[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:10

Knolselder schreef:
Gek met etenstijd Aniek? Ik ben benieuwd, haha!

Nou m'n telefoon toch maar weer in elkaar geknutseld en bij deze:

Mijn merrie's houden zichzelf wel in beweging :+ is alleen niet te zien aan de buikjes :o

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:31

video is helaas niet te zien.....
jolandje??? nieuwe aanwinst :P
hier gaat t goed... sta al te stuiteren bij t idee dat t 'nog maar' een half jaartje duurt voordat ik met Barcardi de 2e aan de gang mag *\o/*

owja sorry en met de merries gaat alles goed.. staan lekker met zijn 8e op de wei.. nog niks afgespeend... (gelukkig) en voor volgend jaar 3 dragend

AniekR

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:34

*kuch* even een privacy instellinkje vergeten aan te passen. Als het goed is nu zichtbaar.

Fijn dat alles goed gaat met de merrie's, Joyce!

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:39

Haha blije meiden... die laatste heeft een flinke hals erop staan, mooi hoor

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:42

Haha ja, Lies heeft sowieso veel front van zichzelf en hele zomer dus in training gestaan voor de keuring, regionaal en daarna nog CK, dus dat zit wel goed nu.
Die ander is daarentegen nog helemaal groen en mag juist wat meer spiertjes op de hals :o

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 23:43

Wow wat gaan jullie al snel!
Nou ja ik ga mijn best doen...
Wat een knappe paardjes zijn er voorbij gekomen, mooie buikjes al.
Een prachtige valk zo was mijn oude merrie ook gekleurd met wildstrepen er ook nog op. Blijft een prachtige kleur.

Hier aardig wat kleurkansen volgens mij.
Kyowa staat op paspoort als FewSpot maar dat is al uitgesloten dat is ze niet volgens appalousa kenners dus daar ben ik maar van uit gegaan. Verder zou ze altijd bont moeten vererven en draagt ze 1 verdunningsgen omdat ze Palomino bont is dus ik ben benieuwd. Is getest door studenten van een school die moesten oefenen voor deze testen dus geen officiële uitslagen kon ik wel doen maar dacht ach zal er verder toch niets mee doen en ze zullen het vast goed hebben.
Er kan dus Valkbont, palominobont bruinbont vosbont uit komen volgens mij hengst of merrie maakt niet uit blijft toch wel. Zelf hoop ik een hengstje en valkbont maar merrie ook heel welkom. Voor mij is het heel cliche als het maar gezond is vind ik het prima.
Namen ben ik nog niet mee bezig zal waarschijnlijk net als Kyowa een indianenstam naar worden.
Nu ben ik ook benieuwd even vraagje voor de kleur kenners is er ook kans op zwart? Mijn dochter is namelijk heel stellig dat er een zwart veulen komt. Ik had het idee dat dat kan. De hengst is bruin met heel weinig wit.

DustinLover Ik kan me jou topic nog wel heel goed herinneren van de mini x kwpn dat mensen daar vanalles van vonden en elke keer maar liepen te piepen. Dan denk ik lees het niet en scroll door. Ik wil straks ook wel een volgtopic gaan maken maar zal inderdaad 100X als het niet vaker is moeten uitleggen wat de rede zal zijn alleen dat houd me al tegen. Hoop tzt ook een camera te hebben hangen die op het net kan ook dat is nog even afwachten.

Verder gefeliciteerd voor de jarige ben even vergeten wie dat was sorry...

Hier is ook de beweging weer helemaal terug Kyowa is op dit moment lekker actief geen opgezette benen en gewrichten meer alleen s'morgens als ze uit de stal komt zijn haar achterbenen nog een beetje opgelopen maar niet meer warm. Koel nog elke dag 2x en wandel elke dag 2x 15 min over de harde ondergrond ze heeft er weer lol in en krijgt weer streken, springt weer zo nu en dan opzei en trekt weer aan het touwtje als ik niet opschiet en als ik even sta te kletsen dan kan ze weer ongeduldig omhoog komen een beetje. Dus voor nu ben ik al blij dat ze weer een beetje zichzelf word en kan ik langzaam aan weer wat regels opleggen.

Allemaal een fijn weekeind! De mijne word druk dus zal maandag weer kunnen lezen denk ik...

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 09:41

Dankjewel voor de felicitaties!

Lies heeft idd een hals waar ik van hou! Knappe dames zeg.

Kappiegirl; ik denk wel dat ze appie draagt want ze heeft veel kleine stipjes niet? Dan ist gewoon een pintaloosa

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 10:56

Kappie ja er is kans op zwart. Bruin zie je alleen op zwart dus de hengst als hij niet homo is voor bruin is zwart mogelijk.

Schitterende paardjes op het filmpje.

