Ben ik weer 
Welkom hier, Leoniieke90
Kappiegirl, waarom was het spannend omdat het veulen precies op de grens van de twee baarmoederhoornen zat? De eerste 3 maanden zwemmen ze toch sowieso van de ene naar de andere hoorn?
In welke maand is Kyowa geboren?
Mooie mijlpaal, Angelpam!
Over groeien gesproken. Dit is Fiore dr groeicurve:
7 maanden: 1.24m
10 maanden: 1.29m
12 maanden: 1.32m
14 maanden: 1.35m
17 maanden: 1.37m
19 maanden: 1.38m
24 maanden: 1.42m
28 maanden: 1.44m
Van Yolooo ga ik het vanaf dag 1 bijhouden 
Ergens op Bokt staat ook een groeicurve in percentages, dus bijvoorbeeld: Op 12 maanden hebben ze x% van hun uiteindelijke hoogte bereikt. Maar die kan ik even niet vinden.
Ik zie ook wel iets in het buikje van Anne, Chrisje
Maar soms vraag ik me af of we niet zien wat we graag willen zien (tenminste dat heb ik zelf bij Dais dan
)
Hé Venthe (verjaardagsgenootje
) Sta jij op de Zilfia's Hoeve? Wat leuk! Daar kom ik nog wel eens met de Welsh Shows. Wie weet kan ik dan komend jaar je veulentje bewonderen 
Fotsy schreef:Cynthia was je verjaardag nog vergeten

gefeliciteerd

Dankje 
AniekR schreef:Kappiegirl, als ze ineens zo hard gaat en zelfs last van de gewrichten heeft, kan dit inderdaad een goede stap zijn geweest als de DA dat ook heeft aangeraden, al zou ik me afvragen of het extra gewicht op de gewrichten weer niet averechts zal werken. Maar daar heeft de DA vast ook bij stil hebben gestaan.
Wat al gezegd, op de volte draven is wel belastend en ook zeker op de gewrichten. Gewoon lekker in het land laten lopen dat ze zelf kunnen bepalen hoeveel ze lopen (misschien heeft ze immers ook nog wel wat last). Als je het leuk vind kan je er mee wandelen, maar denk niet dat conditie zo'n grote rol gaat spelen. Het grootste gedeelte van de fokmerrie's zal denk ik niet gereden/gelongeerd o.i.d. worden. Gewoon zorgen dat ze gezond zijn/voorzien in hun basisbehoeften.
En... In het wild gaan ze ook niet naar de sportschool om zich voor te bereiden op de bevalling 
Tjinta ook gefeliciteerd met je 100 dagen mijlpaal!
Noisy, ik ben echt zo benieuwd naar jouw veulen!!! Ik wil mijn valk volgend jaar ook laten dekken door een champagne, dus zo kan ik eerst even met jou meegluren 
Nicole kan de lijst inderdaad niet bijwerken, omdat haar internet niet goed is, maar is er dan niet een andere mod die het nu even wil doen? De meeste merries zijn nu wel bekend. Ik wil Dais er ook graag bij hebben.
pretty schreef:Cynthia nog gefeliciteerd!

Fijn dat het leuk was! Jammer dat het met Keesje nog niet zo vlot,maar misschien inderdaad wel haar leeftijd waar je je moet bij neerleggen ook. Ondertussen kan je het haar maar zo comfortabel mogelijk maken. Het gaat echt snel! Binnenkort krijg ik weer hyper mailtjes hihi en zijn we aan het aftellen!
Ik kijk nu alweer uit naar de tijd van onze hypermailtjes 
Leoniieke90 schreef:Mijn merrie staat als zwart op papier. Maar ik twijfel hier een beetje aan. Ik heb wel eens gehoord dat echte zwarten niet verkleuren in de zon. Nou die van mij doet dat behoorlijk. In de zomer lijkt ze bruin en 's winters zwart.
Friezen verkleuren ook hoor
Maar.... die van jou is wel erg bruin in de zomer ja 
15 veulens van je eigen hengsten, Manda! Supertof!!
Niemand mag zeuren voor de 340 dagen!! Mijn merrie gaat vaak voor de 350+ dagen
CL, ik vind jou merrie wel echt veel zwarter dan die van Leonieke
Noisy, op mijn valk zie je wel aardig wat kleurverschil:
Winter:

Zomer:

Hmmm...op deze twee foto's valt het niet zo op..
En bij Dais trouwens ook:
Winter:

Zomer:

Ik zie ook verschil in buik bij jouw merrie, maar dat kan ook (gedeeltelijk) door haar houding zijn die anders is op beide foto's.
Knolselder schreef:Zou het te maken kunnen hebben met wat voor bruin de ene ouder was? Bvb op een donker bruine dat je die donkere buckskins krijgt en op de roodbruine de gelere?
Mijn hh heeft twee nakomelingen van Sublime en één van zijn eigen donkerbruine (zo'n bijna zwarte) merrie. De ene is een echte gele valk en de ander is gewoon bijna bruin om te zien.
ML, wat jammer dat Noumea niet drachtig is
Ik heb nu ook niet echt een hele sterke wens. Ja, ik zou graag een hengstje willen, omdat Fiore toch een echte,echte merrie is. En twee daarvan ga ik niet goed trekken, denk ik
En ik vond het knuffelige van Ti fantastisch!
Maar qua kleur... ja, liever geen SB, maar valk of palo maakt me echt weinig uit nu. De jaren hiervoor wilde ik zooooooooooooooooooooooo graag een valkmerrie, dus dat is wel heel anders nu.
Ik heb overigens wel sterk het idee dat Dais een (SB) hengst bij zich draagt. Hengst-gevoel is heel sterk, SB iets minder, maar toch..
Fijn dat Pinda er nog is 
Venthe, balen dat jullie beiden nog steeds in de lappenmand zitten
Vientje, positie-nachthemd
Bibi heeft ook een gaaf kleurtje zeg!!
linda2008 schreef:bovendien vond ik de totale uitkomst van het pendelen vorig jaar ook niet bepaald overtuigend...
Is er bijgehouden in hoeveel procent van de gevallen het pendelen klopte? (ik en percentages
)
Ik heb ook een volgtopic van inmiddels 41 pagina's. Ik vind het leuk voor mezelf om later nog eens terug te kunnen lezen en te vergelijken met de vorige drachten en ik vind de reacties en het enthousiasme van mijn volgers erg leuk!
Daisy heeft gisteren haar laatste shotje Metacam gekregen, dus ik ben benieuwd hoe ze het over een paar dagen doet. Alleen ga ik woensdag op vakantie, dus ga ik na de vakantie eens kijken hoe ze loopt.
104 dagen