maar heb gemerkt dat elke keer als je weer lekker bezig bent dat je al moet stoppen vanwege de dracht (dik, zadel niet meer lekker etc) maar dan heb ik het over Z niveau, denk dat je in de lagere klassen wel beter het kan combineren. Ik heb om die reden haar een jaar leeggelaten om volledig op de sport te kunnen richten. Heb verder niks gemerkt aan lichamelijke problemen door de combi!

Hier nog 149 dagen wachten... Heb nu al spijt van een later veulen :Y)
M’n jonkie gaat mooi op tijd straks naar de hengst Haha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:25

Oeh gaat ineens hard hier!

Am heel veel sterkte... naar zoiets :knuffel:

Cynthia we lopen gelijk!! Zilver ook nog maar 100 dagen te gaan. Zo lekker. Komt nu echt dichterbij. Hopelijk vind je een passende hengst!

Salatigna snap ik! Het lange wachten is natuurlijk voor iedereen gelijk alleen als je dan leest dat sommige er al bijna zijn is dat zo jammer :')

Michelle ik wil volgend jaar dekken met bonte hengst Tiësto! Alleen ze is een duivel met veulen aan de voet dus ik hoop dat het pakt! Heel spannend . Oh maar ze loopt overigens niet in de sport.
Wat een mooi buikje! <3

Mirjam wat grappig ! :D

Skaay fijn dat de kleine er nog zit. Ik blijf met je mee duimen!

Dankjewel allemaal! <3

Riv mooie buik :) en mooi wit!

Zilver dus net als Fi nog 100 dagen tot veilig!!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:47

@ muronia; als het goed is gaan we na de veulens idd verhuizen!

Mirjamalvaro: dat gaat ook vooruit he!

Cynthia; jij kan al bijna gaan aftellen!

Hier worden enkele merries herdekt. Muis sowieso met mijn eigen hengst. Dan heb ik een lease merrie normaal welke van buitenaf gedekt wordt. En verder bekijk ik het even nog haha!
Kato is volgend jaar normaal verleased. Dat wordt dezelfde combi als dit jaar.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 11:53

Zo lang de bevalling en dracht zonder complicaties verloopt, kunnen de meeste merries nog goed weer de sport in (al is er natuurlijk ook wel verschil tussen L, Z of GP), na meerdere veulens zie je vaak wel dat het wat meer tijd en werk kost om ze weer mooi sterk te krijgen, maar dat is denk ik niet meer dan logisch. En het kan natuurlijk altijd nog fout gaan met een bevalling.

Ik ga de merrie die nu drachtig is, volgend jaar niet dekken. Wil haar niet met veulen weg brengen om te insemineren. En na dit veulen gaat ze eerst nog zelf de sport in. De andere wordt waarschijnlijk wel gedekt, want er komt volgend jaar een hele gave pony hengst in Zweden beschikbaar. *\o/*

Zilver dus ook al ver op weg. :D

Die van mij is nu bijna 200 dagen (197 om precies te zijn), maar ze heeft echt al een mega buik met een heel actief veulen erin. :=

Afbeelding

Afbeelding

Nog even en ze past niet meer door de deur.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:19

Ik denk dat er hier 3 of 4 merrietjes gedekt worden.
Suus laat ik leeg. Ik vrees dat ik het moeilijk over mijn hart krijg een veulen van haar te verkopen. Of het moest niet klikken. En wil graag wat meer let haar bezig zijn ook voor de wagen. En voor mijn bedrijfje moet ik ook zien dat ik paardjes elk moment van het jaar kan gebruiken.

Shetjes gaan dan bij Olaf mijn eigen hengstje. En Wiske en Quinn normaal weet ik ook al waarheen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 12:51

Sterkte am

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:42

Ik lees nog steeds iedere dag mee, maar erg druk zo aan het eind van het jaar waardoor reageren er meestal bij inschiet omdat er dan alweer iemand aan de telefoon hangt.

Sterkte met het verlies van je hond AM, zo moeilijk om te accepteren wanneer ze voor hun tijd gaan. Wat was het voor een hond? Had lekker veel haar zo te zien?

Wat enorm spannend skaay! Ik hoop dat je kleintje lang genoeg binnen blijft zitten.
Ben je nu nog thuis of moet je nu in het ziekenhuis liggen? Want dan gaan de dagen wel heel langzaam lijkt me.

Mijn drachtige merrie kreeg last van het rijden, werd iets onregelmatig, dus sinds vorige week alleen nog stap ritjes. Die aandacht vindt ze wel heerlijk, dan wordt het weer een blij ei.

