[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Liaan

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:00

Silly is inderdaad een bescheiden buikje. Wij zien op stal wel al duidelijk verschil. De buik wordt vooral boller in de breedte. En wat betreft gedrag wordt ze nu heel relaxed terwijl het een echte heethoofd is.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:13

Wat een super lekkere grote stal Kabayo. Ik zou willen dat wij die hier ook hadden.

Inderdaad ook een bescheiden buike Liaan. Ik ben, als ik andere dikke buiken zie, altijd bang dat er niks in zit.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:16

Dankjullie ben ook blij met dit beeld!

Ice, dit is eigenlijk meer een "noodbox" mijn vader is nog aan het metselen. Dit was een tijd terug maar geeft een idee. Als t goed is 4x4
Afbeelding

Oeh liaan je begint het al te zien!
Wow DL wat gaat dat hard bij jou!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:18

Icecrystal schreef:
Wat een super lekkere grote stal Kabayo. Ik zou willen dat wij die hier ook hadden.

Inderdaad ook een bescheiden buike Liaan. Ik ben, als ik andere dikke buiken zie, altijd bang dat er niks in zit.

Precies dit !! Ik zie de buik van mijn merrie en denk, ze zou toch niet alsnog leeg zijn he ... Maar eigenlijk zie ik wel wat verschil met hoe het was. Al lijkt het op de foto altijd minder te zijn dan in het echt. Vandaag deed ik haar de deken om van mijn ruin en ik kreeg de singels gewoon niet dicht.. :')

Hier de foto's van vandaag:

Afbeelding
De prinses moet ff boos kijken omdat ze een kont in haar gezicht krijgt ! Dat kan natuurlijk echt niet :')
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door daisyjazz op 12-11-16 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:23

ik zeg altijd maar zo, de eigenaar kent haar het beste en die ziet heel goed wanneer de buik begint te groeien, zelfs al zien anderen het niet en inderdaad op de foto, lijkt het altijd minder

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:26

Harmony begint nu ook echt in de breedte te groeien.
Spruit ligt ook echt meer rechts

Afbeelding

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:33

Misha 177 dagen (ik twijfel echt als ik al die dikke buiken voorbij zie komen)

Afbeelding

Afbeelding

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:42

Ennasil92 schreef:
Misha 177 dagen (ik twijfel echt als ik al die dikke buiken voorbij zie komen)

[ [url=m/6ch8t3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DIGYaS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Komt wel goed hoor Lisanne, die van ons vinden dat ze hun slanke lijntje gewoon zo lang mogelijk vast moeten houden :P ! Volgend jaar loopt er gewoon bij ons allebei een leuk veulentje in de wei <3 En natuurlijk een herder :D

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:42

nou daar zit wel degelijk een buik op hoor, alleen meer opzij

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:45

Alsnog lekker groot Kabayo. Wat heerlijk ook zo aan huis.

Bij Harmony zie je het echt al heel duidelijk Silly. Hoever is zij nu?
Gelukkig nog meer slanke buiken met twijfelende eigenaren. Dat geeft de burger dan weer moed :'). Het kan toch bijna niet dat in al die drachtig gescande slanke buikjes niks in zit.

Ice vandaag precies op dag 270. Geen wereld van verschil met Misha, Ennasil., En dat scheelt toch bijna 100 dagen.
Afbeelding

Wat was het vandaag rete- koud hé? Ik vroeg me af welke maat veulendeken ik zou moeten hebben voor het pasgeboren veulentje in januari. Er staan wel maten bij maar ik zou er toch alvast een van tevoren willen bestellen. Weet iemand dat ongeveer?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:47

Harmony is 218 dagen drachtig nu.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:49

Wat gaat het hard hier!

Weer verschillende mooie dikke en iets minder dikke buiken voorbij zien komen!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:03

Kabayo, ziet er mooi uit!

Hier was Scarlet heerlijk actief vandaag, lekker buitenritje gemaakt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:16

DL en Icecrystal, wat lief dat jullie de DaisBaby's gaan missen <3 Dais zelf ook, denk ik :(:)
Maar in plaats daarvan krijgen we FiBaby's en hopelijk over een paar jaar ook VieBaby's! *\o/*

Faline _O- Die Nina! Die dacht; Bekijk jij het even lekker, ik bepaal zelf waar ik wil staan :')

Kabayo, wat een mooi beeld, lijkt RTL wel! :D

Mooie mijlpaal, DL!

Liaan, toch zie ik wel een mooi (bescheiden weliswaar) babybuikje, hoor :j

O, kijk nou! De IJslandse prinses heeft een aftekening op haar hoofd! Dat had ik helemaal nog niet gezien!