Hier buikje op 90 dagen

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:31

Jolandje een nieuw aanwinst?? Benieuwd! :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 11:55

Jolanda, ik denk nieuwe aanwinst die misschien drachtig is :)

Kappie welke merrie en hengst heb jij dan ook alweer?

Ik hoorde gisteren dat ze denken dat 2015 als warmste jaar de boeken in gaat, nou dat hoop ik want dan heb ik met Fab baby misschien geluk :)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:00

Dustinlover schreef:
Jolanda, ik denk nieuwe aanwinst die misschien drachtig is :)

Kappie welke merrie en hengst heb jij dan ook alweer?

Ik hoorde gisteren dat ze denken dat 2015 als warmste jaar de boeken in gaat, nou dat hoop ik want dan heb ik met Fab baby misschien geluk :)

:j

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:07

Dan ben ik benieuwd dus vertel :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:18

@Luna, ja een mooi front hou ik ook wel van. Op de keuring kreeg ze ook het commentaar een mooi belijnde merrie te zijn, alleen een iets steile schouder als bemerking.
Roos heeft daarentegen weer een mooier hoofdje en zal met de juiste bespiering ook wel een mooie kap krijgen ;)

Butengeweun, begint al klein buikje te krijgen haast!

Jolandje ben ook benieuwd naar meer informatie!!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:20

morgen dames :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:37

Ben ik weer :)

Welkom hier, Leoniieke90

Kappiegirl, waarom was het spannend omdat het veulen precies op de grens van de twee baarmoederhoornen zat? De eerste 3 maanden zwemmen ze toch sowieso van de ene naar de andere hoorn?
In welke maand is Kyowa geboren?

Mooie mijlpaal, Angelpam!

Over groeien gesproken. Dit is Fiore dr groeicurve:
7 maanden: 1.24m
10 maanden: 1.29m
12 maanden: 1.32m
14 maanden: 1.35m
17 maanden: 1.37m
19 maanden: 1.38m
24 maanden: 1.42m
28 maanden: 1.44m
Van Yolooo ga ik het vanaf dag 1 bijhouden :D

Ergens op Bokt staat ook een groeicurve in percentages, dus bijvoorbeeld: Op 12 maanden hebben ze x% van hun uiteindelijke hoogte bereikt. Maar die kan ik even niet vinden.

Ik zie ook wel iets in het buikje van Anne, Chrisje :j Maar soms vraag ik me af of we niet zien wat we graag willen zien (tenminste dat heb ik zelf bij Dais dan :) )

Hé Venthe (verjaardagsgenootje :D ) Sta jij op de Zilfia's Hoeve? Wat leuk! Daar kom ik nog wel eens met de Welsh Shows. Wie weet kan ik dan komend jaar je veulentje bewonderen :)

Fotsy schreef:
Cynthia was je verjaardag nog vergeten :o gefeliciteerd *\o/*

Dankje :D

AniekR schreef:
Kappiegirl, als ze ineens zo hard gaat en zelfs last van de gewrichten heeft, kan dit inderdaad een goede stap zijn geweest als de DA dat ook heeft aangeraden, al zou ik me afvragen of het extra gewicht op de gewrichten weer niet averechts zal werken. Maar daar heeft de DA vast ook bij stil hebben gestaan.
Wat al gezegd, op de volte draven is wel belastend en ook zeker op de gewrichten. Gewoon lekker in het land laten lopen dat ze zelf kunnen bepalen hoeveel ze lopen (misschien heeft ze immers ook nog wel wat last). Als je het leuk vind kan je er mee wandelen, maar denk niet dat conditie zo'n grote rol gaat spelen. Het grootste gedeelte van de fokmerrie's zal denk ik niet gereden/gelongeerd o.i.d. worden. Gewoon zorgen dat ze gezond zijn/voorzien in hun basisbehoeften.

En... In het wild gaan ze ook niet naar de sportschool om zich voor te bereiden op de bevalling :)

Tjinta ook gefeliciteerd met je 100 dagen mijlpaal!

Noisy, ik ben echt zo benieuwd naar jouw veulen!!! Ik wil mijn valk volgend jaar ook laten dekken door een champagne, dus zo kan ik eerst even met jou meegluren :)

Nicole kan de lijst inderdaad niet bijwerken, omdat haar internet niet goed is, maar is er dan niet een andere mod die het nu even wil doen? De meeste merries zijn nu wel bekend. Ik wil Dais er ook graag bij hebben.

pretty schreef:
Cynthia nog gefeliciteerd! *\o/* Fijn dat het leuk was! Jammer dat het met Keesje nog niet zo vlot,maar misschien inderdaad wel haar leeftijd waar je je moet bij neerleggen ook. Ondertussen kan je het haar maar zo comfortabel mogelijk maken. Het gaat echt snel! Binnenkort krijg ik weer hyper mailtjes hihi en zijn we aan het aftellen!

