[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:03

Twinklebel schreef:
draaakje schreef:
en is ze ook al zo dik Lachen

Nee, dat valt wel mee. Maar si ook een maidenmerrie. Je ziet wel duidelijk dat ze drachtig is, maar ze is niet zo dik als sommige anderen hier.

Mijne is ook een maidenmerrie Tong uitsteken

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:08

En die heeft inderdaad al een behoorlijke buik. Ben benieuwd mrogen, heb haar nu twee weken niet gezien. Als ik er nog voor het donker ben zal ik foto's maken.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:35

jemig wat een beestenboel hebben sommige, heerlijk Haha!
ik heb van alles 2 behalve van vriendje, daar heb ik van 1 exemplaar mijn handen wel vol Haha!
2 katten, 2 pony's, 2 nijnen en oh ships.... 1 guppie maar die gaat verhuizen zodat dat er ook weer 2 zijn Haha!

summer groeit als kool, zal van de week eens kijken of ik foto's kan maken Ja

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:39

Hellow !! ben terug uit Londen en het was zaaalig ,ben stijf van het shoppen Knipoog

doe effe mee met men dierentuin Lachen

- 6 drachtige merrie's
- 1 hengst
- 5 drachtige mini's
- 1 mini veulenhengstje
- 3 geiten
- 5 katten
- 4 honden (border collies)
- 10 (slacht)konijnen.
- 10 kippen
- 2 eenden

ook nog 3 pensionpaarden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:43

quintusgl schreef:
Mooi buikje al Daan!
Aangezien we veel tinkers hier hebben en ik het daardoor nogal eens heb over Iris, mijn tinkertje, zet ik even een foto neer. DUs deze is NIET drachtig!! Maar even om een beeld te schetsen van de tinker van Marieke Haha! (sorry voor het off-topic zijn Bloos )
Iris in de winter:
http://lh5.ggpht.com/_WJpcGYz7bYc/SU06A ... s-0114.jpg
Iris in september (heb ik haar net 2 weken, en gewassen):
http://lh6.ggpht.com/_WJpcGYz7bYc/SU06B ... 160081.JPG

Is ze effen schimmel of schimmelbont?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:15

haar huid is blauwbont en vacht schimmel

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:17

Ze is leuk!! Haha!

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:20

Mensen die haar onderweg zien vinden haar of oerlelijk of geweldg Knipoog . Ik ben helemaal gek van d'r (lees m'n oogappel) . echt een super karakter.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:22

Heb ik ook met Spirit. Ja Dat is er ook eentje die heel erg opvalt. Veel mensen vinden haar geweldig, of ze vinden haar eng met haar blauwe ogen. Haha! Ik vind het heel slecht van mezelf, maar Spir, die mijn eerste paard was, is mijn favoriet. Bloos

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:26

Kan ik me heel goed voorstellen! meeste gaan voor bont, maar ik vindt dit eigenlijk leuker. Daarom vindt ik Spirit ook zo leuk! Je hebt toch altijd ej voorkeuren als je meerdere paarden hebt.......dus hoef je geen sorry voor te zeggen.......heel herkenbaar!!In mijn profiel staat nog een andere foto van d'r......Als met por alles goed gaat dan staat iris nog op mijn lijstje voor een veulen. Heb ooit al een topic hier gehad voor een hengst omdat ik graag ook een wit veulen wilde. In Noorwegen heeft een dekstation toen als antwoord gestuurd dat ik er alle hengsten op kan zetten en dat er sowieso een schimmel uit gaat komen Lachen

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:31

Want? Zij kennen de kleuren die er achter zit? Ze is al bont zoals je omschrijft, en met 1 schimmel ouder HOEFT er geen schimmel uit te komen. Reken maar uit, is leuk! Knipoog http://www.animalgenetics.us/CCalculator1.asp

Spirit mag je altijd hier brengen, _Marlijn, ik ben GEK op merries met een moekelijf Knipoog

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:39

geen idee, heb foto's gestuurd, ook van een natte iris waar je de plekken op zag......ben een leek in kleur-overdracht (zoalsal eerder gelezen Knipoog). maar ik zal eens op die site kijken! thanx
*zie dat het de site is waar van de week porva haar berekening mee is gemaakt Haha! * Weet haar ouders niet, zaten geen papieren bij. Verdrietig

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:23

en als je er een schimmelbonte hengst op zet? de kans dat die dan later verkleurd naar wit is toch heel groot?

syl kan gewoon nog omrollen met haar buik! echt geen gezicht, de inhoudt van haar buik gaat op het keer punt naar de andere kant, dan hangt heel haar buik dus bijvoorbeeld naar links. ze moet wel even uitrusten na het rollen, dan opstaan(omhoog klimmen) en dan weer uitrusten en dan pas uitschudden.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:35

arme Summer Haha!
Afbeelding

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:43

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:44

haha dana, geweldig!