Ik heb nog geen veulen zien bewegen, beetje jaloers op Quir en de anderen ;) maar ze begint een lekker buikje te krijgen dus ga ervan uit dat het allemaal nog goed gaat daarbinnen.Ze zit op 184 dagen nu, dus we hebben nog even.

Starten met een drachtige merrie verschilt bij mij per dier. Mijn andere merrie kon probleemloos onder de man tot een maand voor de bevalling en een maand na het veulenen stond ze al te wachten aan de draad of ze ook weer iets mocht gaan doen.
Maar de merrie die ik nu drachtig heb trekt dat dus helemaal niet. Was 2 jaar geleden ook zo, denk dat die zichzelf meer "geeft" in de dracht en daardoor zelf weinig reserves houdt voor andere dingen. En dan speelt ook nog het feit hoe vlug je ze dragend krijgt want daar gaat vaak toch ook een hele periode inzitten en dan kun je ook niet doortrainen.
Ik laat ze dan ook liever leeg als ze in de sport lopen.

Volgend jaar wil ik beide merries laten dekken en misschien het jonkie ook, die is dan 3 jaar en daar wil ik mee beginnen met zadelmak maken. Kan ze daarna mooi uitgroeien en het jaar daarop toe gaan passen wat ze geleerd heeft.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 13:50

Ach AM, wat sneu.... en zo plotseling. Daar ben je begrijpelijk goed ziek van dan. Sterkte Y;(

Je merrie ziet er goed uit Michelle :j

Hier blijven beide merries leeg. Voor Quenza is het laatste veulen en Lotus wil ik eindelijk verder gaan oppakken met doorrijden en dan hopelijk beginnen met springen.

Haha gaat dan langzaam he Salatiga, als je sommige zo leest

Zo, ja die showt wel al Quir :D

Hier voor het eerst alleen gewandeld met Nova, 7 maanden nu. Ben benieuwd als haar moeder Lotus straks terug komt hoe ze reageert en als de veulentjes worden geboren <3

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 14:36

Volgende jaar blijft die van mij leeg, en de andere jaren er op ook. Normaal ga ik maar voor eentje. maar wie weet wat de toekomst nog brengt.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:08

Ooh ik heb het druk, maar wil toch even weer reageren..

AM sterkte gewenst.

En beterschap voor het paard. Sorry ben de naam van eigenaar kwijt.

Sara leuk. Spannende periode.

Diana hopelijk blijft de kleine nog mooi een poos zitten. Ik leef met je mee en weet wat je doormaakt. Weliswaar in een iets andere setting, maar het uitkijken naar elke dag is er 1 en elke week geeft weer iets meer lucht. Zet hem op.

Twee van de drie merries naderen de 200 dagen al mooi. De derde moet zowiezo nog een half jaar.
Ben al erg benieuwd wat er straks uitkomt....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 15:38

Sterkte AM :(:)

DDDara zo te zien komen er al mooi wat kilootjes op!

Voor volgend jaar heb ik er 8 op de planning staan. 7 door dezelfde hengst, onze Thor. De shire is ff afhankelijk van 't veulen wat er nu uit gaat komen of ik die combi nog een keer herhaal of een andere hengst pak 8-)

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 18:37

Selente, heb er inderdaad steeds meer moeite mee dat dit is gebeurd, zeker nu het herstel allemaal niet zo heel vlot verloopt wat betreft de wonden. De hechtingen zijn vandaag in ieder geval uit haar hoofd gehaald dus dat is wel heel fijn.

Quir, wat vervelend zeg als een merrie zo heftig reageert op de enting!

RivQ, leuk ook bijna 200 dagen :) mooi buikje heeft ze al.

AM, wat sneu zeg van je hond, inderdaad nog veel te vroeg. Sterkte!

Salatiga, ja echt heel zuur dat dit zo heeft kunnen gebeuren. Was 1 keer een andere arts buiten haar vaste behandelend arts om die wist dat ze veel verdoving nodig had, en ging nu dus goed mis door iets te weinig verdoving. Maar ben allang blij dat ze niks gebroken heeft ofzo, had veel erger af kunnen lopen.

Mijn merrie blijft aankomend jaar ook leeg. Nu dan 2 veulens achter elkaar, hoop dat alles straks goed is hersteld en dan is de bedoeling dat ze weer onder het zadel gaat :)

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 19:02

Sterkte AM_Horses!

Quir onze merries lopen gelijk op en inderdaad ook een mega buik. Het veulentje heb ik echter nog niet zien bewegen.