Ik kijk nu alweer uit naar de tijd van onze hypermailtjes :D

Leoniieke90 schreef:
Mijn merrie staat als zwart op papier. Maar ik twijfel hier een beetje aan. Ik heb wel eens gehoord dat echte zwarten niet verkleuren in de zon. Nou die van mij doet dat behoorlijk. In de zomer lijkt ze bruin en 's winters zwart.

Friezen verkleuren ook hoor :) Maar.... die van jou is wel erg bruin in de zomer ja :)

15 veulens van je eigen hengsten, Manda! Supertof!!

Niemand mag zeuren voor de 340 dagen!! Mijn merrie gaat vaak voor de 350+ dagen _-:(

CL, ik vind jou merrie wel echt veel zwarter dan die van Leonieke

Noisy, op mijn valk zie je wel aardig wat kleurverschil:
Winter:
Afbeelding

Zomer:
Afbeelding
Hmmm...op deze twee foto's valt het niet zo op..

En bij Dais trouwens ook:
Winter:
Afbeelding

Zomer:
Afbeelding

Ik zie ook verschil in buik bij jouw merrie, maar dat kan ook (gedeeltelijk) door haar houding zijn die anders is op beide foto's.

Knolselder schreef:
Zou het te maken kunnen hebben met wat voor bruin de ene ouder was? Bvb op een donker bruine dat je die donkere buckskins krijgt en op de roodbruine de gelere?

Mijn hh heeft twee nakomelingen van Sublime en één van zijn eigen donkerbruine (zo'n bijna zwarte) merrie. De ene is een echte gele valk en de ander is gewoon bijna bruin om te zien.

ML, wat jammer dat Noumea niet drachtig is -O-

Ik heb nu ook niet echt een hele sterke wens. Ja, ik zou graag een hengstje willen, omdat Fiore toch een echte,echte merrie is. En twee daarvan ga ik niet goed trekken, denk ik :o En ik vond het knuffelige van Ti fantastisch!
Maar qua kleur... ja, liever geen SB, maar valk of palo maakt me echt weinig uit nu. De jaren hiervoor wilde ik zooooooooooooooooooooooo graag een valkmerrie, dus dat is wel heel anders nu.
Ik heb overigens wel sterk het idee dat Dais een (SB) hengst bij zich draagt. Hengst-gevoel is heel sterk, SB iets minder, maar toch..

Fijn dat Pinda er nog is :D

Venthe, balen dat jullie beiden nog steeds in de lappenmand zitten :(:)

Vientje, positie-nachthemd _O-

Bibi heeft ook een gaaf kleurtje zeg!!

linda2008 schreef:
bovendien vond ik de totale uitkomst van het pendelen vorig jaar ook niet bepaald overtuigend...

Is er bijgehouden in hoeveel procent van de gevallen het pendelen klopte? (ik en percentages :+ )

Ik heb ook een volgtopic van inmiddels 41 pagina's. Ik vind het leuk voor mezelf om later nog eens terug te kunnen lezen en te vergelijken met de vorige drachten en ik vind de reacties en het enthousiasme van mijn volgers erg leuk!

Daisy heeft gisteren haar laatste shotje Metacam gekregen, dus ik ben benieuwd hoe ze het over een paar dagen doet. Alleen ga ik woensdag op vakantie, dus ga ik na de vakantie eens kijken hoe ze loopt.

104 dagen <3

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:58

ja Cynthia de pendel had het in 50-60% van de gevallen goed, das niet echt om u tegen te zeggen he, zeker gezien de gok altijd 50% is, girl/boy :D dus wetenschappelijk zou dit weerlegd worden _/-\o_ , al zou eigenlijk voor een goed onderzoek, iedere merrie door dezelfde persoon en met dezelfde spijker moeten gependeld worden maar dan gaat het wel heel ver he :P

leuke mijlpalen komen er weer voorbij, zie op tel dat Elsa dinsdag ook al op 100 dagen zit, je begint het ook goed te zien, vind ik.

zo spannend jolandje ~~}> en foei ons zo teisteren

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:48

DL, merrie voor Fab dus :D

mijnlieverd, mooie merrie!

Volgtopic is wel handig met een cam online, anders komen hier in het topic weer een hoop mensen met berichtjes dat een merrie ligt :+
Maar op drukke dagen kwam ik daar niet eens aan toe om het bij te lezen :o
Misschien dat ik dan ook maar eerder een topic maak. Al durf ik nu die modder monsters echt niet op de foto te zetten...

Jolanda, nieuwe drachtige aanwinst??