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:07

@ Frenia Mijn website is '; www.csmoonshine.tk

@ Twinklebel; ik kan ook niet tegen dieren in huis hoor,
heb alleem mn hond binnen, de caafs hebben een eigen stal en de paarden een wei Knipoog

Wat een geweldig mooie buikjes allemaal Cool..

Kwam net een tinker tegen Spirit, weet ff nietmeer van wie..
Die lijkt heel veel op Ugly vd tinkerhoeve, moet je amar eens op hun site kijken Lachen

Grtjss

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:46

Help!! Mijn merrie is de laatste week errug onrustig. Het is zo gegaan: een aantal dagen (week ong) kwam ik op stal en had mijn NRPS merrie Porsche (176 dagen drachtig) der hele stal op de kop gezet, hout inene aangeknaagd (doet ze anders nooit) een stalen buis der stal in getrokken (nou dat moet nog wat moeite zijn geweest, want dat ding is loeizwaar en niet zo maar te vertillen, ligt boven op het houten tussenschot). Ze had haar speelbal en liksteen aan de grond getrokken en haar stal was een bende. Ik vond het vreemd, maar dacht ik zie het even aan. Toen heb ik de hele boel onder gespoten met antibijt spray, zodat ze er niet meer aan kon zitten.

Dit ging een paar dagen goed, ik merkte wel dat ze erg onrustig was als ze de stal uit mocht, staan te draaien etc. (normaal doet ze dit ook wel iets, wil graag naar buiten, maar nu ook al dribbelend richting wei en dat doet ze normaal niet). Zodra ze buiten staan was het goed.

Nu werd ik vanmorgen gebeld, ze hadden haar buiten gezet en zagen dat het plafond stuk was, er zat een gat in. Ze hebben Porsche onderzocht en jahoor allemaal wonden op haar hoofd (gelukkig merendeel schaaf, sommige iets diepere wondjes), ze hebben haar hoofd behandeld met ontsmet middelen. Nu is ze dus vanacht gaan steigeren (dat is echt niks voor Porsche) en is met haar kop het plafond doorgegaan Ach gut Ik snap niet hoe ze het voor elkaar heeft gekregen. Haar stal was weer een giga bende (ze is normaal redelijk netjes op stal) en ze was errug druk vanmorgen. Ze krijgen savonds en smorgens voldoende gevoerd, daar kan het ook niet aan liggen.

Ik snap er niks van en ben best bezorgd. Zou het met een soort van krampen te maken kunnen hebben, vanwege haar dracht? Dat ze door de pijn, gekke fratsen gaat uithalen? Ik weet namelijk dat mijn Arabiertje een aantal jaren geleden drachtig was en ook zo inene uit het niets giga ging schrapen op stal en heel onrustig/warm werd. Ik ben toen met haar gaan stappen (het leek een soort koliek) en daarna ging het eigenlijk altijd wel weer goed.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ben er niet echt gerust over....

Alvast bedankt.

Groetjes Melina

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:51

Euhm het enige wat ik me kan bedenken is dat ze koliek heeft gehad. (?)
VOor de rest weet ik zo niks waardoor ze hun hoofd kapot kunnen slaan

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:52

Ja dat vermoed ik ook, het lijkt idd van de pijn, anders gaan ze niet zo tekeer (lijkt me), ze is normaal heel cool in haar hoofd, dus vandaar dat ik het erg vreemd vind, het is niks voor haar. Ze is namelijk eerder brutaal dan dat ze ergens angst (vuurwerk) van heeft.... poeh ben er niet gerust op hoor. Misschien vanacht een camera erop zetten.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 16:56

Dat knagen aan dingen kan van de dracht zijn, maar dat ze haar hoofd tegen het plafond mept lijkt me idd erg vreemd. Ik zou haar, indien mogelijk, een nachtje observeren (omdat dit 's nachts al vaker gebeurd begrijp ik). Dan zie je misschien wat haar gedrag zo maakt....

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:00

ik zou inderdaad een nachtje observeren.... anders kom je er nooit achter wat er gebeurd... misschien zit er wel een muis oid in der box?
het kan zoiets onnozels zijn Lips are sealed

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:03

ik zou ook een nachtje daar blijven. klinkt in ieder geval niet lekker. ze zal het toch niet voor de lol doen. kan ze anders ergens anders staan? grotere stal, of misschien buiten of in een binnen bak ofzo?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:04

Fijn dat jullie meedenken, het kan inderdaad ook toch door zoiets als een muis of vuurwerk komen. Maar lijkt me toch wel erg vreemd, het is gewoon niks voor Porsche, dit heeft ze nooit eerder gedaan. Ja wel uit verveling vanalles der stal in trekken of knagen, maar absoluut niet steigeren en helemaal niet zo hoog Scheve mond Wow!

Ik zal als dit nu weer gebeurt, in elk geval de dierenarts bellen, wat hij denkt. En inderdaad een nachtje observeren lijkt me ook geen verkeerd idee. Of een paar x checken vanacht.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:07

en er staat niet een pony naast haar die haar gek kan maken?