[HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:16

Ilja_1997 schreef:
Lastig hoor! Die van mij lopen buiten met een schuilstal. Iemand hier die ervaring heeft met camera's plaatsen in een schuilstal? (Dus echt 100%donker)

Ja hoor, gewoon eentje met infrarood nelen met een redelijk bereik. Maar je zal niet verder dan 20m komen vrees ik.

_cheyenne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 19:55

Welkom Ilja. Spannend hè zo'n maiden. Ook ik heb een maiden dus het blijft afwachten. Een camera met infrarood geeft,afhankelijk van de kwaliteit 20 tot 30 meter zicht in het pikkedonker.

Luna, fijn dat je niet meer hoeft te twijfelen nu!

Diertjec wat een blij ei jouw merrie :+

Vulina ik ben wel benieuwd naar wat je Gribaldi merrie aan het afbakken is daarbinnen :j

Mijn dame is vandaag ook 301 dagen. De dikke bult onder haar buik is weggetrokken en ik mag weer overal aanzitten. Op zich positief, da denkt dat ze toch een klap van weigenoot heeft gehad. Ze loopt linksachter ook nog niet helemaal lekker. Ik wil haar nu niet verder pesten met onderzoeken of er iets kapot is. Dus we wachten het en zien na de bevalling wel verder. Hoop ook dat het veulen niks stuk heeft door de klap.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:12

Ja zeker spannend met een maiden.. Infrarood camera is dan misschien wel een idee. Wil voor de nacht een deel afzetten. Nu nog kijken of we daar wifi bereik kunnen krijgen...

Wel heftig cheyenne. Hopelijk heeft het veulen er niks van mee gekregen. Staat je merrie met veel andere samen?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 20:46

Spannend zeg, eindelijk begint de rest ook echt met aftellen! Het lijkt altijd zo een eeuwigheid te duren wanneer je je merrie laat dekken. En dan plots is het eindelijk een beetje in zicht!

Inka wordt hier ook dikker en dikker. Ik dacht dat ze al niet dikker kon. Maar blijkbaar toch :')
Beetje zoals ik tijdens mijn zwangerschap, haha!
Vergeten buikfoto te maken. Dat is iets voor morgen. Ze is nu 281 dagen. Dus moet nog wel even.

Verder hang ik ook elke dag onder de buiken van de opvangertjes. 1 heeft een goede thuis gevonden ondertussen.
Ik ben ook niet van allemaal zeker of ze wel drachtig zijn.
Ik ga er maar vanuit van wel. Als de DA nog eens moet komen zal ik wel eens laten opvoelen.

Dit zijn hun uiertjes vandaag
Allemaal gokken dus.
Bambi. Drachtig of vetzucht? :=
Afbeelding
Beauty. Beginnend uiertje. Wel duidelijke buik.
Afbeelding
(Sab)Bientje
Afbeelding
En Nevada. Van Nevada ben ik zeker dat ze net een veulen aan de voet had. Anderhalve week geleden dus gespeend. Dus slinkende uier? Of vullende uier? Wie zal het zeggen :roll:
Afbeelding

Van de anderen weet ik dus niet of ze ook net gezoogd hebben of niet. Dat weet ik alleen zeker van Nevada. En Bambi lijkt mij geen uier van een afgespeend veulen. Dus dat kan ik ook uitsluiten.
Drukke tijden, haha!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:07

Imre schreef:
Of een wifi-repeater :)* Heb je ook al voor twee tientjes.

Ik weet niet of dat bij onze ook werkt want hij hebben geen kabel hier. Wij hebben zo'n mini apparaatje van t mobile waarbij het internet als 4G binnenkomt en dan weer wordt uitgezonden als Wi-Fi.
Ik ben zo technisch als een kroket dus ik zou niet weten wat ik daarvoor moet kopen dan om ook Wi-Fi in de schuur te hebben.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:09

Hier ook een maiden merrie, maar verwacht eigenlijk dat ze alles netjes volgens het boekje gaat doen, haar moeder deed dat ook bij de eerste. Ga er ook alvast maar een beetje vanuit dat ze tussen de 315 en 320 dagen gaat bevallen, net als mams. Nu maar hopen dat ze niet overloopt, want dan gaat het wachten héél lang duren :x

Qua camera's, ik heb de enorme luxe dat ik gewoon een glasvezelaansluiting op stal heb :D (voordeel van bij een kabelbedrijf/telecomprovider werken ;) )

EsmeeStorm schreef:
Az wat een schoppen! logisch dat je merrie onrustig hiervan wordt! hoeveel dagen is ze nu?

Ze is nu 264 dagen.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:16

Dorine92 schreef:
Imre schreef:
Of een wifi-repeater :)* Heb je ook al voor twee tientjes.

Ik weet niet of dat bij onze ook werkt want hij hebben geen kabel hier. Wij hebben zo'n mini apparaatje van t mobile waarbij het internet als 4G binnenkomt en dan weer wordt uitgezonden als Wi-Fi.
Ik ben zo technisch als een kroket dus ik zou niet weten wat ik daarvoor moet kopen dan om ook Wi-Fi in de schuur te hebben.

Met een wifi repeater kun je ook niet oneindige afstanden overbruggen helaas...