Vientje, dat is jammer als ze al een eindje op weg is. Maar beter nu achter komen dan voor niets waken...

Aniek, 2 blije merries :D

Cynthia, hopelijk blijft het goed gaan met Daisy zonder de metacam!

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:54

Charlie 131 dagen en Fre 99 zie ik net! Ster is nog bijlange geen mijlpaal :P

Aniek, hele mooie aansprekende merries heb je!

Kappie heb je geen duidelijke foto van je paardje qua kleur?

Marije, moddermonsters maakt toch niet uit! Dat heb je nu eenmaal met dit weer :p

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 17:50

Zoo Cynth wat een bijleespost Whow *\o/*
Ik hoop dat het met Daisy goed gaat, en natuurlijk voor jou een fijne vakantie.

Fotsy tjonge das is pas een konijn. Wat mooi zulke grote.

Filmpje van de dames van AniekR vind ik ook echt leuk. Inderdaad prachtige hals.

Jolanda krijgen we vandaag meer nieuws?
Nieuwe drachtige dame? Ik ben wel heel benieuwd.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:23

Nou hier 2 moddermonsters dan :P
Dit is niet hun normale wei maar een stuk waar het gras nog van op moet voor de winter dus ze krijgen er 2x per dag een strookje bij. Alleen moeten ze door een hek om hier te komen en daar hebben ze het aan gort gelopen met de extreme regen die we ook vandaag nog weer gehad hebben...

Afbeelding
Daisy, 183 dagen vandaag.

Afbeelding
Amy, 175 dagen.

Afbeelding
Net nieuwe buren gekregen, koeien zijn heel interessant :')

Afbeelding
Het is maar een beetje nat... -O-
Gelukkig is de wei waar ze verder lopen en de schuilstallen staan wel droog.
Er lopen ook nog 1 en 2 jarige en lege merries en een ruin in deze groep trouwens.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 18:55

mooie paardjes heb je toch marije, ik ben nog steeds fan van amy <3 ben ook al weer benieuwd naar al je veulentjes

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:02

Jaa idd, ik ben ook het meest Amy-fan :D

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:10

Wat zijn jullie weer hard gegaan!

Wat een groot konijn Fotsy, maar wel super gaaf zeg!

Ben ook benieuwd naar je berichtje Jolanda! Nog even wachten tot morgen.

Tjinta, ik ga duimen voor eindelijk een merrie palomino voor jullie ;). Jullie vossen zijn geweldig en weet dat jullie uiteraard op de eerste plaats een gezond, goedbewegend paard fokken, maar die palomino merrie mag toch ook wel een keer komen ;).

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:16

Cynthia, ja inderdaad, al zullen ze in het wild een stuk meer lopen/bewegen dan ze hier in de wei doen. Maar gewoon een gezond paard moet een bevalling aan kunnen ;)
Hoop voor je dan ook niet op SB (al vind ik het als donker-liefhebber dan weer de mooiste verdunning ;) ). Is het bekend van de hengst dat hij SB geeft/heterezygoot agouti is? Je hebt natuurlijk wel veel zwart in de cobs, dus kan is wel aanwezig.
Hopelijk doet Dais het straks goed na haar metacam kuurtje (en vakantie). Ze ziet er op de foto in ieder geval goed en lekker bol uit ^_^

Bedankt voor de leuke reactie op mijn filmpje/dames. Ben er ook trots op en als je dan op de bank zit en zo'n mooi filmpje krijgt vanaf stal, zit ik ook spontaan met een big smile ;)

Marije, stoere moddermonsters hoor! Zo mogen ze er rond deze tijd ook uit zien vind ik!

Ik heb nog een keer spam :o :o
Afbeelding
Sta met mijn knappe stermerrie gewoon in het Magazine met foto (rechtboven), in het verslag van Kootwijk ^_^
Toch weer een beetje opnieuw in de wolken en trots.

En ook weer een nieuwe mijlpaal hier.
Lies vandaag op 140 dagen *\o/* En om morgen niet opnieuw te hoeven, Roos dus bijna op de 130.
Maar andere kant wordt nu ook interessant. Nog eventjes en dan is het nog maar minder dan 200 daagjes aftellen :wow:
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:35

ik denk niet dat Yoloo een SB wordt :P of wel voor Vulina :D

Marijer, ze zien er goed uit en wat leuk zo allemaal samen, oh en de mijne zien er allemaal zo uit hoor :o , volop in hun wintervacht en lekker gerold in de modder, tja zij vinden zichzelf blijkbaar mooier als ze gepaneerd zijn, tja wat onze Heer niet geeft, geeft het potteke(fond de teint) he, zeg ik toch ook soms _/-\o_

leuk je foto in een magazine AniekR, toffe fotocollectie heb je gemaakt.