Ennasil, die is zeker nog strak! Maar van voor zie je wel wat :j

Morgen maak ik een FiBuikFoto!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:17

Mooi duidelijk beeld Kabayo

Niet vergeten dat sommige paardjes gewoon makkelijker dik worden dan andere, of al dikker waren van zichzelf, of al meer veulens hebben gehad, en ook elke dracht is anders... jupiter werd bij haar eerste dracht ook al snel heel dik, maar is toen eigenlijk een soort van "blijven hangen" waardoor ik ook dacht dat het veulentje misschien niet groeide ofzo... dit jaar maakte ik me dus al minder zorgen toen ze al zo snel dik werd... ik weet dat ze waarschijnlijk weer zo blijft tot het einde van haar dracht. Ook de wintervacht kan veel vertekenen bij vele. Dus aan iedereen; no worries!!! Jullie kennen je eigen paardjes het beste :j en die twijfels zijn heel gezond, die heb ik ook elke dag! Bij Jupi gelukkig het veulen al kunnen voelen, maar bij Bucks blijf ik ook twijfelen tot ik iets voel of eigenlijk tot het gezond ter wered is gekomen :o dat hoort er gewoon bij denk ik.
Hopelijk zijn de twijfels bij vele gewoon overbezorgdheid :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:24

Sommige zijn ook al gewoon dik van zichzelf. Ik had een cremello merrie die voordat ze ooit drachtig was geweest al drachtig leek :') Toen ze daadwerkelijk drachtig was, was het echt...

Afbeelding

Ben echt benieuwd naar de eerste veulens hier straks, duurt allemaal niet zo lang meer.

Vond het ook een mooi stalletje zo Kabayo! Gezellig met zn 2tjes. Nieuwe boxen worden ook mooi zo te zien :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 23:39

Ja Cynthia vind dais er beetje getrokken uitzien maar das echt normaal.

Flo is ook nog steeds mega verliefd op haar 20 maanden oude dochter, je ziet Lily dan gewoon denken: jeetje mam dit wordt gênant :P

Duidelijke camerabeeld

En wat een leuke buikjes komen er voorbij zeg, en die onzekerheid pfff hartverzakkingen zou je ervan krijgen maar we kunnen niets meer doen dan afwachten en merrie goed opvolgen. Vroeg of laat zullen we het zo wel merken.
Zo blijft het altijd spannend.

Koud weer vandaag jeetje wat kijk ik uit naar kerst en nieuw dan erna beginnen de dagen te lengen en kan de lente haar intrede maken.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 00:42

Ik heb hier ook een moeder met 2-jarige dochter die enorm plakken. Dochter beschermt moeder ook als moeder weer veulen aan de voet heeft. Maar ook als dr smid haar probeert te vangen oid :P

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:42

Hier valt het mij juist op dat Hinte sinds een paar weken wat lelijk tegen haar moeder begint te doen.

Pfff en die onzekerheid.......

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:51

Voor sommige begint het echt al op te schieten!

Ely zit net over de helft, 176 dagen vandaag.

Foto van gisteren:
Afbeelding

Ze is heerlijk pluizig geworden <3

M'n vriendin bij wie ze aan huis staat, vond haar iets ingevallen, maar ik zag vooral dat de banden al iets losser zijn geworden waardoor ze op haar kont inderdaad er iets anders uitziet. Maar is dat niet vroeg?

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:53

Geen idee, maar die van mij heeft dat ook al wel wat

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 10:56

dat is zeker een lekker pluizig buikje.. hier hebben ze een deken om, dus de wintervacht valt nog mee.

hier ook nog twijfel omdat ze nog weinig buik toont. dochter wil graag nog een keer scannen. Ik weet het niet. Het is een heel slanke merrie, dus misschien krijgt ze zowiezo niet zo'n heel dikke buik of pas op het laatst. Ze is vandaag 159 dagen.
wat en hoeveel voeren jullie tijdens de dracht?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:05

Ik voer niet anders dan anders... op dit moment krijgen de merries alleen een handje fiberforce voor de vitamine en mineralen maar verder leven ze nog van het gras :j

Ik blijf bij Bucks ook twijfelen... en ik twijfel ook om nog eens te scannen ofzo. Aan de andere kant ga ik nu toch niet meer dekken dus kan ik het net zo goed afwachten... en straks gewoon veel voelen in de hoop dat ik haar baby eens voel ofzo :j

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:18

Annikab, Mooi buikje hoor!

linda2008, Vanmorgen dacht ik nog, ik ga naar de kliniek deze week om te scannen.
Dan is het met de twijfel en hoop gewoon klaar.
Nu denk ik weer, niet zo piepen je kan er toch niets aan veranderen :o

Waar voelen jullie het veulen?
Dicht bij het uier of toch meer richting de flank?
Bij de vorige dracht kon ik het veulen goed zien en voelen bewegen maar geen idee meer hoe ver ze toen was.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 11:31

Ik voer per dag een kilo Probreed van cavalor met 2 schepjes Fok&Opfok mix van Subli en een pompje Omega3 olie van NAF.
Daarnaast krijgen ze een normale hoeveelheid hooi, +/- 12 kg per dag.