Dorine92

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:21

Gaat om een meter of 30

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:22

Dorine92 schreef:
Gaat om een meter of 30

Hier staan de paarden een meter of 20 a 25 van het huis af. De WiFi pakte de ene keer wel en de andere keer niet. Voor de schuur waar de paarden staan hebben we nog een andere schuur. Hier heb ik een versterker in het stopcontact geplaatst, zodat het WiFi signaal bij de paarden sterker is. De camera werkt nu perfect!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 08:36

Welkom Ilja, hoe zeker ben je dat ze uiterlijk eind april bij de hengst is weggehaald? Want anders kan het nog knap gokken worden := ik heb vorig jaar een merrie drachtig gekocht. Daarvan wist ik het helemaal niet maar ze werd alsmaar dikker en dikker. Die heb ik toen in januari laten opvoelen. DA vermoedde dat het veulen rond maart geboren zou worden, maar dat is toch half mei geworden := als ze al ver zijn in de dracht, is het lastig in te schatten voor een DA...

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:12

linda2008 schreef:
Welkom Ilja, hoe zeker ben je dat ze uiterlijk eind april bij de hengst is weggehaald? Want anders kan het nog knap gokken worden := ik heb vorig jaar een merrie drachtig gekocht. Daarvan wist ik het helemaal niet maar ze werd alsmaar dikker en dikker. Die heb ik toen in januari laten opvoelen. DA vermoedde dat het veulen rond maart geboren zou worden, maar dat is toch half mei geworden := als ze al ver zijn in de dracht, is het lastig in te schatten voor een DA...

Dankjewel :) Dit weet ik omdat ze vanaf eind april ergens heeft gestaan waar geen hengsten aamwezig waren :). Ze is in juni opgevoeld en gescand en in augustus nog een keer. Dus veulen zou toch echt tussen nu en midden-eind maart kunnen komen. Twee onafhankelijke da hebben ze allebei bijna hetzelfde geschat.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:34

Oh ja dan moet het wel kloppen, dat scheelt al een hoop onzekerheid :j

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:15

Wij hebben een apparaat van de mediamarkt waar je een simkaart met beltegoed in doet. En dan zend dat apparaat wifi uit. Werkte perfect

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:52

Hier vandaag ook een camera op 4G gereserveerd en de geboortemelder. Weer wat af te strepen van m'n to do list :))

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 11:53

courtjuh schreef:
Wij hebben een apparaat van de mediamarkt waar je een simkaart met beltegoed in doet. En dan zend dat apparaat wifi uit. Werkte perfect

Ja die zijn ideaal, maar van wat ik heb gezien ook behoorlijk prijzig...

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 13:49

Hier vandaag bij de ej een geboorte alarm aangeschaft. Is dat maar weer binnen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:45

Knolselder, wat een wollige vieze buikjes! Hoe gaat het met alle dametjes?

Hier heeft Pris weer even een dipdagje wil veel liggen, zo sneu :( Besefte ook dat ik ene berekningsfoutjes had gemaakt. 25 februari zit ze op 345 dagen, wat inhoudt dat ze vandaag al op dag 329 zit.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 15:38

Onze merrie zit nu op 248 dagen, wij hebben een geboortealarm gereserveerd voor eind april.

Evelien_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:25

Aah arme pris! Ze is dus al een heel eind op weg. Hopelijk duurt het niet meer al te lang.

Wij gaan dit jaar ook voor het eerst het alarm er aan hangen. Maar blijf ze zelf ook goed volgen onder de camera.

Fontana vandaag op 293 dagen.. de andere merrie’s waren lekker fris buiten met de harde wind, maar zij vond het allemaal wel prima.
Buik en uier beginnen nu wel aardig te groeien.

Afbeelding

Afbeelding

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:51

Arme Pris, gelukkig schiet het op voor d'r :(:)

Groeit goed Evelien! Ziet er goed uit.

El had gisteren op dr linkerspeen een geel dopje zitten, die er af gehaald om te kunnen kijken wat het is, kwam er daarna doorzichtig vocht uit d'r speen. Alleen links, rechts komt er niks uit. Vind het allemaal maar bijzonder bij d'r

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:52

Hoe lang mag ze nog Diertje? dat klinkt namelijk toch echt als een harsdopje...

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:53

Nog 3 maanden, ze zit nu net op 8 maanden dracht -O-

Afbeelding
Tiet foto van gisteren

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:54

Arme pris.

Hier camera en alarm zal ik nog eens van onder het stof moeten halen. Halsteralarm met ontvanger.

Hier Jessie 262 dagen. Buikje is gelukkig beetje stilgevallen want voor een maiden vond ik ze toch al behoorlijk dik zeg.

Afbeelding
Mevrouw houdt van een modderbad, houdt haar velletje mooi en strak :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:10

Evelien_MG schreef:
Dorine92 schreef:
Gaat om een meter of 30

Hier staan de paarden een meter of 20 a 25 van het huis af. De WiFi pakte de ene keer wel en de andere keer niet. Voor de schuur waar de paarden staan hebben we nog een andere schuur. Hier heb ik een versterker in het stopcontact geplaatst, zodat het WiFi signaal bij de paarden sterker is. De camera werkt nu perfect!

Oke klinkt goed. Maar kun je gewoon iedere wifiversterker gebruiken voor iedere soort wifi "bron"? Omdat mijn wifi via de lucht als 4G aankomt...

Courtjuh duur grapje denk als het op beltegoed gaat. Als ik al een camera koop wil ik die standaard in de paddock hangen. Is wel handig. Ga er niet eentje kopen speciaal voor de bevalling en daarna laten verstoffen

courtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 17:19

Ilja_1997 schreef:
courtjuh schreef:

Ja die zijn ideaal, maar van wat ik heb gezien ook behoorlijk prijzig...

Ik heb hem voor €80 gekocht... als het goed is nu niet meer nodig omdat we sinds dit jaar WiFi hebben op stal. Misschien kun je hem overnemen